De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Guide plus systeem Panasonic werkt niet

    Vorige week ben ik verhuisd van Assen naar Groningen. Eerder werkte mijn HDD perfect met Guideplus. Echter eenmaal hier krijg ik hem niet meer aan de praat, inmiddels heb ik volgens mij alles geprobeerd.

    Het betreft een Panasonic DMR-EH68.
    Ik wilde hem hier aanzetten maar hij bleef GEEN GEGEVENS weergeven in de gids bij alle zenders. De postcode heb ik nagekeken, Hostkanaal stond op Auto. Ik snapte er niks van dus heb, zoals aangeraden werd, eerst alle fabrieksinstellingen terug gezet en daarna opnieuw guideplus-setup gestart. Land ingevoerd, postcode ingevoerd. Vervolgens wilde ik het hostkanaal instellen, eerst via automatisch gedaan. Kon geen gastkanaal vinden zei hij. Vervolgens ging ik hem zelf op eurosport zetten aangezien die bij Nederland hoort, maar ook dan zegt hij dat het niet lukt.

    Wie o wie weet wat hier het probleem is?
    Nogmaals reset is uitgevoerd, postcode klopt... ik weet het niet meer.

    Groet

  2. #2

    Standaard

    Klopt de datum en de tijd?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    ja deze klopt, deze heb ik nogmaal ingesteld na het terugzetten van fabrieksinstellingen. Het lijkt erop dat het grootste probleem is dat hij het gastkanaal niet kan vinden, handmatig en automatisch niet..

  4. #4

    Standaard

    Helaas, ik weet het ook niet.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard Oplossing gevonden??

    Ik heb hetzelfde probleem in Rotterdam. De Panasonic recorder herkent/vindt het gastkanaal (Eurosport) niet, terwijl Eurosport wel op de recorder te vinden is.
    Wie o wie weet raad??

  6. #6

    Standaard Storing in Guide+ ?

    Al is mijn dvd recorder geen panasonic, maar een philips, ook hier in Zwijndrecht werkt het systeem niet meer. In eerste instantie ontbraken de comerciële zenders maar nu is er geen enkele informatie meer. Wellicht is er ergens een storing ?

  7. #7

    Standaard

    Hier met een Pioneer heb ik nog geen problemen gezien. Gisteravond was de EPG gewoon gevuld en kreeg ik ook geen foutmelding.

  8. #8

    Standaard Guide+ sinds gister leeg

    Eveneens in Rotterdam met een Sony AT205 is Guide+ sinds gisteren helemaal leeg, terwijl een aantal dagen al geen nieuwe gegevens in het rooster werden opgenomen.

  9. #9

    Standaard

    Hier in Rotterdam op een Panasonic recorder ook geen GuidePlus meer. Heb het probleem gemeld bij UPC. Ben benieuwd wat ze gaan doen.

  10. #10

    Standaard Geen Guide Plus+ in Ridderkerk

    Ook in Ridderkerk ontvang ik geen Guide Plus meer op mijn Panasonic. Ik ontvang het signaal via UPC. Op de site van UPC en van Guide Plus zelf is niets te vinden over een storing

  11. #11

    Standaard

    Ik woon in Hoogvliet en heb een Philips harddisc recorder. Ik ontvang het analoge signaal van UPC. We maken gebruik van het guide plus systeem, maar sinds een paar dagen niet meer. Mijn moeder heeft op ons advies hetzelfde apparaat gekocht en heeft nu dus ook hetzelfde probleem. We hebben alles geprobeerd (handmatig, automatisch instellen) maar het helpt niet. Hoe kun je weten waar het probleem vandaan komt. Is er iets met het signaal van UPC of eurosport of zijn het onze eigen instellingen die niet goed staan. Ik zou niet weten aan wie ik die vraag kan stellen.

  12. #12

    Standaard Geen Guide Plus+ in 's-Gravendeel

    Het probleem zit bij UPC of Eurosport. Ook in 's-Gravendeel ontvang ik sinds een paar dagen geen gegevens meer

  13. #13

    Exclamation

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JohanT Bekijk bericht
    Het probleem zit bij UPC of Eurosport. Ook in 's-Gravendeel ontvang ik sinds een paar dagen geen gegevens meer
    De storing heb ik al 9 a 10 dagen op zowel mijn sony, pioneer als panasonic harddiskrecorder.

    Ik heb upc al 2 keer erover gebeld (ik woon namelijk in spijkenisse), de eerste keer wisten ze van niets en de 2e keer was het probleem bekend, volgens hun zit de storing bij guide plus en zou het probleem in de loop van deze aankomende week verholpen moeten zijn.

    Ook had ik eerder verleden week maandag contact gehad met eurosport in amsterdam en die wisten toen ook van niks.
    Het signaaltje wordt wel meegezonden via eurosport maar hun hebben zelf geen invloed erop werd mij medegedeeld.

    groeten woef

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door woef Bekijk bericht
    De storing heb ik al 9 a 10 dagen op zowel mijn sony, pioneer als panasonic harddiskrecorder.

    Ik heb upc al 2 keer erover gebeld (ik woon namelijk in spijkenisse), de eerste keer wisten ze van niets en de 2e keer was het probleem bekend, volgens hun zit de storing bij guide plus en zou het probleem in de loop van deze aankomende week verholpen moeten zijn.

    Ook had ik eerder verleden week maandag contact gehad met eurosport in amsterdam en die wisten toen ook van niks.
    Het signaaltje wordt wel meegezonden via eurosport maar hun hebben zelf geen invloed erop werd mij medegedeeld.

    groeten woef
    Ik heb de vraag bij UPC neergelegd en die geven de volgende reactie:
    Volgens mijn informatie heeft u last van een tijdelijke storing waardoor geen gebruik kunt maken van Guide Plus. Het Guide Plus signaal wordt door Eurosport doorgezet zodat u hier van gebruik kunt maken. Eurosport heeft deze storing dan ook in onderzoek en probeert dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Voor meer informatie zal ik u dan ook moeten doorverwijzen naar Eurosport.

  15. #15

    Standaard

    En tot slot een reactie van eurosport:
    Er zijn inderdaad problemen met het signaal van Guide Plus.
    Ons hoofdkantoor in Parijs is er van op de hoogte en zij zijn nu aan het uitzoeken waar het probleem vandaan komt.

  16. #16

    Standaard

    Eurosport laat zojuist weten dat het uiteindelijke probleem toch bij UPC lag:
    Het uiteindelijke probleem lag toch bij UPC. Zij hebben dit probleem opgelost en laten weten dat Guide Plus weer naar behoren zou moeten functioneren.
    Mocht dit bij u echter niet het geval zijn dan horen wij dit graag van u.

  17. #17

    Standaard

    Het werkt tot nu toe nog steeds niet
    UPC laat ons zoals gewoonlijk weer in de kou staan

  18. #18

    Standaard

    HIer doet ie het ook nog niet, ik heb het hostchannel nu handmatig op eurosport gezet, als die vannact nog niet update hang ik morgen weer aan de bel bij UPC en Eurosport.

  19. #19

    Standaard Het werkt weer

    Afgelopen vrijdag 30/9 heb ik met UPC gebeld. Het viel niet onder de verantwoordelijkheid van UPC, maar men noteerde toch mijn melding en ging kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dit mede omdat er al meer bellers waren.
    En vandaag is mijn Guide+ weer helemaal gevuld.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JanVo Bekijk bericht
    Afgelopen vrijdag 30/9 heb ik met UPC gebeld. Het viel niet onder de verantwoordelijkheid van UPC, maar men noteerde toch mijn melding en ging kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dit mede omdat er al meer bellers waren.
    En vandaag is mijn Guide+ weer helemaal gevuld.
    En ook hier staat de gids weer helemaal gevuld !

  21. #21

    Standaard

    Alles staat weer gevuld sinds gisterenmiddag

  22. #22

    Standaard

    Het is nu alweer augustus 2012 en ik heb met mijn Panasonic DMR-EH63EC-K precies hetzelfde euvel. Ik krijg mijn analoge signaal van UPC maar het "prachtige" Guide + werkt voor geen meter.
    Wat kan daar nu aangedaan worden. Tenslotte moet men zo'n prachtig systeem kunnen gebruiken, ja toch!!

  23. #23

    Standaard

    Vaak is het afhankelijk van de kwaliteit van het signaal dat de recorder ontvangt. Zijn de sterkte, de stabiliteit en de zuiverheid daarvan voldoende, dan zal het goed werken. Factoren die invloed op de kwaliteit van het signaal hebben zijn de bandbreedte, de hoeveelheid interferentie en de omgevingstemperatuur.

    Een goede werking van dit soort systemen is daarom nooit te garanderen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 23-08-2012 om 12:23
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #24

    Standaard guideplus is nu via wifi

    Ik heb een panasonic van de zelfde serie.Met ingang van 2017 komen update gegevens van tivo of guideplus alleen nog maar via wifi binnen.Mededeling van tivo op mijn recorder niet meer via eurosport.We moeten een nieuw type r4ecorder gaan kopen met wifi ingebouwd volgens mij.ik woon in Arnhem , en ben nu hard op zoek na een nieuwe simpele panasonic, die wel guideplus heeft met het zelfde gebruikersgemak .tips zijn welkom.groet

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •