De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiten Lacie LaCinema op netwerk

    Beste medeforummers,
    Ik ben van plan me een mediacenter aan te schaffen, en had mijn oog eigenlijk op dit toestel laten vallen een Lacie LaCinema Classic HD 2TB :
    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/...o/et_lid/ciao/

    De voornaamste opties waar ik op zit te wachten zijn divx, xvid, h264m avi, mp3, mp4, mov en zeker ook srt, dus dit toestel schijnt het allemaal te hebben. Eén zaak echter is dat draadloze wifi een mooie optie bij zou zijn. Bij de beschrijving van dit toestel staat er dit:

    Netwerkcompatibiliteit :
    -Ethernet 10/100 Mbps, DLNA compatible, Media Player and Server, and SMB Client and Server
    - Wi-Fi: 802.11b/g/n (Optioneel)
    Wat is het optionele aan dit 'optioneel'? Moet ik daar dan nog iets bijkopen of zo? Of is er een ander vergelijkbaar toestel dat jullie me kunnen aanraden met dezelfde minimumvereisten?
    Laatst aangepast door Werner : 20-05-2011 om 16:28
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Werner, optioneel betekent vaak met een adapter voor de LaCie Cinema Classic HD worden de volgende ondersteund

    Er is ook zoiets als de Lacie LaCinema Mini HD maar daar is de schijf maar 500 GB groot. Deze heeft wel standaard WiFi aan boord.

    Andere suggesties, geloof het of niet maar er zijn mediaspelers zat. Je kan eens op iBoum kijken daar wordt het merendeel opgelijst inclusief de specificaties ervan.


    Wat zijn verder je eisen en budget voor een mediaspeler ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #3

    Standaard

    Bedankt, ik ga eens kijken, maar ik zie door de wildgroei aan modellen door de bomen soms het bos niet meer. Die Mini HD is een mooie aanrader, die blijkt ook in een 1Tb-versie te bestaan, wat voorlopig toch al meer dan genoeg is. Bij Lacie moet je blijkbaar kiezen: ofwel 2Tb maar dan geen Wifi, ofwel Wifi maar dan slechts 1Tb. Niet alle webwinkels leveren blijkbaar de MiniHD 1Tb.

    Wat het budget betreft, laten we zeggen dat ik me daarin nogal flexibel opstel maar het moet natuurlijk geen zottigheid worden. Als het mogelijk is zou ik onder de 300 euro willen blijven, tenzij ik dan écht iets meer krijg wat een ander niet heeft.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Ik gebruikte zelf al een tijdje de Popcorn Hour A110 die ik nu vervangen heb door de A200.
    Zéér tevreden over beide toestellen. Maar als je opteert voor de popcorn hour dan is er nu ook al de A210. Mijn A200 heb ik voor een spotprijs kunnen kopen op 1dayfly.com.

  5. #5

    Standaard

    bijkomend vraagje voor hulp

    Het is dan toch de Lacie Lacinema 1TB-uitvoering geworden. Beeld en geluid aansluiten is geen probleem maar het draadloze netwerk wilt niet mee. Ik gebruik een ADSL^2 Barricade 9 SMC 7904 WBRA modem/router, normaal gezien gebruik ik daar MAC-filtering op, dus dat ik het MAC-adres moet ingeven van alle toestellen die ik gebruik (printer, laptop,...) Ik heb het MAC-adres van de LaCie ingegeven, maar ik kan toch geen verbinding maken met het draadloze netwerk. Als ik de Installatiewizard op het toestel gebruik moet ik kiezen tussen draad en WiFi. Als ik voor dit laatste kies dan herkent hij mijn draadloos netwerk wel, maar als ik tracht verbinding te maken (het klassieke "wachten"-scherm) dan meldt die na een tijdje dat het niet gelukt is en krijg ik de keuze tussen annuleren en opnieuw proberen (wat uiteraard geen reet helpt).

    Iemand nuttige ervaring?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Als ik dit soort dingen tegenkom ga ik eerst wat dingen uit zetten in mijn router, je kunt beginnen met de MAC filtering.
    Zo te lezen heb je SSID uitzenden op aan staan, en je hebt ook vast WPA2 aan, WPA2 kun je nog uitzetten.
    Lukt het dan nog niet dan is er iets met de Lacie, wat je dan nog kunt doen is deze een vast IP adres geven en dus DHCP uitzettem in de Lacie, maar neem wel een IP adres wat wat hoger in de range ligt dan je andere toestellen gebruiken.
    Laatst aangepast door peptalk : 20-05-2011 om 18:04
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Waren inderdaad mogelijkheden geweest, maar zoals bij dit soort zaken vaak het geval is, zat het 'm (zoals gewoonlijk) in de Norton Internet Security. Dus de procedure is simpel: (1) zet dat af, (2) maak verbinding, (3) zet het terug aan, en vanaf nu beschouwt die de verbinding als "geautoriseerd".
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •