Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.

Discussie: Snap er niks van!

  1. #1

    Standaard Snap er niks van!

    Goede dag,

    Ik heb laatst twee KEF q900's boxen gekocht. Deze zijn aangesloten op een Jamo DMR 70 receiver.

    Gister ging ik lord of the rings kijken en bij een actie scene hoorde ik mijn KEF boxen zeg maar trillen. Ik dacht het zal de bass wel zijn. Na een tijdje kwam er weer een actie scene en toen zijn beide speakers ontploft. Ik ga morgen gelijk naar de winkel want dit kan gewoon niet bij zulke dure speakers!

    Iemand een idee wat de oorzaak is?

    Groetjes

    Dennis

  2. #2

    Standaard

    Meen je nou echt dat je zulke speakers aanstuurt met zo'n recievertje

    Dat is denk ik de oorzaak, zal waarschijnlijk clippen zijn.
    Heb je je niet goed geïnformeerd of laten informeren, heeft de winkel je niet gevraagd op wat voor reciever je ze ging aansluiten?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Meen je nou echt dat je zulke speakers aanstuurt met zo'n recievertje

    Dat is denk ik de oorzaak, zal waarschijnlijk clippen zijn.
    Heb je je niet goed geïnformeerd of laten informeren, heeft de winkel je niet gevraagd op wat voor reciever je ze ging aansluiten?
    Mij hebben ze niks verteld. Heb het online gekocht namelijk.Wat is clippen?

  4. #4

    Standaard

    Zeg maar dat je Jamo versterker de ballen mist om die Kef's zuiver hoog met een strakke bas te laten produceren op hoog volume. Er was / is overigens niets mis met de Kef's. Je had ze gewoon niet op die Jamo versterker moeten aansluiten, die is gewoon ondermaats voor zulke mooie speakers. Je zet ook geen formule 1 motor in een Fiat Panda toch. Dat is ook vragen om problemen. Hoe weet je dat de Kef's stuk zijn? Komt er nog geluid uit als je zacht speeld? of helemaal niets (misschien de Jama defect?)...Heb je geen familie lid of vriend met een goede versterker om de schade op te nemen??
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat de Jamo het heeft opgegeven en niet de KEF...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrKinnebak Bekijk bericht
    Mij hebben ze niks verteld. Heb het online gekocht namelijk.Wat is clippen?
    Dan heb je jezelf niet goed geïnformeerd, want online doen ze dat niet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen Bekijk bericht
    Ik denk dat de Jamo het heeft opgegeven en niet de KEF...
    Ik hoop het voor hem.

    Een recievertje van 100 euro en dan boxen van 800 p.s. er op aansluiten, ik snap het nog steeds niet.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Ik heb me oom opgebeld en hij vertelde hetzelfde als jullie. Er zitten nu hele klein gaatjes in de woofers van de speakers. Als ik nu muziek of film afspeel klinkt het heel schel en alles trilt.

    Me oom heeft een onkyo receiver model 3007 en hij zij dat die veel geschikter zijn voor die boxen. Klopt dat?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Een recievertje van 100 euro en dan boxen van 800 p.s. er op aansluiten, ik snap het nog steeds niet.
    Ik ook niet, dat ballending heeft gewoon de spoelen van de woofers vermoord , maar de baas van het spul heeft zijn verstand en oren niet gebruikt, dan heb je dat spreekwoord...... boontje komt om zijn loontje

    Er zitten nu kleine gaatjes in de woofers, wat voor een gaatjes..... brandgaatjes van de gesmolten/verbrande spoelen:wallbash:
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrKinnebak Bekijk bericht
    Ik heb me oom opgebeld en hij vertelde hetzelfde als jullie. Er zitten nu hele klein gaatjes in de woofers van de speakers. Als ik nu muziek of film afspeel klinkt het heel schel en alles trilt.

    Me oom heeft een onkyo receiver model 3007 en hij zij dat die veel geschikter zijn voor die boxen. Klopt dat?
    Een zware versterker op lichtere speakers is de beste manier om speakers onder controle te houden en als speakers gaan vervormen moet je de zaak niet nog harder zetten, maar direct zachter met elke seconde vervorming ben je bezig de boel aan het slopen....

    Er spelen nog wel meer zaken, maar achteraf kijk je altijd de koe in de k.nt.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Welke receiver raden jullie aan voor dit soort boxen. Ga proberen morgen mijn geld terug te vragen.

  11. #11

    Standaard

    Om het maar even bot te zeggen: je hebt gewoon je speakers gesloopt met die zwakke receiver. Je geld terug krijgen zit er niet in omdat je zelf de schuldige hieraan bent.

    Denk dat het toch beter is om in vervolg eerst een vooronderzoek te doen voordat je iets koopt.

  12. #12
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    zonde van die mooie speakers....
    Als je in dit soort apparatuur een leek bent moet je je goed laten voorlichten om in de toekomst dit soort dingen te voorkomen.
    Dit jamo systeem is volgens mij bedoeld voor kleine satelliet speakers. van ongeveer 30 watt.
    Succes met het terug halen van je geld..

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrKinnebak Bekijk bericht
    Welke receiver raden jullie aan voor dit soort boxen. Ga proberen morgen mijn geld terug te vragen.
    Een echte

    Denk niet dat je je geld terugkrijgt, net zoiets als een nieuwe auto tegen een boom rijden en dan zeggen dat ie niet zo lekker zit

    Het ligt eraan wat je te besteden hebt, maar denk aan een receiver voor dat soort boxen van minimaal rond de 500 a 600 euro. Denk dat je eerst weer moet gaan sparen voor nieuwe speakers
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Het ligt eraan wat je te besteden hebt, maar denk aan een receiver voor dat soort boxen van minimaal rond de 500 a 600 euro. Denk dat je eerst weer moet gaan sparen voor nieuwe speakers
    Ik denk dat je nog wat zwaarders nodig hebt, zo vanaf 1000 euro.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik denk dat je nog wat zwaarders nodig hebt, zo vanaf 1000 euro.
    Dat wordt al weer meer ideaal, maar zelf dacht ik dat het met een 600 van Onkyo ook wel gaat, een 800 is nog wat strakker, en als je meer meerkanaals wil een 3000.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    ben vandaag met de auto naar de winkel gereden en heb me geld gelukkig terug gehad. heb verteld dat die gaten er al in zaten en ik het pas later opmerkte tijdens film kijken. verkoper gooide het op een fabricage fout mwhahaha

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat wordt al weer meer ideaal, maar zelf dacht ik dat het met een 600 van Onkyo ook wel gaat, een 800 is nog wat strakker, en als je meer meerkanaals wil een 3000.
    Die 600 serie is te licht, ik zou zelfs niet voor de 800 gaan, vandaar vanaf 1000 euro. Uiteraard maken iig Pioneer, Denon en Marantz ook hele mooie spullen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #18

    Standaard

    heb trouwens op jullie advied een onkyo 3008 model gekocht wel prijzig 1750 euro maar dan heb ik wel een goeie. moet alleen op me broer wachten want kan hem niet tillen

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrKinnebak Bekijk bericht
    heb trouwens op jullie advied een onkyo 3008 model gekocht wel prijzig 1750 euro maar dan heb ik wel een goeie. moet alleen op me broer wachten want kan hem niet tillen
    je kunt hem ook online bestellen voor €1198 met gratis verzending....

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    je kunt hem ook online bestellen voor €1198 met gratis verzending....
    ow ja waar?

  21. #21
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loggie Bekijk bericht
    Wow scheelt gewoon 550 euro. Hoe kunnen ze dat voorn zo'n laag bedrag verkopen!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wooddwarf Bekijk bericht
    Wow scheelt gewoon 550 euro. Hoe kunnen ze dat voorn zo'n laag bedrag verkopen!
    Digital Street heeft bijvoorbeeld maar 1 klein winkeltje en verkoopt verder (bijna) alles via internet. Weinig personeel, groot inkopen (in Duitsland vaak) en weinig huur scheelt enorm in de verkoopprijs. Het loont om vaak even op bijvoorbeeld Kieskeurig.nl te kijken...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrKinnebak Bekijk bericht
    heb trouwens op jullie advied een onkyo 3008 model gekocht wel prijzig 1750 euro maar dan heb ik wel een goeie. moet alleen op me broer wachten want kan hem niet tillen
    Lichamelijk en geestelijk gehandicapt
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Die 600 serie is te licht, ik zou zelfs niet voor de 800 gaan, vandaar vanaf 1000 euro. Uiteraard maken iig Pioneer, Denon en Marantz ook hele mooie spullen.
    Zeker weten, uit dat rijtje is Denon toch wel mijn favoriet

    PS
    Je vergat Yamaha te vermelden, die staat bij mij ook in en goed blaadje
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 03-06-2011 om 18:51 Reden: PS aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •