Pagina 39 van 49 EersteEerste ... 29353637383940414243 ... LaatsteLaatste
De resultaten 951 tot 975 van 1216 worden weergegeven.

Discussie: Zavvi.nl

  1. #951

    Standaard

    bij mij staan 2 orders in de app waar ik €4 inklaringskosten moet betalen maar kan dit niet online doen; heb vorige week al een klacht ingediend bij postnl, standaard antwoord dat het erg druk is en dat ze verwachten dat de pakketten over een week richting afhaal locatie worden verstuurd...
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  2. #952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    bij mij staan 2 orders in de app waar ik €4 inklaringskosten moet betalen maar kan dit niet online doen; heb vorige week al een klacht ingediend bij postnl, standaard antwoord dat het erg druk is en dat ze verwachten dat de pakketten over een week richting afhaal locatie worden verstuurd...
    Dit verbaast me dus echt. Hoe lang weten ze bij PostNL al dat op 1 juli 2021 dit gaat veranderen? Dan zorg je er toch voor dat je bijv. een iDeal-linkje in je app inbouwt? Hoe moeilijk is dat? Nu sturen ze je pakje naar een afhaallocatie en mag je 7 euro dokken i.p.v. 4 euro.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #953

    Standaard

    Mijn pakketjes zijn nog steeds niet binnen, maar ik heb ook geen melding in de PostNL app dat ik moet bijbetalen.

    Waar ze wel zijn? Geen flauw idee... Vandaag Zavvi maar eens een berichtje gestuurd.

  4. #954

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    bij mij staan 2 orders in de app waar ik €4 inklaringskosten moet betalen maar kan dit niet online doen; heb vorige week al een klacht ingediend bij postnl, standaard antwoord dat het erg druk is en dat ze verwachten dat de pakketten over een week richting afhaal locatie worden verstuurd...
    Als je niet op tijd online betaalt, dan verhoogd Post.nl dit bedrag tot boven 10 euro. In mijn geval heb ik dat bedrag van 4 euro nooit gezien.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  5. #955

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Als je niet op tijd online betaalt, dan verhoogt Post.nl dit bedrag tot boven 10 euro. In mijn geval heb ik dat bedrag van 4 euro nooit gezien.
    Kun je even aangeven waar je dat op baseert? Dat is namelijk niet correct en mag ook helemaal niet. Je betaalt óf 4 euro óf 7 euro inklaringskosten - als je deze op een PostNL-locatie ophaalt. Dat zijn de tarieven. En op een PostNL-locatie mag je je pakje twee weken laten liggen. Maar er komt natuurlijk nog wel de verschuldigde BTW bij.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #956

    Standaard

    Ik wacht ook al een hele tijd op een pakje van zavvi
    Wat normaal door de brievenbus gaat.

    Screenshot_20210727-113432_Chrome.jpgScreenshot_20210727-113546_Chrome.jpg

  7. #957

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik wacht ook al een hele tijd op een pakje van zavvi
    Wat normaal door de brievenbus gaat.

    Screenshot_20210727-113432_Chrome.jpgScreenshot_20210727-113546_Chrome.jpg
    Heb je de mogelijkheid gehad om de inklaringskosten online te betalen ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  8. #958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Heb je de mogelijkheid gehad om de inklaringskosten online te betalen ?
    Nee niet dus....

  9. #959

    Standaard

    Zavvi geeft aan dat mijn pakketjes lost in transit zijn en hebben me de optie gegeven voor een refund of vervanging.

    Ik heb maar geld terug gevraagd, want ik kan ook wel zonder die films.

  10. #960

    Standaard

    Mijn pakje van Zavvi is vandaag goed toegekomen zonder extra douanekosten. Super!

  11. #961

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Kun je even aangeven waar je dat op baseert? Dat is namelijk niet correct en mag ook helemaal niet. Je betaalt óf 4 euro óf 7 euro inklaringskosten - als je deze op een PostNL-locatie ophaalt. Dat zijn de tarieven. En op een PostNL-locatie mag je je pakje twee weken laten liggen. Maar er komt natuurlijk nog wel de verschuldigde BTW bij.
    Ze zeggen als je te lang wacht dat je niet meer online kan betalen. Dan wordt het bedrag automatisch verhoogd aldus de klantenservice van Post.nl En inderdaad schrijf je een klacht dan komt er een robot antwoord terug dat er vertragingen zijn en dat ze het erg druk hebben.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  12. #962

    Standaard

    ik heb via Zavvi de procedure ingezet om de inklaringskosten terug te krijgen en dat gaat tot nu toe zonder problemen (moet wel bewijs van betaling sturen); ik heb ook nog gevraagd of dit vaker gaat gebeuren omdat de site meldt dat de meeste pakjes via EU hubs verstuurd worden, kreeg als antwoord dat de pakketten vanuit de UK worden verstuurd (iets wat ik altijd vermoedde) dus ik verwacht dat de Zavvi bestellingen vanaf nu altijd via inklaring zullen gaan zolang Zavvi niet de BTW van te voren int
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  13. #963

    Standaard

    Onhandig, en gek dat ze die kosten dan vergoeden. Op een dvd is dat toch de winstmarge zou ik denken, misschien wel meer?

  14. #964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Onhandig, en gek dat ze die kosten dan vergoeden. Op een dvd is dat toch de winstmarge zou ik denken, misschien wel meer?
    op zich zouden wij in de EU volgens Zavvi niks extra hoeven te betalen, quote van de site:

    Kan ik nog steeds naar Europa bestellen en zal ik extra belastingen of invoerrechten moeten betalen voor mijn bestellingen na Brexit?
    Zavvi wilt u van harte meedelen dat uw shoppingervaring niet beïnvloed zal worden, en dat u zoals gewoonlijk kunt doorgaan met bestellingen te plaatsen naar EU bestemmingen.


    Al onze bestellingen voor EU-landen zullen op DDP-basis geleverd worden en er zullen geen invoerrechten voor u te betalen zijn.

    In de praktijk klopt dit dus niet maar omdat ze het zelf op de site hebben staan (ik heb dit bij het terugvragen ook vermeld) ga ik, als ik inklaringskosten moet betalen, dit altijd verhalen bij Zavvi
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  15. #965

    Standaard

    Tja, er staat dat er geen invoerrechten betaald hoeven te worden. Weer die term, en bovendien niet waar de meeste kopers last van hebben, want dat geldt pas voor bestellingen vanaf €150.

    Ze bedoelen denk ik de BTW en inklaringskosten maar aangezien ze al niet weten hoe ze het moeten noemen laat m.i. zien dat ze hun zaakjes wat dit betreft niet op orde hebben.

    En elders in hun algemene voorwaarden staat nog steeds dat levering aan adressen buiten de UK en Guernsey voor de koper extra kosten met zich mee kan brengen en dat ze expliciet niet via DDP werken. Heel raar en ik denk dat je dit oprecht consumentenmisleiding mag noemen!

    Douaneverantwoordelijkheden voor EU-leveringsadressen

    Voor leveringen aan adressen binnen de EU bent u de importeur van de goederen en bent u aansprakelijk voor alle rechten, tarieven of belastingen die door een douane-instantie in rekening worden gebracht. Door akkoord te gaan met deze voorwaarden machtigt u ons hierbij om onze aangewezen vervoerder(s) aan te wijzen om namens u de douaneformaliteiten te vervullen, met inbegrip van de betaling van eventuele rechten, tarieven of belastingen aan de bevoegde douaneautoriteit. Wij hebben deze bedragen bij u geïncasseerd als onderdeel van uw aankoop, maar voor alle duidelijkheid: wij verstrekken deze goederen niet op basis van 'Delivered Duty Paid', omdat u als importeur aansprakelijk blijft voor deze bedragen aan de juiste douaneautoriteit.

    Wij zullen een geschikte vervoerder aanwijzen om de goederen aan u te leveren en de douaneformaliteiten voor u uit te voeren. Deze douaneformaliteiten worden in verschillende landen uitgevoerd, afhankelijk van het land waar uw afleveradres is gevestigd en de gebruikte vervoerder. Uw goederen worden ingeklaard in een van de volgende 'inklaringslanden' …
    https://www.zavvi.nl/articles/terms-conditions.list
    Laatst aangepast door Oakey : 29-07-2021 om 07:29

  16. #966

    Standaard

    Ik val vooral over deze zinsnede: "Wij hebben deze bedragen bij u geïncasseerd als onderdeel van uw aankoop, maar..."
    Is dat dan dus ook VAT/BTW? Je zou denken van niet, gezien de vorige zin ("...bent u aansprakelijk voor alle rechten, tarieven of belastingen die door een douane-instantie in rekening worden gebracht")

    Het lijkt er hierbij op dat je dus de kans loopt twee keer btw te moeten betalen, want ik krijg nergens de indruk dat Zavvi BTW aftrekt van het te kopen product. En die kosten betaalt Zavvi achteraf bij onderschepping ook niet terug, kreeg ik als antwoord op mijn schrijven. Ze hebben het alleen over de behandelingskosten die ze vergoeden. Je betaalt dan dus twee keer belasting, wat niet zou moeten kunnen. Of heb ik het mis? Het blijft verwarrend.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 29-07-2021 om 09:06
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #967
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Mijn pakje van Zavvi is vandaag goed toegekomen zonder extra douanekosten. Super!
    Idem dito hier gisteren eentje ontvangen van Zavvi 29,99GBP met gele sticker (zoals het altijd geweest is) en retour adres naar Guernsey dus buiten de EU.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  18. #968

    Standaard

    @Oakey: je hebt gelijk, ze hebben het over invoerrechten maar zoals je aangeeft bedoelen ze waarschijnlijk inklaringskosten.. of niet ? ik weet het niet meer

    vandaag een bestelling met €6.73 extra kosten: labels zoals altijd (gele sticker, Guernsey retour en postage).

    Bedrag opbouw is raar: item is €30.49, 21% BTW zou €6.40 moeten zijn + inklaringskosten (€4 of meer) dus meer dan €10 maar te betalen bedrag is dus €6.73

    Wat ik denk is dat er om een of andere reden 9% BTW is gerekend (ondanks dat de HS-tarief nummer voor DVD is) want dan klopt het : BTW is €2.74 + €4 inklaringskosten

    Ik zie dat de douane bij onze Zuiderburen geen zin meer hebben in al dat extra werk en in ieder geval de Zavvi bestellingen zonder extra kosten doorstuurt
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  19. #969

    Standaard

    Ik weet inmiddels iets meer van Post.nl. Je betaalt sowieso die 4 euro. Daarnaast betaal je BTW over je artikel. Omdat het op dit moment nog niet lekker loopt sinds 01-07-2021 bij post.nl hebben ze de kosten voor online betalen en bij het postagentschap voorlopig gelijk getrokken totdat alles goed loopt. Je betaalt dus niet meer of minder. Straks via online wel minder. Daarnaast hebben ze door alle nieuwe regelingen heel veel vertraging. Mijn pakket is wel aangemeld, kan inmiddels niet meer online betalen, maar het ligt ook nog niet bij het agentschap. Vreemd!!!

    Zavvi zegt wel de extra kosten te betalen ja. Al met al een heel gedoe. Mijn steelbox nog steeds niet binnen. Het gaat overigens om Shrek en Smokey and the Bandit.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  20. #970

    Standaard

    De factuur is bij mij wel duidelijk overigens van post.nl maar echt wat een gedoe allemaal weer.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  21. #971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    @Oakey: je hebt gelijk, ze hebben het over invoerrechten maar zoals je aangeeft bedoelen ze waarschijnlijk inklaringskosten.. of niet ? ik weet het niet meer

    vandaag een bestelling met €6.73 extra kosten: labels zoals altijd (gele sticker, Guernsey retour en postage).

    Bedrag opbouw is raar: item is €30.49, 21% BTW zou €6.40 moeten zijn + inklaringskosten (€4 of meer) dus meer dan €10 maar te betalen bedrag is dus €6.73

    Wat ik denk is dat er om een of andere reden 9% BTW is gerekend (ondanks dat de HS-tarief nummer voor DVD is) want dan klopt het : BTW is €2.74 + €4 inklaringskosten

    Ik zie dat de douane bij onze Zuiderburen geen zin meer hebben in al dat extra werk en in ieder geval de Zavvi bestellingen zonder extra kosten doorstuurt
    Dat is inderdaad erg vreemd. Bij mij komt ie dan inderdaad uit op 10 en 11 euro. Dus 9% btw zou ik erg vreemd vinden. Heb jij geen factuur dan van Post.nl???
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  22. #972

    Standaard

    Inklaringskosten2021..jpg
    Bijgesloten bestanden Bijgesloten bestanden
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  23. #973

    Standaard

    Staat ook nog een fout in want het gaat niet om een cd maar een blu ray. En de afzender is inderdaad UK maar dit product komt uit the USA waarschijnlijk.

    Nog iets raars bij Post.nl je kunt niet online betalen zoals ik ook via je mobiel, maar ik zag nu wel via je desktop. Weird!!!
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  24. #974

    Standaard

    Zavvi heeft vandaag het bedrag teruggestort. Lekker snel!

    Ik lees overal dat de klantenservice van Zavvi zo enorm bagger is, maar tot nu zijn mijn vragen/klachten altijd naar tevredenheid opgelost.

  25. #975

    Standaard

    Ja je moet de site een beetje kennen.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

Pagina 39 van 49 EersteEerste ... 29353637383940414243 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •