De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Plaatsing van de 5.1 boxen in een klein ruimte

    hoi allemaal ik heb een vraagje over het plaatsen van me JBL SCS200.5.
    het zijn klein boxen maar het probleem is dat de ruimte ook vrij klein is.
    wat voor advies zouden jullie mij kunnen geven waar ik ze op kunnen hangen.
    nu heb ik wel een yamaha rx-v671 er bij zitten die zich zelf kalibreer met een mic.
    ik heb er foto`s er bij gedaan van voor en achter kant van de kamer zo dat jullie een idee krijgen wat het probleem is.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  2. #2

    Standaard

    - Achterboxen zo ver mogelijjk naar achter aan de zijwanden op oorhoogte
    - Center onder de TV
    - Linksvoor direct linksonder v/d TV zodat de deur er niet tegenaan komt, wel zover mogelijk naar links om het geluid te spreiden
    - Rechtsvoor op dezelfde hoogte en wat verder naar rechts

    Indien je wat met de deur kan doen om linksvoor wat verder naar links te plaatsen zou dat heel mooi zijn, maar ik denk van niet. Misschien een deurstop of zo.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    thanx voor de snelle reactie.
    ga ik zeker proberen
    zou ik ook de front speakers hoog kunnen plaatsen in deze kleine kamer of maak ik dan verlies van me surround
    de center kan eventueel ook boven de tv kunnen hangen

  4. #4

    Standaard

    Ik zou ze er niet boven hangen, je TV vindt ik al hoog hangen en ik denk dat de boxen daar nog boven het geluidsbeeld niet ten goede komt.
    Laatst aangepast door peptalk : 22-05-2011 om 19:47 Reden: spelling
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    ok dan word hoog hangen het niet lol.
    dan ga ik zeker met het voorstel die je heb geven met de linker front speaker tussen de tv en de deur.
    o ja me tv hangt op oog hoogte en ik kan de tv nog kantelen als het moet.
    nogmaals bedankt voor de snelle reactie

  6. #6

    Standaard

    Graag gedaan, veel plezier er mee!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    sorry maar ik heb nog een vraag.
    nu gaat ik het YPAO autosetup systeem voor Yamaha AV-receivers gebruiken moet ik dan nog steeds je speakers zeg maar nog steeds perfect op hangen of mag ik meer afwijken daar van.

  8. #8

    Standaard

    Je wilt altijd zo min mogelijk kunstmatig aan laten passen door zo'n auto set-up, dus perfect ophangen is het beste.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Wat hangen veel mensen de tv toch hoog aan de muur. Aan de foto's te zien is het een vrij normale (lage) bank. Als je daar dan normaal op gaat zitten dan zit je met je ogen volgens mij echt een heel stuk lager. De bovenkant van de tv zit nu op 1,60m of zo, als ik zo naar die deur kijk. Dat zou betekenen dat de tv wel bijna een halve meter lager mag hangen. Allemaal persoonlijke voorkeur uiteraard, maar het valt me wel op dat veel mensen dit zo doen.

    Maar is je probleem inmiddels opgelost? Het is altijd lastig om een goede opstelling te vinden in een wat kleinere ruimte.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  10. #10

    Standaard

    Ben ik het wel met Bas eens. Tv hangt veel te hoog. Het kijkt ook nog eens veel lekkerder als je recht in het scherm kijkt als je zit.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    de tv hangt op 1.50m van uit het midden.
    de reden dat tie zo hangt is dat ik ook nog een computer en een bureau heb aan de rechte kant.
    anders staan die in het zicht.
    en ik kan de tv ook naar voren kan kantelen.
    ik kijk toch echt recht naar het scherm.
    maar bedankt voor jullie meningen en hulp.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •