Pagina 34 van 49 EersteEerste ... 2430313233343536373844 ... LaatsteLaatste
De resultaten 826 tot 850 van 1216 worden weergegeven.

Discussie: Zavvi.nl

  1. #826

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Het is weer december. Twee films vanaf vorige week in bestelling staan en ze geven nog steeds 'wordt spoedig verzonden' aan. Ik heb geen haast, maar wat is 'spoedig' bij jullie, Zavvi?

    Toch maar eens credit card aanschaffen. Gedoe elke keer bij deze toko... Heel vervelend dat je niet meer kunt zien of iets voorradig is.
    Ik heb vrijdag 27 november bestelling geplaatst van vier films, begin vorige week kreeg ik één voor één een bericht dat ze verzonden werden. De eerste had ik vier december binnen en de rest zal deze week wel binnen druppelen. Dit is ook wel in lijn met voorgaande bestellingen. Ik betaal daar overigens nooit met creditcard.

  2. #827

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Ik heb vrijdag 27 november bestelling geplaatst van vier films, begin vorige week kreeg ik één voor één een bericht dat ze verzonden werden. De eerste had ik vier december binnen en de rest zal deze week wel binnen druppelen. Dit is ook wel in lijn met voorgaande bestellingen. Ik betaal daar overigens nooit met creditcard.
    Toch is een credit card wel aan te bevelen, niet alleen vanwege het gemak. Een credit card wordt vooral bij internationale bedrijven alom geaccepteerd, je rekening wordt maar 1x per maand voor het totale openstaande bedrag belast en je bent verzekerd tegen zoekraken van bestelde artikelen. Ook terugdraaien van de incasso is erg eenvoudig. Ik zou niet meer zonder kunnen als ik bij buitenlandse bedrijven (zoals Zavvi, Amazon e.d.) iets bestel.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #828

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Toch is een credit card wel aan te bevelen, niet alleen vanwege het gemak. Een credit card wordt vooral bij internationale bedrijven alom geaccepteerd, je rekening wordt maar 1x per maand voor het totale openstaande bedrag belast en je bent verzekerd tegen zoekraken van bestelde artikelen. Ook terugdraaien van de incasso is erg eenvoudig. Ik zou niet meer zonder kunnen als ik bij buitenlandse bedrijven (zoals Zavvi, Amazon e.d.) iets bestel.
    Ik gebruik over het algemeen toch vooral mijn credit card als het ook echt moet. Direct betalen heeft mijn voorkeur zodat je ook een actueel beeld hebt van de uitgaven. Gezien het dit geval om een .nl shop gaat ga ik er vanuit dat Zavvi zich ook aan de Nederlandse regelgeving moet houden, ook al gaat het om een niet Nederlands bedrijf. Dus dan zit je qua rechten ook redelijk goed.

  4. #829

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Ik gebruik over het algemeen toch vooral mijn credit card als het ook echt moet. Direct betalen heeft mijn voorkeur zodat je ook een actueel beeld hebt van de uitgaven. Gezien het dit geval om een .nl shop gaat ga ik er vanuit dat Zavvi zich ook aan de Nederlandse regelgeving moet houden, ook al gaat het om een niet Nederlands bedrijf. Dus dan zit je qua rechten ook redelijk goed.
    Ben benieuwd hoe dat na 1 januari 2021 zit als de Brexit definitief is, zonder een handelsakkoord. Met name of Zavvi NL dan nog wel bestaat. Hoe het juridisch zit met webshops die ook een NL-versie hebben, geen idee.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #830

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ben benieuwd hoe dat na 1 januari 2021 zit als de Brexit definitief is, zonder een handelsakkoord. Met name of Zavvi NL dan nog wel bestaat. Hoe het juridisch zit met webshops die ook een NL-versie hebben, geen idee.
    Daar gaat niks mee veranderen, heeft niets met Brexit deals te maken. Een webshop als wowhd.nl zit ook niet binnen de EU en Aliexpress.nl ook niet, en bol.com zit niet in de VS. Zavvi verzendt vaak ook via Guernsey en dat heeft nooit bij de EU gehoord, dus kans op BTW-naheffing bestond altijd al voor die Guernsey-zendingen. Een .nl-adres kan iedereen aanvragen, daarmee wordt het nog geen Nederlandse webshop, lees de Zavvi-voorwaarden maar.

    Na Brexit kunnen UK webwinkels juist goedkoper voor ons worden omdat je dan geen BTW meer hoeft te betalen voor zendingen onder de €22, nu dacht ik 19%. BTW zit nu in de prijs van UK webshops en zal zeker bij een no deal vervallen, scheelt toch weer bijna 20%. Het zal wel langer gaan duren qua verzenden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Gezien het dit geval om een .nl shop gaat ga ik er vanuit dat Zavvi zich ook aan de Nederlandse regelgeving moet houden, ook al gaat het om een niet Nederlands bedrijf. Dus dan zit je qua rechten ook redelijk goed.
    Blijft toch een hardnekkig misverstand. Radar en Consumentenbond fora staan er vol mee. Het is geen Nederlandse webstore en hoeft zich dus ook niet aan NL-regelgeving te houden, net zomin als wowhd en aliexpress. Zavvi moet zich wel aan EU regelgeving houden tot 1-1-2021, want het is een Engels bedrijf. Daarna dus ook niet meer want dan verlopen de overgangsbepalingen van de Brexit die per 1-1-2020 al heeft plaatsgevonden.

    Altijd even de algemene voorwaarden lezen en niet ‘denken dat het zo is’, daar staat het allemaal in. WowHD.nl zat eerst in Hong Kong, daarna in Australië en nu weer in de VS geloof ik. Site is gewoon in het Nederlands, maar dat zegt dus niets; het is niet verboden een site in een bepaalde taal te maken.
    Laatst aangepast door Oakey : 08-12-2020 om 17:47

  6. #831

    Standaard

    Guernsey is inderdaad geen lid van de EU maar heeft wel toegang tot de Europese markt via het Britse lidmaatschap als ware het een EU-land. Zie o.a. https://www.careyolsen.com/briefings...sey-and-jersey

    Guernsey and Jersey do not benefit from the UK’s membership of the EU other than in a limited fashion via Protocol 3. Protocol 3 brings the Channel Islands within the EU Single Market for the purposes of trade in goods (but not services). Protocol 3 will cease to have any effect on 31 December 2020, once the UK’s membership of the EU ceases.
    Brexit will impact how trade in goods between the Channel Islands and the EU functions, because Protocol 3 will cease. If the UK does not agree a trade deal with the EU before the end of the transition period, all goods directly imported from the EU into Guernsey will require relevant customs declarations, and customs tariffs may apply. Guidance has been published for affected businesses in a no deal scenario by both the Guernsey Border Agency Customs and Excise and the Government of Jersey.
    Ik zou niet durven zeggen dat er geen gevolgen zullen zijn voor het bestellen bij een leverancier daar. Maar de tijd zal het leren.

  7. #832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Guernsey is inderdaad geen lid van de EU maar heeft wel toegang tot de Europese markt via het Britse lidmaatschap als ware het een EU-land. Zie o.a. https://www.careyolsen.com/briefings...sey-and-jersey.
    Toch klopt dat niet:

    In de EU-landen is er vrij verkeer van goederen en diensten. Bij sommige EU-landen horen gebieden die niet deelnemen aan het vrije verkeer van goederen en diensten. Deze gebieden worden voor de btw behandeld als niet-EU-landen (zogenoemde derde-landen).

    [...]

    Verenigd Koninkrijk:
    - de overzeese gebieden: Anguilla, Bermuda-Eilanden, Caymaneilanden, Falklandeilanden, Zuid-Georgia en de Zuidelijke Sandwicheilanden, Turks- en Caicoseilanden, Britse Maagdeneilanden, Montserrat, Pitcairneilanden, Sint-Helena met onderhorigheden
    - de afhankelijke gebieden: Brits Antarctisch Territorium, Brits Territorium in de Indische Oceaan
    - Gibraltar
    - de Kanaaleilanden: Alderney, Guernsey, Jersey, Sark en Herm
    Bron: belastingdienst: https://www.belastingdienst.nl/wps/w...et_eu_gebieden

    En het staat gewoon ook op de algemene voorwaardensite van Zavvi.nl:
    Als uw afleveradres zich binnen het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, worden geen extra belastingen aan u doorberekend. Als uw afleveradres zich buiten het Verenigd Koninkrijk of Guernsey bevindt, kan het zijn dat u onderworpen wordt aan invoerrechten en heffingen (inclusief BTW), die worden geheven nadat een levering het land van bestemming bereikt. Dergelijke extra kosten dienen door u gedragen te worden.
    https://www.zavvi.nl/articles/terms-conditions.list
    Laatst aangepast door Oakey : 08-12-2020 om 19:30

  8. #833

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Toch klopt dat niet:
    Laat ik het dan wat concreter omschrijven: "Guernsey is inderdaad geen lid van de EU maar heeft wel toegang tot de Europese markt voor het vrije verkeer van goederen via het Britse lidmaatschap als ware het een EU-land". Zie o.a. https://www.gov.gg/Brexit

    Protocol 3 also provided that Guernsey was "within" the EU for most of the purposes of the free movement of goods (e.g. so that Articles 28, 30, 34-36 and 110 of what is now the Treaty on the Functioning of the European Union ("TFEU") apply) but outside the EU for other purposes, in particular non-customs related fiscal matters and the free movement of persons and services. The Islands were not eligible for assistance from the Union's structural funds or under the support measures for agricultural markets.
    Er is (nog) vrij verkeer van goederen mogelijk tussen Guernsey en de EU maar niet van diensten (wat al nooit het geval was). De voorwaarden op de website van Zavvi zijn wat dat betreft ook correct, maar voor EU-landen was het verhaal rondom invoerrechten en heffingen afgedekt via het protocol in het verdrag van GB.

  9. #834

    Standaard

    Dat hele stuk gaat over vrijstelling van invoerrechten (customs duties), dat speelt pas vanaf €150, niet over BTW (taxes), wat speelt vanaf €22. Als zavvi de BTW netjes afdraagt aan de lidstaat van de koper (zoals amazon bijv doet, prijzen worden per land aangepast) is er waarschijnlijk geen probleem. Ik vraag me echter af of ze dit doen, vandaar die disclaimer in hun voorwaarden.
    Laatst aangepast door Oakey : 09-12-2020 om 06:35

  10. #835

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat hele stuk gaat over vrijstelling van invoerrechten (customs duties), dat speelt pas vanaf €150, niet over BTW (taxes), wat speelt vanaf €22. Als zavvi de BTW netjes afdraagt aan de lidstaat van de koper (zoals amazon bijv doet, prijzen worden per land aangepast) is er waarschijnlijk geen probleem. Ik vraag me echter af of ze dit doen, vandaar die disclaimer in hun voorwaarden.
    Maar ik zie persoonlijk geen verschil tussen het importeren van bijv. een Blu-ray vanuit de VS en straks vanuit Engeland. Als de waarde boven de 22 euro ligt (excl. verzendkosten) loop je de kans een naheffing te krijgen, tenzij je dit afgekocht hebt. Toch? Waar die 150 euro vandaan komt?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #836

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar ik zie persoonlijk geen verschil tussen het importeren van bijv. een Blu-ray vanuit de VS en straks vanuit Engeland. Als de waarde boven de 22 euro ligt (excl. verzendkosten) loop je de kans een naheffing te krijgen, tenzij je dit afgekocht hebt. Toch? Waar die 150 euro vandaan komt?
    Het hangt ook van het product af, maar onder de 150 alleen BTW en boven de 150 BTW + invoerrechten.
    Is ook terug te vinden op de douane website.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #837

    Standaard

    Laten we hopen dat het kopen van een dvd of bluray in de UK straks hetzelfde wordt als kopen van iets in Noorwegen of Zwitserland, beiden geen EU-lid maar wel met een deal met de EU waardoor je er gewoon spullen kunt kopen. Maar dan moet er dus wel een deal zijn.

  13. #838

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat hele stuk gaat over vrijstelling van invoerrechten (customs duties), dat speelt pas vanaf €150, niet over BTW (taxes), wat speelt vanaf €22. Als zavvi de BTW netjes afdraagt aan de lidstaat van de koper (zoals amazon bijv doet, prijzen worden per land aangepast) is er waarschijnlijk geen probleem. Ik vraag me echter af of ze dit doen, vandaar die disclaimer in hun voorwaarden.
    Die uitzondering van onder de €22 geen BTW betalen bij aankopen buiten de EU gaat vervallen per 1 januari kwam ik laatst achter. Dat wordt dus BTW op alle aankopen betalen.

  14. #839

    Standaard

    Inderdaad! Dat wist ik ook niet, er is niet veel over te vinden maar diverse sites hebben het over het vervallen van deze vrijstelling per 1 juli 2021, zou eerst idd 1 januari ingaan: https://www.belastingdienst.nl/wps/w...ijn-e-commerce

    Dat zal ingewikkeld worden voor aliexpress etc, maar ook voor ons als liefhebbers van importeren van fysieke dragers. Amazon.com heeft dat goed geregeld, je kunt daar de btw al afdragen bij koop, maar andere niet-EU webwinkels hebben dat helemaal niet geloof ik. De btw is ook het probleem niet, die betaal je in Nederland nu eenmaal op alles, maar de inklaringskosten van de vervoerders maken kleine aankopen dan wel erg duur.

    Lees dat de belastingdienst bezig is met een electronisch aangiftesysteem, maar de belastingdienst is natuurlijk een uitvoeringsinstantie die nu niet echt een goede naam heeft de laatste tijd.
    Laatst aangepast door Oakey : 10-12-2020 om 06:42

  15. #840

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Laten we hopen dat het kopen van een dvd of bluray in de UK straks hetzelfde wordt als kopen van iets in Noorwegen of Zwitserland, beiden geen EU-lid maar wel met een deal met de EU waardoor je er gewoon spullen kunt kopen. Maar dan moet er dus wel een deal zijn.
    Kopen is het probleem niet. Dat lukt altijd wel. Alleen je zult er meer aan kwijt zijn dan dat je lief is en het is de vraag of je dat ervoor over hebt. Zelf verwacht ik niet dat er nog een 'deal' komt. De Engelsen willen gewoon niet. Nou prima dan, de gevolgen daarvan zullen ze gauw merken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #841

    Standaard

    Een week later hebben ze mijn bestellingen toch eindelijk verzonden.

    Ik ben benieuwd of ik na 1-1-2021 nog met iDeal kan betalen.

  17. #842

    Standaard

    Ik heb gelukkig nooit problemen met Zavvi. Nu komt echter bijna niets aan. Ik wacht nog op flink wat pakjes. De uiterste datum is verstreken. Zal wel door de drukte komen.
    Anderen ook last van?

  18. #843

    Standaard

    Ik mis drie pakjes. Zijn al ingehaald door pakjes uit latere bestellingen. Ik heb ze maar geclaimd (dan moet je een formulier van ze invullen)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #844

    Standaard

    Ja, ik wacht ook al meerdere weken. Zal wel aan de december-drukte liggen. Mijn bestelling van Zoom UK kwam gisteren pas na drie weken aan, via TNT. Ik reken erop dat mijn drie Zavvi-bestellingen nog voor 31 december op de mat liggen. Voor een snellere bezorging kun je beter Amazon UK kiezen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #845
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Amazon UK is weer schrikbarend snel op het moment, binnen 1 à 2 dagen binnen. Zavvi blijft altijd een verrassing.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #846

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Amazon UK is weer schrikbarend snel op het moment, binnen 1 à 2 dagen binnen. Zavvi blijft altijd een verrassing.
    Dat van Amazon heb ik de afgelopen week gemerkt. Ik bestel twee seizoenen van Killjoys, waarvan 1 pas terug binnenkomt binnen anderhalve maand. Blijkt 'ie toch binnen te zijn en zitten de schijven binnen 2 (!) dagen in mijn bus. Bij Zavvi de Bugs Bunny collectie besteld, al enkele maanden geleden, en is na de verschijningsdatum toch binnen de week binnen hoor. Tegenwoordig komen de zaken van de UK sneller door als die van België. Raar maar waar.

    Ik denk wel dat ik nu even niets meer ga bestellen tot na de Brexit, dat ik weet hoe de spelregels zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #847
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wellicht dat ze juist door de Brexit maar denken; weg is weg, want straks bestelt niemand vanuit de EU. Alhoewel is dat bij de vorige lockdown ook zo was. Ik heb de laatste tijd juist veel bij Amazon besteld, in het kader nu het nog kan...

    Bij Zavvi had ik laatst een unieke en dure Darth Vader lightsaber besteld en die werd direct verstuurd, maar een UHD BD duurt soms 'eeuwen'. Ik had al vroeg Back to the Future 4K besteld, want Amazon had hem nog niet, maar dat duurde maar en omdat Amazon hem toen ook opeens wel op voorraad had, daar maar besteld en snel binnen. Ik heb vaak geen haast, maar wil altijd wel ongeveer weten wanneer ik het mag verwachten. Lezend in dit topic is dat dus schering en inslag en bestel daarom daar maar weinig, ondanks dat de website en het aanbod best heel aanlokkelijk is. Maar ook omdat je nooit weet of een artikel uit de UK of de VS komt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #848
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    Zit hier helaas ook al een poos te wachten op mijn bestelling van Star Wars blu-ray boxset. Hopelijk komt deze nog binnen en anders ga ik het bedrag wel terug claimen bij hun.
    De laatste tijd ging het steeds goed denk dat het door de kerstdrukte komt.

  24. #849

    Standaard

    Royal Mail heeft rond deze tijden altijd problemen, en de coronacrisis maakt het er niet beter op.

  25. #850

    Standaard

    Blij, blij, blij Bestelling is verzonden op 3-12 en is vandaag bezorgd. Mooi ruim voor Kerstmis.

Pagina 34 van 49 EersteEerste ... 2430313233343536373844 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •