Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Goeie TV voor Blu Ray?

    Hey, ik wil een nieuwe TV kopen (liefst LCD 46 inch).
    Is ene met Motion Plus het beste ?
    Naar wat moet ik kijken zodat ik goed beeld heb bij Blu Rays ?

    Alvast Bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Hoeveel heb je te besteden voor een TV?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Echt slechte tv's worden er niet meer gemaakt. Als je binnen de grote vijf blijft(Samsung, Philips, Panasonic, Sony, LG) dan kan je in principe geen slechte tv kopen. Bij goedkopere tv's heeft plasma de voorkeur op lcd/led omdat je bij plasma meer waar voor je geld krijgt. Maar ga eens kijken en vergelijken. Iedere smaak is anders dus niemand kan in jouw plaats beslissen.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt
    Nog 1 vraag : soms zie je in winkels waar er een blu-ray opstaat, dat het beeld echt traag en raar beweegt als de camera draait.
    Is dit nog ? of heb je dat niemeer op de nieuwere tv's ?

    Is de Samsung 47LD450 een goeie ?

  6. #6

    Standaard

    Bedankt
    Nog 1 vraag : soms zie je in winkels waar er een blu-ray opstaat, dat het beeld echt traag en raar beweegt als de camera draait.
    Is dit nog ? of heb je dat niemeer op de nieuwere tv's ?

    Is de Samsung 47LD450 een goeie ?
    Schokkerige beeldovergangen komen nog steeds voor en liggen vaak aan de bron, zo hebben downloads met een lage bitrate er vaak nog het meeste last van.

    Samsung werkt met letters voor de jaargangen, momenteel D voor de 2011 modellen. (C was dus 2010- B van 2009 en de A van 2008) het getal ervoor de grootte van het scherm in Inches, zit er een P daarvoor is het plasma en met een U erin LED en de overigen zijn de gewone LCD's. Ook werkt Samsung met series, de 4, 5, 6, 7 en 8 series, hoe hoger het serie nummer hoe luxer/beter de schermen worden, ook de prijs stijgt mee

    Je hebt het nu over 4 serie van 2011??????

    Soms kun je, als je een beetje weet hebt van de prijzen, van een vorig modeljaar voor een leuke prijs een hoger model scoren.

    BTW, heb je het nu niet over een LG? Samsung werkt niet LD aanduiding maar met LE aanduiding

    Deze?:

    http://www.kieskeurig.nl/lcd_tv/lg/4...caties/897110/

    Mmmm, veel TV voor weinig geld, ook een simpele TV, geen multimedia speler en 50Hz, maar volgens Kieskeurig wel Ziggo klaar, wel altijd daar zekerheid over vragen bij aankoop!!! Het gaat er natuurlijk wel om wat je zelf wel en niet nodig hebt en als je veel extra zaken niet nodig hebt.....

    Als je de TV in het wild bent tegengekomen en je bent er tevreden over, wie zal je dan tegenhouden?
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Ja ik bedoelde een LG.
    Maar die is maar 60Hz (kan da ?), da is zeker niet goed ?

    Raad ge me deze aan ?

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het schokken heeft niet met 60hrz te maken maar bij blu-ray bij de 24p functie. waarschijnlijk stond hij niet goed aangesloten of was inderdaad het bd bronmateriaal niet goed.
    Alle huidige tv's kunnen 50/60/24hrz vloeiend weergeven. Termen als 100/200 en meer hrz, zijn grotendeels verkoop technieken om het eigen merk tv aan te prijzen. Ik zou me daar niet blind op staren. Enigste wat wel belangrijk is de 24p multiplier naar bevoorbeeld 72hrz of hoger. Maar ook dat hoort bij de 24p functie.

    Overigens loopt hier nog een vers TV advies draadje. lees die anders ook even door
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Stil zitten voor de tv helpt ook...:veryfunny:

    Misschien is de PS50c550 van Samsung iets voor je? niet gek voor 650 euro dacht ik zo...leuk formaat...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moww Bekijk bericht
    Ja ik bedoelde een LG.
    Maar die is maar 60Hz (kan da ?), da is zeker niet goed ?

    Raad ge me deze aan ?
    Ik kan niet voor iemand beslissen om iets wel of niet te kopen en vind dat op TV gebied nog moeilijker dan bijvoorbeeld bij een receiver.

    Dat trumotion zegt me ook helemaal niets, het is en blijft een 50Hz TV, hij heeft geen 24p dus schokkerige beelden zou je zo af en toe kunnen verwachten. Ze vermelden wel dat de TV CI+ Ziggo klaar is, maar als je kijkt bij de aansluitingen, dan staat er bij CI-slot: nee

    Alle waar naar zijn geld, ik denk dat je veel TV krijgt voor je geld, als je geen superhoge eisen hebt en wat water bij de wijn kunt doen.....

    Zou wel aan LG vragen hoe dat nu zit met dat Ziggo CI+ terwijl er volgens de online specificaties niet eens een CI slot aanwezig zou zijn, vind dat erg verwarrend.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Overigens loopt hier nog een vers TV advies draadje. lees die anders ook even door
    Ja..... ondanks dat die van mij na 4 maanden er even mee stopte ben ik wel heel tevreden over plasma

    Als je bij 1 van de 2 prijsvechters te raden gaat denk ik dat je ook een heel leuke TV voor weinig kan scoren

    Momenteel is plasma een goede keuze
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Ik heb nog steeds geen nieuwe TV, heb vandaag een LED gezien van 100Hz en nu is mijn vraag : is 100hz goed voor een LED of moet dit hoger zijn om geen slechte bewegingen te krijgen ?

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je móet niet te zwaar tillen aan die 100/200/600hrz, bigger is better praktijken. Het is vooral gebaseerd op verkopen, en niet zo zeer de kijkervaring. Bewegingen gaan pas hakkelen als de multiplier niet klopt. Dus als hij bijv. van 24 naar 25 fps binnen 50hrz móet gaan zoals bd doet bij een niet 24p compatible scherm.

    Enfin elk scherm wat je ook kiest zal gewoon ruimschoots aan je verwachtingen voldoen. Wat moet overheersen is je persoonlijke voorkeur. Immers, elke zoektocht naar specs valt in het niet bij WYSIWYG
    (whatyouseeiswhatyouget)
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door moww Bekijk bericht
    Ik heb nog steeds geen nieuwe TV, heb vandaag een LED gezien van 100Hz en nu is mijn vraag : is 100hz goed voor een LED of moet dit hoger zijn om geen slechte bewegingen te krijgen ?
    Ligt niet alleen aan de TV, soms is ook de bron de oorzaak, zelfs met heel goede spullen gaat het dan schokkerig voorbij....... en als dat gebeurt valt het nog eens extra op ook omdat je er normaal gesproken geen last van hebt

    Wat Claudio al zegt..... al die Hz praatjes, zijn verkooppraatjes, het hoort gewoon bij een knappe TV om er een techniek in te bouwen die voor goed beeld zorgt. Bedenk wel dat niet 1 TV perfect is, ze hebben allemaal wel wat.

    Ga voor een TV met een beetje knap formaat, de gewenste aansluitmogelijkheden, indien gewenst met wat extra luxe zoals een media speler, en knap beeld. LED is iets duurder dan een "gewone" LCD, maar die heeft weer iets betere kleuren schijnt het/zegt men

    Vaak hebben fabrikanten oplopende modellen, de concurrentie is groot, in het middensegment is de concurrentie het grootst en daar kun je winst halen. Wil je goedkoop dan ga je voor de instapmodellen en dan weet je dat je geen hele hoge eisen moet stellen, wil je echt luxe, dan ga je voor de topmodellen..... die zijn tegenwoordig allemaal ook uitgerust met 3D, die mogelijkheid hoef je overigens niet te gebruiken. LG heeft momenteel modellen met brilletjes die zonder batterij werken, ze noemen het dacht ik real cinema 3D.

    BTW, voor groot en rustig kijken is plasma ook een aanrader, het ziet er wat natuurlijker uit, moeilijk het verschil met LCD uit te leggen, heb ze zelf beiden

    Zo moeilijk is het niet
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Kheb vandaag eindelijk een TV gekocht LG47LE5300, toen ik thuis kwam en alles was geinstalleerd hoorde ik amper het geluid wat uit de luidsprekers komt.
    De stemmen zijn ok maar muziek en andere geluiden zijn heel stil en geen bas.
    Iemand een idee hoe dit komt ?

  16. #16

    Standaard

    Was die je in de winkel hebt gezien en getest wel goed?

    Bas in een platte TV:toppie:

    Ik lag in een deuk:veryfunny::veryfunny:

    Bij een beetje TV komt er echt nog wel behoorlijk volume uit(zonder een diepe bas overigens, mijn TV heeft een subwoofer, je ligt in een deuk als je ziet wat ze daarmee bedoelen, kun je zien op mijn plekje op het forum overigens), je kan je buren er overlast mee veroorzaken. Heb je nog andere bronnen aangesloten gehad? Had je niet iets van een soort van mute ingedrukt?
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Ken de tv niet maar het kan zijn dat je het geluid op een bepaalde bewerking hebt staan voor stemmen opdat die duidelijker worden. Kijk, hierom wordt nu een handleiding meegeleverd.... RTFM!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18

    Standaard

    Inderdaad, misschien staat hij bij de instellingen (geluid) mogelijk op een standaard als "Spraak" of iets dergelijks. Van de bas moet je -zoals bij zowat alle flatscreens- echter niets verwachten, vrees ik.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ken de tv niet maar het kan zijn dat je het geluid op een bepaalde bewerking hebt staan voor stemmen opdat die duidelijker worden. Kijk, hierom wordt nu een handleiding meegeleverd.... RTFM!
    In de handleiding die ik gezien heb staat dat hij iets voor stemmen in kan stellen, maar dan is er eea geblokkeerd.

    Hij kan allerlei soorten audiomodus kiezen en er zit nog een toonregeling op waarbij je de bas en de hoge tonen kan instellen.

    En het staat er ook nog eens makkelijk te vinden, idd wel makkelijk zo'n gebruiksaanwijzing
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Even een vraagje. Ik zoek een nieuwe TV en bij LG kom ik vaak tegen dat het geen Full HD ondersteunt. Iemand die me kan uitleggen waarom niet? Foutje van de sites?

    En adviseren jullie een plasma tv van LG of eerder van Panasonic? (ik zoek een 42inch)

    Dank!

  21. #21
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan moet die lg minstens 4 jaar of ouder zijn wil hij dat niet ondersteunen. Zal wel een fout zijn. Post anders jouw opties met typenummers. Dan checken wij het even voor je.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Dan moet die lg minstens 4 jaar of ouder zijn wil hij dat niet ondersteunen. Zal wel een fout zijn. Post anders jouw opties met typenummers. Dan checken wij het even voor je.
    Het is enkel Panasonic die in deze kleine maat(voor plasma dan wel te verstaan) een Full HD scherm levert. Daar wordt dan ook de iets hogere prijs van de Pana's mee verklaard. In de kleine maatjes levert ook Samsung geen Full HD schermen, maar ik denk dat er in de praktijk met deze kleine maat en kijkafstand van meer dan 2,5 meter geen verschil zal worden gezien tussen een Full HD en de 1024 x 768 schermen van Sammy en LG.

    LG levert zelfs een 3D plasma van 42inch (1024 x 768) voor nog geen 400 euro, kan niets over de beeldkwaliteit roepen, maar het lijkt mij een koopje.

    TS kan beter vermelden wat zijn budget is, kijkafstand en eventuele ruimte, zou met plasma zeker gaan voor minimaal 50inch , is van LG ook nog eens zeer betaalbaar, vraag me af waarom het geen sammy mag zijn.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Dan moet die lg minstens 4 jaar of ouder zijn wil hij dat niet ondersteunen. Zal wel een fout zijn. Post anders jouw opties met typenummers. Dan checken wij het even voor je.
    Op kieskeurig staan vele LG's aangemerkt als niet Full HD...

    Ok ik ben op zoek naar een vervanger van m'n Samsung LCD van 37 inch. Ik neig sterk naar plasma, dat heb ik vaak als aanrader gevonden gezien, met name als het een wat kleinere tv is. Ik ben op zoek naar een (rond de) 42 inch omdat de kijkafstand niet zo groot is (net geen 2,5 meter). Ik heb voorlopig geen interesse in 3D. Meer dan 700,- wil ik er niet aan uitgeven..

    Het type dat ik vaak tegenkom in m'n zoektochtje tot nu toe is de Panasonic TX P42G30. Beste koop?

    Andere Plasma types:

    Panasonic TX P42S30
    Panasonic TX P42G20 (ouder model?)
    LG 42PT353
    LG 42PJ350
    Weten jullie nog een goede?!

    LCD:
    LG 42LD550
    Weten jullie nog een goede?!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Op kieskeurig staan vele LG's aangemerkt als niet Full HD...

    Ok ik ben op zoek naar een vervanger van m'n Samsung LCD van 37 inch. Ik neig sterk naar plasma, dat heb ik vaak als aanrader gevonden gezien, met name als het een wat kleinere tv is. Ik ben op zoek naar een (rond de) 42 inch omdat de kijkafstand niet zo groot is (net geen 2,5 meter). Ik heb voorlopig geen interesse in 3D. Meer dan 700,- wil ik er niet aan uitgeven..

    Het type dat ik vaak tegenkom in m'n zoektochtje tot nu toe is de Panasonic TX P42G30. Beste koop?

    Andere Plasma types:

    Panasonic TX P42S30
    Panasonic TX P42G20 (ouder model?)
    LG 42PT353
    LG 42PJ350
    Weten jullie nog een goede?!

    LCD:
    LG 42LD550
    Weten jullie nog een goede?!
    Kijk zelf zo tussen de min. 2,5 en max 3 meter met 63 inch, 50 inch lijkt mij een mooi maatje. Bedenk wel dat plasma door de gebruikte techniek eerder geschikt is voor de grotere schermen en dat 42inch in de praktijk wel de minimum maat is al zijn er wel enkele 37inch plasma schermen op de markt gebracht.

    In jouw geval zou ik mezelf verwennen met de:

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/l...caties/957667/

    BTW, echt slechte TV's worden er niet gemaakt, niet 1 is perfect en ze kunnen allemaal stuk gaan
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Verhip je hebt gelijk, heb een nog grotere beelddiagonaal nodig, wellicht 46inch of toch 50... Ben inderdaad op zoek naar een manier om het HD potentieel zo goed mogelijk te benutten

    Bedankt voor de tip!

    Zijn deze niet vrijwel net zo goed? (alleen zonder 3D):

    LG 50PT353 (geen full hd?!)
    LG 50PV350
    Laatst aangepast door Martin Z. : 26-12-2011 om 00:20

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •