De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Unhappy hdmi handshake probleem samsung LE40c750

    Ik ben in het bezit van de LE40C750 en de Onkyo receiver TX-SR608 en heb één vervelend probleem die ik maar niet opgelost krijg.
    Beeld via de receiver krijg ik vrijwel nooit in één keer. Het beeld blijft zwart met de melding 'Geen signaal. Controleer de stroomtoevoer en kabelverbindingen van de apparaten en controleer de bronselectie'.

    Om beeld via de receiver te krijgen moet eerst de TV uitgeschakeld worden, de HDMI kabel van/naar de receiver uit de TV gehaald worden en er daarna weer in steken. Als daarna de TV weer ingeschakeld wordt, is het probleem verholpen.
    Ik heb al diverse keren contact gehad met Samsung en allerlei zaken geprobeerd:
    - Eerst receiver inschakelen en dan pas TV
    - Andere HDMI-poort (standaard poort 2 vanwege ARC)
    - Firmware upgrades
    - HDMI kabel vervangen door één van hoge kwaliteit (Monster-cable met 1.4 specificatie)

    Op de receiver staan de volgende settings uit:
    - HDMI-tru (staat uit)
    - power-control (staat uit)

    Geen van bovenstaande heeft de oplossing gebracht. Heeft één van jullie een suggestie om dit vervelende probleem op te lossen?

  2. #2

    Standaard

    Kan alleen maar troosten, HDMI is/was een rommeltje en niet alle fabrikanten hebben/hadden hun zaakjes helemaal goed voor elkaar, wat bij het ene apparaat wel weer gaat , gaat bij het andere apparaat weer niet.

    Het is niet je TV, en het is ook niet de Onkyo en soms ook niet het aangesloten apparaat, meer een combinatie van niet goed op elkaar afgestemde handshakes waardoor er wel eens wat mis kan gaan.

    Het beste is om altijd eerst de receiver aan te zetten, althans dat werkt bij mij in 90% van de keren als beste. Dan zet je de TV aan, soms zal de TV dan ook starten waar je gebleven was, op het HDMI kanaal waarop ook je receiver zit, indien niet zet dan de TV op dat HDMI kanaal. Zet de receiver op de ingangsbron die je wilt gebruiken en zet daarna pas het apparaat aan waarvan je het signaal wilt versterken.

    Het te versterken apparaat zal dan contact kunnen maken met de receiver en de TV en zodoende zowel beeld en geluid correct kunnen instellen. Bij mij gaat het af en toe fout met de HD DVD speler, maar dat is dan ook mijn oudste HDMI apparaat, deze meld dan dat hij de audio settings niet correct heeft staan, in dat geval zet ik de receiver nog een keer uit en dan weer aan, meestal is het dan opgelost.

    Nog een tip, geef het apparaat dat je aanzet even de tijd om "rond te kijken" mijn receiver hoor je dan wat klik geluidjes maken, wacht nu ook weer niet te lang om de TV aan te zetten en daarna het te versterken apparaat, bij te lang wachten is soms de beveiliging (HDCP) al aangesproken en verloopt eea niet goed. HDCP is een draak, de beveiliging is op schijfjes allang geleden gekraakt, maar we zitten er wel met de naweeën van.

    Persoonlijk zou ik niet steeds de HDMI kabels uit je apparatuur trekken, lijkt me niet nodig en sommige HDMI kabels kunnen daar niet goed tegen wat weer tot haperingen in het signaal kan leiden.

    Hoop dat mijn troost en de tips tot een beter resultaat kunnen leiden. Heb wel niet de 608 (875) en niet jouw TV en randapparatuur, maar we lopen allemaal wel tegen deze problemen aan, het is vaak de combinatie die de problemen geeft
    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •