De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader, The [Blu-ray Disc]

    Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader, The



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Disney heeft besloten om de regisseur Andrew Adamson te vervangen door Michael Apted.
    Disney heeft niks met deze film te maken.

  3. #3

    Standaard

    Toevallig net naar deze film gekeken op blu ray.

    De film was erg vermakelijk! Mooi gemaakt ook. Het ziet er erg echt uit allemaal.
    Weet nog niet of de film in de collectie blijft, nog maar eens een nacht over slapen.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Toch voelde de film wat minder groot aan. En waarom de film in 1.78 is, blijft een vraag. Het voelt allemaal een beetje als een paperback in plaats van een dik boek. Desalniettemin vond ik hem best vermakelijk. Misschien wel juist daarom. Of op het juiste moment het verstand op nul zetten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Lees even de recensie op Blu-ray.com, dan zie je dat er niks van het beeld mist en dat deze transfer open matted is, net zoals bij Avatar. (ze laten ook een vergelijking zien met de trailer die wel in 2:35:1 is)

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard





    Ja idd. Maar dat was niet mijn uitgangspunt!

    De vraag is eerder of dat niet een concessie doet aan de visie van de maker? Of dat dit vanuit het oogpunt van 3D is? Of gemakshalve of commerciele redenen is aangepast! De initiële bioscoop release was geen 1.78:1, want dat is wel puur en alleen een televisie aspect ratio. Anders was het minimaal 1.85:1 geweest! De vraag is dus of dit de intentie van de regisseur was. Univorm met de andere films is het iig niet. Wat de reden, al dan dien terecht dan ook mag zijn.

    Maar of dat nou echt afbreuk doet aan de ervaring mag een ieder voor zichzelf uitmaken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Disney heeft niks met deze film te maken.
    Inderdaad. S.v.p. de recensie aanpassen. Walden Media, de producent van de film, werkt sinds een tijd samen met 20th Century Fox. Hun release met Disney is verbroken.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    De vraag is eerder of dat niet een concessie doet aan de visie van de maker? Of dat dit vanuit het oogpunt van 3D is? Of gemakshalve of commerciele redenen is aangepast! De initiële bioscoop release was geen 1.78:1, want dat is wel puur en alleen een televisie aspect ratio. Anders was het minimaal 1.85:1 geweest! De vraag is dus of dit de intentie van de regisseur was. Univorm met de andere films is het iig niet. Wat de reden, al dan dien terecht dan ook mag zijn.
    In de recensie staat het antwoord:

    Volgens de makers (er wordt een melding gemaakt tijdens de commentaartrack) is dit gedaan om de film beter tot zijn recht te brengen in de woonkamer.
    Vervolgens staat er in de recensie wel een fout:

    Het 1.78:1 formaat is mooi beeldvullend op een standaard 16:9 televisie, maar je mist toch een flink stuk van het oorspronkelijke beeld.
    Je mist niets, want het beeld is open matted. Boven en onder zie je dus meer. Dat is ook goed te zien op de afbeelding hierboven. Aangezien de filmbeelden bij de extra's vrijwel allemaal in het formaat 2.35:1 zijn is er genoeg beeldmateriaal om te vergelijken.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Je mist niets, want het beeld is open matted. Boven en onder zie je dus meer. Dat is ook goed te zien op de afbeelding hierboven. Aangezien de filmbeelden bij de extra's vrijwel allemaal in het formaat 2.35:1 zijn is er genoeg beeldmateriaal om te vergelijken.
    Dat is dus fout. Er zijn ook voorbeelden op het internet te vinden waar links en rechts op de 1.78:1 versie stukken missen. Desondanks, je ziet volgens mij duidelijk dat de film in 2.35:1 hoort te zijn, ongeacht wat de regisseur in een later stadium besloten heeft.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  10. #10

    Standaard

    Als dat zo is (ik heb die voorbeelden nog niet gezien) dan is het inderdaad fout wat ik zei. Voor mij hadden het originele bioscoopformaat wel mogen behouden voor de blu-ray en DVD, want je kunt tijdens het kijken van de film inderdaad wel merken dat de film opgenomen is met de bedoeling om hem uit te brenge met een beeldformaat van 2.35:1.

  11. #11

    Standaard

    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me nooit aan formaten gestoord of dat het mij opgevallen is heb als ze anders waren in de bios (tenzij je opeens een 4:3 versie op dvd/br voorgeschoteld krijgt)
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  12. #12

    Standaard

    Wederom word weer niet gemeld dat het een BD/DVD combopack is. Ik heb het vermoeden dat later een versie verschijnt zonder dvd voor een goedkopere prijs. The A-team komt binnenkort uit zonder dvd voor een goedkopere prijs.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Inderdaad. S.v.p. de recensie aanpassen. Walden Media, de producent van de film, werkt sinds een tijd samen met 20th Century Fox. Hun release met Disney is verbroken.
    Fox heeft de productie van de film later overgenomen, maar Disney begon er mee. De keuze van Michael Apted is genomen door Disney. Het maar goed ook dat Fox eerdere keuzes waaronder die van de regisseur heeft behouden. Het is duidelijk dat de overname van Fox wel in de speelduur te merken is (en blijkbaar ook in het budget) en bij vervolgen ook wel te merken zijn. Het 1ste is al te merken, de 4de film word een verfilming van The Magician's Nephew, terwijl de regisseur nog uit ging van Sylver Chair.
    Laatst aangepast door pietdvd : 01-05-2011 om 11:47

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    De keuze van Michael Apted is genomen door Disney.
    Je hebt gelijk. De voorbereidingen van de productie waren al bezig toen Disney besloot uit het project te stappen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Het is duidelijk dat de overname van Fox wel in de speelduur te merken is (en blijkbaar ook in het budget) en bij vervolgen ook wel te merken zijn.
    Als Disney de film had gemaakt hadden ze maar $100 miljoen in het project willen stoppen. Fox heeft $155 miljoen in het project gestopt.

  14. #14

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties

    Even terugkomende op jullie opmerkingen:


    @Frank
    Disney heeft wel degelijk iets te maken met de film.
    Apted was aangenomen door Disney. Daarna pas heeft Walden Media de banden met Disney verbroken (of andersom) en is met FOX in zee gegaan.

    Ik heb dit nu wel in de recensie verwerkt.

    @Jaap
    Het beeldformaat is wel degelijk aangepast! De gegevens en de commentaartrack spreken overigens niet van een open matte.

    @PietDVD
    Ons recensie exemplaar bestond uit slechts 1 disc, zonder bedrukking, gegevens en hoesje.
    Laatst aangepast door Rene Cloosterman : 02-05-2011 om 21:11

  15. #15

    Standaard

    Deel 1 en 2 hadden nog een mooie Nederlandse full bitrate DTS track. Bij deel 3 moeten we het doen met 448kbps AC3. Nogal een achteruitgang. Erg jammer, het is erg goed te merken dat ze minder hun best hebben gedaan deze keer.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Wederom word weer niet gemeld dat het een BD/DVD combopack is. Ik heb het vermoeden dat later een versie verschijnt zonder dvd voor een goedkopere prijs.
    Vandaag naar Media Markt Antwerpen getogen om deze film op blu-ray aan te schaffen.

    Op de blu-ray kinderafdeling de combopack (22,90 EUR) meegegrist. Nog even wezen kijken naar andere blu-rays en dan, buiten de kinderafdeling, de versie zonder dvd gevonden voor maar 14,90 EUR.

    Ik heb de dure combopack maar snel teruggelegd.

  17. #17

    Standaard

    Deel 1 en 2 hadden nog een mooie Nederlandse full bitrate DTS track. Bij deel 3 moeten we het doen met 448kbps AC3. Nogal een achteruitgang. Erg jammer, het is erg goed te merken dat ze minder hun best hebben gedaan deze keer.

    Natuurlijk is dit te merken, de eerste twee delen van Narnia waren Disney Productions, en de derde Narnia is van Fox, die hebben nou eenmaal met minder geld moeten doen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •