Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Eerst en vooral nog maar eens fel bedankt voor je moeite, tijd en geduld die je hier allemaal in steekt, zelfs al ken ik je niet persoonlijk.
    Ikzelf heb natuurlijk alle tijd en geduld. Wie ben ik om daar iets op in te brengen. Ik ben trouwens altijd van principe geweest : wie commentaar op iets heeft, moet het maar zelf doen ...

    Nu, ..., zoals je vroeg heb ik dus de Audissey nog eens gedaan met de sub halverwege open.

    Dit zijn de resultaten :
    Fronts : 90 Hz
    Center : 120 Hz
    Surrounds : 150 Hz
    Surrounds back : 150 Hz
    LPF van LFE : 80 Hz

    Left front : 3.30 m / -3.00 dB
    Center : 3.00 m / -4.00 dB
    Right front : 3.20 m / -3.00 dB
    Surr. right : 1.60 m / -3.00 dB
    Surr. left : 1.70 m / -1.00 dB
    Surr. back right : 3.90 m / 0.00 dB
    Surr. back left : 3.90 m / 0.00 dB
    Sub : +1.00 dB

    Zo te zien worden met de Audissey die volumes ook opnieuw aangepast, wat mijn eerdere vraag dus overbodig maakt. Dat wist ik dus niet. Ik geef toe : ik weet nog heel veel niet ...

    Zo, ik hoop dat je hier een beetje mee verder kan.
    En nog eens bedankt.

    PS : ik wou effen nog iets zeggen ivm de reactie van Gerco. In posts van hem had ik al dikwijls gelezen dat hij het heeft over een te zwakke aansturing van de speakers door de versterker. Ik vraag mij af op welke volumes hij eigenlijk speelt ... misschien voor de hele straat?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Eerst en vooral nog maar eens fel bedankt voor je moeite, tijd en geduld die je hier allemaal in steekt, zelfs al ken ik je niet persoonlijk.
    Ikzelf heb natuurlijk alle tijd en geduld. Wie ben ik om daar iets op in te brengen. Ik ben trouwens altijd van principe geweest : wie commentaar op iets heeft, moet het maar zelf doen ...

    Een paar maanden geleden zijn we begonnen, het ging toen als ik het mij goed herinner over een sub. Van het 1 kwam het ander en ben je voor een hele nieuwe set gegaan. Geloof me, dit is mijn hobby en ik mag daar graag anderen mee helpen en enthousiast over maken. Je hebt voor je geld hele mooie spulletjes, met het gewoon neerzetten en overal de draden insteken ben je er nog niet, en daar zijn we nu mee bezig, het finetunen, dat is het optimaal mogelijke uit je set halen en hem geheel en al naar je hand zetten...

    Je speakers zijn denk ik amper ingespeeld, had je al verteld dat ik zelf ook 2 maanden nodig heb gehad, dit kwam oa ook doordat mijn speakers ook nog moesten inspelen, doordat ze wat losser kwamen moesten er toch nog kleine aanpassingen gedaan worden.

    Nu, ..., zoals je vroeg heb ik dus de Audissey nog eens gedaan met de sub halverwege open.

    Dit zijn de resultaten :
    Fronts : 90 Hz
    Center : 120 Hz
    Surrounds : 150 Hz
    Surrounds back : 150 Hz
    LPF van LFE : 80 Hz

    Left front : 3.30 m / -3.00 dB
    Center : 3.00 m / -4.00 dB
    Right front : 3.20 m / -3.00 dB
    Surr. right : 1.60 m / -3.00 dB
    Surr. left : 1.70 m / -1.00 dB
    Surr. back right : 3.90 m / 0.00 dB
    Surr. back left : 3.90 m / 0.00 dB
    Sub : +1.00 dB

    Zo te zien worden met de Audissey die volumes ook opnieuw aangepast, wat mijn eerdere vraag dus overbodig maakt. Dat wist ik dus niet. Ik geef toe : ik weet nog heel veel niet ...

    Zoals we nu doende zijn leer je steeds meer Vind de meting mooi rond de 0dB zitten. Toch vind ik de gevonden waarden van de frequenties niet echt geweldig, dit kan te maken hebben dat je speakers nog wat moeten inspelen. Ik zal morgen even de gegevens van je speakers opzoeken en je dan een lijstje geven met waardes die je daar zelf kunt invullen.

    BTW, kloppen de gevonden afstanden een beetje met de werkelijkheid?

    Zo, ik hoop dat je hier een beetje mee verder kan.
    En nog eens bedankt.

    Hier gaan we verder mee, zoals beloofd met de frequenties en nog een paar kleine aanvullingen

    PS : ik wou effen nog iets zeggen ivm de reactie van Gerco. In posts van hem had ik al dikwijls gelezen dat hij het heeft over een te zwakke aansturing van de speakers door de versterker. Ik vraag mij af op welke volumes hij eigenlijk speelt ... misschien voor de hele straat?
    Gerco ken ik wel, heb hem in levende lijfe ontmoet tijdens een meeting van het forum bij Gerrit. Gerco is een aardige snuiter die zeker niet hard speelt, maar een doemdenker is het wel

    Op sommige gebieden delen Gerco en ik dan niet dezelfde mening, sta zelf iets langer in het leven dan Gerco, al zegt leeftijd natuurlijk niet dat je, omdat je ouder zou zijn, dan ook maar gelijk zal hebben

    Morgen meer....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht

    Dit zijn de resultaten :
    Fronts : 90 Hz
    Center : 120 Hz
    Surrounds : 150 Hz
    Surrounds back : 150 Hz
    LPF van LFE : 80 Hz

    Left front : 3.30 m / -3.00 dB
    Center : 3.00 m / -4.00 dB
    Right front : 3.20 m / -3.00 dB
    Surr. right : 1.60 m / -3.00 dB
    Surr. left : 1.70 m / -1.00 dB
    Surr. back right : 3.90 m / 0.00 dB
    Surr. back left : 3.90 m / 0.00 dB
    Sub : +1.00 dB
    Zoals beloofd heb ik eea opgezocht, we laten ons lekker niets vertellen door zo'n meetmicrofoontje, vind dat wel leuk spul en het is prachtig dat het kan, maar we zijn natuurlijk zelf wel slimmer als zo'n ding

    Heb een mooie gebruiksaanwijzing op het net gevonden met alle technische gegevens van de JBL ES Serie, deze gegevens gaan we gebruiken op je setup te optimaliseren:

    Voor je fronts geld zeker dat ze Full Range zijn, bij deze zou ik Full Band selecteren in je setup, door mij als voorstel in te stellen setup:

    fronts ES 100: Full Band
    center ES 25: 80Hz
    rear ES 30: 50Hz
    back rear ES 20: 60Hz
    Sub ES 150: 100Hz

    Je "zwakste" speaker qua laagbereik is je center, deze bepaald de uiteindelijke waarde van de Sub. Omdat ik niet van gaten in het geluid houd vind ik een kleine overlap wel fijn, vandaar mijn advies om de sub op 100Hz te zetten.

    Je speakers lijken nog niet helemaal ingespeeld te zijn, je hebt ook nog een toonregeling, hiermee kun je het hoog en laag aanpassen aan je smaak, misschien dat je in het begin nog even de bass wat hoger moet/wilt zetten om het nog niet ingespeeld zijn te compenseren, mijn speakers gingen steeds iets lager naarmate zij meer ingespeeld raakten. Treble instellen naar eigen smaak.

    Met deze settings moet het je wel lukken om hem helemaal lekker te optimaliseren en het meeste uit je speakers te halen. Natuurlijk ben je helemaal vrij om met deze settings wat te stoeien.

    Zo, nu een mooie CD op, of een muziek DVD/Blu Ray met een paar nummers waar een stevig aandeeltje laag inzit. Op je eigen optimale plekje gaan zitten, kies de all channel stereo stand en regel je zelf helemaal in het midden. Doe het met kleine stapjes, de fronts met -1dB omlaag regelen kan hetzelfde effect opleveren als de rears +1dB omhoog zetten. Heb zelf de mogelijkheid om in stapjes van 0,5dB te regelen. Met een hoop geduld kom je uiteindelijk aan de voor je zelf perfecte settings, handig is het om daarbij een notitie te maken van de standen voor het geval je vergeten hebt de boel vast te zetten

    De sub is het lastigste onderdeel, dit komt mede omdat de volumeregeling op de sub een heel grote invloed heeft op het geheel, probeer als je eenmaal een goede volume stand op de sub gevonden hebt, dan ook zoveel mogelijk een teveel of tekort aan laag met de receiver te corrigeren, de stand van het volumeknopje op de sub is bij mij wel zo'n beetje heilig als hij eenmaal de optimale stand heeft

    Veel plezier

    Ben wel benieuwd naar je bevindingen......
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 06-07-2011 om 14:04 Reden: sub model aangevuld
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Ik heb nu de instellingen gedaan zoals je die hebt voorgesteld.

    Ik heb nu vandaag niet echt tijd meer om echt te beluisteren (zal voor morgen zijn), maar nu heb ik ook het subvolume op half gezet en dat blijkt nu ineens wel goed te doen. Ik snap er niks van, maar soit, zoveel te beter. (----> Correctie : het zal aan de film gelegen hebben, want bij een andere is het eigenljik niet te doen op half). Daarom vind ik het zo raar om een perfecte afstelling te doen. Het hangt toch altijd een beetje af van de geluidsband van de film ook?

    Wat betreft die sub : in de setup van die receiver heb ik die op 100 Hz gezet, maar de crossover-knop achteraan moet ik die ook op halfweg zetten?

    Ik wou nog effen zeggen dat mijn backs, dus drie meter achter mij, de ES-30 zijn en de surrounds, links en rechts van mij, zijn de ES-20. Jij dacht het net andersom. Ook de sub is niet de ES-150, maar de ES-250.
    Of dit belang heeft weet ik niet ... ik wou het maar effen zeggen.
    Laatst aangepast door tarzanneke : 06-07-2011 om 20:43

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Ik heb nu de instellingen gedaan zoals je die hebt voorgesteld.

    Ik heb nu vandaag niet echt tijd meer om echt te beluisteren (zal voor morgen zijn), maar nu heb ik ook het subvolume op half gezet en dat blijkt nu ineens wel goed te doen. Ik snap er niks van, maar soit, zoveel te beter. (----> Correctie : het zal aan de film gelegen hebben, want bij een andere is het eigenljik niet te doen op half). Daarom vind ik het zo raar om een perfecte afstelling te doen. Het hangt toch altijd een beetje af van de geluidsband van de film ook?

    Wat betreft die sub : in de setup van die receiver heb ik die op 100 Hz gezet, maar de crossover-knop achteraan moet ik die ook op halfweg zetten?

    Ik wou nog effen zeggen dat mijn backs, dus drie meter achter mij, de ES-30 zijn en de surrounds, links en rechts van mij, zijn de ES-20. Jij dacht het net andersom. Ook de sub is niet de ES-150, maar de ES-250.
    Of dit belang heeft weet ik niet ... ik wou het maar effen zeggen.
    Inderdaad is de kracht waarmee de sub te keer kan gaan afhankelijk van de film. Vandaar dat ik aanraad om hem met all channel stereo in te regelen, je hebt dan hopelijk wel de instelling gemaakt dat de sub altijd meedoet. Als er films zijn waarbij het laag wel heel erg overdreven(naar je eigen opvatting) aanwezig is, dan zet je hem met de AB van de receiver wat zachter, dit doe ik zelf ook, ook als het wat later wordt zet ik hem zachter. Er zijn ook wel wat mager afgemixte tracks, dan kan je sub wat harder zetten.

    Dat je sub de ES-250 is maakt niet zoveel uit voor het afstelverhaal. Je hebt iig geen klagen over te kort aan laag

    In mijn ogen(oren) zouden de rears de grotere speakers moeten zijn en de backrears de kleinere, immers het meeste is 5.1 en met DPLxII movie maken we daar dan 7.1 van. De backrears vullen net heel subtiel de ruimte in het geluidsbeeld tussen de rears. Bij mij staan de kleinste speakers opgesteld als backrears, in jouw geval zou je het kunnen laten zoals het is, dit ter compensatie van de iets grotere afstand..... je weet ondertussen wel een beetje mijn motto, niets moet, maar probeer wel het optimale eruit te halen wat erin zit.

    Veel plezier met de verdere fijnafstellingen.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    Wat betreft die sub : in de setup van die receiver heb ik die op 100 Hz gezet, maar de crossover-knop achteraan moet ik die ook op halfweg zetten?
    Ik denk dat je dit vraagje even over het hoofd had gezien. Heb hem ondertussen wel ook op half gezet.

    Ik heb nu zo wa uitgeprobeerd en ben tot de constatatie gekomen dat surround en achter toch wat naar omhoog moest. Ik heb daarbij ook de fronts 1dB lager gezet, alsook de sub 1dB lager. Nu klinkt het toch wel heel goed, vind ik zelf. Natuurlijk ... nu ga ik misschien weer afkomen met een rare opmerking. Maar je zei : neem een goed stukje muziek waar de lage tonen goed tot hun recht komen. Ja, dan is 'Aero Dynamik' van Kraftwerk toch wel uitzonderlijk geschikt. Maar dan maak ik mij al snel de bedenking : deze track die klinkt bijna op alles goed, ook op mindere speakers. Waarschijnlijk ben ik hier weer verkeerd.

    Wat betreft die volumeregeling heb ik ook nog een vraagje. Ik stelde die vraag ooit op een ander forum maar kreeg daar niet echt een sluitend antwoord op. Je hebt dus een concrete (van 0 tot ...) en een relatieve (... tot 0 ... +) volumeregeling. Wat is eigenlijk de bedoeling van die relatieve? Is dat nulpunt soms een zekere maatstaf voor iets?

    Je sprak hiervoor ook over het hoger of lager zetten van de sub met de AB. Kun je soms met de originele ONkyo-A.B. rechtstreeks de speakers hoger of lager zetten? Steeds via de setup moeten gaan is nogal tijdrovend. Ik zou dan graag weten welke toetsen je daarvoor nodig hebt. Ik heb namelijk alles overgezet en stuur alles met een Logitech Harmony.
    Laatst aangepast door tarzanneke : 07-07-2011 om 14:40

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Ik denk dat je dit vraagje even over het hoofd had gezien. Heb hem ondertussen wel ook op half gezet.

    Oops , die had ik niet gemist, maar wel weer vergeten aan het eind van het betoog

    Je zou de sub helemaal open kunnen laten staan, maar helemaal mijn voorkeur heeft dat niet, zou hem op 120Hz zetten ivm eventuele mogelijke afwijkingen die filters kunnen hebben, zit je iig safe

    Ik heb nu zo wa uitgeprobeerd en ben tot de constatatie gekomen dat surround en achter toch wat naar omhoog moest. Ik heb daarbij ook de fronts 1dB lager gezet, alsook de sub 1dB lager. Nu klinkt het toch wel heel goed, vind ik zelf. Natuurlijk ... nu ga ik misschien weer afkomen met een rare opmerking. Maar je zei : neem een goed stukje muziek waar de lage tonen goed tot hun recht komen. Ja, dan is 'Aero Dynamik' van Kraftwerk toch wel uitzonderlijk geschikt. Maar dan maak ik mij al snel de bedenking : deze track die klinkt bijna op alles goed, ook op mindere speakers. Waarschijnlijk ben ik hier weer verkeerd.

    Mmmm, helemaal geen rare opmerking, we gaan er namelijk van uit dat we altijd goed spul draaien, CD's, maar ook muziek DVD's en BR's met een krachtige soundtrack, zoals het hoort dus. (enkel jammer dat er veel pulp op de markt is ) Aangezien je sub een fijne instelling wilt geven, die je uiteindelijk zelf bepaald, probeer je hem er zodanig in te regelen dat je hem niet echt hoort, maar als je hem uitzet wel duidelijk mist. De sub moet niet al te zwaar klinken, dat gaat ook weer vermoeien, hij moet net lekker meedoen, dat het bij films dan alsnog tot hevige uitbarstingen kan komen is een feit, heb er hier ook wel eens last van, kijk je de film op normaal volume, komt er een actie en dan pleur je van schrik bijna van je zetel. Komt waarschijnlijk omdat dat wordt afgemixt op de meeste Jan Boeren Lullensetjes die er bij de gemiddelde inwoner staat, maar als HT liefhebber heb je wel een set die heel diep laag kan en heb je niet zo'n alles in 1 barrel met een passief woofertjes dat de fabrikant de mensen aansmeert als zijnde een sub , op zo'n setje lijkt het wel eens afgeregeld te worden...... helaas

    Wat betreft die volumeregeling heb ik ook nog een vraagje. Ik stelde die vraag ooit op een ander forum maar kreeg daar niet echt een sluitend antwoord op. Je hebt dus een concrete (van 0 tot ...) en een relatieve (... tot 0 ... +) volumeregeling. Wat is eigenlijk de bedoeling van die relatieve? Is dat nulpunt soms een zekere maatstaf voor iets?

    Bij mijn receiver wordt het in de gebruiksaanwijzing Relative en Absolute genoemd, zal je een voorbeeld geven waarom geen van beide wat voorstellen en dat je gewoon naar eigen smaak kan kiezen hoe je receiver het volume moet weergeven.
    Stel:

    1 Absolute is een weergave bereik(op het display) van 0 t/m 99,5

    2 Relative is een weergave bereik(op het dislpay) van -00dB -81,5dB, -81dB t/m +18dB

    Beide bovenstaande voorbeelden zijn praktijkvoorbeelden zoals mijn eigen receiver het volume kan weergeven, maakt niet veel uit voor de wijze waarop de 608 het kan weergeven, het gaat om het idee.

    Neem nu in gedachte een thermometer met een schaalindeling zowel in Fahrenheit als in Celsius, bij de aanduiding +20 graden Celsius weten we welke waarde we kunnen verwachten, om de waarde in Fahrenheit te begrijpen zullen we op diezelfde temperatuurmeter moeten kijken welke waarde dat is in Fahrenheit, we zijn gewend aan graden Celsius, beiden geven goede waarde aan, maar het is maar net wat je gewend bent.

    Oke, nu gaan we naar onze Display en kunnen kiezen of we de volume waarde in een Relative waarde of Absolute waarde willen weergeven. Dat lijkt heel mooi, maar het zegt helaas bij beiden geen drol over hoe hard het nu werkelijk klinkt, je kan het niet vergelijken met iemand anders zijn set.... Daar waar Fahrenheit en Celsius begrippen zijn en weet wat je kan verwachten, kun je dat met de aangegeven waarde op je receiver niet........ immers als je bron erg zacht klinkt zul je de volume knop meer open moeten zetten om een bepaald gewenst volume te krijgen. Die bron kan zowel een bepaald apparaat zijn, of een schijfje zijn of de eigen ingebouwde tuner, waarbij je om hetzelfde volume te krijgen steeds andere standen moet kiezen. Nog een probleem is dat die ander zijn speakers wel eens heel ongevoelig kunnen zijn en dat je er een berg energie in moet stoppen om een beetje volume te krijgen. (het tegenovergestelde kan natuurlijk ook het geval zijn)

    Kun je me nog volgen

    Conclusie die je mag trekken kan zijn(zou moeten zijn) dat het geen bal uitmaakt wat je kiest, je kan kiezen wat je gewend bent of makkelijk vind(Absolute of Relative) , daar waar de thermometer nog wat zinnigs zegt, zegt de volume aanduiding op je display eigenlijk helemaal niets (teveel factoren die de aanduiding/waarde beinvloeden dat het niets zinnigs zegt over de werkelijk geproduceerde aantal dB's



    Je sprak hiervoor ook over het hoger of lager zetten van de sub met de AB. Kun je soms met de originele ONkyo-A.B. rechtstreeks de speakers hoger of lager zetten? Steeds via de setup moeten gaan is nogal tijdrovend. Ik zou dan graag weten welke toetsen je daarvoor nodig hebt. Ik heb namelijk alles overgezet en stuur alles met een Logitech Harmony.

    Oei met deze vraag begeef je je op glad ijs daar zijn zelfs heel veel smilies voor bedacht.... oa .......

    Kijk eens op blz. 51 daar wordt iets vermeld over instellingen die niet blijvend zijn.

    Ik moet wel constateren, dat ondanks mijn receiver wat ouder is, hij veel meer luxe heeft op het gebied van bedieningsgemak, de AB kan veel meer , ik kan wel elke speaker apart oproepen en er een paar dB's bij of af doen. De aanschaf van de Oppo had hiermee ook te maken, de 875 is heel gebruiksvriendelijk en heeft heel wat in haar mars, de nieuwere 900's waren al snel minder op het gebied van bedieningsgemak
    Hoop dat mijn uitleg op het gebied van volume display duidelijker was dan dat je kreeg op het andere forum, het heeft me wel heel wat tijd gekost om het naar mijn idee wat duidelijker te maken en ik hoop dat je mijn uitleg een beetje begrijpt, mocht ik tekort geschoten zijn, laat het me dan even weten, op mijn werk moet ik ook mensen dingen leren...... van elke feedback wordt je beter.

    Helaas kan ik je niet goed helpen met de aparte volume instellingen met de AB van je receiver, bij mij gaat het heel makkelijk, maar in de gebruiksaanwijzing van jouw receiver mis ik die makkelijke knopjes Misschien kun je iets vinden met je eigen AB en de gebruiksaanwijzing erbij, voor mij is het niet te controleren om dat ik ze niet heb....

    Je denkt dat je op de goede weg bent, je bent al aardig tevreden...... mooi maar het kan beter als je speakers helemaal zijn ingespeeld en je ook dat hebt afgesteld (en de sub........ jajajaja, die is neeneenee niet makkelijk, blijf geduldig en het zal beloond worden )

    Ben benieuwd naar je antwoord en je ervaringen
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    Je sprak hiervoor ook over het hoger of lager zetten van de sub met de AB. Kun je soms met de originele ONkyo-A.B. rechtstreeks de speakers hoger of lager zetten? Steeds via de setup moeten gaan is nogal tijdrovend. Ik zou dan graag weten welke toetsen je daarvoor nodig hebt. Ik heb namelijk alles overgezet en stuur alles met een Logitech Harmony.

    Oei met deze vraag begeef je je op glad ijs daar zijn zelfs heel veel smilies voor bedacht.... oa .......

    Kijk eens op blz. 51 daar wordt iets vermeld over instellingen die niet blijvend zijn.
    Ik heb daar gekeken, ja. Wat ik er uit opmaak, kan je de center en de sub rechtstreeks bedienen, maar men zet er niet bij hoe ...

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Ik heb daar gekeken, ja. Wat ik er uit opmaak, kan je de center en de sub rechtstreeks bedienen, maar men zet er niet bij hoe ...
    Ben met je eens dat veel van die boekwerkjes absoluut niet logisch en gebruiksvriendelijk zijn ingedeeld

    Toch vind je onder het kopje: Gebruik van het hoofdmenu - op blz 22 hoe je het zogenaamd makkelijker kunt bedienen (doe mij mijn eigen receiver maar op dat gebied, die heeft hiervoor gewoon knopjes op de AB en ik hoef er niet het menu voor in)

    BTW, was de uitleg van het volume display begrijpelijk genoeg of had je daar nog vragen over?
    Have fun and enjoy your collection

  10. #35

    Standaard

    Ja hoor, je uitleg was zoals altijd uitgebreid en duidelijk.
    Het heeft blijkbaar weinig zin, die twee indelingen, daarom ik mij dat afvroeg waarom ze daar gebruik van maken.

    Even nog iets anders : ik zie dat jij ook een Oppo BD-player hebt. Dat is zo te zien een merk dat hier nogal vrij populair is. In welk opzicht is voor jou deze player of dit merk zoveel meer dan die andere commerciele merken die je voor een habbekrats van de prijs kan krijgen. De upscaling van het beeld bij DVD zou super zijn, heb ik al gelezen. Hij zou ook sneller de discs lezen. Maar het lijkt me toch raar dat je enkel voor deze items die meerprijs gaat geven ... Het spijtige is ook, tja het zijn nu solden ... dat merk ga je daartussen natuurlijk niet vinden.
    Laatst aangepast door tarzanneke : 09-07-2011 om 12:10

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Ja hoor, je uitleg was zoals altijd uitgebreid en duidelijk.
    Het heeft blijkbaar weinig zin, die twee indelingen, daarom ik mij dat afvroeg waarom ze daar gebruik van maken.

    Even nog iets anders : ik zie dat jij ook een Oppo BD-player hebt. Dat is zo te zien een merk dat hier nogal vrij populair is. In welk opzicht is voor jou deze player of dit merk zoveel meer dan die andere commerciele merken die je voor een habbekrats van de prijs kan krijgen. De upscaling van het beeld bij DVD zou super zijn, heb ik al gelezen. Hij zou ook sneller de discs lezen. Maar het lijkt me toch raar dat je enkel voor deze items die meerprijs gaat geven ... Het spijtige is ook, tja het zijn nu solden ... dat merk ga je daartussen natuurlijk niet vinden.
    Het solden begrijp ik niet, deze regel mag je nog even toelichten.

    Gelukkig was mijn uitleg duidelijk mbt de audio display, je kan iig kiezen voor 0 tot 100 of van de - dB naar de + dB's, net wat je maar prettig vind, je weet nu de achtergrond.

    Waarom de Oppo...... het is niet mijn eerste, heb eerder ook gebruik gemaakt van een Oppp DVD speler, de 981, fijn apparaat dat ik nog ergens heb liggen

    Zo, 1 deel beantwoord, ik ben er dus al bekent mee, het is degelijk spul en beeld en geluid zijn van high end kwaliteit, kwaliteit die bij de high end met nog veel meer geld betaald dient te worden dan voor de Oppo, dat is dan ook waarom het apparaat hier zo populair is, high end die betaalbaar is

    Dat niet alleen natuurlijk, hij is ook 3D kapabel, regiovrij en zonevrij gemaakt, kan allerlei bestanden afspelen, maar zoiets simpels als MP3 niet, toch heeft hij 2 HDMI uitgangen waardoor ik mijn geliefde "tante receiver" niet hoef te vervangen, ik kan nu wel de HD audio van 3D films laten weergeven. Bij mij verving hij 3 apparaten, het is gewoon een heel luxe speler, die zie je al aan de verpakking, de gebruiksaanwijzing, de verlichte AB en de info die de speler geeft als je op het knopje info drukt. Ook beschikt de speler over uitgebreide zoommogelijkheden(die ik zelf niet snel zal gebruilen) en de mogelijkheid om ondertitels omhoog en omlaag te plaatsen in het beeld......

    Moet ik nog even doorgaan....

    In mijn geval had deze high end speler gewoon alles wat ik wenste

    De "goedkope" spelers die hij verving waren ook echt niet slecht, zo kan de Oppo nog een puntje leren zuigen aan het luisteren naar de AB, dat deed mijn LG BD370 toch echt wel stukken beter.....

    Het is maar net wat je wil, bij mij waren er wat voordelen, toch heb ik van de 3 vervangen apparaten er maar 1 verkocht...... dat houd de Oppo alert
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    solden=uitverkoop
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    solden=uitverkoop
    Aha

    Woon effe teveel noordwaarts om die uitdrukking te kennen, dank je nu snap ik het
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39

    Standaard

    Solden is hier in Vlaanderen de koopjesperiode, zoals die twee maal per jaar (januari en juli) hier plaats heeft.
    Ik wist niet dat ze dat in Nederland niet deden.
    Zie je wel : je kan zelfs nog iets leren van een Vlaming, haha

  15. #40

    Standaard

    Lol tarzanneke haha
    Dat heet hier uitverkoop
    En als een vlaming een foto maakt heet dat foto trekken(bij trekken denken wij aan eehhhh)
    En als een nederlander ergens in belgie in een kroep zit en naar de wc moet kan hij beter niet vragen kan ik hier ergen poepen hahaha
    Dat laatste had ik met de 11 jarige dochter van een vriendin uit belgie toen we terug naar hun huis reden(we kwamen van een restauarant en ik zei man ik zit vol ik moet poepen, begin me dat kind te lachen en raar te doen , de ouders met een big smile en ik stommerik moest er maar achter zien te komen wat er aan de hand was.
    En dat duurde zeker een uur haha
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Solden is hier in Vlaanderen de koopjesperiode, zoals die twee maal per jaar (januari en juli) hier plaats heeft.
    Ik wist niet dat ze dat in Nederland niet deden.
    Zie je wel : je kan zelfs nog iets leren van een Vlaming, haha
    Ja, jullie hebben een paar mooie woordjes die wij niet kennen, misschien dichter bij de grens wel, maar hier wat meer naar het noorden niet.......

    Hier is een aftrekker toch heel wat anders dan bij jullie (om zomaar eens een voorbeeld te geven, ook het voorbeeld van johnsmeets is wel grappig)

    Uitverkoop, hier zijn winkels die het zowat het hele jaar hebben..... en als dat niet hebben, dan hebben ze wel die stunt aanbiedingen zoals dat zij de BTW betalen...... verbouwingsopruiming, stickervellen waarmee je tot wel 25% korting kan krijgen op de meeste artikelen uit de winkel.... etc etc, ze verzinnen van alles om je de winkel in te krijgen
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Tja, je kan vele uitdrukkingen of woorden natuurlijk een dubbele interpretatie geven, maar in sommige gevallen, zoals het voorvalletje van john, wanneer betrokkene echt niet weet waarover het gaat, dan wordt het pas echt grappig ...

  18. #43

    Standaard

    Ik vond het 45 minuten echt NIET grappig dacht ben ik nou helemaal randdebiel.
    Iets later had ik een belgisch fotomodel(ik fotografeer) heb meteen gezegd dat ik er achter was gekomen dat er verschil zat tussen sommige woorden in het nederlands en het vlaams.En mocht een van ons wat raars horen even zeggen hahaha
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Ik heb de Audissey nog eens laten lopen met de sub zoals je zei op ongeveer 2/3.

    Volgende resultaten zijn er uitgekomen :
    Front : 150Hz; Center : 120Hz; Surround : 150Hz; Surround back : 150Hz;
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je uitslag van de meting is in het geheel niet goed, volgens de meting beschik je over een paar zielige surroundspeakertjes en zal het dB volume van de sub waarschijnlijk wel helemaal in de min staan. Dit is waarom ik zeg dat de sub het moeilijkst instelbaar is.
    Meetmicrofoons zijn in lage frekwenties vaak minder nauwkeurig. Vandaar dat het bass-mangement beter -wat als het goed is inmiddels gebeurd is- met de hand ingesteld kan worden. Wanneer dit goed is gebeurd, zullen de LFE's van de sub er bij films voor moeten zorgen dat het geluidsbeeld blijft 'staan' en dus niet storend is voor het genot.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tarzanneke Bekijk bericht
    Je sprak hiervoor ook over het hoger of lager zetten van de sub met de AB. Kun je soms met de originele ONkyo-A.B. rechtstreeks de speakers hoger of lager zetten? Steeds via de setup moeten gaan is nogal tijdrovend. Ik zou dan graag weten welke toetsen je daarvoor nodig hebt. Ik heb namelijk alles overgezet en stuur alles met een Logitech Harmony.
    Met de Harmony bedien je de receiver op dezelfde manier als met de originele AB. Vaak is het dan nog wat lastiger om bij de gewenste instellingen te komen. Een Harmony gebruik je namelijk om de set op het gevoel te bedienen. Daar komt bij dat het niet de bedoeling is dat je de niveaus bij bijna iedere film aanpast. Om dit te voorkomen gebruiken we referentie-instellingen, zodat iedere mix thuis hetzelfde klinkt als in de studio waar deze gemaakt is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-07-2011 om 22:50
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #45

    Standaard

    Zo, dit is een fotootje met de nieuwe tv erbij.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    • Bestandstype: jpg 21.jpg (58,7 KB, 23 keer gelezen)
    • Bestandstype: jpg 11.jpg (51,2 KB, 23 keer gelezen)

  21. #46

    Standaard

    De complimenten

    Niet op voetje maar met een beugel aan de muur, ziet er ook heel netjes uit, alleen wel eens lastig als je er iets stuk gaat of extra aangesloten moet worden

    Staat wat hoger dan de TV's hier in het algemeen staan, maar dat zal waarschijnlijk ook aan te maken hebben met de kijkpositie, als je graag iets achterover mag liggen, dan is iets hoger wel fijn.

    Als m'n bankstel op gaat raken, dan overweeg ik toch wel van die losse fauteuils die je in allerlei standen kunt verstellen en waarbij dan zo'n voetenbankje omhoog komt...... Viagradus heeft het ook in zijn bioscoopruimte en het is wel heerlijk zitten, beter dan in de meeste bioscoopstoelen

    Het plaatje waarbij de TV aan staat geeft een mooi idee van de beeldkwaliteit, ziet er goed uit en is toch wel een reclame om voor weinig toch zoveel TV te kopen

    BTW, nog problemen met 3D films of gaat het nu wat beter?
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    Is allesbehalve lastig hoor, in het geval er iets moet gewijzigd worden.
    Ik heb immers zo een inklapbare beugel genomen, zodat ik nog met de schermpositie kan spelen in alle richtingen en hellingshoeken. Er is zelfs een speelbare afstand tot de muur tot 70 cm. En sterk genoeg is hij ook hoor. Het scherm weegt 30 kg en de draagkracht van de beugel is 75 kg.

    Wat betreft die 3D is het dus nog altijd hetzelfde. Eerlijk gezegd had ik daarop een massa reacties verwacht, maar blijkbaar hebben anderen dat probleem misschien niet. Daarom ik verder nog niks in 3D bekeken heb.

    Maar ik zeg het nog eens : het is natuurlijk geen primordiaal probleem, maar het is natuurlijk altijd leuk als zo een optie feilloos werkt.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •