De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Bioscopen in Parijs

  1. #1

    Standaard Bioscopen in Parijs

    Ik ga deze zomer naar Parijs en het lijkt me wel leuk om te zien hoe de bioscopen daar zijn. Nu vroeg ik me echter af of iemand een goede bioscoop daar weer en of de films daar allemaal nagechroniseerd zijn. Heb daar zo'n hekel aan in Duitsland, maar weet niet hoe erg Frankrijk daarin is.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  2. #2

    Standaard

    Zes jaar geleden ben ik tijdens de reis naar Les Arcs en St. Tropez uit nieuwsgierigheid ook eens gaan kijken naar enkele plaatselijke bioscopen. Alle niet-Franstalige films waren gedubd. Misschien ligt het in een wereldstad als Parijs iets anders? One can hope.

  3. #3

    Standaard

    Ik ben zelf nooit in een bioscoop geweest in Parijs, maar ik weet dat er genoeg bioscopen te vinden zijn waar de originele versies draaien.
    Er moet daar vast wel iets van een lokale uitgaansgids met tijden te vinden zijn als je er eenmaal bent. Je moet kijken of er "VO" of "VOST"achter de titels staat.

    Ik vind net een handige site voor je; http://www.salles-cinema.com/
    rechts in het lijstje kan je klikken op de gebieden in Parijs en dan vind je info over veel bioscopen die zich daar bevinden. Heel handig met foto's van de gevels en soms een sfeer impressie van het interieur.
    De meeste artikelen over de specifieke bioscoop linken dan ook naar een schedule op de sites van die ketens. Dus dan kan je al een beetje zien wat voor soort films en welke versies ze draaien.

    Dus je kan alvast een beetje oriënteren wat er interressant uit ziet en hoe je er komt.

  4. #4

    Standaard

    frankrijk is volgens mij wel te vergelijken met belgie en duitsland, maar als je een beetje bioscoop hebt, dan heb je gewoon de mogelijkheid om een keuze te maken welke versie je wilt zien

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de link BobT. Die is zeker handig. Ik wist verder ook niet van VO of VOST, weet ik waar naar moet kijken.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    http://en.wikipedia.org/wiki/Le_Grand_Rex

    Zelf paar jaar geleden geweest voor de cast van Lost. Ontzettend mooi gebouw.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •