Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 80 worden weergegeven.

Discussie: The Tree Of Life

  1. #51

    Standaard

    Ik heb dat niet gelezen. Sorry, ik was verward en benieuwd.
    The future is Blu

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Ik heb dat niet gelezen. Sorry, ik was verward en benieuwd.
    Prima, nu weet je het iig
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #53

    Standaard

    Geachte mede forumleden,
    Ik zou graag willen weten of er op korte termijn een bespreking zal volgen over de dvd uitgave van de “ the Tree of Life “ van Terrence Malick ?
    Zelf heb ik de film in bioscoop gezien en vervolgens – recent- aangeschaft op dvd. Echter zijn er bij het wederzien van de film op dvd -op de PC- een aantal “fouten?” zichtbaar. Concreet bedoel ik de vierkantachtige onscherpe vertroebeling van bepaalde shots in de film. Overgrote gedeelte van de film is scherp en goed te bekijken, maar toch vind ik dat het geheel in orde moet zijn.

    Kortom komt dit vaker voor bij dvd’s ? En betreft dit een mogelijk fabricagefout bij deze dvd uitgave van de “ the Tree of Life “ ?

    Tot slot, ik heb ter illustratie een aantal screenshots toegevoegd in mijn post.

    Ik zie uw antwoorden, ervaringen en correcties graag tegemoet.
    Met vriendelijke groet,
    Fiume


    Screenshots:










  4. #54

    Standaard

    Weet je dat je bij de Blu-ray discussies zit?
    The future is Blu

  5. #55

    Standaard

    Visueel fraai weergegeven film. Dit is dan echter ook het enige wat er positief over deze film te melden is. Ik vond het namelijk een ontzettende draak van een film. Alle aandacht is in deze film in de verpakking gaan zitten. Men is vergeten dat er ook nog zoiets als inhoud moet zijn.

    Echter helemaal negatief wil ik dan ook weer niet zijn en als waardering voor de visuele hoogstandjes wil ik deze film dan toch nog waarderen op een 1/10.

  6. #56

    Standaard

    Tsja, jammer voor jou dan. Voor mij zat er juist heel erg veel inhoud in.
    Smaken en interesses verschillen nu eenmaal.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GHR Bekijk bericht
    Visueel fraai weergegeven film. Dit is dan echter ook het enige wat er positief over deze film te melden is. Ik vond het namelijk een ontzettende draak van een film. Alle aandacht is in deze film in de verpakking gaan zitten. Men is vergeten dat er ook nog zoiets als inhoud moet zijn.

    Echter helemaal negatief wil ik dan ook weer niet zijn en als waardering voor de visuele hoogstandjes wil ik deze film dan toch nog waarderen op een 1/10.
    Grapje zeker? Deze film geen inhoud?? Een film die de vraag durft te stellen waarom we hier zijn , en wat het doel is in het leven? Dan denk ik toch dat je een heel andere film hebt gezien dan ik..
    Enige wat ik me kan bedenken is dat deze film geen antwoorden aandraagt. Er worden alleen dingen van diverse kanten belicht. De inhoud moet je zelf zien. En dat vind ik nu net het sterke aan de film: laat maar zwoegen die hersenen. Er wordt al zo vaak van alles kant en klaar aangereikt. Te vaak.

    De manier waarop de film zichzelf presenteert geeft ook de titel weer: the tree of life. Het leven is niet zo simpel dat je vragen zomaar beantwoord kunnen worden. ZOveel factoren spelen mee in waarom iemand is zoals ie is, en waarom ie de dingen doet zoals ie doet. Je kunt het leven en de meest essentiele levensvragen niet vangen in 1 film maar je kunt wel mensen aan het nadenken zetten. En dat doe deze film zeer zeker. Maar niet door pasklare antwoorden enzo, want dat heeft het leven ook niet. Daarom die vertakkingen in the tree of life. Zoveel vragen, zoveel mogelijkheden: maar hoe ga je ermee om. Het antwoord is volgens de film: liefde. En dat moet je verder zelf ontdekken.
    Kortom: niet zomaar afdoen als inhoudsloos, want er zit veel meer in dan je denkt. Alleen wordt het niet op een dienblad aangereikt.

    Zoals Franklin1975 al zei: het heeft ook te maken met je eigen smaak of je een film wat vindt. En wie ben ik om die smaak op te dringen. Ik vind alleen dat je de film wel veel tekort doet door hem te bestempelen als inhoudsloos. Het kan nl. ook zijn dat jij de inhoud niet ziet die er wel is.

  8. #58

    Standaard

    Maar wat is er bijzonder aan een film die een vraag stelt die wellicht één van de meest gestelde vragen ooit is? Zonder daar een antwoord op te geven. Die vraag had ik zelf al veel eerder gesteld hoor. Een film die er een mogelijk antwoord op geeft kan in mijn ogen indrukwekkend zijn. Bij deze film gaat het echt wel vooral om de prachtige shots.

    Het nadenken over de zin van het leven komt bij mij echt niet door deze film. Dat komt op spontane momenten als het nou eenmaal komt. Daar draagt deze film niet echt aan bij.
    The future is Blu

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Maar wat is er bijzonder aan een film die een vraag stelt die wellicht één van de meest gestelde vragen ooit is? Zonder daar een antwoord op te geven.
    Film geeft wel degelijk antwoorden. De vraag is alleen of jij ze wilt accepteren?

  10. #60

    Standaard

    Wil je even tussen spoilerdingen zetten wat de film aan antwoorden aanrijkt?
    The future is Blu

  11. #61

    Standaard

    Lees anders de laatste pagina's van dit topic door.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    Heb al een poosje de limited edition voor 15.99 in nota staan bij amazon.de.
    Dit heb ik gemist! eens even kijken

    -edit- staat dat het om een "O-card" uitgave gaat. Dacht dat er misschien een boek/cd/whatever bij zou zitten
    Laatst aangepast door TheGodfather : 03-12-2011 om 11:20
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #63

    Standaard

    Had ik ook gehoopt, heb 'm al een poosje in huis: is een heel gewone versie...

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GHR Bekijk bericht
    Visueel fraai weergegeven film. Dit is dan echter ook het enige wat er positief over deze film te melden is. Ik vond het namelijk een ontzettende draak van een film. Alle aandacht is in deze film in de verpakking gaan zitten. Men is vergeten dat er ook nog zoiets als inhoud moet zijn.

    Echter helemaal negatief wil ik dan ook weer niet zijn en als waardering voor de visuele hoogstandjes wil ik deze film dan toch nog waarderen op een 1/10.
    Eens, alleen zou ik het een 4,5 geven. De blu ray zal er bij mij dan ook niet inkomen.

  15. #65

    Standaard Import kopen dan maar?!

    Het ziet er vooralsnog niet naar uit dat The Tree of Life een blu-ray release krijgt in de Benelux. Onbegrijpelijk! Hopelijk bedenken ze zich nog eens bij Warner Bros.
    Waar kan ik het beste de import-bluray kopen? Heb je dan altijd creditcard nodig? De US-versie ziet er qua cover het mooiste uit, maar die is vast regioA gecodeerd... Hebben jullie tips... Of heeft iemand de import-bluray van deze film?

  16. #66

    Standaard

    De Amerikaanse uitgave is regio A en B gecodeerd, dus gewoon afspeelbaar in Nederland. De Engelse uitgave is ook regio A en B gecodeerd, want het is exact dezelfde disc. Het maakt wat dat betreft dus niet uit waar je 'm vandaan haalt. Als je in het buitenlands wilt bestellen is een credit card wel handig. Er zijn misschien winkels waar je ook op een andere wijze kunt betalen, maar dat weet ik niet. Aangezien ik een credit card heb hou ik me daar niet mee bezig.

  17. #67

    Standaard

    Hier en hier kun je met iDeal en paypal betalen. Dat is zo te zien beide de engelse uitgave.

    Op de Nederlandse dvd van The Tree of Life maken ze reclame voor blu-ray, maar de film zelf op blu-ray uitbrengen is blijkbaar (nog) niet mogelijk.
    Ik wacht geduldig af. Ik heb geen haast om deze film nog een keer te zien en de andere Warner titel die ik graag nog eens op blu-ray zou zien (The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford) heb ik al op dvd.

  18. #68

    Standaard

    Vind het altijd lache dat mensen zeggen dat deze film geen verhaal heeft.
    Alle gebeurtenissen rondom jack zijn een verhaal op zich,zijn levensverhaal namelijk.Het levensverhaal van het gehele gezin ook in principe.

    Dus dat de film geen verhaal heeft is onzin.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Grapje zeker? Deze film geen inhoud?? Een film die de vraag durft te stellen waarom we hier zijn , en wat het doel is in het leven?
    Ik wil de sfeer niet verpesten, maar er is geen 'reden' waarom we hier zijn en er is ook geen 'doel' in het leven. Dat soort vragen stellen we ons alleen af omdat we onszelf als mensheid heel erg belangrijk vinden. Iets wat we niet zijn.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik wil de sfeer niet verpesten, maar er is geen 'reden' waarom we hier zijn en er is ook geen 'doel' in het leven. Dat soort vragen stellen we ons alleen af omdat we onszelf als mensheid heel erg belangrijk vinden. Iets wat we niet zijn.
    Ow, sinds wanneer spreek jij voor de mensheid ?

    Iedereen mag denken en geloven wat hij/zij wil.

  21. #71

    Standaard

    Marc geeft gewoon zijn mening.

    Ben het ook roerend met Marc eens.

  22. #72

    Standaard

    Ik geef ook gewoon mijn mening en concludeer niets.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik wil de sfeer niet verpesten, maar er is geen 'reden' waarom we hier zijn en er is ook geen 'doel' in het leven. Dat soort vragen stellen we ons alleen af omdat we onszelf als mensheid heel erg belangrijk vinden. Iets wat we niet zijn.
    Nou is mij opgevallen dat jij best wel een kritische houding hebt t.o.v. allerlei dingen (naar aanleiding van div. reacties in div. discussies). Niets mis mee: er zijn al veel te veel meelopers en een eigen mening hebben is tegenwoordig een bijzonderheid aan het worden.
    Maar wat ik wilde zeggen: wie zegt dan dat je zelf gelijk hebt? Ik vind het zelf een nogal deprimerende gedachte dat je hier rondhuppelt zonder doel. Want dan heeft het leven dus geen zin..

    Persoonlijk vind ik het wel goed dat zo'n regisseur pittige vragen durft te stellen in zn films. Want iedereen kent die vraag wel van Waarom zijn we hier, etc. Vaak wordt ie weggemoffeld onder het mom van ik weet niet wat ik ermee moet. Maar er is niets mis met wat erover nadenken en misschien wat inspiratie halen uit zo'n film, met betrekking tot wat evt. beter kan in je leven. En dat zon regisseur (annex schrijver) dan er voor uitkomt dat God en liefde daar een rol spelen in z'n leven om bepaalde antwoorden te vinden, daar heb ik alleen maar respect voor. Ikzelf herken dat wel. Maar voor een ander kan dat iets anders zijn.

  24. #74

    Standaard

    Volgens mij huppelen we hier ook rond zonder doel.
    Vind ik niet deprimerend.........je moet gewoon de tijd dat je in leven bent goed benutten.

    Nog een vraag ; als het leven zin heeft (in wat voor vorm dan ook) , word je daar dan gelukkiger van ?

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Volgens mij huppelen we hier ook rond zonder doel.
    Vind ik niet deprimerend.........je moet gewoon de tijd dat je in leven bent goed benutten.

    Nog een vraag ; als het leven zin heeft (in wat voor vorm dan ook) , word je daar dan gelukkiger van ?
    Hangt er vanaf wat voor jou geluk is.
    Ik ben zelf bijvoorbeeld al wat langer werkzoekend en ik merk gewoon dat het niet goed voor mij is om thuis te zitten. het hebben van werk geeft dan imo toch een stukje meer zin aan het leven. ik noem maar een voorbeeldje.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •