De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.

Discussie: Geluidskaart

  1. #1

    Standaard Geluidskaart

    Goedemiddag,

    Ik heb de afgelopen weken mijn mediacenter van een aantal upgrades voorzien. Het systeem is nu zo krachtig dat ik zelfs de nieuwste spellen op full hd kan spelen.

    Echter zit ik nog met het geluid.
    Ik heb de logitech z5500 waar ik zeer tevreden mee ben, en ook voorlopig nog niet wil vervangen.

    De Z5500 staat in verbinding met mijn mediacenter middels een coax kabel voor digitale geluidaansturing.

    Echter hij zit gekoppeld aan een onboard geluidskaart...ik heb verhalen gehoord dat als je een externe geluidskaart aanschaft en installeert en hem vervolgens daar op aansluit daat de kwaliteit veel beter moet zijn.

    Echter mijn vraag is, scheelt dat echt zoveel?
    Digitaal is digitaal??

    Zo ja, wat raden jullie mij aan?

    Dit zijn mij spec. nu:
    Summary

    Operating System
    MS Windows 7 Ultimate 64-bit

    CPU
    AMD Phenom II X4 965 44 °C
    Deneb 45nm Technology

    RAM
    4.0GB Dual-Channel DDR2 @ 400MHz (5-5-5-18)

    Motherboard
    ASUSTeK Computer INC. M3N78 PRO (Socket AM2 )

    Graphics
    MD 20110 @ 1920x1080
    NVIDIA GeForce GTX 560 Ti

    Optical Drives
    HL-DT-ST BDDVDRW GGC-H20L ATA Device
    LET XIFGXI7 SCSI CdRom Device
    Optiarc DVD RW AD-7200A ATA Device

    Audio
    NVIDIA High Definition Audio



    Daarnaast zit ik er ook aan te denken om mijn werkgeheugen op te hogen naar 6 of 8, of is dit echt overkill??

  2. #2

    Standaard

    Nog een tip voor mensen die veel hun pc gebruiken als muziekgeluidsbron e.d.. Er is nog wat extra kwaliteit uit het geluid te halen als het processorgebruik op achtergrond staat ingesteld in windows .

    (windows 7)(vista zal wel exact hetzelfde zijn)
    start-rechtermuisklik op computer-klik op eigenschappen-klik op geavanceerde systeeminstellingen-krijg je menu systeemeigenschappen klik daar bovenaan op het blokje geavanceerd dan in het vak prestaties in datzelfde menu op instellingen in het volgende menu klik op het vakje bovenaan weer op geavanceerd in volgend menu over processorgebruik staan 2 aanvinkbare opties programmas en achtergrond services zorg dat achtergrondservices is aangevinkt in plaats van programmas
    bevestig de verandering met ok onderaan menu.

    Een tijd geleden ergens gelezen dat de processor achtergrondservices stand een positief effect heeft op de geluidskwaliteit


    (veranderen op eigen risico en je kan het ook weer op dezelfde manier terug instellen op programmas ik zou zeggen test het uit ik merk er verder geen nadeel van anders dan een positief effect op de geluidskwaliteit (creative,asus enz)


    Ben benieuwd of jullie verschil horen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •