Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 45 worden weergegeven.

Discussie: Doe Maar

  1. #1

    Standaard Doe Maar

    Doe Maar surprise-act bij Guus Meeuwis



    Doe Maar is dit jaar de verrassingsact bij de concertserie Groots Met een Zachte G van Guus Meeuwis. Dat is zo lang mogelijk geheim gehouden, totdat de muzikanten woensdagavond meespeelden met de repetities. Het management van Guus Meeuwis heeft dat bevestigd.

    Meeuwis geeft vier concerten in het Philips Stadion, van donderdag 16 juni tot en met zondag 19 juni. ,,Guus is een waanzinnig groot fan van Doe Maar, dus er zullen veel Doe Maar-nummers worden gespeeld'', aldus een woordvoerster van Meeuwis' management.

    Bron : DeStentor.nl

    Hier Guus Meeuwis over de Groots met een zachte G concerten (Bron : Evers staat Op)

  2. #2

    Standaard

    Wtf?

    Ik ben grote fan van Doe Maar, maar het verbaast me toch wel dat ze zich "verlagen" tot de schlager-muziekjes van Guus Meeuwis...
    Wist trouwens niet dat die kerel nog actief was - in België hoor je er niks meer van...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Wtf?

    Ik ben grote fan van Doe Maar, maar het verbaast me toch wel dat ze zich "verlagen" tot de schlager-muziekjes van Guus Meeuwis...
    Wist trouwens niet dat die kerel nog actief was - in België hoor je er niks meer van...
    Ze schijnen te werken, of ze gaan werken aan een nieuwe cd.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ze schijnen te werken, of ze gaan werken aan een nieuwe cd.
    Ja, dat gerucht had ik al gehoord na de (fantastische) concerten in De Kuip in 2008.

    Hopelijk krijgen ze door de Guus Meeuwis-concerten nu weer volop zin om inderdaad een nieuwe CD te maken of opnieuw wat eigen concerten te geven.

    Doe Maar is live zóóóóóóóó goed!

  5. #5

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Leuke foto's, bedankt voor het plaatsen.

    Maar zou je ze misschien wat kunnen verkleinen, of ze plaatsen via een link?.

    Dus dat je gewoon de linken oner elkaar plaatst, zodat de foto's ook bekeken kunnen worden

    Want de pagina wordt anders zo uit elkaar getrokken.

    Alvast bedankt.

  8. #8

    Standaard

    Doe Maar verlagen tot dit niveau? Met alle respect, maar ik denk dat Guus Meeuwis door de jaren heen is uitgegroeid tot een van de grootste Nederlandse artiesten. Eentje zonder kapsones en met veel plezier voor de muziek. Geen namaak zoals Marco Borsato.

    Ik had gehoopt dat van het concert van Doe Maar De Kuip in 2008 opnames zouden worden gemaakt voor een dvd-registratie. Is vreemd genoeg niet gebeurd. Was een geweldig optreden.

    Het zou tof zijn als ze weer samen muziek zouden maken en nu wat vaster als Doe Maar bij elkaar blijven.

  9. #9

    Standaard

    Doe Maar terug voor Symphonica in Rosso

    Symphonica in Rosso 2012 wordt het toneel voor een opzienbarende reünie. De legendarische jaren tachtigband Doe Maar komt speciaal voor het roodgekleurde spektakel weer bij elkaar, zo maken ze vanavond bekend.



    „We hebben lang gewacht totdat er iemand langskwam met een goed idee. Dit is natuurlijk een schitterende gelegenheid om weer eens samen op het podium te staan”, laat Doe Maar weten in een persbericht. „En dit keer ook nog eens met een groot orkest.”

    Symphonica in Rosso vindt volgend jaar plaats op woensdag 17 oktober. Dat is dan voor de zevende maal. Eerder al schitterden Marco Borsato, Paul de Leeuw, Lionel Richie, Diana Ross, Sting en dit jaar Nick & Simon in het rood voor in totaal ruim 850.000 bezoekers tijdens 27 uitverkochte concerten.

    Doe Maar is het fenomeen reünie niet vreemd. Nadat Henny Vrienten, Ernst Jansz, Jan Hendriks en Jan Pijnenburg Nederland begin jaren tachtig compleet op zijn kop zetten, vonden in 2000 maar liefst zestien concerten plaats in Ahoy. In 2008 deed de band nog twee maal de Kuip aan en vorig jaar waren ze nog te gast tijdens de Groots met een Zacht G-concerten van Guus Meeuwis in het Eindhovense Philips Stadion.

    De kaartverkoop ( 39-69,-) begint aanstaande vrijdag om 10.00 uur via http://www.ticketservice.nl.

    Bron : Telegraaf.nl

  10. #10

    Standaard

    In het begin stond ik er wat sceptisch tegenover...
    "Doe Maar symfonisch" is toch niet datgene wat ik van Doe Maar verwacht...

    Maar sedert dat ik de heren heb gezien bij "Evert staat op" (filmpjes circuleren op YouTube), is bij mij de Doe Maar koorts terug aangewakkerd!

    Ik zal er zeker bij zijn in Arnhem en aangezien er (bijna) bij elke editie van SIR opnames gemaakt worden, mogen we misschien wel eens een blu-ray van de heren verwachten!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    ...aangezien er (bijna) bij elke editie van SIR opnames gemaakt worden, mogen we misschien wel eens een blu-ray van de heren verwachten!
    Dat denk ik niet, waarschijnlijk alleen CD en DVD, bij voorgaande edities waren het alleen CD's en DVD's.

    Gisteren toevallig de CD/DVD gekocht van N & S van SIR.

    Jammergenoeg verschijnen er geen BR van SIR, dus hoogstwaarschijnlijk geen BR.

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dat denk ik niet, waarschijnlijk alleen CD en DVD, bij voorgaande edities waren het alleen CD's en DVD's.

    Gisteren toevallig de CD/DVD gekocht van N & S van SIR.

    Jammergenoeg verschijnen er geen BR van SIR, dus hoogstwaarschijnlijk geen BR.
    Laat ons hopen dat eind 2012 de blu-ray's nog meer ingeburgerd zijn en dat we dan wél een HD-release mogen verwachten...

    De mannen van Doe Maar waren destijds trouwens één van de pioniers in Nederland toen ze hun concert "Hees Van Ahoy" op DVD uitbrachten.

    Laat ons hopen dat ze nu dus maar eens een mooie blu-ray uitbrengen!

  14. #14

    Standaard

    De Doos Van Doe Maar (14Cd+10Dvd)



    14 September a.s brengt Doe Maar de ultieme box uit met hun verzameld werk. Daarin vind je in elk geval alle muziek van Doe Maar op cd. Daarnaast heeft Doe Maar aan FullScreen Film gevraagd om al het beeldmateriaal (videoclips, televisieoptredens en concerten) te verzamelen om op dvd uit te brengen. Behalve bekend materiaal zal de verzamelbox opnames bevatten die zelfs de grootste fans nooit eerder gezien of gehoord hebben.



    Cd's

    1. The Rumbones
    2. Doe Maar
    3. Skunk
    4. Doris Day En Andere Stukken
    5. Doe De Dub
    6. 4Us De LP
    7. 4Us De Cd
    8. Lijf Aan Lijf 1
    9. Lijf Aan Lijf 2
    10. Singles, Tussendoortjes En Andere Stukken
    11. Klaar
    12. Hees Van Ahoy 1
    13. Hees Van Ahoy 2
    14. Limmen Tapes
    Dvd's:

    1. Clips En Tv Optredens
    2. Live Op Televisie
    3. Televisie Programma's
    4. Op Video
    5. Afscheidsconcert (Middag)
    6. Afscheidsconcert (Avond)
    7. Reünie 2000
    8. Hees Van Ahoy
    9. Werchter 2008
    10. Lijf Aan Lijf (Terugblik) + Doe Maar Zakboekje
    Bron : http://www.bol.com/nl/p/de-doos-van-...0004012448342/

    Dit lijkt me echt een supermooie box.

    Alleen voor de bijbehorende DVD's ga ik hem al aanschaffen.

    En de prijs van 79,95 Euro is echt spotgoedkoop.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 29-08-2012 om 13:18

  15. #15

    Standaard

    Top Notch doopt 14 september tot Doe Maar-dag



    Top Notch heeft vrijdag 14 september omgedoopt tot Doe Maar-dag. Dan verschijnt namelijk niet alleen de dubbel-ep Versies/Limmen Tapes, maar ook de Doos Van Doe Maar.

    Op Limmen Tapes staan zeven oude Doe Maar-nummers die de band opnieuw heeft opgenomen. Volgens zanger en toetsenist Ernst Jansz zijn er in de nieuwe versies ‘veel minder tierelantijnen te horen’. “We hebben er nog meer reggae van gemaakt.”

    Op Versies hebben diverse artiesten hun eigen interpretatie gegeven aan de nieuwe opnamen, waaronder Gers Pardoel en Doe Maar met Liever Dan Lief, The Opposites met Belle Hélène, Fresku en Doe Maar met Pa en Sef, Spinvis & Doe Maar met Doris Day. Een paar weken terug is de eerste single uitgebracht: Alles Gaat Voorbij door Kraantje Pappie, Postmen en Doe Maar. Die is hieronder te beluisteren.

    Voor De Doos Van Doe Maar heeft Top Notch een samenwerkingsverband gesloten met Telstar, het label van de vorig jaar overleden Johnny Hoes, waar Doe Maar in 1979 tekende. Top Notch-oprichter/eigenaar Kees de Koning is ‘hartstikke blij’ met deze samenwerking: “Johnny Hoes was één van mijn helden en zijn label heb ik al vaker de Motown van de Nederlandse muziekscène genoemd.”

    Adri-Jan Hoes, die in 2003 samen met zijn broer Johnny jr. de leiding over Telstar van zijn vader overnam, is het met De Koning eens: “Ik denk dat Kees met zijn label op het pad loopt dat mijn vader geëffend heeft. Ook wij waren een onafhankelijk, eigenwijs platenlabel. Ook wij gaven iedereen een kans, zolang de muziek origineel en artistiek verantwoord was. Dan maakte afkomst of geld niet uit. Talent plukten we gewoon van de straat als het moest. Dat doet Top Notch ook.”

    De Doos Van Doe Maar bestaat uit veertien cd’s, tien dvd’s en een boekje ‘vol uniek fotomateriaal’. Volgens Hoes wordt het ‘de meest complete verzamelbox ooit’. “Alle muziek is opnieuw gemasterd en dus echt van de allerhoogste kwaliteit.

    Op de dvd’s vind je zo ongeveer al het videomateriaal dat ooit van Doe Maar is uitgekomen. Ook is er een boekje met schitterende en unieke foto’s aan de box toegevoegd. Het artwork is gedaan door Piet Schreuders. Hij is echt een godsgeschenk en weet het Doe Maar-gevoel op een feilloze manier neer te zetten.”

    Tot slot komt Universal Music, waarmee Top Notch sinds 2008 samenwerkt, op 30 november met de registratie van Symphonica in Rosso waar Doe Maar dit jaar hoofdact is.

    Voorproefje:_Kraantje_Pappie,Postmen_&_Doe_Maar_-_Alles_gaat_Voorbij

    Bron : Entertainmentbusiness.nl

  16. #16

    Standaard

    Henny's bass spel blijft nog altijd in mijn hoofd

  17. #17

    Standaard

    Die nieuwe versie van Alles Gaat Voorbij... een SCHANDE! Wat een drama ook.
    Als klein jochie was ik al groot fan en dat heb ik later met de cd's, dvd's en concerten nogeens goed over gedaan. En luister nogsteeds naar hun geweldige muziek. Maar waarom hun eigen goede naam en muziek ZO te grabbel gooien? Waarom?

    En die box? Ja leuk als je nog niks van Doe Maar op cd hebt. En de 10 dvd's. Wanneer kijk je die? Kan ik al mijn cd's en dvd omruilen voor deze box?

    Al wil ik hem stiekem natuurlijk heel graag hebben

  18. #18

    Standaard

    In November verschijnen de CD & DVD van Symphonica in Rosso trouwens.

  19. #19

    Standaard

    Primeur nieuwe Gers Pardoel met Doe Maar

    Komende vrijdag is Gers Pardoel in de studio om officieel de Doe Maar Week af te trappen, volgende week tijdens Evers Staat Op. Gers heeft namelijk met rappers van Top Notch een EP gemaakt waarbij oude hits van Doe Maar in een nieuw jasje zijn gehesen. Eén daarvan is ‘Liever dan lief’, waarvan vandaag de primeur en dat gaat een hit worden!

    Beluister hier het gesprek met Gers & het nummer.

    Bron : Evers staat op

  20. #20

    Standaard

    Ik hoorde dat nummer op de radio. Nee, het is echt niks.

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    De Doos van Toe Maar (trailer).

    Bij Wehkamp kost deze box 73 euro... (twijfel)
    Voor de DVD's alleen al een aanschaf waard wat mij betreft.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    En die box? Ja leuk als je nog niks van Doe Maar op cd hebt. En de 10 dvd's. Wanneer kijk je die?
    Als ik je WhatIWatch lijst nakijk heb je er anders geen moeite mee om 10 dvd's te kijken

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door suedje Bekijk bericht
    Als ik je WhatIWatch lijst nakijk heb je er anders geen moeite mee om 10 dvd's te kijken

  25. #25

    Standaard

    Én blu-rays niet vergeten

    Klopt, maar muziek-dvd's (en dan in een keer zoveel!) is toch wat anders. Maar ik heb de schitterende box nu in huis en dat zakboekje wat erbij zit, is een schitterend overzicht van wat er allemaal op de cd's en dvd's staat (incl. tijdsduur), plus de hele achtergrondgeschiedenis daarvan.

    Gaat waarschijnlijk af en toe eens een dvd'tje opzetten worden. Uitgestreken over een ruime periode.

    Kan ik meteen mijn orginele oude cd's (en orginele Hees Van Holland-dvd, want deze is volledig in de box opgenomen) voor een klein prijsje op Markplaats zetten om deze box deels te bekostigen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •