Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 57 worden weergegeven.

Discussie: Home Theatre Pamo

  1. #1

    Talking Home Theatre Pamo

    Hallo allemaal,

    Ik ben een groentje op het gebied van Home Theatre en geluid. Ik doe zelf wel al een tijdje film downloaden enzo en ik vroeg me eigenlijk af wat jullie van mijn volgende opstelling en specificaties vinden.

    We hebben onze woonkamer ingedeeld in 2 delen:
    -Open keuken eiland
    -Lounge hoek met Home Theatre.

    Ik ben binnenkort van plan om mijn 55 inch LCD tv aan de muur op te hangen d.m.v. een voorzetwand omdat ik het idee heb dat dit geheel mooier tot zijn recht komt.

    Ook heb ik de fantasie om ooit een Marantz AV receiver (6000 serie) aan te schaffen en betere en mooiere boxen zoals bijvoorbeeld de Kanton Karat of Chrono serie of Wharfedale ,maar eerst maar even flink sparen en mijn vrouw proberen om te praten..

    Ik heb de volgende apparaten / specificaties in mijn Home Theatre staan:

    -Humax 5050C
    -Philips Cineos AV receiver DFR 9000
    -Xtreamer HD mediaplayer met ingebouwde harde schijf (500 GB)
    -PS3
    -Elac subwoofer 2040 ESP
    -5.1 Kef KHT 2005.2 speakerset
    -Sony Bravia LCD 55 inch TV.
    -Logitech Harmony 9004 universele afstandsbediening.

    Zie ook mijn Pic's.:

    Graag hoor ik jullie reacties!! en ik zou ook graag van jullie willen weten of in ons geval een hangende LCD aan de wand mooier uit gaat zien.

    Alvast erg bedankt voor al jullie commetaar.

    Pamo.

    DSC02279.jpg

    DSC02280.jpg

    DSC02283.jpg

    DSC02285.jpg

    DSC02282.jpg

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    welkom.
    Erg mooi spul allemaal. mooi interieur ook. Maar waarom wil je de tv ophangen? Staat toch mooi zo..

  3. #3
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Welkom op het forum

    Ik vind het ook prima staan zo. De enige reden om je mooie TV ophangen is als je een grotere centerspeaker wil want die kan je nu niet plaatsen. Je upgradeplannen zien er goed uit, maar waarom doe je het? Ben je niet tevreden met je huidige geluid?

    Overigens denk ik wel dat je met wat meer aankleding een beter geluid kan bereiken. Het lijkt me dat je veel last hebt van nagalm. Ik denk daarbij aan een kleed op de vloer, (dikke) gordijnen voor de ramen, wandkleden, etc. Hoe klinkt je set?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    welkom.
    Erg mooi spul allemaal. mooi interieur ook. Maar waarom wil je de tv ophangen? Staat toch mooi zo..

    Hoi,

    Bedankt. Mij lijkt het dat wanneer een tv aan de wand hangt, dit altijd strakker en ruimtelijker uitziet?!

    Je krijgt dan misschien ook een echter bioscoop idee?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Welkom op het forum

    Ik vind het ook prima staan zo. De enige reden om je mooie TV ophangen is als je een grotere centerspeaker wil want die kan je nu niet plaatsen. Je upgradeplannen zien er goed uit, maar waarom doe je het? Ben je niet tevreden met je huidige geluid?

    Overigens denk ik wel dat je met wat meer aankleding een beter geluid kan bereiken. Het lijkt me dat je veel last hebt van nagalm. Ik denk daarbij aan een kleed op de vloer, (dikke) gordijnen voor de ramen, wandkleden, etc. Hoe klinkt je set?
    Thanks. Het geluid is wel in orde maar het kan altijd beter daarbij vind ik die kef set er best lelijk uitzien. Ik vind van die grote speakers er strakker bij passen dan die ielige standaarden met die kleine boxen van kef erop.

    Eigenlijk is de reden dat ik een andere speakerset wil niet perse het geluid maar meer het uiterlijk ervan. het oog wil toch ook wat?

    Vinden jullie deze speakerset die ik heb van kef wel mooi dan?

    Mijn set vind ik wel goed klinken, maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nieuw ben in deze audiowereld en ik weing vergelijk heb met andere merken omdat deze pas mijn eerste 5.1 set is.
    Ik heb wel pas bij iemand de Kanton Karat speakerset (zonder center speaker) beluisterd en ik kreeg toch het idee dat het geluid voller klonk dan bij mij thuis

    Idd het klink wel allemaal een beetje hol, alleen een tapijt op de grond of aan de wanden? ik weet niet of dat wel strak en modern staat


    Nogmaals bedankt voor de reactie

  6. #6
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Hoi,

    Bedankt. Mij lijkt het dat wanneer een tv aan de wand hangt, dit altijd strakker en ruimtelijker uitziet?!

    Je krijgt dan misschien ook een echter bioscoop idee?
    Daar heb je ook weer gelijk in.... Wel een goede beugel kopen...
    Vogel heeft altijd wel goede universele en niet al te duur..

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Daar heb je ook weer gelijk in.... Wel een goede beugel kopen...
    Vogel heeft altijd wel goede universele en niet al te duur..
    Ik dacht meer aan een voorzetwand, zodat je een mooier hangend effect krijgt. Bij beugels krijg je altijd te maken met het wegwerken van kabels wat je in een voorwand totaal niet niet.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Thanks. Het geluid is wel in orde maar het kan altijd beter daarbij vind ik die kef set er best lelijk uitzien. Ik vind van die grote speakers er strakker bij passen dan die ielige standaarden met die kleine boxen van kef erop.

    Vind je hele setup er strak uitzien, het enige minpuntje vind ik dat centerspeakertje, staat niet echt geweldig fraai op die plek, die had ik boven de TV gehangen

    Eigenlijk is de reden dat ik een andere speakerset wil niet perse het geluid maar meer het uiterlijk ervan. het oog wil toch ook wat?

    Op het gebied van speakers vind ik het persoonlijk de klank belangrijker dan hoe zij eruit zien, ook al zou ik dan niet direct super lelijke monsters neer zetten Gelukkig is er op speaker gebied altijd wel wat te vinden dat qua klankkleur en design bij je kan passen.

    Vinden jullie deze speakerset die ik heb van kef wel mooi dan?

    Op zich helemaal geen lelijke set en het staat heel netjes bij je, alleen die center verdiend een plaatsje aan de wand boven de TV, lijkt mij dan....

    Mijn set vind ik wel goed klinken, maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nieuw ben in deze audiowereld en ik weing vergelijk heb met andere merken omdat deze pas mijn eerste 5.1 set is.
    Ik heb wel pas bij iemand de Kanton Karat speakerset (zonder center speaker) beluisterd en ik kreeg toch het idee dat het geluid voller klonk dan bij mij thuis

    Gewoon eens wat meer bij de speciaal zaken naar binnen stappen, doe dat niet op een tijdstip dat jan en alleman vrij is, maar op een tijd dat ze ook wat tijd aan jouw kunnen besteden, het luisteren naar verschillende speakers kan een wereld voor je openen en geeft je niet direct een koop verplichting. Neem maar een paar nummers mee die je echt goed kent, wel een knappe persing AUB die wat verschillende zaken aan het licht kunnen brengen. Al doende leer je luisteren en waar je op moet letten.

    Idd het klink wel allemaal een beetje hol, alleen een tapijt op de grond of aan de wanden? ik weet niet of dat wel strak en modern staat

    Het ziet er nu idd wel strak en modern uit, maar naar mijn smaak ook erg kil, maar niets zo persoonlijk als smaak. Je hebt prachtige moderne kleden, met hele mooie kleuren, maar ook simpele strakke tapijten in 1 enkele signaal kleur...... ach als je van kerkgeluid en koel houd... moet je het zo laten als het is...

    Ook nog een compliment voor je sub, vind hem er rete strak uitzien Denk dat ik hem het mooiste onderdeel van je hele setup vind
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 20-06-2011 om 09:27 Reden: tikvout
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Pamo,

    Ik ben nieuwsgierig waar je je A/V meubel hebt gekocht? Hoeveel cm is de diepte?
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ook nog een compliment voor je sub, vind hem er rete strak uitzien Denk dat ik hem het mooiste onderdeel van je hele setup vind
    Thx voor de reply.
    Ja de dat met die center speaker hebben jullie absoluut gelijk, alleen om nu daarvoor een gat in de muur te boren om daarna een kabel te zien lopen lijkt me wel behoorlijk lelijk?! zijn er geen andere opties om de center speaker er beter uit te laten komen?

    Denken jullie dat wanneer ik mijn tv laat ophangen aan de wand m.b.v. voorzetwand dit mooier uitziet dan wanneer deze op de meubel blijft staan?

    Zou het geluid wezenlijk beter worden wanneer ik alleen een vloerkleed neerleg?
    Een tegelvloer is toch de ideale ondergrond voor een subwoofer?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Pamo,

    Ik ben nieuwsgierig waar je je A/V meubel hebt gekocht? Hoeveel cm is de diepte?
    Ik heb deze meubel bij Trendhopper gekocht. (2 jaar geleden voor ongeveer 400,-) en de diepte voor de apparatuur is ongeveer 41-42 cm. de diepte van de gehele meubel aan de buitenkant is 60 cm.
    Ze hebben hem volgens mij, nu ook nog staan bij Trendhopper.

    Interesse hierin?

  12. #12
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Dit is inderdaad een prachtige tv meubel. Is dit ook pianolak wat erop zit??

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Dit is inderdaad een prachtige tv meubel. Is dit ook pianolak wat erop zit??
    Hoogglans wit gespoten.

  14. #14
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Een voorzetwand is een goed idee. Je kan die zelfs zo maken, dat die een postief effect heeft op de akoestiek, maar dat is niet eenvoudig. En zoals DVDPF zegt, kleden genoeg die binnen je huidige interieurstijl passen. In de HT is bij ons alles zwart en zelfs daarin heb je verschillende kleuren om het iets minder steriel te laten zijn. In onze woonkamer hebben we hele andere kleden neergelegd die ook perfect het werk doen. Klinkt een stuk minder hol. Zelfde geldt overigens voor wandkleden.

    Er zijn zelfs panelen te koop die niet eens lelijk uitzien en prima de akoestiek kunnen verbeteren. Kijk maar eens naar onderstaande woonkamer (niet de onze)
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Thx voor de reply.
    Ja de dat met die center speaker hebben jullie absoluut gelijk, alleen om nu daarvoor een gat in de muur te boren om daarna een kabel te zien lopen lijkt me wel behoorlijk lelijk?! zijn er geen andere opties om de center speaker er beter uit te laten komen?

    Denken jullie dat wanneer ik mijn tv laat ophangen aan de wand m.b.v. voorzetwand dit mooier uitziet dan wanneer deze op de meubel blijft staan?

    Zou het geluid wezenlijk beter worden wanneer ik alleen een vloerkleed neerleg?
    Een tegelvloer is toch de ideale ondergrond voor een subwoofer?
    Zoals nu de center staat lijkt mij lelijker dan hem achter de TV op te hangen, je moet hem dan wel zodanig ophangen dat als je zit, je niet de onderkant ziet van de center. Het draadje kun je met/in een gootje wegwerken.

    Je hebt een mooie kast waarop de TV staat, dat staat helemaal niet lelijk, je hebt geen draden in het zicht als je op de bank zit, dus wat wil je eigenlijk nog meer? Je gaat me toch niet vertellen dat je achter je TV gaat kijken om je dan druk te maken over een paar draadjes? Ook al zet je je TV tegen een voorzetwandje, ook vanaf de TV blijven er altijd draadjes naar de voorzetwand gaan.

    Of het mooier gaat worden? Zelf denk ik niet, het is maar wat je tussen de oortjes denkt, je scherm gaat weer iets naar achter...... kun je wel een weer iets grotere kopen Je bent nu bang voor een paar gaatjes in je muur...... maar in een voorzetwand wil je wel de boor zetten, kun je gelijk alle speakers daaraan hangen , dat zou het totaal beeld nog wel iets strakker kunnen maken, eventueel met andere speakers, iets meer rechthoekige modellen ipv rond/ovaal

    Al met al, het is maar net wat je er voor over hebt en hoe strak/modern/kil je wilt gaan, je haalt je iig een hoop werk op je nek met een voorzetwandje.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Persoonlijk zou ik de tv op deze prachtige meubel laten staan. Tenslotte is deze daarvoor bedoeld.
    Ik zou wel de center net boven de tv hangen en beetje naar beneden kantelen.
    Als je dat zou doen zorg er dan wel voor dat de center en tv in dezelfde lijn staan dus niet de center achter de tv..

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Een voorzetwand is een goed idee. Je kan die zelfs zo maken, dat die een postief effect heeft op de akoestiek, maar dat is niet eenvoudig. En zoals DVDPF zegt, kleden genoeg die binnen je huidige interieurstijl passen. In de HT is bij ons alles zwart en zelfs daarin heb je verschillende kleuren om het iets minder steriel te laten zijn. In onze woonkamer hebben we hele andere kleden neergelegd die ook perfect het werk doen. Klinkt een stuk minder hol. Zelfde geldt overigens voor wandkleden.

    Er zijn zelfs panelen te koop die niet eens lelijk uitzien en prima de akoestiek kunnen verbeteren. Kijk maar eens naar onderstaande woonkamer (niet de onze)
    Bedankt voor de tip! heb je misschien toevallig foto's van je zwarte HT opstelling?

  18. #18

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zoals nu de center staat lijkt mij lelijker dan hem achter de TV op te hangen, je moet hem dan wel zodanig ophangen dat als je zit, je niet de onderkant ziet van de center. Het draadje kun je met/in een gootje wegwerken.

    Je hebt een mooie kast waarop de TV staat, dat staat helemaal niet lelijk, je hebt geen draden in het zicht als je op de bank zit, dus wat wil je eigenlijk nog meer? Je gaat me toch niet vertellen dat je achter je TV gaat kijken om je dan druk te maken over een paar draadjes? Ook al zet je je TV tegen een voorzetwandje, ook vanaf de TV blijven er altijd draadjes naar de voorzetwand gaan.

    Of het mooier gaat worden? Zelf denk ik niet, het is maar wat je tussen de oortjes denkt, je scherm gaat weer iets naar achter...... kun je wel een weer iets grotere kopen Je bent nu bang voor een paar gaatjes in je muur...... maar in een voorzetwand wil je wel de boor zetten, kun je gelijk alle speakers daaraan hangen , dat zou het totaal beeld nog wel iets strakker kunnen maken, eventueel met andere speakers, iets meer rechthoekige modellen ipv rond/ovaal

    Al met al, het is maar net wat je er voor over hebt en hoe strak/modern/kil je wilt gaan, je haalt je iig een hoop werk op je nek met een voorzetwandje.

    Ik wil de center speaker graag boven de tv hangen, maar wat doe je als je in de toekomst een grotere tv of een andere speakerset gaat aanschaffen? je zit dan toch met een goot en een gaatje?

    Een voorzetwand laten doorlopen tot op de grond, of tenminste tot op de hoogte van mijn meubel, dan zie je toch geen enkele kabel meer?

    Waar ik mee zit is dat ik vind dat de tv eigenlijk iets te laag staat. Zijn er niet hogere tv standaarden verkrijgbaar waarop ik mijn tv kan zetten zodat het geheel een beetje hoger komt te staan? dan wordt ook het zicht op die achterwand wat meer gevuld met tv dan nu?!
    Het blijkt dat de hoogte van de tv standaard (in ieder geval bij Sony Bravia) afhankelijk is van het type model. Als die standaard nu een cm of 10 hoger zou zijn, komt het optisch in het geheel er beter uit denk ik en ook pompeuzer ?

    Thx voor al jullie commentaar!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Persoonlijk zou ik de tv op deze prachtige meubel laten staan. Tenslotte is deze daarvoor bedoeld.
    Ik zou wel de center net boven de tv hangen en beetje naar beneden kantelen.
    Als je dat zou doen zorg er dan wel voor dat de center en tv in dezelfde lijn staan dus niet de center achter de tv..
    Hoe bedoel je dat precies? De center horizontaal of verticaal plaatsen? de center valt toch altijd achter de tv?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Ik wil de center speaker graag boven de tv hangen, maar wat doe je als je in de toekomst een grotere tv of een andere speakerset gaat aanschaffen? je zit dan toch met een goot en een gaatje?

    Als en als en als, je leeft nu, maar als en als gebeurt, gaatje dichtmaken en iets langer gootje nemen.....

    Een voorzetwand laten doorlopen tot op de grond, of tenminste tot op de hoogte van mijn meubel, dan zie je toch geen enkele kabel meer?

    Zie nu ook geen enkele kabel, of je moet achter/naast je TV gaan staan, maar het lijkt me niet dat je daar de hele dag staat of zit

    Waar ik mee zit is dat ik vind dat de tv eigenlijk iets te laag staat. Zijn er niet hogere tv standaarden verkrijgbaar waarop ik mijn tv kan zetten zodat het geheel een beetje hoger komt te staan? dan wordt ook het zicht op die achterwand wat meer gevuld met tv dan nu?!
    Het blijkt dat de hoogte van de tv standaard (in ieder geval bij Sony Bravia) afhankelijk is van het type model. Als die standaard nu een cm of 10 hoger zou zijn, komt het optisch in het geheel er beter uit denk ik en ook pompeuzer ?

    Thx voor al jullie commentaar!
    Kijk daar komt de aap uit de mouw, je kan op 3 manieren de hoogte in met je TV, 10cm hogere pootjes onder kast dan je huidige pootjes, iets minder hoge pootjes, maar wel 5cm langer dan je huidige pootjes, onder kast met een combinatie van een zelfbouw en witgelakt onderstuk ter groote van de plaat waarop je TV staat van pak em beet 5cm hoog, eenzelfde plaat maar dan 10cm hoog.

    Probleem opgelost
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Kijk daar komt de aap uit de mouw, je kan op 3 manieren de hoogte in met je TV, 10cm hogere pootjes onder kast dan je huidige pootjes, iets minder hoge pootjes, maar wel 5cm langer dan je huidige pootjes, onder kast met een combinatie van een zelfbouw en witgelakt onderstuk ter groote van de plaat waarop je TV staat van pak em beet 5cm hoog, eenzelfde plaat maar dan 10cm hoog.

    Probleem opgelost
    Tja het klinkt makkelijk en aannemelijk wat je zegt over het verhogen van de tv maaaar:

    -De meubel verhogen? hmm lijkt me mooier als deze niet te hoog staat
    -Zelfbouw en witgelakt onderstuk, probleem is dat ik totaal niet handig ben dus dat gaat me niet lukken

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Kijk daar komt de aap uit de mouw, je kan op 3 manieren de hoogte in met je TV, 10cm hogere pootjes onder kast dan je huidige pootjes, iets minder hoge pootjes, maar wel 5cm langer dan je huidige pootjes, onder kast met een combinatie van een zelfbouw en witgelakt onderstuk ter groote van de plaat waarop je TV staat van pak em beet 5cm hoog, eenzelfde plaat maar dan 10cm hoog.

    Probleem opgelost
    Zijn er misschien geen zgn multi tv standaard voetjes te koop in verschillende hoogte's die op elke merk tv passen?

  23. #23
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Hoe bedoel je dat precies? De center horizontaal of verticaal plaatsen? de center valt toch altijd achter de tv?
    niet als je een soort beugel hebt. zoiets bijvoorbeeld.

    http://www.muurbeugel.com/b-tech-bt1...-voorraad.html

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    niet als je een soort beugel hebt. zoiets bijvoorbeeld.

    http://www.muurbeugel.com/b-tech-bt1...-voorraad.html
    Ahh, ok. ik wist niet dat zoiets ook bestond

  25. #25
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Ahh, ok. ik wist niet dat zoiets ook bestond
    Als je zelf een beetje handig bent ga je naar de bouwmarkt en maak je zelf zoiets. Ben je veel goedkoper uit....

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •