De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Angry Ilse DeLange - Live In Gelredome (op DVD, maar niet op blu-ray)

    Echt een verrassing is het niet, maar nu wel officieel: Ilse deLange komt met een live-DVD/CD van haar Gelredome-concert van afgelopen maart.
    Al op 27 mei ligt de box met drie schijfjes in de winkel; één dvd met 23 nummers en een dubbel-cd met de 23 liedjes erop.
    Het werk heeft de titel Live in Gelredome meegekregen
    Waarschijnlijk toch wel één van de fijnste zangeressen van Nederland.
    Bij ons in België niet zo bekend, maar ik volg haar toch al wel een tijdje...

    Binnenkort verschijnt een nieuwe live-DVD, maar waarom alweer enkel op DVD en niet op blu-ray?
    Ik bemerk nochtans dat er genoeg vraag is naar een HD-uitgave, althans dat is wat er te lezen staat op haar site / twitterpagina's...

    Gemiste kans, want ik heb alvast besloten om geen DVD's meer in huis te halen!
    Laatst aangepast door Sylver : 23-05-2011 om 14:51

  2. #2

    Standaard

    Snap daar ook helemaal niks van. Ze is van de meest verkopende artiesten van ons land! Uit protest ga ik deze dan ook zeker niet kopen. Er zijn wel andere wegen om er aan te komen...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  3. #3

    Standaard

    Onbegrijpelijk, hé...
    Bovendien werd alles gefilmd in HD, net zoals 'Live In Ahoy' van een paar jaar terug...

    Als het op Nederlandse artiesten aankomt, is het blu-ray aanbod maar pover.
    Enkel Within Temptation, Caro Emerald en binnenkort dus Marco Borsato geven het goeie voorbeeld!

    In Vlaanderen is het nog erger gesteld... daar hebben we enkel een blu-ray van Natalia, maar ik zou het jou nou niet onmiddellijk aanbevelen...

  4. #4

    Standaard

    Las net bij de reviews op bol.com dat er ook slechts een DD 2.0 audio track bij zit en geen DD 5.1 of DTS.

    Beetje een gemiste kans, samen met het niet uitbrengen van een blu-ray versie

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr Magic Bekijk bericht
    Las net bij de reviews op bol.com dat er ook slechts een DD 2.0 audio track bij zit en geen DD 5.1 of DTS.

    Beetje een gemiste kans, samen met het niet uitbrengen van een blu-ray versie
    Klopt! Op haar twitter-pagina's heeft ze bevestigd dat het een gewone stereo-track is.
    Het is echter wel niet duidelijk of het een PCM-track is of DD 2.0.

    Sowieso, reden te meer om hem NIET te kopen...
    Het zou niet mogen zijn!

  6. #6

    Standaard

    Wij zijn hier ook fan en hadden zeker gehoopt op de BR uitgave. Mijn verbazing was dan ook groot dat er alleen een single dvd en een 2 cd incl. de dvd is verschenen. Nog opvallender dat tussen beide uitgaves maar 2 euro verschil zit.

    Ik heb hem ook niet gekocht trouwens. Als je een concert op BR hebt gezien wil je niet anders meer...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Wij zijn hier ook fan en hadden zeker gehoopt op de BR uitgave. Mijn verbazing was dan ook groot dat er alleen een single dvd en een 2 cd incl. de dvd is verschenen. Nog opvallender dat tussen beide uitgaves maar 2 euro verschil zit. Ik heb hem ook niet gekocht trouwens. Als je een concert op BR hebt gezien wil je niet anders meer...
    Mee eens, had ook een BR release verwacht, zeker na de in 2009 verschenen DVD 'Live in Ahoy', met veel van dezefde songs.
    ('Live in Ahoy 2009', een ondermaats opgenomen DVD. Muzikaal OK, maar geluidstechnisch...)

    En afgelopen zaterdag ook nog een bioscoopzaal van Rembrandt-Arnhem afhuren, om daar de DVD op groot scherm te vertonen.

  8. #8

    Standaard

    Heb afgelopen weekend de 2cd+dvd gekocht; ik was immers bij het concert en wil daar dan toch wel een dvd'tje van... Bovenstaande dingen vallen echt op: het geluid is DD2.0 en ik miste echt de DTS-track en DD5.1 die andere concert-dvd's de moeite waard maken. Daarnaast vond ik dat het concert op sommige momenten (lees: nogal veel) niet mooi is gefilmd. Niet alleen bewust onscherpe beelden, maar ook scherp bedoelde maar vaag ogende beelden. Jammer, gemiste kans. Desondanks blijft Ilse een topzangeres en ook al kon ze tussen het zingen door niet meer uitbrengen dat "super" en "wauw", haar nummers staan als een huis!
    Nu maar wachten op 3Dimensies van Marco Borsato, die behalve in 3d volgens de website ook gaat uibrengen in blu-ray! Jippiejajee!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroentjuh1980 Bekijk bericht
    Nu maar wachten op 3Dimensies van Marco Borsato, die behalve in 3d volgens de website ook gaat uibrengen in blu-ray! Jippiejajee!
    Off-topic:
    Blu-ray staat inderdaad vast voor Marco Borsato.

    Vond trouwens 3Dimensies zijn beste concertreeks tot nu toe.
    Hij kreeg blijkbaar veel negatieve kritieken van de "echte" fans, maar dit concert was muzikaal bijzonder sterk.
    Dit was een "puur" concert zonder al te veel toeters en bellen, maar muzikaal gezien uitmuntend.
    Die blu-ray van hem komt er dan zeker en vast ook in hier!

  10. #10

    Standaard

    De reactie van ene zangeres Anouk op Ilse DeLange's Gelredome DVD zegt meer over Anouk dan Ilse's concert: link.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    De reactie van ene zangeres Anouk op Ilse DeLange's Gelredome DVD zegt meer over Anouk dan Ilse's concert: link.
    Wat een trieste actie van Anouk zeg Erg jammer.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    De reactie van ene zangeres Anouk op Ilse DeLange's Gelredome DVD zegt meer over Anouk dan Ilse's concert: link.
    Reactie van Ilse op haar twitter:

    Ik bedank Anouk voor de gratis promotie! Er komt geen gevecht hoor, zijn er 2 voor nodig en ik doe niet mee Fijne dag!
    De enige goeie reactie als je het mij vraagt!!


    P.S.: Anouk wou net zoals wij uiteraard ook een blu-ray en geen DVD, vandaar dat ze hem in de prullenbak heeft gegooid!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •