De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: bi wiring

  1. #1

    Standaard bi wiring

    Hey Mensen,

    Ik heb twee RF 52's van Klipsch. Is het de moeite waard om deze bi-wire te doen? Heb ook nog een subwoofer die alle lage tonen verwerkt ook die van de frontspeakers ( heb ze op klein staan ).

  2. #2

    Standaard

    Denk niet dat dat bij luidsprekers van 200 euro/stuk zin heeft.
    Zelfs bij dure luidsprekers zul je dit alleen door proberen kunnen horen of het zin heeft.

  3. #3

    Standaard

    Bi wire.... alleen leuk als je de speakerdraden leveranciers wilt steunen

    Zie zelf geen voordelen in Bi wire, mijn speakerleverancier ook niet, het zit er niet op ook, eerlijk gezegd vond ik dat geen nadeel

    Google maar eens met de begrippen Bi wire en Bi amping, erg leuk om te lezen wat de voor en tegenstanders er van vinden, de voorstanders zijn waarschijnlijk de producenten
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Of het voor jou zin heeft, kun je zelf achter komen door het te proberen.

    Meestal heeft het zin als de front-luidsprekers wat meer vermogen vragen dan een receiver onder normale omstandigheden kan leveren en de 'fronts' een wat hogere belastbaarheid hebben dan de andere luidsprekers.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-05-2011 om 12:11 Reden: Grammatica
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Of het voor jou zin heeft, kun je zelf achter komen door het te proberen.

    Meestal heeft het zin als de front-luidsprekers wat meer vermogen vragen van een receiver normaal kan leveren of een wat hogere belastbaarheid hebben dan de andere luidsprekers.
    Ja, help die dradenboeren maar


    Ga het maar proberen, leuk als je er genoeg kabel voor hebt, maar niet als je die apart moet aanschaffen, al staan de meeste frontspeakers niet ver van hun bron. Als je iets goedkoop kan testen omdat je e niet zwaar voor hoeft te investeren, dan kun je dat met alles doen, zo ben ik zelf ook een 7.1 gaan proberen...... had toen genoeg speakers en kabel over om zoiets zonder een cent extra te hoeven uitgeven op te kunnen stellen en er mee te experimenteren.

    Het compenseren van een hogere belastbaarheid heeft niet als oplossing om daar een paar extra kabels aan te hangen, ook niet de gevoeligheid, daar kun je de instellingen op je receiver voor gebruiken door er hier en daar eventueel een paar dB af of bij te doen als het volume achterblijft.

    Je kan alleen maar teleurgesteld worden als je een te lichte versterker hebt gekocht en daar dan moeilijk aan te sturen en/of te zware speakers bijkoopt, daar helpen geen extra streng draden. Op het forum wordt altijd geadviseerd om een wat zwaardere receiver te nemen dan je speakers zodat je ze onder controle kunt houden.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het compenseren van een hogere belastbaarheid heeft niet als oplossing om daar een paar extra kabels aan te hangen, ook niet de gevoeligheid, daar kun je de instellingen op je receiver voor gebruiken door er hier en daar eventueel een paar dB af of bij te doen als het volume achterblijft.

    Je kan alleen maar teleurgesteld worden als je een te lichte versterker hebt gekocht en daar dan moeilijk aan te sturen en/of te zware speakers bijkoopt, daar helpen geen extra streng draden. Op het forum wordt altijd geadviseerd om een wat zwaardere receiver te nemen dan je speakers zodat je ze onder controle kunt houden.
    Waarschijnlijk ben je in de war met 'bi-wiring'. Daarmee sluit je een luidspreker middels 2 kabels aan op 1 eindtrap i.p.v. 2 eindtrappen bij 'bi-amping'

    Het mooiste zou zijn als je 2 eindtrappen kon 'bruggen' en dan de luidspreker als 'mono-wiring' aan kan sluiten. In dat geval heb je wel 2 maal zo veel vermogen voor 1 luidspreker. Vanwege het feit dat het in een receiver moeilijk voor elkaar te krijgen is, is er gekozen voor 'bi-amping'. Je hebt daarom dus niet 2 maal zo veel vermogen, maar door het verdelen van de weergevers wel wat meer controle over de luidspreker.

    Vermogen wil niets zeggen over het aantal dB's wat een set kan leveren. Meestal is het zo dat wanneer een luidspreker goed onder controle gehouden wordt, minder dB's geeft bij het zelfde niveau dan wanneer dit niet het geval is. Bij een relatief groot verschil tussen wel en niet onder controle zal je de nieveaus dus meer moeten compenseren. Daar komt bij dat 'onder controle houden' iets is wat betrekking heeft tot een langere tijdsduur en dus niet tot pieken en dalen in het signaal. Om het verschil te kunnen horen zul je dus langer moeten luisteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Waarschijnlijk ben je in de war met 'bi-wiring'. Daarmee sluit je een luidspreker middels 2 kabels aan op 1 eindtrap i.p.v. 2 eindtrappen bij 'bi-amping'

    Het mooiste zou zijn als je 2 eindtrappen kon 'bruggen' en dan de luidspreker als 'mono-wiring' aan kan sluiten. In dat geval heb je wel 2 maal zo veel vermogen voor 1 luidspreker. Vanwege het feit dat het in een receiver moeilijk voor elkaar te krijgen is, is er gekozen voor 'bi-amping'. Je hebt daarom dus niet 2 maal zo veel vermogen, maar door het verdelen van de weergevers wel wat meer controle over de luidspreker.

    Vermogen wil niets zeggen over het aantal dB's wat een set kan leveren. Meestal is het zo dat wanneer een luidspreker goed onder controle gehouden wordt, minder dB's geeft bij het zelfde niveau dan wanneer dit niet het geval is. Bij een relatief groot verschil tussen wel en niet onder controle zal je de nieveaus dus meer moeten compenseren. Daar komt bij dat 'onder controle houden' iets is wat betrekking heeft tot een langere tijdsduur en dus niet tot pieken en dalen in het signaal. Om het verschil te kunnen horen zul je dus langer moeten luisteren.
    Als ik al niet in de war was....... zou ik het zeker worden van bovenstaand schrijven
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Bij veel mensen zorgt deze info voor verwarring. Dat soort mensen kopen meestal setjes met een uitgangsvermogen van 850 of 1000 Watt.

    Het is eigenlijk heel simpel:
    Het onder controle houden betekent dat de luidspreker de bewegingen van het toegevoerde signaal volgt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 23-05-2011 om 23:37
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •