Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 45 van 45 worden weergegeven.

Discussie: Doe Maar

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Én blu-rays niet vergeten

    Klopt, maar muziek-dvd's (en dan in een keer zoveel!) is toch wat anders. Maar ik heb de schitterende box nu in huis en dat zakboekje wat erbij zit, is een schitterend overzicht van wat er allemaal op de cd's en dvd's staat (incl. tijdsduur), plus de hele achtergrondgeschiedenis daarvan.

    Gaat waarschijnlijk af en toe eens een dvd'tje opzetten worden. Uitgestreken over een ruime periode.

    Kan ik meteen mijn orginele oude cd's (en orginele Hees Van Holland-dvd, want deze is volledig in de box opgenomen) voor een klein prijsje op Markplaats zetten om deze box deels te bekostigen.
    @Franklin :

    Staan op de DVD's toevallig ook de uitzending bij Hanneke Groenteman, de uitzending bij Barend & Van Dorp, en het grote TMF Intervieuw?

    Rondom hun comeback in 2000 waren ze daar namelijk te gast, zou graag zien dat dat ook op de DVD's staat.

    Hopelijk kan je daar wat meer over vertellen.

    Alvast bedankt.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    @Franklin :

    Staan op de DVD's toevallig ook de uitzending bij Hanneke Groenteman, de uitzending bij Barend & Van Dorp, en het grote TMF Intervieuw?

    Rondom hun comeback in 2000 waren ze daar namelijk te gast, zou graag zien dat dat ook op de DVD's staat.

    Hopelijk kan je daar wat meer over vertellen.

    Alvast bedankt.
    Die met Hanneke Groenteman wel de andere 2 ben ik iniedergeval nog niet tegengekomen.
    het uur van de wolf ook uit 2000 staat ook op.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olbap Bekijk bericht
    Die met Hanneke Groenteman wel de andere 2 ben ik iniedergeval nog niet tegengekomen.
    het uur van de wolf ook uit 2000 staat ook op.
    Dank je wel, op de site van Barend & Van Dorp kan je de uitzending met Doe Maar trouwens wel terugkijken : http://www.barendenvandorp.nl/uitzen...ing-14-04-2000

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dank je wel, op de site van Barend & Van Dorp kan je de uitzending met Doe Maar trouwens wel terugkijken : http://www.barendenvandorp.nl/uitzen...ing-14-04-2000
    Bedankt voor de link.
    Ga hem meteen downloaden en op dvd branden

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olbap Bekijk bericht
    Die met Hanneke Groenteman wel de andere 2 ben ik iniedergeval nog niet tegengekomen.
    het uur van de wolf ook uit 2000 staat ook op.
    Klopt.

    Het enige programma van de "commerciëlen" is '1 Dag Ahoy' van RTL4.

    Verder is denk ik het optreden op Werchter2008 interessant, aangezien er (heel onbegrijpelijk) van Doe Maar De Kuip van de avond ervoor géén video- en audio opnames gemaakt zijn. Anders zou dat deze box nóg waardevoller hebben gemaakt.

  6. #31

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    In November verschijnen de CD & DVD van Symphonica in Rosso trouwens.
    Toch ook op blu-ray, mag ik hopen?

  8. #33

    Standaard

    Edison Pop Oeuvreprijs voor Doe Maar


    Doe Maar wint de Edison POP Oeuvreprijs. De prijs werd uitgereikt door Frits
    Spits (l).

    Doe Maar heeft de Edison Pop Oeuvreprijs gekregen. De Nederlandstalige popgroep krijgt de erkenning voor haar muzikale prestaties vanaf 1978, maakte de jury dinsdag bekend.
    'Als je het hebt over de golf Nederlandstalige popmuziek van rond 1980, dan noem je als eerste Doe Maar', aldus juryvoorzitter Leo Blokhuis. 'Deze groep maakte als geen andere een einde aan het misverstand dat Nederlandstalige muziek was voorbehouden aan cabaret, kleinkunst en volkse liedjes.'

    Doe Maar is één van de meest succesvolle popgroepen uit de Nederlandse geschiedenis. Begin jaren 80 hadden ze vele hits zoals Sinds een dag of twee, Smoorverliefd, Doris Day, De bom, en Eén nacht alleen. De groep viel uiteen in 1984, maar daarna waren er reünieconcerten in 2000 en 2008. Deze maand speelt Doe Maar vier keer in een uitverkocht GelreDome.

    De huidige bandleden Henny Vrienten, Ernst Jansz, Jan Hendriks en René van Collem krijgen de prijs in februari 2013 uitgereikt tijdens het Edison Pop evenement. De prijs bestaat uit een bronzen beeldje van beeldhouwer Pieter d'Hont. Vorig jaar won Marco Borsato de Edison Pop Oeuvreprijs.

    Bron : AD.nl

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Toch ook op blu-ray, mag ik hopen?
    Van de concerten verschijnen een DVD, 2CD/DVD en een Blu ray idd :

    Doe_Maar_-_Symphonica_in_Rosso_releases!

  10. #35

    Standaard

    Het afscheidsconcert van Doe Maar uit 1984 staat trouwens deze week in het Blokker-krantje. Ik dacht dat deze dvd iets van € 5,99 kostte.

  11. #36

    Standaard

    Glad IJs Tour 2013

    Vandaag is bekendgemaakt Doe Maar na hun succesvolle Symphonica in Rosso concerten begin volgend jaar terugkeert op de Nederlandse podia.

    “We hadden het tijdens de try-outs zo naar ons zin op het podium dat we de smaak helemaal te pakken hebben.”, aldus de band. “We hoorden dat sommige mensen Arnhem erg ver weg vonden, dus we dachten, als Mozes niet naar de berg komt, komt de berg maar naar Mozes. De allerlaatste kans voor mensen om ons nog te zien.

    De “Glad IJs” tour start op vrijdag 11 januari in de Rodahal in Kerkrade. Verder treedt de band op in Utrecht, Enschede, Eindhoven en Groningen. De tournee wordt afgesloten op 12 februari in de Heineken Music Hall in Amsterdam.

    Bron : DoeMaar.nl

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Van de concerten verschijnen een DVD, 2CD/DVD en een Blu ray idd :

    Doe_Maar_-_Symphonica_in_Rosso_releases!
    Dan ga ik voor de 2CD/DVD. Jammer dat er bij de BD geen cd's zitten.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Dan ga ik voor de 2CD/DVD. Jammer dat er bij de BD geen cd's zitten.
    Is jammer, maar je kan er MP3's van maken

  14. #39

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Edison Pop Oeuvreprijs voor Doe Maar


    Doe Maar wint de Edison POP Oeuvreprijs. De prijs werd uitgereikt door Frits
    Spits (l).

    Doe Maar heeft de Edison Pop Oeuvreprijs gekregen. De Nederlandstalige popgroep krijgt de erkenning voor haar muzikale prestaties vanaf 1978, maakte de jury dinsdag bekend.
    'Als je het hebt over de golf Nederlandstalige popmuziek van rond 1980, dan noem je als eerste Doe Maar', aldus juryvoorzitter Leo Blokhuis. 'Deze groep maakte als geen andere een einde aan het misverstand dat Nederlandstalige muziek was voorbehouden aan cabaret, kleinkunst en volkse liedjes.'

    Doe Maar is één van de meest succesvolle popgroepen uit de Nederlandse geschiedenis. Begin jaren 80 hadden ze vele hits zoals Sinds een dag of twee, Smoorverliefd, Doris Day, De bom, en Eén nacht alleen. De groep viel uiteen in 1984, maar daarna waren er reünieconcerten in 2000 en 2008. Deze maand speelt Doe Maar vier keer in een uitverkocht GelreDome.

    De huidige bandleden Henny Vrienten, Ernst Jansz, Jan Hendriks en René van Collem krijgen de prijs in februari 2013 uitgereikt tijdens het Edison Pop evenement. De prijs bestaat uit een bronzen beeldje van beeldhouwer Pieter d'Hont. Vorig jaar won Marco Borsato de Edison Pop Oeuvreprijs.

    Bron : AD.nl
    Kregen ze toch zo rond 2000 ook? Maar toen weigerden ze hem geloof ik

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olbap Bekijk bericht
    Bedankt voor de link.
    Ga hem meteen downloaden en op dvd branden
    Mja, dát lukt dus niet (Geloof me, I tried met andere afleveringen). Als je misschien een manier vind (niet via screenrecording), laat het me even weten.

  16. #41

    Standaard

    BNN maakt documentaire over Doe Maar



    De leden van Doe Maar vertellen voor het eerst sinds hun bestaan alles over de band in de documentaire Doe Maar: Dit Is Alles.

    BNN-presentatator Patrick Lodiers gaat met Henny Vrienten, Ernst Jansz en Jan Hendriks op tournee en vraagt ze alles over hun muziek, de beginjaren, de onderlinge verhoudingen, de hysterie, en het afscheid.
    Patrick: "‘Het is onwaarschijnlijk, maar ik mag mee op tournee met mijn helden van vroeger. Maar vooral: ik mag ze alles vragen over vroeger, en zo de eeuwige magie van Doe Maar ontrafelen en herbeleven!".

    Doe Maar: Dit Is Alles zal vanaf oktober te zien zijn.

    Bron : Telegraaf.nl

  17. #42

    Standaard

    Einde Doe Maar voor Henny Vrienten



    Doe Maar stond vorig jaar nog in de Arnhemse Gelredome en onlangs in de HMH. Maar na de laatste reünie hebben de heren besloten dat het nu echt mooi is geweest.

    Dat meldt frontman Henny Vrienten.

    "Statistisch gezien komt het voor ons dichterbij dat bijvoorbeeld onze stemmen minder worden, of dat stukken naar beneden getransponeerd moeten worden omdat we er niet meer bij kunnen", vertelt de 64-jarige Vrienten tegen Mokum Magazine.

    "Of dat we niet meer kunnen swingen omdat we net een nieuwe heup hebben gekregen. Ik vind het echt niet erg om oud te worden, maar ik ben wel allergisch voor verschijnselen van verval."
    Doe Maar beleefde zijn hoogtijdagen in de jaren tachtig met hits als Sinds Een Dag of Twee, Doris Day en Is Dit Alles.

    Bron : Telegraaf.nl

  18. #43

    Standaard

    Hmm.. 64 jaar en dan met pensioen gaan? Doe maar :P

    Vind het nog een mooie leeftijd ook om ermee definitief te kappen.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Hmm.. 64 jaar en dan met pensioen gaan? Doe maar :P

    Vind het nog een mooie leeftijd ook om ermee definitief te kappen.
    Ach misschien krijgen we het ''Heintje Davids'' effect

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    BNN maakt documentaire over Doe Maar



    De leden van Doe Maar vertellen voor het eerst sinds hun bestaan alles over de band in de documentaire Doe Maar: Dit Is Alles.

    BNN-presentatator Patrick Lodiers gaat met Henny Vrienten, Ernst Jansz en Jan Hendriks op tournee en vraagt ze alles over hun muziek, de beginjaren, de onderlinge verhoudingen, de hysterie, en het afscheid.
    Patrick: "‘Het is onwaarschijnlijk, maar ik mag mee op tournee met mijn helden van vroeger. Maar vooral: ik mag ze alles vragen over vroeger, en zo de eeuwige magie van Doe Maar ontrafelen en herbeleven!".

    Doe Maar: Dit Is Alles zal vanaf oktober te zien zijn.

    Bron : Telegraaf.nl
    Deze documentaire werd gisteravond uitgezonden. Ik heb de volle 90 minuten uitgekeken. Er kwamen heel veel anekdotes langs waaronder de start, het succes en de nadelen ervan en de scheiding. En vooral dat laatste werd goed gedaan doordat Vrienten de oorzaak uitlegde terwijl Jansz en Hendriks erbij zaten en vooral Jansz kon reageren. Dus geen losse interviews. . Ik geef een documentaire een 9.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •