De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraag over 2ch stereo op Onkyo TX-NR609

    Beste medeforummers,

    Ik ben sinds dit weekend in bezit van de Onkyo TX-NR609. Mooi apparaat, en ik hem inmiddels ingesteld (o.a. met behulp van de Audyssey microfoon).

    Er is echter een instelling die ik nog niet voor elkaar heb gekregen. Bij het kijken van TV (Digitenne, via insteekkaart in TV, op TV/CD ingang van de receiver via optische kabel). Het geluid wordt door de receiver naar de speakers gestuurd in "all channel stereo" modus, wat betekent dat het stereogeluid ook uit mijn rear speakers komt. Hetzelfde geldt voor DVD's met een stereotrack. Ik wil echter dat dit geluid gewoon alleen uit de fronts komt (als echte 2 channel stereo).

    Vermoedelijk zie ik iets over het hoofd, maar het is me nog niet gelukt dit aan te passen. Heeft iemand een idee?

    Bedankt alvast!
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  2. #2

    Standaard

    Het zou heel kinderachtig zijn om RTFM te brullen, maar daar staat ongetwijfeld in hoe je heel simpel van all channel stereo naar gewoon stereo schakeld, met mijn 875 AB doe ik het met 1 drukje op een knopje, de AB van de 609 ken ik niet, maar het zal niet moeilijk zijn om van all channel stereo om te schakelen naar gewoon stereo lijkt mij.....

    Mooie receiver overigens, veel plezier ermee
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Hmmm, ik had inderdaad even verder moeten kijken dan mijn neus lang is. RTFM was zo'n gekke suggestie dus niet. Het hele stuk over Listening Modes had ik gemist - er is een wereld voor me open gegaan, haha.

    Ben trouwens met de dag blijer met deze receiver. Voor 450 euro echt een koopje!
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter Bekijk bericht
    Hmmm, ik had inderdaad even verder moeten kijken dan mijn neus lang is. RTFM was zo'n gekke suggestie dus niet. Het hele stuk over Listening Modes had ik gemist - er is een wereld voor me open gegaan, haha.

    Ben trouwens met de dag blijer met deze receiver. Voor 450 euro echt een koopje!
    Oke

    De 600 serie van Onkyo heeft altijd een zeer goede prijs/kwaliteits-verhouding gehad, al kan het natuurlijk altijd stuk.

    De gebruiksaanwijzing wordt door velen onderschat, vaak zijn het ook niet bepaald de fijnste boekjes om te lezen, maar je kan echt niet zonder als je je apparatuur optimaal wilt gebruiken. Ben zelf ook aan het worstelen met de gebruiksaanwijzing van mijn BR speler, heb er al een aantal kleine dingetjes in gevonden om dingen nog wat meer naar eigen smaak in te stellen, iets dat ik zonder de gebruiksaanwijzing niet gevonden zou hebben.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb dezelfde receiver. Maar ik heb een andere vraag. Ik wil eigenlijk de sony F570ES aansluiten op de 609. Bedoeld om de front-high te versterken. Dit kan. dat weet ik. Het wordt dan met tullipstekkers aangesloten op de zone-2 ingang van 609. Komt er dan wel een digitaal signaal door of niet?
    Ik bedoel eigenlijk dat bijvoorbeeld dts signaal dan ook hoorbaar is in playheight in combo met 7.1?
    Ik ben trouwens ook superblij met de 609
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 09-06-2011 om 12:26

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb dezelfde receiver. Maar ik heb een andere vraag. Ik wil eigenlijk de sony F570ES aansluiten op de 609. Bedoeld om de front hij te versterken. Dit kan. dat weet ik. Het wordt dan met tullipstekkers aangesloten op de zone-2 ingang van 609. Komt er dan wel een digitaal signaal door of niet?
    Ik bedoel eigenlijk dat bijvoorbeeld dts signaal dan ook hoorbaar is in playheight in combo met 7.1?
    Ik ben trouwens ook superblij met de 609
    Ik begrijp niet precies wat je bedoeling is, maar als ik een klein beetje je plan/idee begrijp zou ik je dat toch afraden, er zitten veel nadelen aan, oa met de volumeregeling. Ik heb ook de Sony even bekeken, lijkt mij helemaal geen digitale ingangen te hebben, is een stereo versterker. Geen digitale signalen waar je die denkt te verwachten, lijkt mij ook niet mogelijk.

    Wil je in 9.1 gaan luisteren dan heb je daar ook een echte 9.1 receiver voor nodig, heb hier op het forum van nog niemand zo'n opstelling gezien. Toch nog maar een herhalen, kijk eerst eens of die front High wel doen zoals je je verwacht, stel ook je receiver correct in en plaats de speakers zo optimaal mogelijk.

    Bedenk ook dat als je de zone2 wilt aansluiten om de fronts aan te sturen met de Sony.......... wat wil je dan aansluiten op de frontspeakeraansluitingen van de Onkyo...... denk denk denk.....
    de frontspeakeraansluitingen van de Onkyo blijven het frontsignaal geven, dat worden niet plots de backrears....

    Er bestaan wel een beperkt aantal 6.1 en 7.1 uitgaven, maar ben nog geen 9.1 uitgaven tegengekomen.

    Heb zelf zoiets van bezint eer gij begint, maar niemand zal je tegenhouden als je eea wilt gaan uitproberen, je leert er zowiezo weer van
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb dezelfde receiver. Maar ik heb een andere vraag. Ik wil eigenlijk de sony F570ES aansluiten op de 609. Bedoeld om de front-high te versterken. Dit kan. dat weet ik. Het wordt dan met tullipstekkers aangesloten op de zone-2 ingang van 609. Komt er dan wel een digitaal signaal door of niet?
    Ik bedoel eigenlijk dat bijvoorbeeld dts signaal dan ook hoorbaar is in playheight in combo met 7.1?
    Ik ben trouwens ook superblij met de 609
    De zone 2 uitgang van de Onkyo zijn analoog en alleen geschikt voor een andere ruimte of een set andere luidsprekers die je alleen voor stereo wilt gebruiken. Je kunt deze dus niet gebruiken als pre-out van de front-kanalen.

    Het is ook niet mogelijk om extra luidsprekers te gebruiken als je alle eindversterkers gebruikt. De 609 heeft er 7 en kan je dus alleen gebruiken voor 7.1, 5.1 met extra luidsprekers voor hoogte of breedte, 5.1 met bi-wiring of 5.1 met versterkte zone 2.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •