De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard CI+ ook voor Satelliet ?

    Hallo,

    Ik zie bij een hoop schermen de mogelijkheid om met een Ci+ module en kaart te werken , is dit ook geschikt voor satelliet onvangst via Canal Digitaal ?

    Of zit ik bij Satelliet ontvangst altijd aan een aparte ontvanger vast ?

    Willem

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik zie bij een hoop schermen de mogelijkheid om met een Ci+ module en kaart te werken , is dit ook geschikt voor satelliet onvangst via Canal Digitaal ?

    Of zit ik bij Satelliet ontvangst altijd aan een aparte ontvanger vast ?

    Willem
    CI+ betekent niet automatisch satelliet.
    De TV moet dan een DVB-S tuner ingebouwd hebben en dat hebben er maar heel weinig.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Panasonic Tx P50GT50 heeft het toch en ook de P50VT30 , zie tenminste DVB-s tuner er bij staan ?

  4. #4

    Standaard

    De Samsung toestellen met S tuner hebben ook die mogelijkheid, zoals bijvoorbeeld mijn eigen TV de PS63C7700. Ook zijn opvolger de PS64D8000 schijnt over een ingebouwde S tuner te beschikken. (er zijn natuurlijk ook LED/LCD modellen die erover beschikken, maar ken niet alle modellen uit mijn hoofd)

    Je hebt geen aparte satelliettuner nodig, maar ik ken niet alle mogelijkheden van de S tuners, zo heeft een satellietontvanger vaak de mogelijkheid om de schotel op diverse statellieten te richten als je een draaibaar systeem hebt.

    Er zullen nog wel meer merken zijn met ingebouwde S tuner, maar ook daar ken ik niet de mogelijkheden van.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Hier het antwoord van panasonic :

    Een 100% garantie ten aanzien van de werking in onze tv's (welke zijn uitgerust met een DVB-S HD tuner) kunnen wij niet geven. Dit heeft te maken met het ontbreken van een certificering tussen Panasonic en Canal Digital (geen enkele Panasonic tv uitgerust met DVB-S is CD gecertificeerd). Vanwege het ontbreken van deze certificering worden updates van CD niet altijd herkend door de tv. Een gevolg hiervan kan zijn dat bepaalde zenders wel worden afgestemd, maar niet weergegeven kunnen worden. Vaak is het wel mogelijk deze ontbrekende zenders handmatig toe te voegen.

    Uit ervaring van dealers en gebruikers is gebleken dat men over het algemeen heel tevreden is over de werking van de DVB-S tuners in combinatie met DVB-S CAM en smartcard. Geadviseerd wordt een Astoncrypt CAM te gebruiken (met softwareversie 2.24 of hoger).

    Of, en zo ja wanneer, er een certificering zal plaatsvinden tussen Canal Digital en Panasonic, is op dit moment niet bekend.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •