De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: DD en DTS receiver

  1. #1

    Standaard DD en DTS receiver

    Hoi,

    Ik ben op zoek naar een receiver met DD om mijn bestaande set mee uit te breiden. Ik wil ongeveer 450 euro ervoor uitgeven, waarbij het belangrijkste dus is dat de voorkanalen door mijn bestaande set worden weergegeven (het moet dus een receiver zijn met pre-outs voor alle kanalen). Verder wil ik geen subwoofer gebruiken, maar dat de receiver de lage tonen over de beide hoofdkanalen verspreidt (een soort 5.0?). Kan dit eigenlijk bij elke receiver, oftwel: zit dit standaard in de mogelijkheden van een apparaat dat DD decodeert?

    Jullie adviezen zijn van harte welkom, voor de duidelijkheid de belangrijkste apparaten uit mijn set:
    - versterker: marantz PM 16
    - boxen: infinity kappa 8.2i
    - dvd speler: pioneer 717

    Groet en alvast bedankt,

    Aart van Grootheest

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    yamaha 630
    zit wel rond die prijs die jij zeg
    waarom geen subwoofer

  3. #3

    Standaard

    Ja, waarom niet.

  4. #4

    Standaard

    Waarom geen subwoofer?

    Heel simpel met de infinity kappa's is er echt RUIM
    voldoende bas en ik heb al zoveel staan:
    2 video's, tv, minidisc speler, cd speler, een versterker,
    een laserdisc, een dvd en straks ook nog een receiver,
    ik zit op een flat dus.. moet mijn kont nog kunnen keren.

    Groet,

    Aart

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    dus........waarom niet

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aart van Grootheest
    Waarom geen subwoofer?

    Heel simpel met de infinity kappa's is er echt RUIM
    voldoende bas
    oke maar met een sub erbij is het toch heel anders
    je ,,bas,,gaat niet alleen veel lager maar ook veel krachtiger
    een ht kan niet zonder naar mijn mening en zeker niet te hard afstellen

  7. #7

    Standaard

    De truk met een subwoofer is, om hem zo te laten klinken dat hij "niet aanwezig" is. En toch klinkt ie lager dan je huidige speakers.

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Ridderhof
    De truk met een subwoofer is, om hem zo te laten klinken dat hij "niet aanwezig" is. En toch klinkt ie lager dan je huidige speakers.
    \
    precies al is bij een actie/popcorn fim soms wel lekker als ie wat harder staat(voor het effect)

  9. #9

    Standaard

    Reden is dus ruimtetekort..

    Maar met jullie kennis wat zijn de adviezen voor
    de receiver, rekening houdende met mijn misschien
    wat rare eisen.

    Groet,

    Aart

  10. #10

    Standaard

    Hoe groot is je ruimte in m2, ongeveer.

  11. #11

    Standaard

    Aart,

    Aangezien je al een Marantz stereo-versterker gebruikt neem ik aan dat je wel van de volle warme Marantz-klank houdt? Je zou eens kunnen kijken naar de Marantz-receivers bv de SR4200 of 5200. Deze liggen wel ietswat boven het budget (de 4200 dacht ik rond de 550 euro) maar worden binnen korte tijd vervangen door de 4300 en 5300 waardoor de prijs wel zal zakken. Deze receivers hebben een pre-out (wat niet altijd standaard is).

    Mvrgr

    Patrick

  12. #12

    Standaard

    Hoi naamgenoot,
    mooie opzet om je stereo versterker te blijven gebruiken. Ik neem dus maar even aan dat je veel cd's of 2-kanaals luistert. Nu ken ik het exacte niveau van je (stereo) versterker niet, maar waar ik rekening mee zou gaan houden (naast wat patrick al schetste) is dat de nieuwe voorversterker van je reciever geen bottleneck gaat vormen in je keten. Nu zijn de maranzten altijd wel lekker in stereo (vergeleken met andere recievers), maar ik zou hier toch zeker mee gaan experimenteren (niet altijd pakt alles goed uit). Het zou dus kunnen zijn dat je stereo weergave verstoord wordt (minder wordt). Maar nogmaals: ik heb die pm 16 nooit gehoord.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •