Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 48 worden weergegeven.

Discussie: Karatel´s Room

  1. #1

    Standaard Karatel´s Room

    Na een hele tijd hier mee hebben gelezen en veel informatie hebben vergaard en veel tips van DVDProfilersFilmgek gekregen te hebben heb ik toch maar een eigen hoekje gemaakt voor mijn slaapkamer.

    Vroeger was mijn situatie nog een beetje rommelig in de slaapkamer, mijn pc was aangesloten met een 5.1 boxsetje en mijn ps3 had ik aangesloten op een ouderwetse stereoset waar ik ook weer boxen aan had doorgelust..dit alles keek ik op een 20 inch tv...dus een hoop troep voor weinig geluid in me kamer...

    Ik ben zelf ook werkzaam in een bioscoop (op kantoor, dat dan weer wel maar altijd handig om aan filmposters te komen) waardoor ik heel veel apparatuur en dingen voorbij zie komen...en toen ik van het fenomeen HT hoorde dacht ik dat wil ik ook...het is nu nog in kleine vorm op me slaapkamer aangezien ik nog thuis woon maar in de toekomst zou het toch wel mooi zijn als er een dedicated room voor kan komen....

    Gezien de kleine ruimte heb ik toch wel goed moeten nadenken met wat ik allemeel aan zou schaffen.
    Mijn oog was gelijk al gevallen op de Onkyo sr608, na 2x geluisterd te hebben bij een zaak heb ik deze aangeschaft in combinatie met de JBL SCS 200.5.
    Ben nu nog steeds bezig om de sub helemaal goed in te stellen, dat is toch wel het lastigst vind ik...Ik heb eerst de Audyssey Auto Setupfuncite laten lopen en hierna ben ik bezig geweest om deze instellingen te fine tune wat aardig is gelukt in mijn oren.
    Met Blu Ray spelers had ik niet heel veel ervaring dus heb een in mijn ogen vrij simpele speler gekocht. Maar vast en zeker beter dan kijken via de PS3.
    Van te voren had ik een tekening gemaakt en na wat dingen verandert te hebben en veel meten kon ik toch een tv van 32 inch kwijt.

    Hierdoor ben ik op het volgende gekomen:
    TV: LG 32LE3200
    Receiver: Onkyo SR608
    Blu Ray: Panasonic DMP BD-45
    Speakers: JBL SCS 200.50
    Console: PS3
    HDMI: Oelhbach

    Volgens mij zeggen foto's veel meer dan duizend woorden dus hieronder wat foto's:

    Uitpakken:






    Apparatuur op de juiste plek neergezet en aangesloten voor een test, hier ook mijn nog oude kleine tv haha


    Now Playing Bordje, die heb ik hier meer gezien op het forum..




    Andere kant van me tv de PS3 op een Vogel Dockingstation


    Overzicht nu met de 32 inch tv


    Surround speakers, niet helamaal ideaal maar dit is de beste oplossing voor op me slaapkamer om het surroundgevoel te krijgen...


    Mijn nog kleine collectie:


    Het gamen en film kijken is nu echt een beleving geworden ondanks dat het allemaal in een kleinere ruimte is van wat ik hier verder allemaal zie is het voor mij de ideale situatie, ook gezien een schuin dak in me slaapkamer en voor een leuk budget...ben er helemaal happy mee!
    Laatst aangepast door Karatel : 11-06-2011 om 12:10

  2. #2

    Standaard

    Dat is een mooi begin Karatel. Met die reciever ben je voorlopig 'future-proof' en kun je dus meer kanten op.

    Een puntje van kritiek is de plaats van de speler. Deze staat op de receiver en zorgt er daarmee voor dat de receiver zijn/haar warmte moeilijker kwijt kan aan de omgeving. Daarnaast is die plaats ook niet goed voor de speler vanwege de temperatuurs-wisselingen. Ik zou je daarom aan willen raden om deze niet op de receiver te laten staan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard



    Leuk om zo je eigen plekje te hebben, vind de uitpakplaatjes ook altijd wel wat hebben, bij You tube heb je er zelfs filmpjes van hoe mensen bepaalde zaken uitpakken en dan laten zien hoe het in de doos zit en wat er allemaal bijzit, soms volgt daarop dan ook nog een hele demo van het apparaat, zelf gaat me dat wat te ver, een paar plaatjes vind ik toch wel aardig

    Gerco geeft je een tip over de plaatsing van de speler, je zou de temperatuur van de speler zo af en toe eens kunnen controleren en als hij toch wel erg warm wordt er eens over na te gaan denken om hem een ander plekje te geven, zoals op bovenstaande plaatjes oogt het wel heel netjes.

    Je bent heel erg tevreden met je geluid, en dat geloof ik best, je bent nog aan het finetunen met je sub, is idd het moeilijkste onderdeel. Als je nog iets meer spreiding wilt in het geluid, dan zou je kunnen kijken of dat lukt als je je frontsatellieten iets verder van de TV afzet, het zou misschien iets minder ogen, maar als het geluid wat ruimer wordt....... ach ze staan ook zo weer dichter bijelkaar als het niet het gewenste resultaat geeft

    Ga zo door en kijk uit voor het virus, voordat je het weet pas je niet meer in je eigen kamer
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    ziet er goed uit.
    Ben het met gerco eens.
    Plaats je bd speler ergens anders vanwege hitte van onkyo.
    Ik heb zelf ook een receiver van onkyo en ze worden erg warm.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat is een mooi begin Karatel. Met die reciever ben je voorlopig 'future-proof' en kun je dus meer kanten op.

    Een puntje van kritiek is de plaats van de speler. Deze staat op de receiver en zorgt er daarmee voor dat de receiver zijn/haar warmte moeilijker kwijt kan aan de omgeving. Daarnaast is die plaats ook niet goed voor de speler vanwege de temperatuurs-wisselingen. Ik zou je daarom aan willen raden om deze niet op de receiver te laten staan.
    Dankje, mijn bedoeling was idd ook om met deze receiver nog aardig wat jaartjes door te kunnen..ook als ik groter zou gaan wonen...

    Nou toevallig dat jullie het zeggen want nadat hij gisteren een paar uur heeft lopen spelen kwam ik erachter dat de onderkant van de speler idd aardig warm wordt op sommige stukken...
    hier moet ik even naar kijken hoe ik dit ga oplossen, naast elkaar is voor het oog niet ideaal. Jullie hebben alles naast elkaar of in een meubel staan natuurlijk?...ik ga eens even testen om de spelers iets hoger te plaatsen en dan voelen of de temperatuur een beetje normaal blijft..dan kan ik kijken voor een klein rack of soort van 4 steunpunten ertussen zetten...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht


    Leuk om zo je eigen plekje te hebben, vind de uitpakplaatjes ook altijd wel wat hebben, bij You tube heb je er zelfs filmpjes van hoe mensen bepaalde zaken uitpakken en dan laten zien hoe het in de doos zit en wat er allemaal bijzit, soms volgt daarop dan ook nog een hele demo van het apparaat, zelf gaat me dat wat te ver, een paar plaatjes vind ik toch wel aardig

    Gerco geeft je een tip over de plaatsing van de speler, je zou de temperatuur van de speler zo af en toe eens kunnen controleren en als hij toch wel erg warm wordt er eens over na te gaan denken om hem een ander plekje te geven, zoals op bovenstaande plaatjes oogt het wel heel netjes.

    Je bent heel erg tevreden met je geluid, en dat geloof ik best, je bent nog aan het finetunen met je sub, is idd het moeilijkste onderdeel. Als je nog iets meer spreiding wilt in het geluid, dan zou je kunnen kijken of dat lukt als je je frontsatellieten iets verder van de TV afzet, het zou misschien iets minder ogen, maar als het geluid wat ruimer wordt....... ach ze staan ook zo weer dichter bijelkaar als het niet het gewenste resultaat geeft

    Ga zo door en kijk uit voor het virus, voordat je het weet pas je niet meer in je eigen kamer
    Haha het uitpakken en alles neerzetten enzo is ook een leuk werkje, moest nog wel hier en daar wat dingen aanpassen en dan schiet het weer niet op als de bouwmarkt dicht zit en geen hifi zaak in de buurt is ook lastig ..

    Sub is idd lastig, heb het idee dat bij het echte geweld in films het een beetje brommend wordt zeg maar..ben er nog niet helemaal overuit dus dat wordt nog wel even stoeien...
    Goed idee om de frontjes eens wat verder van de tv af te zetten, dat ga ik gelijk even testen vanavond...

    Over het virus gesproken haha is het beter om een aparte dvd speler te hebben of om gewoon de dvd's via de blu ray af te spelen?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karatel Bekijk bericht
    Haha het uitpakken en alles neerzetten enzo is ook een leuk werkje, moest nog wel hier en daar wat dingen aanpassen en dan schiet het weer niet op als de bouwmarkt dicht zit en geen hifi zaak in de buurt is ook lastig ..

    Sub is idd lastig, heb het idee dat bij het echte geweld in films het een beetje brommend wordt zeg maar..ben er nog niet helemaal overuit dus dat wordt nog wel even stoeien...
    Goed idee om de frontjes eens wat verder van de tv af te zetten, dat ga ik gelijk even testen vanavond...

    Over het virus gesproken haha is het beter om een aparte dvd speler te hebben of om gewoon de dvd's via de blu ray af te spelen?
    Om heel eerlijk te zijn..... ik heb mijn Oppo DVD speler al weer een ruim een jaar geleden verwijderd uit de opstelling, de blu ray speler die ik het meeste gebruik doet het minstens zo goed en misschien nog wel sneller met DVD's als de Oppo dat deed. Kort gezegd, je hebt geen aparte DVD speler nodig en al helemaal niet als je tevreden bent met het afspelen van DVD's met je huidige opstelling.

    Hier staat er niets op de receiver, deze staat geheel vrij, warmte is slijtage en ik wil graag dat hij nog een paar jaartjes meegaat Gebakken blu ray speler lijkt mij ook niet te .reten Misschien kun je je PS3 erop zetten aan de andere kant, iets langer HDMI kabeltje naar de receiver en het is allemaal weer opgelost
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ben laatste paar dagen beetje aan het schuiven geweest met me PS3 en me frontjes om die wat verder van me tv af te zetten..
    Als ik dat omdraai houd de Ps3 meer geluid tegen dan dat het meer ruimte geeft dus die optie viel eigenlijk snel af..
    Ps3 aan de andere kant neerzetten was ook geen optie dus heb er weinig mee kunnen doen...heb ze wel een paar cm verder van me tv af kunnen zetten maar dat zet geen zoden aan de dijk haha...

    Heb ook een nieuwe hdmi kabel gekocht van 3 meter zodat ik netjes die kabel weg kan werken in mijn Ps3 dockingstation..ook het verdere ´kabelmanagement' aangepakt met een kabelgoot onder me bureau..wat zijn die speakerkabels dan lang in een slaapkamer ...

    Me Blu Ray speler wordt wel echt te warm dus heb zitten kijken naar een rackje om Blu Ray speler onder en daarboven op de 608 te zetten..maar die zijn nog best aan de prijs dus ga kijken of ik die zelf kan maken of gaat dat ten goede van de kwaliteit van de receiver die erop komt te staan?

    had deze gezien maar die is al snel rond de € 150,-
    Laatst aangepast door Karatel : 31-05-2011 om 21:53

  9. #9

    Standaard

    Mmm, zeker een dure oplossing

    Past je PS3 niet op je speler?

    Voor je receiver maakt het niets uit waarop je hem zet, zolang het maar geen hoogpolig tapijt is

    Je kan heel creatief zelf wel iets bedenken waaronder je speler past(als hij niet onder de PS3 past) en waarop je receiver kan staan.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, zeker een dure oplossing

    Past je PS3 niet op je speler?

    Voor je receiver maakt het niets uit waarop je hem zet, zolang het maar geen hoogpolig tapijt is

    Je kan heel creatief zelf wel iets bedenken waaronder je speler past(als hij niet onder de PS3 past) en waarop je receiver kan staan.
    Ik heb mn receiver op mn bd speler geplaatst met behulp van 2 vierkante kleine terras klinkertjes met de juiste hoogte ter grote van een vierkant bierfiltje

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb mn receiver op mn bd speler geplaatst met behulp van 2 vierkante kleine terras klinkertjes met de juiste hoogte ter grote van een vierkant bierfiltje
    Waar een wil is is een weg

    Misschien nog een paar viltjes eronder om je blad tegen krassen te beschermen en je probleempje is voor weinig helemaal opgelost
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Of misschien een verdieping maken onder het blad waar je set nu op staat?
    Doormiddel van een keukenblad van dezelfde kleur?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Of misschien een verdieping maken onder het blad waar je set nu op staat?
    Doormiddel van een keukenblad van dezelfde kleur?
    Ook zoiets is mogelijk, maar ik zou het mezelf niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk Je zou die terrassteentjes nog zwart kunnen maken, dan valt het al bijna helemaal niet meer op, beter dan die oplossing waar ze 145 euro voor vragen.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ook zoiets is mogelijk, maar ik zou het mezelf niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk Je zou die terrassteentjes nog zwart kunnen maken, dan valt het al bijna helemaal niet meer op, beter dan die oplossing waar ze 145 euro voor vragen.
    Das ook nog een optie dat schilderen. Waarom kom ik hier nou weer niet op?
    Mijn eigen tegels allemaal in interieur mee geverft

  15. #15

    Standaard

    Zo´n klein rack van 145 euro gaat er iig niet komen, dat steek ik liever ergens anders in haha...
    Ik ga vrijdag even kijken hier bij de bouwmarkt naar 4 pootjes en een stuk verdieping idd met de zelfde kleur als mijn bureau...Pootjes zijn alleen niet kleiner te krijgen dan 10 cm en mijn speler is tegen de 6 aan dus weet niet of dat straks staat...tja het oog wil ook wat toch
    de terrassteentjes zijn ook zeker een optie en houd ik in me achterhoofd...
    Zodra het staat maak ik er wel een foto van...

  16. #16
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karatel Bekijk bericht
    Zo´n klein rack van 145 euro gaat er iig niet komen, dat steek ik liever ergens anders in haha...
    Ik ga vrijdag even kijken hier bij de bouwmarkt naar 4 pootjes en een stuk verdieping idd met de zelfde kleur als mijn bureau...Pootjes zijn alleen niet kleiner te krijgen dan 10 cm en mijn speler is tegen de 6 aan dus weet niet of dat straks staat...tja het oog wil ook wat toch
    de terrassteentjes zijn ook zeker een optie en houd ik in me achterhoofd...
    Zodra het staat maak ik er wel een foto van...
    Waarom ga je die pootjes niet van alu rond profiel op zo'n 8cm per stuk zagen
    en dan plastic of rubberen dopjes er in drukken om het krassen tegen tegaan.
    Daar een plaatje boven op en daar weer de receiver op?
    Ideetje?

  17. #17

    Standaard

    Zo vanmorgen even naar de bouwmarkt gereden en wat spullen gekocht om het maar zelf te maken met mijn kantoorhanden haha

    ben er zeer tevreden mee en dat voor € 15,-
    heb ook gelijk even een blu ray erin gegooid en na een uur draaien geen warme apparatuur meer!!




  18. #18
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karatel Bekijk bericht
    Zo vanmorgen even naar de bouwmarkt gereden en wat spullen gekocht om het maar zelf te maken met mijn kantoorhanden haha

    ben er zeer tevreden mee en dat voor € 15,-
    heb ook gelijk even een blu ray erin gegooid en na een uur draaien geen warme apparatuur meer!!



    Fantastisch. Ziet er heel mooi uit en maakt het af.
    Dit bedoelde ik nou precies...
    Heel mooi..

  19. #19

    Standaard

    Ziet er zeer professioneel uit, net alsof het zo hoort en geen zelfbouw is

    Waar een wil is is een weg en als je er met deze en gene over praat kom je vanzelf tot een idee dat het best bij je zelf past....

    Je bent geslaagd
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Ben zeker geslaagd en alles blijft prima koel!
    Gisteren op me werk een poster meegenomen van The Hangover Part2 past hij weer niet in mijn huidige lijst dus van het weekend ff eentje halen...

    Heb trouwens de Blu Ray kwaliteit aardig onderschat haha was hier nog vrij onervaren mee maar raak de dvd's bijna niet meer aan...
    Achteraf had ik met wat meer budget misschien wel een andere br speler willen kopen..(een oppo bd93 bv haha jk ...)

    Misschien komt me 1e upgrade er sneller aan dan verwacht

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karatel Bekijk bericht
    Ben zeker geslaagd en alles blijft prima koel!
    Gisteren op me werk een poster meegenomen van The Hangover Part2 past hij weer niet in mijn huidige lijst dus van het weekend ff eentje halen...

    Heb trouwens de Blu Ray kwaliteit aardig onderschat haha was hier nog vrij onervaren mee maar raak de dvd's bijna niet meer aan...
    Achteraf had ik met wat meer budget misschien wel een andere br speler willen kopen..(een oppo bd93 bv haha jk ...)

    Misschien komt me 1e upgrade er sneller aan dan verwacht
    Geen slechte keus, kan ik in meegaan

    Oh..... tjeee.... we hebben weer een zieke op het forum, alweer 1 door het upgrade virus aangetast

    We zijn benieuwd wat dat gaat worden
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Mooie set heb je en slimme oplossing voor de receiver. Ik wilde je nog waarschuwen voor het upgradevirus, maar zoals DVDPF opmerkt is dat al te laat Eigenlijk moet ik niets zeggen want ik ben het ultieme voorbeeld van wat het upgradevirus kan aanrichten
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Mooie set heb je en slimme oplossing voor de receiver. Ik wilde je nog waarschuwen voor het upgradevirus, maar zoals DVDPF opmerkt is dat al te laat Eigenlijk moet ik niets zeggen want ik ben het ultieme voorbeeld van wat het upgradevirus kan aanrichten
    ja dankje! pff dat virus is zeker wel besmettelijk maar ook weer heel erg leuk...spit heel het internet af voor leuke weetjes en ideetjes en natuurlijk producten ...vooral nu naar blu ray spelers, vind het moeilijk om daar kwalitiet te onderscheiden dus ben daar nog aan het orienteren....

    had jouw project ook bekeken voordat ik dit allemaal had aangeschaft, echt super gaaf!!

    Niet een upgrade maar had een paar nieuwe posters van me werk meegenomen waarvan ik er eentje heb opgehangen: ( let niet op de kwaliteit van me foto kunsten )

  24. #24
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karatel Bekijk bericht
    ja dankje! pff dat virus is zeker wel besmettelijk maar ook weer heel erg leuk...spit heel het internet af voor leuke weetjes en ideetjes en natuurlijk producten ...vooral nu naar blu ray spelers, vind het moeilijk om daar kwalitiet te onderscheiden dus ben daar nog aan het orienteren....

    had jouw project ook bekeken voordat ik dit allemaal had aangeschaft, echt super gaaf!!

    Niet een upgrade maar had een paar nieuwe posters van me werk meegenomen waarvan ik er eentje heb opgehangen: ( let niet op de kwaliteit van me foto kunsten )
    Erg leuk.
    Dit soort items horen bij een HT

  25. #25
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karatel Bekijk bericht
    ja dankje! pff dat virus is zeker wel besmettelijk maar ook weer heel erg leuk...spit heel het internet af voor leuke weetjes en ideetjes en natuurlijk producten ...vooral nu naar blu ray spelers, vind het moeilijk om daar kwalitiet te onderscheiden dus ben daar nog aan het orienteren....

    had jouw project ook bekeken voordat ik dit allemaal had aangeschaft, echt super gaaf!!

    Niet een upgrade maar had een paar nieuwe posters van me werk meegenomen waarvan ik er eentje heb opgehangen: ( let niet op de kwaliteit van me foto kunsten )
    Dankje! Leuke toevoeging die poster. En zoals Geoffrey zegt, die horen ook bij de HT en zorgen voor sfeer. Ik heb daar geen ruimte voor, dus ik hou het in de HT bij beeldjes en kleine items. Posters komen t.z.t. in de bar, die ik nog wil gaan bouwen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •