Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 56 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Al mijn RCV DVD's zijn na 3 jaar onleesbaar geworden!

    Ik wil hiermee nog extra aandacht vragen aan het volgende aangezien de disk-rot thread meer op een ouwehoer thread is gaan lijken.

    Ik heb de volgende ongeveer 3 jaar oude RCV dubbellaags DVD's (te herkennen aan het RCV logo op de zijkant van de doos, zonder het ovaaltje erom):

    Scream
    Scream 2
    The Faculty
    La Vita e Bella
    Seven Years in Tibet

    AL DEZE DVD's spelen NIET meer af!!! Er is niets te zien aan deze disks. Ze lijken alleen wat doorzichtiger dan andere. Er zit geen stof op, geen krasje en geen vingerafdruk aangezien ik zeer zuinig op mijn collectie ben. Ik heb ze ook nog nooit uitgeleend. Ze staan bij mij in de huiskamer in de kast tussen de andere DVD's.

    De volgende spelen wel maar hebben al lichte problemen:
    Lost in Space
    Blade
    Halloween H20

    Het gaat dus om DVD's die ik al 3 jaar heb.
    Worden mijn andere RCV DVD's na 3 jaar ook onleesbaar of zijn de eerste DVD's niet goed gemaakt?

    Ik heb een paar steekproeven met disks van andere maatschappijen genomen en die hadden geen problemen.

  2. #2
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard Re: Al mijn RCV DVD's zijn na 3 jaar onleesbaar geworden!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Scream
    Scream 2
    Voordat weer iedereen de stuipen op het lijf wordt gejaagd, bij mij doen ze het nog...

  3. #3

    Standaard Valt helemaal mee!!!

    Ik heb zowel Blade, La Vita É Bella als Jackie Brown van de oude RCV serie en die draaien allemaal perfect.

    Ze zijn inderdaad wel een beetje doozichtig...... zoals alle DVD's!!!!

    Niets om je zorgen over te maken dus.

  4. #4

    Standaard

    Voor mij ook alles ok met Blade, Jackie Brown, Lost in Space, Scream I, Scream 2

  5. #5
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Ook nog géén problemen mogen ontdekken, RCV is toch steeds
    beter bezig dusssssssssssssssss

  6. #6

    Standaard

    Ik zit nu op mijn werk en Scream speelt wel af op mijn PC. Het zit 'm dus in de combinatie met mijn speler die ik dan ook graag noem:

    SONY DVP735
    Deze speler heeft dus problemen met DVD's die minder goed worden na verloop van tijd (want eerst speelde deze de DVD's wel goed af).

    Een tijdje terug had ik problemen met Moulin Rouge. Ik heb de speler toen ter reparatie aangeboden maar Sony zei dat het aan de DVD lag aangezien andere Sony spelers bij hun de DVD ook niet goed aflas. Lasten repareren is dus geen optie.

    Overigens heb ik "Seven Years in Tibet" ook even thuis geprobeerd op mijn PC en die speelde daar ook niet af. Het is dus niet alleen een slechte Sony speler maar ook een slechte DVD productie (RCV).

    Heeft iemand anders dezelfde combinatie? De RCV DVD moet dus wel 3 jaar in je bezit zijn, want zoals ik al eerder zei hebben deze DVD's eerder wel goed afgespeeld.

    Voor mij in ieder geval NOOIT meer een Sony DVD speler.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    SONY DVP735
    Deze speler heeft dus problemen met DVD's die minder goed worden na verloop van tijd
    Hmmmm, ik denk eerder dat het je speler is. Ik ben in 2 jaar tijd al aan m'n derde(!!!) speler begonnen. De 2 eerste gaven na verloop van tijd steeds meer problemen met bepaalde DVD's totdat het echt niet meer te doen was.

    Nu heb ik een Pioneer 444 en die werkt met alle schijven volledig naar behoren...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  8. #8

    Standaard

    Op een andere PC op mijn werk speelt de DVD Scream ook niet meer af. Het is dus niet alleen de Sony die ik heb.

    Ik vind het ook niet normaal dat je dwars door de DVD heen kunt kijken!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Op een andere PC op mijn werk speelt de DVD Scream ook niet meer af. Het is dus niet alleen de Sony die ik heb.
    Ik zou zeggen, neem deze DVD's mee naar vrienden/ kenissen/ familieleden die ook een DVD-speler hebben (een gewone, niet eentje die in een pc zit) en controleer of ze daar probleemloos afgespeeld worden. Misschien dat de laserkop van je speler iets bijgesteld moet worden. Mijn oom heeft dat probleem ooit eens gehad met zijn (vorige) CD-speler, toevallig ook een Sony. Of wellicht moet je speler gewoon eens schoongemaakt worden.
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  10. #10

    Standaard

    Nou, ik heb ook een Sony en ook "oude" RCV DVD's en die spelen allemaal perfect af...
    StarTrader

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink


    Ik zou zeggen, neem deze DVD's mee naar vrienden/ kenissen/ familieleden die ook een DVD-speler hebben (een gewone, niet eentje die in een pc zit) en controleer of ze daar probleemloos afgespeeld worden. Misschien dat de laserkop van je speler iets bijgesteld moet worden. Mijn oom heeft dat probleem ooit eens gehad met zijn (vorige) CD-speler, toevallig ook een Sony. Of wellicht moet je speler gewoon eens schoongemaakt worden.
    Ik heb mijn speler net een paar maanden terug van Sony i.v.m. problemen Moulin Rouge DVD. Het lag aan de DVD en niet aan de speler zei Sony die overigens ook het loopwerk hadden vervangen. Dus ik weet het antwoord van Sony al.

  12. #12

    Standaard

    Sony sucks!
    Philips rulez
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #13

    Standaard

    De problemen met de eerste levering van Moulin Rouge klopte, en lag dus niet aan je speler, ik heb hier ook last van gehad, en heb toen 5 vershillende dvds geprobeerd uit de winkel maar steeds het zelfde probleem... toen hebben ze de levering teruggestuurd en een nieuwe aangevraagd... toen waren alle problemen verholpen...
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  14. #14

    Standaard

    Het blijft oppassen om individuele ervaringen te generaliseren.
    IK heb geen enkel probleem metr RCV-DVD's.
    Wel heb ik opmerkelijk in een korte periode verschillende DVD's terug moeten brengen, die manco's vertoonden (willekeurig vastlopen). Nog opmerkelijker, het waren steeds DVD's afkomstig van MM.
    In totaal gaat het in korte tijd om 5 DVD's.
    Let wel: MM gaf probleemloos nieuwe mee!!!!!
    Toch vind ik het geen toeval meer, zo'n ervaring.
    Later hoorde ik dat Vidocq bij meer mensen problemen gaf en dat was bij mij ook 1 van die 5.

  15. #15
    SmashingSteve
    Guest

    Standaard

    Zoals eerder gezegd: Philips rules!

  16. #16
    SmashingSteve
    Guest

    Standaard

    Geplaatst door Henk Heideveld:
    Wel heb ik opmerkelijk in een korte periode verschillende DVD's terug moeten brengen, die manco's vertoonden (willekeurig vastlopen).
    Gaat het hier om titels die je al lang hebt en die dan plots problemen bij het afspelen haden of gaat het om titels die je pas gekocht hebt en direct problemen vertoonden?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SmashingSteve
    Geplaatst door Henk Heideveld:

    Gaat het hier om titels die je al lang hebt en die dan plots problemen bij het afspelen haden of gaat het om titels die je pas gekocht hebt en direct problemen vertoonden?
    Splinternieuw uit gesealde verpakkingen. En dan 5 keer kort achter elkaar. Heel vreemd, nauwelijks nog toeval te noemen. In de periode dat Vidocg net uit was.

  18. #18
    SmashingSteve
    Guest

    Standaard

    Hola! Ik had met Vidocq nu geen problemen, maar heb wel al regelmatig problemen gehad met gesealde DVD's die haperden, vastlopen, foutmeldingen en dergelijke hadden!
    Hoop dat dit geen tendens word!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Ik vind het ook niet normaal dat je dwars door de DVD heen kunt kijken!
    Heb je Gladiator (r1) al eens in je handen gehad dan? Dit is bijna transparant. Vind het zelfs wel mooi om te zien. Maar zo zijn er wel meer discs, hoor.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dave
    Nou, ik heb ook een Sony en ook "oude" RCV DVD's en die spelen allemaal perfect af...
    Wacht maar tot je speler wat ouder wordt of je een nieuw model van Sony koopt, dan wordt alles anders.
    Ik heb Scream meegegeven aan een collega en de DVD speelt wel goed af op zijn Panasonic.
    Het ligt dus weer aan Sony. Net als met Moulin Rouge kan deze speler disks die een beetje afwijken niet aan. En Sony zegt dan dat het aan de DVD's ligt dus repareren heeft ook geen zin. Ik zal hem na anderhalf jaar moeten gaan vervangen (en tegen geen enkele prijs voor een Sony).
    SONY SUCKS
    Goed nieuws dus voor de RCV DVD bezitters maar pas op:
    Koop in de toekomst in ieder geval geen Sony want je loop je zeker de kans dat je dan een deel van je collectie niet meer kunt afspelen!Met andere merken is die kans misschien ook aanwezig maar bij Sony is dit dus zeker.

  21. #21
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Luister :

    Ik heb nu een DVP NS 300 en ik heb een DVP NS 305 en
    echt absoluut géén problemen met welke DVD dan ook !

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    Luister :

    Ik heb nu een DVP NS 300 en ik heb een DVP NS 305 en
    echt absoluut géén problemen met welke DVD dan ook !
    Dan heb je geluk.

  23. #23
    SmashingSteve
    Guest

    Standaard

    Het ligt dus weer aan Sony. Net als met Moulin Rouge kan deze speler disks die een beetje afwijken niet aan.
    Heb dit dus ook gehoord en heb net voor die reden geen Sony aangeschaft!

  24. #24
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Dan heb je geluk.
    Gaat niet om geluk, jij heb gewoon pech gehad.Over het
    algemeen verkopen sony goede producten en komen ze
    minder vaak terug op een service bank dan een ander
    merk terwijl de verkoopcijfers niet zoveel verschillen.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer


    Gaat niet om geluk, jij heb gewoon pech gehad.Over het
    algemeen verkopen sony goede producten en komen ze
    minder vaak terug op een service bank dan een ander
    merk terwijl de verkoopcijfers niet zoveel verschillen.
    Dat zeg jij, maar ik en andere mensen hebben heel andere ervaring.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •