Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 240 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vlaamse fictieseries: wanneer een release op BLU-RAY?

    Ik ben nogal een liefhebber van Vlaamse fictieseries zoals Witse, Zone Stad, Code 37, De Rodenburgs, ...

    Al deze series verschijnen steeds op DVD, maar ik vroeg me af wanneer deze op blu-ray zouden worden uitgebracht.
    Sommige series zoals 'De Rodenburgs' zagen er werkelijk SCHITTEREND uit op VTM HD (1080i kwaliteit).

    Ik ben uiteraard helemaal niet van plan om na die mooie beelden gezien te hebben, de volledige serie te gaan kopen in SD-kwaliteit.
    Dat zou pas een downgrade zijn...

    Iemand die al geruchten heeft opgevangen over Vlaamse blu-ray releases?

    P.S.:
    Op de valreep bemerk ik nu trouwens dat het laatste seizoen van ZONE STAD aangekondigd stond om uitgebracht te worden op blu-ray.
    Zie http://www.proxisazur.be/nl/catalog/.../5412012157477.

    Alleen lijkt hij wel overal terug geschrapt te zijn, dus ik vrees dat het feestje niet doorgaat...

  2. #2

    Standaard

    Zeker voor Zone Stad mag je daar een kruis over maken, het officiële kanaal spreekt alleen van een SD-DVD.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Zeker voor Zone Stad mag je daar een kruis over maken, het officiële kanaal spreekt alleen van een SD-DVD.
    Het is de eerste én enige serie waarvan ik een 'gerucht' terugvind over een eventuele blu-ray release, maar deze zal dus inderdaad geschrapt zijn.

    Best wel jammer, maar het zal er toch wel ooit eens van komen, zeker?

  4. #4

    Standaard

    ja, vast binnen 5 jaar, als elk ander buitenlands station al jaren op het format gesprongen is. De vlaamse Tv-zenders zijn niet bepaald als de kippen erbij om nieuwe investeringen te doen. Zolang DVD nog massaal gekocht wordt gaan ze echt geen moeite nemen om extra geld in Bluray te pompen.

    Eerlijk gezegd, op dit moment is het niet eens opportuun te noemen. Wat kunnen ze uberhaupt op Bluray uitbrengen? Buiten De Rodenburghs zijn er nauwelijks programma's die effectief in HD uitgezonden worden. Dat ze eerst maar eens met voldoende content komen om hun VTM HD en één HD kanalen te rechtvaardigen en dan zien we wel weer verder.

  5. #5

    Standaard

    Van Vlees en Bloed is volgens mij ook opgenomen in HD hoor, maar ook hier geen release op blu-ray.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door miss eefje Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd, op dit moment is het niet eens opportuun te noemen. Wat kunnen ze uberhaupt op Bluray uitbrengen? Buiten De Rodenburghs zijn er nauwelijks programma's die effectief in HD uitgezonden worden. Dat ze eerst maar eens met voldoende content komen om hun VTM HD en één HD kanalen te rechtvaardigen en dan zien we wel weer verder.
    Nou, er wordt veel meer opgenomen in HD dan je denkt, hoor.

    Witse wordt al sedert lange tijd opgenomen in HD, Flikken was er al mee gestart ergens vanaf seizoen 6, prestige-reeksen à la 'De Smaak Van De Keyser zijn effectief in HD, zelfs Samson & Gert werd gedraaid in HD!

    Alleen gebruikt de VRT 720p voor hun HD-uitzendingen, dus het komt meestal niet echt over als high definition.
    Daar komt uiteraard weer de discussie over 720p vs 1080i, maar persoonlijk vind ik de kwaliteit die VTM HD haalt met hun 1080i-uitzendingen VEEL beter!

    Wat VTM betreft zijn al hun grote reeksen opgenomen in HD, zoals De Rodenburgs, Zone Stad, Code 37, Aspe, etc...
    Zelfs hun telenovelles en soaps worden opgenomen in HD, maar het is inderdaad beter om die links te laten liggen!

    Maar al bij al... alle recente fictieseries van zowel VRT als VTM zouden een degelijke FULL HD blu-ray behandeling kunnen krijgen!

  7. #7

    Standaard

    F.C. De Kampioenen is ook in Full HD opgenomen. Weet niet precies vanaf welk seizoen...


  8. #8

    Standaard

    Er zijn inderdaad veel meer HD-uitzendingen dan men zou denken, zowel op Canvas als op Eén. (ik kijk niet genoeg VTM om daar uitspraken over te doen) Daar ligt het probleem echt niet. Ik stel me eerder de vraag hoe lang alle andere zenders gaan achterblijven met een HD-kanaal. 't Zou namelijk bijzonder fijn zijn mochten enkele gewaardeerde series, denk bv. aan Acht, wat aangenamer voor 't oog zouden zijn.

    Tevens heb ik m'n twijfels over 'n bovenstaande post omtrent HD-uitzendingen op Eén. Niets zo opvallend scherp en kwalitatief dan de BBC-natuurdocu-reeksen die werden uitgezonden. Ik ken iemand die de promoreels in elkaar flanst bij Canvas, 'k ga er zeker eens over informeren.
    Laatst aangepast door Esteban : 29-05-2011 om 22:49

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    F.C. De Kampioenen is ook in Full HD opgenomen. Weet niet precies vanaf welk seizoen...
    Vanaf reeks 19.
    BD (1243) What i Watch

  10. #10

    Standaard

    De twee meest prominente uitgevers van Vlaamse series zijn Just Bridge en Lime-Lights dacht ik, en dat zijn twee relatief kleine uitgevers. Misschien vinden ze het financieel te riskant om Blu-Rays te produceren?

    Om nu weer eens FCDK als voorbeeld te nemen, met name de eerdere seizoenen zijn soms toch van middelmatige beeldkwaliteit, dus of die het ooit op Blu-Ray halen?
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    De twee meest prominente uitgevers van Vlaamse series zijn Just Bridge en Lime-Lights dacht ik, en dat zijn twee relatief kleine uitgevers. Misschien vinden ze het financieel te riskant om Blu-Rays te produceren?

    Om nu weer eens FCDK als voorbeeld te nemen, met name de eerdere seizoenen zijn soms toch van middelmatige beeldkwaliteit, dus of die het ooit op Blu-Ray halen?
    Ik denk niet dat ze de moeite gaan nemen om FCDK te 'restaureren'. We krijgen amper films op BD (Loft en...?)


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Ik denk niet dat ze de moeite gaan nemen om FCDK te 'restaureren'. We krijgen amper films op BD (Loft en...?)
    Loft, Dossier K, Zot van A, helaasheid der dingen, Wolf, ....
    BD (1243) What i Watch

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Loft, Dossier K, Zot van A, helaasheid der dingen, Wolf, ....
    Owja, inderdaad. Allemaal nieuwe releases. Back catalogue titels zijn uitgesloten me dunkt.


  14. #14

    Standaard

    Vroeger was het voor mij een meerwaarde om Vlaamse series aan te kopen op DVD, gezien de belabberde analoge TV-kwaliteit van toen...
    Maar nu zie ik echt geen reden meer om ze nog op DVD aan te kopen... veel te grote stap terug!

    Maar het zou toch fantastisch zijn om pakweg "De Smaak Van De Keyser" eens in een mooie 1080p te zien!
    Ik denk dat ze met de series die op zich staan (dus niet de lange series waar er pakweg 10 seizoenen van zijn), toch wel een publiek zouden bereiken op blu-ray.

    De meerwaarde om zo'n serie in huis te halen is dan meteen ook terug, namelijk betere kwaliteit!

  15. #15

    Standaard

    Het zal een publiek bereiken ja, maar niet met de belachelijk hoge prijzen die men nu vraagt voor zelfs amerikaanse series op BD.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    De twee meest prominente uitgevers van Vlaamse series zijn Just Bridge en Lime-Lights dacht ik, en dat zijn twee relatief kleine uitgevers. Misschien vinden ze het financieel te riskant om Blu-Rays te produceren?
    Beide firma's produceren Blu-rays. Echter totnogtoe niet van Vlaamse televisiereeksen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Beide firma's produceren Blu-rays. Echter totnogtoe niet van Vlaamse televisiereeksen.
    Het zat er aan liggen dat bij de Blu-ray's HD masters over het algemeen al gemaakt zijn door anderen, en bij de TV series ze dat zelf moeten doen. Wat dat betreft zie ik het somber in voor zowel Vlaamse als Nederlandse catalogustitels, series danwel films.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Wat dat betreft zie ik het somber in voor zowel Vlaamse als Nederlandse catalogustitels, series danwel films.
    Als VTM en VRT die in HD uitzenden, dan moeten zij toch ook over een bepaalde HD-master beschikken?

    Dat bronmateriaal zou toch kunnen aangewend worden voor de blu-ray's?

  19. #19

    Standaard

    Beetje OT want dit gaat over Blu-rays en niet over dvd, maar in augustus komt Langs De Kade eindelijk uit.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Ook Code 37 - Seizoen 2 is nu verschenen op blu-ray.

    http://www.freerecordshop.nl/films/c...-0602527736600
    BD (1243) What i Watch

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Ook Code 37 - Seizoen 2 is nu verschenen op blu-ray.

    http://www.freerecordshop.nl/films/c...-0602527736600
    Wow! Had dit nooit verwacht, ff wachten op een price drop


  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Ook Code 37 - Seizoen 2 is nu verschenen op blu-ray.

    http://www.freerecordshop.nl/films/c...-0602527736600
    Dat moet dus de eerste release zijn van een Vlaamse serie!
    Ben wel benieuwd naar de specificaties en een review van deze box (Werner?).

    Wat de prijs betreft; waarschijnlijk wel normaal...
    Destijds heb ik ook maar liefst 50 euro betaald voor een DVD-box van Flikken...

  23. #23

    Standaard

    Ondertussen de box van "Code 37" zien staan bij MediaMarkt.
    Nog niet gekocht... toch maar even wachten tegen dat hij in prijs is gezakt.

    Volgens de cover is het geluid PCM (terwijl dit op de DVD Dolby Digital 2.0 is) en het beeld is 1080i/25 (dus geen 1080p!).
    Ondertiteling voor doven en slechthorenden zou aanwezig zijn (zou overigens verplicht moeten aanwezig zijn voor elke Vlaamse serie).

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Ben wel benieuwd naar de specificaties en een review van deze box (Werner?).
    No f***ing way, thank you...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    No f***ing way, thank you...
    Ik merk op dat u zich al volledig aan het inleven bent en reeds de voertaal van de serie hanteert!

    Los daar van... laat ons hopen dat dit het begin is van TALLOZE releases op blu-ray van Vlaamse produkties!

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •