De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Luidsprekerkabel zonder kleur

    Hallo,

    Ik ben net nieuw hier, en heb al meteen een vraag.
    Vorig jaar heb ik in de huiskamer mijn plafond verlaagd, heb toen meteen speakerkabels aangebracht. Nu wil ik van een 5.1 naar een 7.1 opstelling.
    Maar de kabels hebben geen kleurcodering, dus hoe weet ik nu welke kabel in rood moet en welke in zwart? Hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

    Grt marc

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcbrou Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben net nieuw hier, en heb al meteen een vraag.
    Vorig jaar heb ik in de huiskamer mijn plafond verlaagd, heb toen meteen speakerkabels aangebracht. Nu wil ik van een 5.1 naar een 7.1 opstelling.
    Maar de kabels hebben geen kleurcodering, dus hoe weet ik nu welke kabel in rood moet en welke in zwart? Hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

    Grt marc
    Gewoon een aa batterij pakken. 1 draad tegen + en ander tegen de min.
    Als de speaker naar buiten plopt heb je de goede draad aan de +.
    Trekt het naar binnen dan heb je de min kabel op de +, dus niet goed.
    Geen zorgen, dit kan geen kwaad voor de speaker.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcbrou Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben net nieuw hier, en heb al meteen een vraag.
    Vorig jaar heb ik in de huiskamer mijn plafond verlaagd, heb toen meteen speakerkabels aangebracht. Nu wil ik van een 5.1 naar een 7.1 opstelling.
    Maar de kabels hebben geen kleurcodering, dus hoe weet ik nu welke kabel in rood moet en welke in zwart? Hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

    Grt marc
    Als je echte speakerkabel hebt gebruik kan de indicatie ook bestaan uit een andere vorm van 1 van beide kanten. Soms is de ene zijde plat of vierkant of er zit een soort van extra ribbeltje op de kabel, ook wel eens in een ver verleden een kabletje gezien dat stoffen draadje in 1 van beide aders had....

    Het hoeft dus niet altijd een kleur te zijn
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Oops

    Bijna vergeten, als je een systeem hebt met een auto calibratie microfoon, dan zal het systeem eventueel melden als er een speaker uit fase(zo heeft het officieel als je een draadje per ongeluk verkeerd hebt aangesloten) staat als hij klaar is met meten.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de snelle reacties, top!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als je echte speakerkabel hebt gebruik kan de indicatie ook bestaan uit een andere vorm van 1 van beide kanten. Soms is de ene zijde plat of vierkant of er zit een soort van extra ribbeltje op de kabel, ook wel eens in een ver verleden een kabletje gezien dat stoffen draadje in 1 van beide aders had....

    Het hoeft dus niet altijd een kleur te zijn
    Idd, de ene is vierkant, en de andere rond.
    Volgende keer beter uit mijn doppen kijken..

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcbrou Bekijk bericht
    Idd, de ene is vierkant, en de andere rond.
    Volgende keer beter uit mijn doppen kijken..
    We zijn hier om elkaar een beetje in de goede richting te helpen, we zien allemaal wel eens wat over het hoofd, is geen schande
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8
    Junior Member
    Registratie datum
    Jul 2011
    Woonplaats
    Tienen - Vlaams-Brabant

    Standaard

    Ik heb bij renovatie van mijn eetplaats/living al mijn luidsprekerkabels voorzien van gekleurde krimpkousjes (Rood/zwart/geel/blauw) zodat ik mijn 7.2 feilloos kan aansluiten elke keer als ik alles opkuis (elke 2jaar alles los en weer mooi aansluiten).

    Werkt feilloos en snel. Juist wat tijd insteken bij aanschaf en inbouw. Want alle kabels zitten in muur zodat toekomstige Madam Tienenaar niet kan zagen over al die kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •