Pagina 43 van 49 EersteEerste ... 33394041424344454647 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.051 tot 1.075 van 1216 worden weergegeven.

Discussie: Zavvi.nl

  1. #1051

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Wat als we een standaard brief opstellen met screenshots van enkele berichten in dit topic (of simpelweg een link), en een link naar Zavvi's eigen pagina? En als we dan inklaringskosten moeten betalen, de kosten betalen, maar wel bezwaar aantekenen. Tegen zowel Zavvi als PostNL/de bezorger. Tot nu toe drie keer onterecht inklaringskosten moeten betalen, bezwaar aangetekend, en mijn geld uiteindelijk (na 6 weken of zo) teruggekregen van PostNL. Ging niet om pakketjes van Zavvi, maar van Arrow Video & Indicator.
    Nou ben ik toch benieuwd....Arrow en Indicator houden toch niet de VAT automatisch in, dacht ik? Dan zouden inklaringskosten toch juist terecht zijn?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Precies. Waarom sommige forumleden op dit moment nog steeds bij Zavvi blijven bestellen, is mij echt een raadsel. Alle filmtitels kun je namelijk ook bij Amazon krijgen, alleen misschien niet in de 'fancy' uitvoering die Zavvi aanbiedt. Nou, hoe erg is dat? En als je het toch doet, weet je wat de eventuele gevolgen (kunnen) zijn en accepteer die dan ook. Ik denk dat je bij problemen hiermee echt bij Zavvi moet zijn, en niet bij PostNL, de douane of andere partijen.
    Omdat aangegeven werd dat zavvi nu ook werkte met IOSS. Nu achteraf blijkt dat het nog steeds niet altijd goed gaat, is het makkelijk wijzen, maar dat konden mensen niet weten op het moment van bestellen. En de lopende orders die ik besteld heb (en allemaal nog steeds onderweg zijn) waren in alle gevallen exclusieve uitgaves of veel goedkoper bij zavvi. Misschien lost dat je raadsel op .

  2. #1052

    Standaard

    Duidelijk verhaal via die REDDIT link ;

    lekker dit, Zavvi doet het dus niet goed met hun IOSS nummer... ga dus ook die BTW kosten claimen bij Zavvi met het argument dat ik door hun fout 2x BTW moet betalen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  3. #1053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Alle filmtitels kun je namelijk ook bij Amazon krijgen, alleen misschien niet in de 'fancy' uitvoering die Zavvi aanbiedt.
    Mis! Bepaalde titels zijn NIET verkrijgbaar via Amazon. Zo wou ik The Babadook 4K bestellen en kon ik dit enkel via second sight of Zavvi aangezien deze nooit bij Amazon verkrijgbaar is geweest voor ons.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  4. #1054

    Standaard

    Een bijkomstig probleem is dat PostNL en de douane hun zaakjes nog lang niet op orde hebben en je zo een maand kunt wachten op je bestelling als je pech hebt. PostNL blijkt ook nog eens grote moeite te hebben met meerdere bestellingen die hetzelfde Zavvi-ordernummer hebben.

  5. #1055

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Duidelijk verhaal via die REDDIT link ;

    lekker dit, Zavvi doet het dus niet goed met hun IOSS nummer... ga dus ook die BTW kosten claimen bij Zavvi met het argument dat ik door hun fout 2x BTW moet betalen
    Ik wens je veel succes, laat ajb even weten wat de uitkomst is
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #1056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Een bijkomstig probleem is dat PostNL en de douane hun zaakjes nog lang niet op orde hebben en je zo een maand kunt wachten op je bestelling als je pech hebt. PostNL blijkt ook nog eens grote moeite te hebben met meerdere bestellingen die hetzelfde Zavvi-ordernummer hebben.
    Dat lijkt me ook weer een zavvidingetje. Hoe moet PostNL weten dat dat niet 3x dezelfde zending is dan?

    Zolang Zavvi dit letterlijk in hun voorwaarden blijft staan wordt het een moeilijk verhaal:
    Als uw afleveradres zich binnen het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, worden geen extra belastingen aan u doorberekend. Als uw afleveradres zich buiten het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, kan het zijn dat u onderworpen wordt aan invoerrechten en heffingen (inclusief BTW), die worden geheven nadat een levering het land van bestemming bereikt. Dergelijke extra kosten dienen door u gedragen te worden (als uw leveringsadres binnen de Europese Unie ('EU') ligt, zie 'Inklaringsverantwoordelijkheden voor EU-leveringsadressen'). U dient er rekening mee te houden dat het douanebeleid sterk per land kan verschillen. Wij raden u aan contact op te nemen met uw lokale douanekantoor voor verdere informatie.
    ...

    Douaneverantwoordelijkheden voor EU-leveringsadressen
    Voor leveringen aan adressen binnen de EU bent u de importeur van de goederen en bent u aansprakelijk voor alle rechten, tarieven of belastingen die door een douane-instantie in rekening worden gebracht. Door akkoord te gaan met deze voorwaarden machtigt u ons hierbij om onze aangewezen vervoerder(s) aan te wijzen om namens u de douaneformaliteiten te vervullen, met inbegrip van de betaling van eventuele rechten, tarieven of belastingen aan de bevoegde douaneautoriteit. Wij hebben deze bedragen bij u geïncasseerd als onderdeel van uw aankoop, maar voor alle duidelijkheid: wij verstrekken deze goederen niet op basis van 'Delivered Duty Paid', omdat u als importeur aansprakelijk blijft voor deze bedragen aan de juiste douaneautoriteit.
    Bij uitleg over verzenden elders op hun website staat een ander verhaal maar dat zijn niet hun algemene voorwaarden.

    Het verhaal hierboven is precies zoals het is blijkbaar. Ze houden iets in en verrekenen het dan half, waardoor het niet DDP is. Tja, wat heb je er dan aan?
    Laatst aangepast door Oakey : 07-09-2021 om 20:53

  7. #1057

    Standaard

    Daarnaast:
    "Dit houdt in dat u rechten, tarieven of belastingen worden aangerekend tegen het tarief dat van toepassing is in het inklaringsland - deze worden namens u betaald door de aangewezen vervoerder."

    Dit rammelt natuurlijk aan alle kanten.
    Ze houden het bedrag in maar ze sluizen het niet door naar de aangewezen vervoerder.
    Deze klopt dan "terecht" bij ons aan.

    Ze gokken er dus op dat er aardig wat pakketjes doorheen glippen en mensen niet komen klagen.
    Is ook een verdienmodel natuurlijk...

  8. #1058

    Standaard

    Ja het is een raar samenraapsel van tegenstrijdigheden op hun website. En ook dat ze de inklaringskosten terugbetalen als je klaagt maar niet de teveel betaalde btw. Als ze vinden dat ze niets fout gedaan hebben, waarom dat terugbetalen?
    Laatst aangepast door Oakey : 12-09-2021 om 00:51

  9. #1059

    Standaard

    En mijn Dune limited edtion is binnen zonder extra kosten, en met het IOSS logo op het pakketje. Toch een opluchting, geef ik toe. Ik verwacht nog een pakje (of meerdere, aangezien het 4 films betreft), ben zeer benieuwd hoe dat gaat.

  10. #1060

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En mijn Dune limited edtion is binnen zonder extra kosten, en met het IOSS logo op het pakketje. Toch een opluchting, geef ik toe. Ik verwacht nog een pakje (of meerdere, aangezien het 4 films betreft), ben zeer benieuwd hoe dat gaat.
    Gefeliciteerd, ik heb helaas wel bij moeten betalen. Het heeft dus alle kenmerken van een loterij.

    Nu vraagt Zavvi mij om een bewijs van betaling en een douane declaratie, zodat ze 4,- euro handelingskosten kunnen vergoeden. Een hoop gedoe voor weinig teruggave, want de dubbele belasting kun je naar fluiten. Maar goed, dat is hier al gemeld. Aangezien ik geen douane-bewijs heb gezien, vraag ik mij af hoe ik daar aan kom. Iemand enig idee?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #1061

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Aangezien ik geen douane-bewijs heb gezien, vraag ik mij af hoe ik daar aan kom. Iemand enig idee?
    De factuur van PostNL is voldoende.
    Dat is de specificatie die wij als klant ontvangen.

  12. #1062

    Standaard

    Dank je. Dat bewijs had ik ze al in eerste instantie toegestuurd. Apart dat ze dan om nog meer vragen. Ik stuur het ze dan nogmaals toe. Meer bewijs heb ik niet.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #1063

    Standaard

    Ik heb zelf het gehad met een bestelling van voor de wijziging. Na een paar keer heen en weer berichten, was een foto van het Post NL-kaartje voldoende.
    We learn to do something by doing it. There is no other way. (John Halt)

  14. #1064

    Standaard

    Ik zag zomaar dat ze geen bestanden in pdf formaat accepteren, dus daar zal het in eerste instantie mis zijn gegaan. Ik heb deze tweede keer een foto van het bestand gemaakt en opgestuurd. Hopelijk gaat dat beter. Even afwachten...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #1065

    Standaard

    Via de website kan je gewoon een pdf-je uploaden hoor.

  16. #1066

    Standaard

    Volgens mij niet. Pdf lees ik niet tussen de mogelijke opties daar. Dit staat er: Wij accepteren de volgende bestanden (GIF/JPEG/JPG/MSWORD/ODT/PNG/PDF/TXT/ZIP)

    Hoe dan ook, ik heb het desondanks wel geprobeerd de eerste keer, maar ze vroegen daarna toch nog om een betaalbewijs, dus dat zegt dan genoeg lijkt me. Volgens mij is de pdf niet doorgekomen of onleesbaar.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #1067

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Volgens mij niet. Pdf lees ik niet tussen de mogelijke opties daar. Dit staat er: Wij accepteren de volgende bestanden (GIF/JPEG/JPG/MSWORD/ODT/PNG/PDF/TXT/ZIP)

    Hoe dan ook, ik heb het desondanks wel geprobeerd de eerste keer, maar ze vroegen daarna toch nog om een betaalbewijs, dus dat zegt dan genoeg lijkt me. Volgens mij is de pdf niet doorgekomen of onleesbaar.

  18. #1068

    Standaard

    ben ook bezig met terugvragen, klopt het dat je maar 1 bestand tegelijk kan uploaden ? wil de factuur en betaalbewijs tegelijk opsturen maar lukt me niet...
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  19. #1069

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    ben ook bezig met terugvragen, klopt het dat je maar 1 bestand tegelijk kan uploaden ? wil de factuur en betaalbewijs tegelijk opsturen maar lukt me niet...
    Klopt. Ik had in een foto de envelop en het kaartje van PostNL gedaan, maar dat konden ze niet lezen. Dus heb daarna maar één foto van het kaartje gemaakt.
    (Het waren twee bezorgingen in mijn geval)
    We learn to do something by doing it. There is no other way. (John Halt)

  20. #1070

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Volgens mij niet. Pdf lees ik niet tussen de mogelijke opties daar. Dit staat er: Wij accepteren de volgende bestanden (GIF/JPEG/JPG/MSWORD/ODT/PNG/PDF/TXT/ZIP)
    ????
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #1071

    Standaard

    Tjooooooongejonge...blinde die ik ben! Gewoon overheen gelezen!

    Maar dan snap ik helemaal niet waarom ze nog een keer om bewijs vroegen
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #1072

    Standaard

    Ze willen ook een betalingsbewijs. En je kan inderdaad maar 1 bestand per keer versturen. Allemaal best (bewust?) omslachtig...

  23. #1073

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Ze willen ook een betalingsbewijs. En je kan inderdaad maar 1 bestand per keer versturen. Allemaal best (bewust?) omslachtig...
    Dat denk ik wel. In eerste instanties was ik er 5 berichten aan kwijt (ze konden het bestand niet lezen, etc). Toen zouden ze binnen 7 werkdagen betalen, wat niet gebeurde, dus ben ik er weer achteraan gegaan. Dan krijg je weer in eerste instantie het bericht dat je alles toe moet sturen. Volgens klarna zou de betaling eindelijk onderweg zijn.
    Ik had nog iets gezien, wat daar € 10,- goedkoper zou zijn, dan bij Bol.com. Ik denk dat ik het toch liever bij Bol bestel, maar dan zonder gedoe.
    We learn to do something by doing it. There is no other way. (John Halt)

  24. #1074

    Standaard

    Leuk dat Zavvi, ik heb onlangs Heroes Shed No Tears besteld. Die kwam nooit aan. Toen hebben ze hem opnieuw opgestuurd. Toen kwam hij wel aan.
    Ik heb vorige maand Cyborg en In Hell (Beide uit UK van 88 Films) besteld. Deze zijn ook weer kwijt. Nog steeds niet aangekomen.

  25. #1075

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dida Bekijk bericht
    Leuk dat Zavvi, ik heb onlangs Heroes Shed No Tears besteld. Die kwam nooit aan. Toen hebben ze hem opnieuw opgestuurd. Toen kwam hij wel aan.
    Ik heb vorige maand Cyborg en In Hell (Beide uit UK van 88 Films) besteld. Deze zijn ook weer kwijt. Nog steeds niet aangekomen.
    Die ligt vast te wachten bij de douane.

Pagina 43 van 49 EersteEerste ... 33394041424344454647 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •