Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 73 worden weergegeven.

Discussie: TV en inrichting

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Bedankt voor je antwoord. Ik blijf erbij dat geen enkel toestel volmaakt is en dat we zullen moeten leren leven met de kleine "mankementjes".
    Ben ik helemaal met je eens en dat geldt ook voor de techniek!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ben ik helemaal met je eens en dat geldt ook voor de techniek!
    idem
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wow Skank, wat ben jij opeens zeker van jezelf geworden.

    Ik ben toch wel verbaasd dat je nog zo positief bent over Panasonic na je eigen negatieve ervaring met de G20 als ik het goed heb en de floating blacks.

    Iedereen roept dat plasma niet meer inbrandt, maar ik lees toch nog wel erg vaak dat ze nog even het logo zien staan. Dat is dan wel geen inbranden, maar toch.
    LCD's hebben trouwens ook gewoon last van spiegeling, of je moet de settings hoger zetten en dat is eigenlijk niet gewenst.
    Zwijg mij van de g20
    Raad ik aan iedereen af

    Dat is inderdaad retentie en geen inbranden, maar bij panasonic heb je zeker geen last van retentie.

    Bij plasma is het gewoon aan te raden, de eerste 200u erop te letten wat je doet.
    Nu het is ook niet zo dat je geen tv mag kijken... Sommigen blazen dit nogal op.
    Mijn LG heeft ook last van spiegeling hoor, maar al bij al valt dat mee, en zeker wanneer je enkel savonds kijkt
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    www.flatpanelshd.com is nochtans een zeer gekende reviewsite.
    Inbranden is bij de plasmas totaal geen probleem meer, was er zelfs vorig jaar al niet meer.
    Alleen LG heeft wat last van retentie. Maar ook dit valt heel erg mee , je moet gewoon de eerste 200u aandachtig zijn hiervoor. Bij de panasonics is dit echter het geval niet!

    Floating blacks is ook iets van vorig jaar. Dat zou dit jaar ook niet meer het geval zijn, echter gaan er wel geruchten van flucutuating brightness bij de 2011 modellen, maar dit zou meevallen en ook minder worden naarmate meer speeluren.

    Warm worden: ze worden inderdaad warm, maar ik denk elk toestel, niets om je zorgen over te maken. Mijn lg plasma hangt 5 cm van de muur, geen probleem
    Gekraak bij warm worden nog nooit gehoord !!!
    Wat houdt dat fluctuating brightness precies in? Heb een youtube filmpje gevonden waarin dit zichtbaar zou moeten zijn maar ik zie niets: http://www.youtube.com/watch?v=LJPI8-yPUyk
    Is het misschien dat tegenovergestelde van floating blacks? Dat hij even nodig heeft om sommige delen van het scherm te processen?

    Ook zie ik meteen aan het begin die kinderen op de achtergrond voetballen. De bal heeft hier last van een soort ghosting. Is dit normaal bij alle plasmas?

    Welke TV's zijn nog de moeite waart om te vergelijken?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Welke tv hij ook kiest, het zal zeker een goede tv zijn. En ja, iedereen heeft recht op zijn of haar mening. We leven tenslotte in een vrij land. Succes aan de topicstarter!
    Bedankt! Zou ik mogen vragen welk toestel jij in bezit hebt?
    Laatst aangepast door JvondeH : 20-06-2011 om 20:00

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JvondeH Bekijk bericht
    Wat houdt dat fluctuating brightness precies in? Heb een youtube filmpje gevonden waarin dit zichtbaar zou moeten zijn maar ik zie niets: http://www.youtube.com/watch?v=LJPI8-yPUyk
    Is het misschien dat tegenovergestelde van floating blacks? Dat hij even nodig heeft om sommige delen van het scherm te processen?

    Ook zie ik meteen aan het begin die kinderen op de achtergrond voetballen. De bal heeft hier last van een soort ghosting. Is dit normaal bij alle plasmas?

    Welke TV's zijn nog de moeite waart om te vergelijken?



    Bedankt! Zou ik mogen vragen welk toestel jij in bezit hebt?
    Natuurlijk mag je dat vragen. Omdat ik een uitgebreide collectie blu-rays heb ging mijn keuze destijds uit naar de 58PFL9955. Ik ben daar tot op heden heel erg tevreden over.
    Het is tegenwoordig niet makkelijk om een keuze te maken uit al die verschillende aanbieders. Als je kiest voor een topmodel bij de grote merken(Samsung, Philips, Panasonic, LG) dan kom je meestal niet bedrogen uit.
    Is er bij jouw in de buurt nergens een speciaalzaak waar je rustig eens kan gaan kijken naar de verschillende modellen? Iedere smaak is verschillend dus beslissen voor iemand anders is echt héél moeilijk. We zouden immers niet graag hebben dat je door ons goed bedoeld advies de verkeerde keuze zou maken.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JvondeH Bekijk bericht
    Wat houdt dat fluctuating brightness precies in? Heb een youtube filmpje gevonden waarin dit zichtbaar zou moeten zijn maar ik zie niets: http://www.youtube.com/watch?v=LJPI8-yPUyk
    Is het misschien dat tegenovergestelde van floating blacks? Dat hij even nodig heeft om sommige delen van het scherm te processen?

    Ook zie ik meteen aan het begin die kinderen op de achtergrond voetballen. De bal heeft hier last van een soort ghosting. Is dit normaal bij alle plasmas?

    Welke TV's zijn nog de moeite waart om te vergelijken?



    Bedankt! Zou ik mogen vragen welk toestel jij in bezit hebt?
    Ik zie het heel even op 0:04
    Maar misschien zal die nieuwe firmware het idd fixen. Ik zou me er niet teveel zorgen in maken.
    Nog een tip: zoek er ook niet achter, als je het niet weet, zal je het ook niet zien
    Die ghosting zie je niet, zal aan de cam of de bron liggen
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    Ik zie het heel even op 0:04
    Maar misschien zal die nieuwe firmware het idd fixen. Ik zou me er niet teveel zorgen in maken.
    Nog een tip: zoek er ook niet achter, als je het niet weet, zal je het ook niet zien
    Die ghosting zie je niet, zal aan de cam of de bron liggen
    Ok, dat is mooi dan.
    Toevallig van die firmware, op moment van posten was die popup met verwijzing naar die firmware nog niet. Nog maar even wachten op dat de VT30 in de winkels komt, wil het toestel sowieso eens met eigen ogen zien en niet alleen op specs afgaan.
    Nog tips waar ik op moet letten of wat ik eventueel qua functies moet wijzigen bij het bekijken in de winkel (geldt ook voor de D8000 en eventueel andere TV's btw, niet alleen de VT30)?

  8. #33

    Standaard

    Ik weet niet of je veel belang hecht aan de geluidsweergave van je toekomstige tv maar als dat zo is dan zou ik toch ook eens naar het geluid van je nieuwe tv luisteren. Als je het apparaat aansluit op een receiver met boxen is dat natuurlijk bijkomstig. En om eerlijk te zijn het geluid van de meeste flatscreens is niet zo denderend. Hoe zou dat nu komen? (plat, platter, platst)

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Ik weet niet of je veel belang hecht aan de geluidsweergave van je toekomstige tv maar als dat zo is dan zou ik toch ook eens naar het geluid van je nieuwe tv luisteren. Als je het apparaat aansluit op een receiver met boxen is dat natuurlijk bijkomstig. En om eerlijk te zijn het geluid van de meeste flatscreens is niet zo denderend. Hoe zou dat nu komen? (plat, platter, platst)
    De kwaliteit van het geluid is niet zo belangrijk, heb deze inderdaad op een receiver aangelosten. Zolang het geluid maar geen kuren heeft zoals m'n huidige TV. Deze geeft een contstante brom en een hoge pieptoon.

  10. #35

    Standaard

    Nog een laatste vraag.
    Weet iemand of dit toestel last heeft van kleur die afneemt na verloopt van tijd en dan voornamelijk het zwart level?
    Heb gelezen dat de 2008 en 2009 modellen hier last van hadden.

  11. #36
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb zelf de Panasonic TXP50VTE Plasma 3D TV. Ik ben meer dan zeer tevreden over dit toestel.
    Ik was eerst erg bang dat deze ook inbrand gevoelig zou zijn maar dat valt heel erg mee. Tuurlijk als je een film hebt gekeken dan kun je nog heel lichtjes de waas van ondertiteling zien. Voor dat ik de tv uitzet zet ik het een minuutje op sneeuwbeeld en geef hem als het ware een wasbeurt. Daarna zijn de wazigheden verdwenen. Het beeld zelf is fantastisch. Ik heb m destijds ik het gekocht heb ook met de leds vergeleken en moet zeggen dat de leds niet tegen dit beeld kwaliteit opkan in mijn ogen.
    De pana's geven een zeer mooi natuurlijk en rustige beeldweergave en dat wordt met de tijd als je het inspeelt alleen maar mooier. Deze tv is een aanrader..

  12. #37

    Standaard

    Je hoeft de tv niet op sneeuw te zetten hoor, lost vanzelf op.......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb zelf de Panasonic TXP50VTE Plasma 3D TV. Ik ben meer dan zeer tevreden over dit toestel.
    Ik was eerst erg bang dat deze ook inbrand gevoelig zou zijn maar dat valt heel erg mee. Tuurlijk als je een film hebt gekeken dan kun je nog heel lichtjes de waas van ondertiteling zien. Voor dat ik de tv uitzet zet ik het een minuutje op sneeuwbeeld en geef hem als het ware een wasbeurt. Daarna zijn de wazigheden verdwenen. Het beeld zelf is fantastisch. Ik heb m destijds ik het gekocht heb ook met de leds vergeleken en moet zeggen dat de leds niet tegen dit beeld kwaliteit opkan in mijn ogen.
    De pana's geven een zeer mooi natuurlijk en rustige beeldweergave en dat wordt met de tijd als je het inspeelt alleen maar mooier. Deze tv is een aanrader..
    Je bedoeld de VT30 neem ik dan aan?
    Heb jij last van het 50Hz probleem? Dat je dubbele contouren en lijnen ziet bij, 50hz, TV en DVD?

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JvondeH Bekijk bericht
    Je bedoeld de VT30 neem ik dan aan?
    Heb jij last van het 50Hz probleem? Dat je dubbele contouren en lijnen ziet bij, 50hz, TV en DVD?
    Ook dat is middels de nieuwe firmware opgelost
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JvondeH Bekijk bericht
    Momenteel ben ik bezig met het uitzoeken van een nieuwe TV.

    M'n ogen zijn gevallen op 2 toestellen.
    -Samsung UE46D8000 (Edge-led):
    Heb deze in verschillende winkels gezien met eigen materiaal. Predators op Bluray en AvP2 op DVD (omdat deze donker en niet zo heel erg goed qua kwaliteit is opgenomen). Vond de kwaliteit van deze TV behoorlijk mooi.
    Levendige kleuren, mooie zwartwaarde.
    Verder ook positieve reviews op internet.

    -Panasonic TX-P42VT30 (Plasma):
    Deze staat helaas nog nergens in de winkel. Alleen op de positieve reviews op internet afgegaan.

    Wat zijn jullie meningen over deze TV's?

    Daarnaast is de kijkafstand ook nog een vraag. Heb momenteel een 32inch LCD. De grootste afstand tot het punt waar de TV momenteel staat is 3 meter. Het kortste punt is 2.3 meter.
    32inch vind ik erg klein, vooral bij het kijken van films en documentaires (Discovery, National Geografic).
    Hierover zullen de meningen ook verdeelt zijn, 42 of 46 inch?

    Maak gebruik van een Bluray speler voor m'n filmmateriaal en Humax 5050c HD receiver voor TV.
    Als je nu LCD gewent bent kun je prima door naar een LED-tv. Ga je van Plasma terug naar LCD/LED ga je je al snel irriteren aan artefacten die je nog niet eerder waren opgevallen. Zelf ben ik voorstander van Plasma, ook omdat ik graag gamen mag op een XBOX360, PS3, enz... Een plasma heeft een veel snellere responsetijd. Ook wat kleurweergave komt een plasma vaak beter uit de verschillende tests. Een LED-tv komt voor wat de kleurweergave al snel erg vel over.

    Tip: kijk niet in de winkel naar de kwaliteit van een TV. Deze staan allemaal op "Winkelmodus". Hierbij staat het contrast veel te hoog en worden de kleuren oververzadigd weergegeven. Hier kun je geen vergelijking maken. Lees vooral veel reviews op internet, hier haal je de meest nuttige info uit.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    De Pana is ook een topper van formaat maar als de tv ergens wordt geplaatst waar er veel lichtinval is dan zou ik toch eerder voor led/lcd kiezen dan voor plasma. Verder heeft dit toestel ook een heel rustig en natuurlijk beeld met diepe zwartwaarden.
    Ik heb dus deze tv in een heel slecht daglicht gesteld!?
    Verder spreek je jezelf ook tegen want bij je openingspost zeg het volgende over de Pana:" deze laat de andere tv ver achter zich..."
    Even later zeg je het volgende: "Beide zijn gewoon supermooie tv's !!!"
    De deftige reviewsites waar je het over hebt in je laatste post dat zijn waarschijnlijk de sites die jouw favoriete product in een goed daglicht stellen en de andere reviewsites die iets minder positief zijn over jouw fantastische product dat zijn waarschijnlijk de reviewsites die je moet vermijden.
    Over een bekrompen mening gesproken zeg.
    Ok, het dikgedrukte is dus lariekoek. Alle soorten TV's hebben last met (veel) lichtinval. De nieuwere TV's zowel plasma als LCD worden behandeld met een anti reflecterende laag.

    Dat LED/LCD betere zwartwaardes hebben gekregen de afgelopen jaren is waar. Ga je kijken naar het zichtbare detail in het "zwart" dan wint een Plasma met gemak. Dit geld ook voor de details in het "wit".

    Er zijn zat buitenlandse reviewsites die erg positief zijn over de schermen van Panasonic, en terecht. Panasonic produceert nog altijd de betere schermen, nadeel is alleen dat er ook een vet prijskaartje aan hangt. Dit is dan ook de reden waarom ik heb gekozen voor een 59" scherm van Samsung en niet van Pana. Het scheelde mij gewoon de helft (!).




    Citaat Oorspronkelijk gepost door JvondeH Bekijk bericht
    Wat houdt dat fluctuating brightness precies in? Heb een youtube filmpje gevonden waarin dit zichtbaar zou moeten zijn maar ik zie niets: http://www.youtube.com/watch?v=LJPI8-yPUyk
    Is het misschien dat tegenovergestelde van floating blacks? Dat hij even nodig heeft om sommige delen van het scherm te processen?

    Ook zie ik meteen aan het begin die kinderen op de achtergrond voetballen. De bal heeft hier last van een soort ghosting. Is dit normaal bij alle plasmas?

    Welke TV's zijn nog de moeite waart om te vergelijken?



    Bedankt! Zou ik mogen vragen welk toestel jij in bezit hebt?

    fluctuating brightness kun je ook wel een wisselend helderheid noemen. Het "zwart" wordt het ene moment helderder weergegeven dan de andere. De Blu-ray Disc van "There will be blood" heeft hier erg veel last van, alleen hier is de bron de boosdoener .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Natuurlijk mag je dat vragen. Omdat ik een uitgebreide collectie blu-rays heb ging mijn keuze destijds uit naar de 58PFL9955.

    *knip*
    Wat heeft je collectie BD's te maken met je keuze voor een TV?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Ik weet niet of je veel belang hecht aan de geluidsweergave van je toekomstige tv maar als dat zo is dan zou ik toch ook eens naar het geluid van je nieuwe tv luisteren. Als je het apparaat aansluit op een receiver met boxen is dat natuurlijk bijkomstig. En om eerlijk te zijn het geluid van de meeste flatscreens is niet zo denderend. Hoe zou dat nu komen? (plat, platter, platst)
    En toch is het geluid van de "platte" tv's aanzienlijk verbeterd .

  16. #41

    Standaard

    Net nog even bij de MediaMarkt geweest uit nieuwschierigheid. Ze hadden de VT30 binnen gekregen.
    Deze stond tussen de GT30 en wat LED toestellen.
    Had niet verwacht dat de wit waarde van dit toestel zo'n groot verschil heeft ten opzichte van LED toestellen, minder wit wit.
    Wat bij de D8000 is een erg groot nadeel is, is de kijkhoek. Deze is niet bepaald groot en wanneer je dan vanuit een hoek kijkt vervallen de kleuren behoorlijk. Lijkt een erg grijze waas over het paneel te verschijnen. Bij 'gewoon' TV kijken zal dit niet zo snel opvallen, maar bij een film als bijvoorbeeld Predators (welke ik gebruikt heb voor te kijken) valt dit erg op omdat deze veelal donker is.

    fluctuating brightness schijnt verholpen te zijn middels een update.

  17. #42

    Standaard

    Heb je nu witwaardes in de winkel staan vergelijken? Nogmaals, dit is in de winkel echt niet te vergelijken.

    En zeg nu eens eerlijk. Als je naar de inkijkhoek kijkt, wanneer wordt het beeld echt "slecht" en wanneer kijk nu je ook echt vanuit deze hoek?

  18. #43

    Standaard

    Heb niet echt witwaardes staan vergelijken, maar het viel me goed op.
    Wanneer deze thuis staat zal dit echter niet opvallen omdat je ten eerste niets te vergelijken heb, ten tweede niet beter weet en ten derde ik voornamelijk savonds films kijk. Daarnaast staan die LED TVs allemaal op dynamisch ingesteld bij de MM.

    De kleurvervorming is bij de D8000 vanaf een al vrij kleine hoek. Dit zal hooguit bezoek opvallen omdat ik zelf altijd recht voor de TV zit. Heb aan de zijkant van m'n zithoek plaatsen die schuin op de TV kijken.
    Hoe dit echter thuis kijkt zou ik niet durven zeggen. Valt misschien wel heel erg mee wanneer de TV in een woonkamer staat.

  19. #44
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Goeie tekst van Roy, weinig aan toe te voegen. Vooral the blacker then black (details ten koste van zwart) Klein puntje wat ik wel belangrijk vind. Ik ben het eens met de showroomshine verhalen. De schermen zijn niet op zijn best. Maar WYSIWYG. Dus met andere woorden ziet het er in de winkel al goed uit, dan kan het alleen maar beter. Reviews en test zijn heel goed als aanvulling, te orienteren of mankementen bloot te leggen. Maar koop vooral wat jij mooi vindt. Ik kan me voorstellen dat de beperkte kijkhoek stoord. Je kan al gauw het idee hebben dat als je niet recht voor het scherm zit je niet het optimale plaatje ziet, Weliswaar heb je dat bij plasma niet. maar ook daarin worden ze steeds beter met de LED techniek! Maar ik denk dat Plasma qua natuurlijkheid nog het dichts bij CRT komt. Zeker bij mindere of analoge bronnen. Minder digitaal zeg maar!

    Ik heb eigenlijk alle soorten schermen in mijn huis met plasma als hoofdgerecht. Ik zou momenteel geen vervanger weten, Deels omdat Pioneer ze niet meer maakt en Pana de overgenomen techniek niet volledig benut! Zou ik dan nu een plasma of pana adviseren. Tsja moeilijk. Feit blijft dat de sprongen in ontwikkeling van plasma nog maar marginaal is. Terwijl LED en straks Amoled als een speer gaat! Problemen als kijkhoek, zwartweergave en kleuren worden snel steeds beter. Het staat niet stil zoals ik bij plasma het gevoel heb. Wel ben ik bang dat LED mij nu nog zal tegenvallen. Precies voor de redenen die Roy aanhaald. Maar dat geldt meer voor mijn huidige scherm als Plasma in zijn algemeen. Hoe verder we raken des te moeilijker ik het vind om nog volledig achter plasma te staan. En al die verhalen van Pana stellen ook niet gerust. Terwijl dit dan het neusje van de zalm moet zijn.

    Zo wederom, WYSIWYG. En eigenlijk kan je geen slecht scherm meer kopen. En ondanks de showroomshine staat/hangt er heel wat moois in de winkels.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 30-06-2011 om 01:29
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #45

    Standaard

    " En toch is het geluid van de "platte" tv's aanzienlijk verbeterd."

    Over lariekoek gesproken, dat is dus echt larie en onzin. Doordat de schermen nog steeds platter worden gaat het geluid alleen maar verder achteruit en ZEKER niet vooruit. De noodzaak voor een homecinema of receiver met boxen wordt daardoor alleen maar groter.

    " Wat heeft je collectie BD's te maken met je keuze voor een TV?"

    Als je geweten had dat de 58PFL9955 de cinema 21/9 van Philips is dan had je ook meteen begrepen waarom ik mijn keuze voor tv gekoppeld had aan mijn collectie blu-rays. Om gewoon tv te kijken gebruik ik dit toestel zelden of nooit omdat mijn tv een beeldverhouding van 2:39 heeft.
    Om het dan nog even over de kwaliteit van deze led tv te hebben toch maar een paar quotes uit reviews die nog maar eens zeggen dat de led tv's met local dimming niet meer moeten onderdoen voor plasma.
    58PFL9955 kreeg een 49/50 voor beeldkwaliteit bij mediatotaal.
    Volgens techradar is deze led tv één van de beste, zoniet de beste tv die ze ooit op hun testbank hebben gehad.
    Bij AREA DVD in Duitsland krijgt het apparaat het predikaat "referentiekwaliteit".
    Bij Homecinemachoice in Engeland 5/5 etc...

    Ik aan de andere kant heb géén last van inbranden, floating blacks en moet mijn toestel dan ook niet "wassen" na een film of serie te hebben gekeken.
    Ik blijf dus méér dan ooit op mijn standpunt dat we in 2011 niet noodzakelijk meer plasma moeten kopen om een goede tv in huis te halen.
    Maar ja, er is een spreekwoord dat zegt: " Wat baten kaars en bril als de uil niet zien een wil".
    Ik heb dus echt plasma niet nodig om een goede tv te hebben.
    Laatst aangepast door Phil Neutral : 30-06-2011 om 11:47

  21. #46

    Standaard

    Ik heb deze discussie met veel plezier gevolgd en heb me speciaal aangemeld om hier een reactie te kunnen plaatsen.

    Ik heb al heel wat nonsens en fanboy-gedrag hier zien voorbijvliegen en het is misschien handig om het één en ander wat te nuanceren.

    Ik vind het bijzonder jammer dat bepaalde tv-bezitters geen enkele vorm van kritiek kunnen aanvaarden op hun toestel (want hun toestel is natuurlijk het beste dat er is!).

    Zo heeft ieder merk en model wel zijn kleine en grote imperfecties. De meeste daarvan zijn objectief waarneembaar en meetbaar, anderen zijn wat subjectief en smaakgebonden.

    Bij de doornsee* plasma's (en dus ook bij de meest recente modellen) zijn er toch vaak nog heel wat minpuntjes:
    - inbranden (ontkennen heeft geen zin want je ziet het beeld of logo gewoon nadien nog staan)
    - 'inspelen'-nonsens
    - zeer spiegelend beeld

    Bij de doorsnee* LCD's heb je dan weer soms last van
    - minder snelle responstijd
    - mindere zwartwaardes
    - iets meer crosstalk bij 3D weergave (maar hangt af van de film!)

    (*) Het gaat hier over de doornsee (lees instap) modellen. De toptoestellen hebben hier natuurlijk minder last van. Wanneer we naar de toptoestellen kijken uit beide technologieën, dan worden de verschillen (en dus minpunten) al heel wat minder.

    Zo zijn er bij de toptoestellen van plasma nog steeds problemen met inbranden. Er zijn genoeg bezitters van plasma-toestellen die zonder probleem hun ervaringen daarover op het internet posten.

    Bij de LCD-topmodellen kan de responstijd daarentegen nog steeds wat verbeterd worden. Over de kleurenweergave ga ik geen uitspraken doen want dat vind ik een persoonlijke (en subjectieve) graadmeter.

    Ik lees dat er minder crosstalk optreedt bij 3D bij plasma dan LCD maar dat hangt dan blijkbaar af van de gebruikte film. Het ene Blu-ray-schijfje heeft er al wat meer last van dan de andere.

    Het ene merk vind ik al wat innovatiever dan de andere, bv Philips. Zij hebben Ambilight, Cinema 21:9 en nu moth-eye filter ontwikkeld. Bij plasma fabrikanten zie ik amper nog nieuwe ontwikkelingen. (En neen, om de 3 maanden een nieuw model uitbrengen betekent niet dat er nieuwe ingrijpende technologische ontwikkelingen gedaan werden.)

    Uiteindelijk komt het op neer dat geen enkel toestel/technologie/merk perfect is. (Het is niet omdat je er veel geld voor betaald hebt dan jouw toestel daardoor het beste van allemaal is en op 'magische wijze' verlost blijkt te zijn van de mankementjes die inherent zijn aan de gebruikte technologie.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    " En toch is het geluid van de "platte" tv's aanzienlijk verbeterd."

    Over lariekoek gesproken, dat is dus echt larie en onzin. Doordat de schermen nog steeds platter worden gaat het geluid alleen maar verder achteruit en ZEKER niet vooruit. De noodzaak voor een homecinema of receiver met boxen wordt daardoor alleen maar groter.
    Voor de gemiddelde Nederlandse tv-kijker voldoet het geluid van de huidige generaties prima. De audio/videofielen zoals wij is dit verre van voldoende en breiden wij uit naar een reciever om wel een hoog niveau te kunnen behalen. Maar wat ik zei is dat het de afgelopen jaren beter is geworden, of het acceptabel is? Dat verschilt per persoon.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    " Wat heeft je collectie BD's te maken met je keuze voor een TV?"

    Als je geweten had dat de 58PFL9955 de cinema 21/9 van Philips is dan had je ook meteen begrepen waarom ik mijn keuze voor tv gekoppeld had aan mijn collectie blu-rays.
    Dat had ik inderdaad al gelezen en dit wist ik dus. Ik heb geen flauw idee welke en wat voor films jij graag kijkt. Ik kijk graag naar nieuwere films en classics (ook nog op DVD) in vele verschillende formaten. Wat ik dan wel kan begrijpen van jou keuze voor 21:9 is dat je dan geen zwarte balken boven en onderin je beeld hebt. Wat ik mij dan afvraag is hoe jou scherm omgaat met de IMAX scenes, zoals bijvoorbeeld in "The Dark Knight" of in "Transformers 2" (Walmart exclusive uitgave). Verlies je dan delen van je beeld? Of word het beeld gecropt?

    En voor de TS is een 21:9 volgens mij niet echt interessant.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Ik aan de andere kant heb géén last van inbranden, floating blacks en moet mijn toestel dan ook niet "wassen" na een film of serie te hebben gekeken.
    Wie zegt er dat Floating Blacks bij alle plasma's voorkomt? Dit zijn slechts enkele modellen. Ik ben nu in het bezit van een 59" plasma van Samsung. Dit is een wat lastig in te stellen beeld maar ik heb geen last van Floating Blacks. Inbranden heb ik ook (nog) geen last van. Logo's en ondertiteling verdwijnen nog steeds als sneeuw voor de zon. Vooralsnog hoef ik mijn scherm niet te wassen .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Ik blijf dus méér dan ooit op mijn standpunt dat we in 2011 niet noodzakelijk meer plasma moeten kopen om een goede tv in huis te halen.
    Dat is toch prima? Ik zal de laatste zijn die iemand gaat vertellen watvoor scherm hij moet gaan kopen. Het enige wat ik (lees: wij) kunnen is eenieder van advies voorzien.
    Ik zag ook nergens dat LCD/LED slecht is, integendeel. Ik geef alleen mijn argumentatie waarom ik voor Plasma zou kiezen. Er zijn zat goede schermen verkrijgbaar met LCD/LED technologie. Ik heb van Philips meerdere LED-tv's mogen aanschouwen en deze doen het gewoon erg goed.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Maar ja, er is een spreekwoord dat zegt: " Wat baten kaars en bril als de uil niet zien een wil".
    Ik heb dus echt plasma niet nodig om een goede tv te hebben.
    Van dit spreekwoord heb ik nog nooit gehoord. Maar wat ik eruit begrijp is dat je zelf ook weleens een spiegel mag voor houden .



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Poopy Panda Bekijk bericht
    Bij de doornsee* plasma's (en dus ook bij de meest recente modellen) zijn er toch vaak nog heel wat minpuntjes:
    - inbranden (ontkennen heeft geen zin want je ziet het beeld of logo gewoon nadien nog staan)
    - 'inspelen'-nonsens
    - zeer spiegelend beeld

    Bij de doorsnee* LCD's heb je dan weer soms last van
    - minder snelle responstijd
    - mindere zwartwaardes
    - iets meer crosstalk bij 3D weergave (maar hangt af van de film!)

    Ik lees dat er minder crosstalk optreedt bij 3D bij plasma dan LCD maar dat hangt dan blijkbaar af van de gebruikte film. Het ene Blu-ray-schijfje heeft er al wat meer last van dan de andere.

    Uiteindelijk komt het op neer dat geen enkel toestel/technologie/merk perfect is. (Het is niet omdat je er veel geld voor betaald hebt dan jouw toestel daardoor het beste van allemaal is en op 'magische wijze' verlost blijkt te zijn van de mankementjes die inherent zijn aan de gebruikte technologie.
    Ik denk dat je het hierboven prima omschrijft. De goedkopere plasma en LCD/LED schermen vertonen deze kuren inderdaad sneller. Ik heb van Philips een 3D LED-tv (PFL8605) ter recensie gehad en deze had ontzettend veel last van crosstalk. Het 2D beeld was voor een LED uitstekend te noemen.
    Van Samsung heb ik een Plasma ter recensie gehad (C7700) en deze had een stuk minder last van crosstalk, maar dit was nog steeds erg hinderlijk aanwezig. Nadat ik al mijn kalibratieinstellingen overboord gooide werd de crosstalk een aanzienlijk stuk minder, maar helaas nog steeds niet geheel weg.

    Crosstalk zal bij gebruik met actieve-brillen voorlopig een probleem blijven. De verschillende fabrikanten (met LG voorop) stappen toch heel voorzichtig over op de passive techniek om van de crosstalk af te komen.

  23. #48

    Standaard

    Toch nog even herhalen dat ik helemaal niets heb tegen welke techniek dan ook, plasma of lcd/led maar het superioriteitsgevoel van sommige Pana plasmaliefhebbers loopt werkelijk de spuigaten uit.
    Het loont zeker de moeite om alles te relativeren maar als je een topic start met daarin de keuze tussen een led/lcd of een plasma dan moet je objectief alle voor- en nadelen durven onder ogen te zien.
    Ik heb dan ook geen enkele moeite om te zeggen dat mijn tv niet perfect is. (maar een Pana plasma bezitter wil niets negatiefs horen over zijn plasma tv).

    By the way, bij een review van mijn tv kwam ik dit tegen. Héél erg interessant om te weten:

    " Philips gebruikt bij deze 21:9 overigens geen 8, maar 10bit om kleuren te reproduceren. Ten opzichte van bijvoorbeeld een plasmascherm, dat normaliter met 8bit werkt en bij 3D-weergave terugschakelt naar 6bit, worden dan ook veel méér kleurnuances weergegeven. In plaats van 64, zijn dat er ineens 1.024. Kleuren zijn daardoor ook egaler en intenser en ook dát heeft Philips dan voor op veel van zijn collega’s uit zowel het LCD- als Plasmakamp."
    Bron: mediatotaal
    Laatst aangepast door Phil Neutral : 30-06-2011 om 18:31

  24. #49

    Standaard

    Aan de TS:

    Zolang je het toestel koopt dat je het mooist vindt spelen, dan zal je geen miskoop doen of spijt van je aankoop hebben.
    Ga enkele grote winkels af en neem je tijd om rond te kijken. (Neem een klein notitieblokje mee of stukje papier om de modellen op je shortlist te noteren zodat je achteraf nog alles kan terugvinden.)

    Voor de grapjassen die bij hoog en laag beweren dat je NOOIT in een winkel een tv mag beoordelen omdat de kijkomstandigheden en instellingen daar nooit optimaal zijn:
    Weet je wat, vraag eens aan een medewerker van de winkel of je een 15-tal verschillende toestellen even 'op proef' naar huis mag meenemen om ze daar in 'ideale omstandigheden' in je woonkamer rustig één voor één uit te proberen. Veel succes daarmee! :wallbash:

    Komaan zeg, waar elders kan je op één plaats zoveel verschillende toestellen naast elkaar zien spelen dan in zo'n winkel.

    Voor de mensen die een woonkamer hebben met veel lichtinval of eentje die moeilijk te verduisteren is, dan blijf kies je toch best een LCD.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Toch nog even herhalen dat ik helemaal niets heb tegen welke techniek dan ook, plasma of lcd/led maar het superioriteitsgevoel van sommige Pana plasmaliefhebbers loopt werkelijk de spuigaten uit.
    Als je mij hier ook mee bedoelt, dan moet je leren lezen en interpreteren.
    Anders mag je dit als niet geschreven beschouwen .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Ik heb dan ook geen enkele moeite om te zeggen dat mijn tv niet perfect is. (maar een Pana plasma bezitter wil niets negatiefs horen over zijn plasma tv).

    By the way, bij een review van mijn tv kwam ik dit tegen. Héél erg interessant om te weten:
    Jou TV (21:9) is NIET interessant voor de TS. Dan kun je gaan schermen met de unieke kleurondersteuning voor deze specifieke TV maar daar geeft de TS helemaal niets aan. Mooi topic over jou TV: *KLIK* en een goede post van een eigenaar eigenaar *KLIK*

    BTW: Ik heb hiervoor een Pana gehad (PZ80) en ben sinds 4 weken in het bezit van een Samsung (D6910). De TV die ik graag had willen hebben van Pana was ruim 2x (!) zo duur. Er bestaat ook nog iets als een prijs/kwaliteitverhouding en een budget. Dan maar een stapje terug, maar ik mis mijn oude Pana wel een klein beetje .

    Nog een (mogelijk) klein minpuntje van een Plasma: de soms wat gehorige ventilator aan de achterzijde.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •