De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mega Chart DVD Top 30

    Mega Chart DVD Top 30



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij zit er een fout in de lijst.
    Harry Potter op 30 kan niet.

  3. #3

    Standaard

    Voor het feit dat Harry Potter zo laag staat is mogelijk een simpele verklaring. De cijfers komen van de platenwinkels e.d. die merendeels de pan en scan versie zullen verkopen. Wie heeft daar nu belangstelling voor.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos
    Voor het feit dat Harry Potter zo laag staat is mogelijk een simpele verklaring. De cijfers komen van de platenwinkels e.d. die merendeels de pan en scan versie zullen verkopen. Wie heeft daar nu belangstelling voor.
    Het zou best kunnen hoor, Harry Potter is al ruim 3 maanden uit. Waarschijnlijk duik ie weer met kerst terug in de top.

  5. #5

    Standaard

    Verassend dat U-571 nog zo hoog staat.

    Ik vraag me af hoe representatief deze lijst is. 800 winkels is veel, maar het zullen wel de kleine winkeltjes in de straat zijn. Een titel als American History X en Taxi (2) verwacht je niet in deze lijst. Of is het omdat ze zo goedkoop zijn bij de vrije platen winkel...

  6. #6

    Standaard

    Toen ik de lijst doornam heb ik mij ook verbaasd over sommige posities van een aantal titels. Bijvoorbeeld American History x en Blade. Deze zijn al geruime tijd verkrijgbaar en staan toch in de top 10. Dit kan volgens mij alleen maar veroorzaakt worden omdat deze titels voor om en nabij de € 10 wordt verkocht en dus aantrekkelijk zijn om aan te schaffen.
    Hieruit blijkt dat sommige titels die goedkoop geprijsd zijn nog steeds goed verkocht worden.

  7. #7

    Standaard

    En bedenk je wel dat deze lijst de chart weergeeft van de afgelopen week. Zoals ik het verhaal begrijp is er dus elke week een nieuwe lijst.

    Natuurlijk zal in 1 of andere jaarlijst Harry Potter vele malen hoger uitkomen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    En bedenk je wel dat deze lijst de chart weergeeft van de afgelopen week. Zoals ik het verhaal begrijp is er dus elke week een nieuwe lijst.

    Natuurlijk zal in 1 of andere jaarlijst Harry Potter vele malen hoger uitkomen.
    Dat denk ik ook wel, ik had er ook meer Disneyfilms in verwacht maar dat zal met Sinterklaas en Kerstmis komen.

    LOTR verwacht ik wel dat ie bovenaan blijft staan voor een tijdje. Dat de Austin Powers film zo hoog staat snap ik nou weer niet, maar komt misschien dat het helemaal niet mijn films zijn.

    Ook toevallig heb ik beide Muziek DVDs die in de lijst staan
    14 van deze 30 titels heb ik in mijn bezit
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Dat de Austin Powers film zo hoog staat snap ik nou weer niet,
    Kijk de 3e Austin Powers flim draait nu dus als mensen die gezien hebben denken "vette film hoe zouden de andere delen zijn?" Dan komen ze langs de vrije platenzaak (FRS) en dan zien ze daar deel 1 voor 8,99 en deel 2 voor 9,99. Dus het komt door de nieuwe film en de lage prijzen.

  10. #10

    Standaard

    Wordt deze lijst ook ergens op internet gepubliceerd ?

  11. #11

    Standaard

    Deze lijst kent sterke overeenkomsten met die van FRS. Ik vermoed dan ook dat de FRS de overhand heeft van die 800 winkels. Representatief is deze lijst natuurlijk niet want er wordt ook veel online besteld en geïmporteerd uit metname Australië. Verders wordt deze lijst sterk beïnvloed door stuntprijzen (wat je bij cd's veel minder ziet waardoor de lijst wel betrouwbaarder is), waardoor de echte top-films voor de volle mep niet voorkomen. Al met al hecht ik geen waarde aan deze lijst en heeft het ook geen invloed op mijn koopgedrag.

  12. #12

    Standaard

    Vraag me wel af of de Internetaankopen deze lijst wel of nietsterk zullen beïnvloeden... Hoeveel mensen zullen er bijv. ook aankopen in het buitenland doen??
    Verder boeit zo'n lijst me niet echt moet ik zeggen, want hij wordt idd sterk bepaald door koopjes en recent uitgebrachte topfilms.

  13. #13
    bobeldijk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quentin Tarantino
    Kijk de 3e Austin Powers flim draait nu dus als mensen die gezien hebben denken "vette film hoe zouden de andere delen zijn?" Dan komen ze langs de vrije platenzaak (FRS) en dan zien ze daar deel 1 voor 8,99 en deel 2 voor 9,99. Dus het komt door de nieuwe film en de lage prijzen.
    Toen Star Wars II ATOC in de bioscoop draaide, viel het me op dat de DVD met Star Wars I een paar euro duurder was geworden.
    Dat was ook bij de vrije platenzaak (FRS)

    Erik

  14. #14

    Standaard

    Ik heb ook mijn bedenkingen tegen deze lijst zijn de winkels wel evenredig over het land verdeeld en zijn het niet alleen de winkels van de grote winkelketens.
    De muziek DVD´s horen in een eigen lijst hebben een veel lagere verkoop snelheid.
    Zou wel willen weten welke winkels er aan meedoen dat is via internet eenvoudig te doen.
    Dat de buitenlandse aankopen er niet in zijn verwerkt is geen bezwaar dat is niet te controleren.
    Kan DVD.nl niet onderzoeken hoeveel forumleden er regelmatig in het buitenland DVD´s kopen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Ranft
    Toen ik de lijst doornam heb ik mij ook verbaasd over sommige posities van een aantal titels. Bijvoorbeeld American History x en Blade. Deze zijn al geruime tijd verkrijgbaar en staan toch in de top 10. Dit kan volgens mij alleen maar veroorzaakt worden omdat deze titels voor om en nabij de € 10 wordt verkocht en dus aantrekkelijk zijn om aan te schaffen.
    Hieruit blijkt dat sommige titels die goedkoop geprijsd zijn nog steeds goed verkocht worden.
    Bovengenoemde films (American History X en Blade) liggen nu volop te koop bij o.a. FRS en veel andere winkels. Zijn op zich goede films (mijn mening) en voor een hele vriendelijke prijs, dus dan worden ze idd heel erg veel verkocht.
    Sowieso zijn er veel jongeren (zoals ikzelf) die niet het geld hebben om veel dure DVD's te kopen en dan al snel in de bakken kijken met de wat goedkopere DVD's. Als je dan o.a. Blade / AH X ziet, dan neem je die al snel mee.

  16. #16

    Standaard

    Eigenlijk zouden ze een hitlijst voor low-budget DVD's moeten samenstellen binnen een bepaalde prijsklasse, bv. tot € 15. En natuurlijk de 'echte' lijst met de nieuwste films vanaf € 15. Dit gebeurt met games ook wel.

  17. #17

    Standaard

    Gelukkig het de Freerecord niets in de melk te brokkelen

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bobeldijk


    Toen Star Wars II ATOC in de bioscoop draaide, viel het me op dat de DVD met Star Wars I een paar euro duurder was geworden.
    Dat was ook bij de vrije platenzaak (FRS)

    Erik
    Ja dat denk ik dat zo ook weer niet doen (zou wel erg opvallen) maar ze maken altijd gebruik van hypes.

  19. #19

    Standaard

    LOTR rulez de komende tijd nog wel even

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos
    Voor het feit dat Harry Potter zo laag staat is mogelijk een simpele verklaring. De cijfers komen van de platenwinkels e.d. die merendeels de pan en scan versie zullen verkopen. Wie heeft daar nu belangstelling voor.
    Zo goed is Harry Potter ook weer niet! Ja natuurlijk... Als kind of puber is het een heftig spannend en interessant verhaal, maar het blijft vooral een goede "kinderfilm"... en kinderen zijn nu niet bepaald de mensen die regelmatig 20 euro neertellen voor leuke DVD's...
    Bij de release worden de pappies en mammies even stapelgek van hun kroost, wat zorgt voor een flinke marktpiek die los staat van de wekelijkse verkopen...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    LOTR rulez de komende tijd nog wel even
    Ben wel benieuwd of de CE straks ook zo lekker gaat lopen.... Dat is toch eigenlijk het échte werk.

  22. #22

    Standaard

    Ik denk dat ze daar geen verstand van films hebben.

  23. #23

    Standaard natte vingerwerk?

    Ik heb als bijbaantje in een CD winkel gewerkt alwaar iedere zaterdag voor de lokale omroep de top 40 werd doorgegeven.

    Dus wanneer de lokale omroep 's ochtends belde ging dat meestal als volgt: oh hallo, ... fok... de top 40 ... waar is die lijst ... ff kijken ... gisteren wezen stappen en het is laat geworden ... ehh ... doe die maar op 1, die op 2, dat is een tip, etc.

    De top 40 lijst werd dus lukraak en met een hele natte vinger ter plekke verzonnen. En de lokale omroep zond natuurlijk vrolijk de representatieve () tops en tips van de regio uit!

    Het is hier vast ook zo gegaan!

    PS: ik ben alleen niet gebeld

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •