Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.

Discussie: DVD-A(udio) dood?

  1. #1

    Question DVD-A(udio) dood?

    Heb ik eindelijk een speler die DVD-A kan afspelen, lijkt het wel of het net als SACD zogoed als uitgestorven is.

    Toch heb ik over DVD-A ook heel lovende dingen gelezen en kan de geluidskwaliteit van eenzame hoogte zijn....

    Helaas kan ik dat zelf niet beamen, heb niet eens 1 DVD-A schijfje

    Rond 2004 schijnt het forum op DVD-A gebied gestorven te zijn..... mmmm, een ander zijn dood is de één zijn brood.....

    Misschien zijn er mensen die nog ergens een krasvrij en uiteraard een goed voorbeeld op gebied van geluidskwaliteit DVD-A schijfje hebben liggen dat ik voor een leuk prijsje kan overnemen om ook eens kennis te maken met DVD-A

    Leven er nog mensen die DVD-A nog regelmatig gebruiken en die mij kunnen vertellen waar ik nog DVD-A kan bestellen?

    Wil graag ook DVD-A eens uit eigen ervaring leren kennen
    Have fun and enjoy your collection

  2. #2

    Standaard

    DVD-A heb ik nog nooit in levenden lijve gehoord of ergens gezien; het is volgens mij een heel stuk minder gangbaar dan SACD. Dat is toch nog steeds hier en daar wel verkrijgbaar en er is toch nog best te vinden.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    DVD-A heb ik nog nooit in levenden lijve gehoord of ergens gezien; het is volgens mij een heel stuk minder gangbaar dan SACD. Dat is toch nog steeds hier en daar wel verkrijgbaar en er is toch nog best te vinden.
    Ik heb zelf 1 SACD, en 2 logeetjes

    Nu wil ik tenminste nog eens DVD-A gaan ervaren, beter laat dan nooit zullen we dan maar denken, het schijnt heel mooi te kunnen zijn.....

    Zelf heb ik DVD-A ook nog nooit in levende lijve meegemaakt, nooit gezien, en gehoord...
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Ik vind sacd veel handiger, geen tv scherm nodig. En met de huidige sacd-rage in Japan valt er heel wat leuks te importeren.

    Er is een blu-ray audio van Tom Petty, eentje van Rush + klassieke releases van Naxos, 2L,... etc.

    De beste dvd-audio's maak je zelf, met HD Audio Solo Ultra Heeft me 65$ gekost, maar je kan er hoge resolutie bestanden mee als dvd-a branden (spelen automatisch af zonder tv scherm). Er bestaan ook gratis alternatieven, maar deze leek me het meest gebruikvriendelijk. Klikken, slepen, tweetal instellingen aankruisen (optimize for gapless playback etc.) en branden.

    Op avaxhome vindt je heel wat vinylrips in hoge resolutie (meestal van op degelijke midrange en high end installaties), die je naar dvd-audio kan branden.

    Veel classic rock, maar bij moderne muziek hoor je pas het verschil tussen vinyl- en cd-mastering: Interpol, Arcade Fire, Massive Attack, etc.

    Aanraders zijn o.a. Fleetwood Mac "Rumours" (45 rpm - audio fidelity), Kate Bush "Hounds of Love (audio fidelity), Eric Clapton "Complete Clapton", Eagles "Hotel California",...
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 25-06-2011 om 00:44

  5. #5

    Standaard

    Dank voor je reactie

    Ik ben alles behalve iemand die veel brand. Het enige dat ik zelf wel eens brand zijn CD's waarop ik MP3's zet voor in de auto, dan passen er zo'n 6 albums op 1 schijfje, je hoeft niet telkens te wisselen en als je auto is opengebroken, je radio weg is, dan liggen juist die schijfjes nog wel in je auto

    Ik wil toch graag eens zelf originele DVD-A schijfjes proberen. Je schreef dat je bij SACD geen scherm nodig hebt, toch heb ik dat anders ervaren. Bij SACD heb je stereo en multichannel bestanden. Vind het bij mijn speler een beetje gebruiksonvriendelijk dat hij niet gewoon alle bestanden, zowel stereo als multchannel door elkaar heen gewoon afspeelt, nee.... je moet de speler op stereo of multichannel zetten, en daarvoor heb ik dan weer wel een scherm nodig Heb ook gezien dat er SACD spelers zijn die enkel stereo SACD's kunnen afspelen.

    Zo, weer veel teveel over SACD en bijna helemaal niets over DVD-A, en dat is toch waar ik naar op zoek ben.....

    Is DVD-A dan echt dood
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 25-06-2011 om 09:31 Reden: tifvout
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Normaal gezien doe ik ook niet meer aan branden.

    Maar notebook is te lawaaierig om direct via dac naar stereo te sturen.

    Dus laat ik m'n high resolution files als dvd-a's branden

    De albums die R.E.M. bij Warner heeft uitgegeven zijn allen uitgegeven als cd + dvd editie. De dvd is "dvd audio".
    Deze kan je nog vinden op het net, maar de prijzen beginnen te stijgen.

    Een andere topper is rumours van Fleetwood Mac, ik heb deze voor 43€ kunnen op de kop tikken wat een koopje is voor deze titel. De 45rpm LP rip die nu op het net circuleert is nog net iets beter qua mastering

    Eagles "Hotel California" is een andere topper op gebied van geluidskwaliteit maar kost minimum 100€ op ebay. Eind augustus komt deze wel uit als hybride sacd. Warner is begonnen met hun populaire out of print dvd-a's op sacd uit te brengen in Japan.

    Ook o.a. King Crimson, Talking Heads, Beach Boys, Santana, The Who (Tommy), T Rex, Sheryl Crow,... etc. hebben dvd-a titels. De meesten zijn natuurlijk OOP, maar op ebay of Amazon Marketplace kan je sommige titels nog vinden. Met wat geduld en geluk aan "normale" prijzen.

    Ik zou geen 125€ aan Hotel California dvd-a gaan besteden, als hij binnen twee maand voor 30€ te koop is als super audio cd. Trouwens de vinyl rip is ook enorm goed.

    Bij sacd kan je soms kiezen tussen redbook, stereo of mch zonder tv scherm (afstandsbediening). Ik heb een stereo sacd speler en krijg automatisch de stereo sacd laag.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 25-06-2011 om 10:46

  7. #7

    Standaard

    Iemand op het forum had mij een pakketje met 8 DVD-A's aangeboden.....

    Ik had ze betaald, maar bij nader inzien zag de verkoper toch af van de deal

    Zijn er nog andere mensen die hun DVD-A's onder een berg stof hebben liggen en mij er misschien een plezier mee willen doen?
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Kan wel zijn...... en erg aardig dat je hem onder de aandacht brengt, MAAR dit Topic gaat over DVD-A en NIET over SACD:wallbash:

    Ik wil graag kennis maken met DVD-A
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Nou dan heb je pech of je moet kapitalen lees meer als 200 tot 250 dollar voor een nieuwe gesealde uitgeven
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Nou dan heb je pech of je moet kapitalen lees meer als 200 tot 250 dollar voor een nieuwe gesealde uitgeven

    Ik hoef helemaal geen nieuwe gesealde DVD-A's wil gewoon eens kennis maken met deze audio vorm, het is echt niet dat ik er kapitalen aan uit wil geven om er kennis mee te maken.

    Heb ook maar 3 SACD's in huis, ook in dat medium ben ik niet super geinteresseerd om daar een collecte van op te bouwen.

    DVD-A lijkt me leuk om er een paar van te vergelijken.

    Heb zelf wel een stapeltje muziek DVD's en muziek Blu Ray's oa van U2, vind deze concerten op dat medium toch al heel aardig klinken (misschien dat daarom SACD en DVD-A een voortijdige dood gestorven zijn?)
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dvd-Audio was meer één amerikaans ding en sacd een Sony japans ding. Het is idd één beetje passe. En dan was sacd in Europa meer een 'succes' dan dvd-audio. Maar beide zijn nooit echt van de grond gekomen. Het was in tegenstelling tot video ook veel minder aantoonbaar beter. Meer onstaat uit en voor vinyl adepten, om in hogere resoluties weer naar muziek te luisteren. Het feit dat heel de wereld meer naar mp3 luistert dan naar een gewone cd, zegt eigenlijk al genoeg. DVD-Audio zal je bijna niet meer vinden. Ik heb er drie. Sacd waarschijnlijk nog wel. (Ik heb er ongeveer 20) Maar je zal nog makkelijker DTS 96/24 audio cd's vinden dan die andere. Daarbij komt dat er nu ook HD audio concert bd's zijn die wel aantoonbaar beyer klinken. De 'oude' formaten komen nog uit de tijd daarvoor, en zijn dus een beetje achterhaald..., inmiddels.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Tja ik heb er een gehad een test dvd audio oh nee erger nog een goede van sara K Hobo
    Maar de eerste heb ik wegegooid dik jaar geleden en de 2e ooit een keer verkocht bij een verzameling cd,s.
    Ik had even voor je gezocht(was ook nieuwsgierig googel maar es op dvd audio titels) staan er ook van 2010 en 2 van 2011 op dat forum(maar geen link waar te krijgen) en had geen zin om me daar te registeren.
    Van mij mag er best maar muziek op blu ray uitkomen in uitstekende kwaliteit(ook oudere titels o.a eagels leve world tour(melbourne) maja snik snik ik hoor de weinig over..
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  13. #13

    Standaard

    Heb wel van de Eagles Farewell Live from 1Tour Melbourne op HD DVD, deze klinkt echt spatzuiver, al heeft mijn schijfje een haperingetje door een heel klein krasje

    Denk dat ze die toch ooit wel eens zullen gaan uitgeven op Blu Ray, dat is toch met de meeste HD DVD titels ondertussen al wel gebeurt.

    Toch schijnen er op DVD-A ook heel mooie titels uitgeven te zijn met een schitterend geluid....
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Ik hier bij cd-universe nog wel wat staan...geen ervaringen met de winkel zelf, misschien heb je er wat aan.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik hier bij cd-universe nog wel wat staan...geen ervaringen met de winkel zelf, misschien heb je er wat aan.
    Bedankt voor de Tip

    Ze hebben er behoorlijk wat staan, maar veel is niet mijn ding, toch zal ik nog eens op mijn gemak kijken of er toch niet wat van mijn gading bijstaat.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Sinds kort ook begonnen met DVD-Audio.

    Omdat mijn blu-rayspeler geen "echte" dvd-audiospeler is doe ik dus het met de Dolby of DTS track. En dat is al mooi!

    Mijn lijstje DVD-A tot zover:

    Metallica - Black Album DD
    Megadeth - Peace sells DTS
    Queen - A Night at the Opera DTS
    3 Doors Down - Away from the Sun DD
    Motorhead - Ace of Spades DD
    Iron Maiden - Dance of Death DTS

  17. #17

    Standaard

    Een paar jaar geleden is dvd-a jammer genoeg gestorven. Het door Panasonic ontwikkeld formaat was vooral een succes in de VS. De tegenhanger nl. sacd werd grotendeels ontwikkeld door Philips in een joint venture met Sony en daar komen nog steeds nieuwe titels van op de markt.
    Dvd audio discs zijn dus niet makkelijk meer te vinden.
    Een paar titels uit mijn dvd-a collectie zijn: Nena live, Chicago(classic), Seal(best of), Foreigner(4), Queen(A night at the opera), The Damned(live anthology), Fleetwood Mac(rumours), Simple Minds(once upon a time), Fleetwood Mac(say you will), R.E.M(automatic for the people), Queen(the game), Blue Man Group(the complex), David Bowie at the tower Philadelphia, Simple Minds(new gold dream), Grandmaster Flash & The Furious Five, en nog wat demo discs.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Sinds kort ook begonnen met DVD-Audio.

    Omdat mijn blu-rayspeler geen "echte" dvd-audiospeler is doe ik dus het met de Dolby of DTS track. En dat is al mooi!

    Mijn lijstje DVD-A tot zover:

    Metallica - Black Album DD
    Megadeth - Peace sells DTS
    Queen - A Night at the Opera DTS
    3 Doors Down - Away from the Sun DD
    Motorhead - Ace of Spades DD
    Iron Maiden - Dance of Death DTS
    Dat is waarschijnlijk waarom het "echte" DVD-A een voortijdig einde is gestorven. Op "gewone" muziek DVD's zijn echt wel een paar zeer goed klinkende uitgaven te vinden. Zo vind ik veel DVD's van U2 erg goed, maar ook Dido heeft een fijn klinkende DVD, die van de Talking Heads(Stop Making Sense) is ook ook nog eens leuk om naar te kijken, komen steeds meer artiesten bij en klinkt gewoon erg lekker. Ook een fijn concert is dat van Genesis- When in Rome 2007 om zo maar eens wat te noemen. Niet alles is goed op DVD, zoals bekent moge zijn, mogen uitgevers graag wat verdienen en meeliften op het succes van anderen en dan bagger op de markt zetten die qua geluidskwaliteit niet veel verder komt dan een matig cassette bandje of nog erger.

    Het nog betere werk staat op Blu Ray, heb nog niet heel veel, maar het heel bekende album 360 van U2 moge bekent zijn. Heb ook een HD DVD met de Live Farewell Farewell Tour van de Eagles, dat dat nog niet is uitgegeven op Blu Ray verbaast me, qua klank swingt ie de pan uit, het laag is laag, lekker laag, denk om de buren verhaal, zo laag Heb nog een paar muziek Blu Rays, ook die van Beyoncé- I Am.... Yours, jammer dat die tr... zoveel ouweneelt en met zichzelf bezig is, maar ook daar staat in goede kwaliteit de muziek op als ze wel eens zingt.

    Muziek op deze manier vind ik fijn om naar te kijken/luisteren, de beeldkwaliteit vind ik minder belangrijk(al is het natuurlijk altijd meegenomen als die ook goed is) als de geluidskwaliteit maar wel goed is. Muziek als achtergrond herrie in bijvoorbeeld winkels vind ik over het algemeen eerder storend. Mag graag muziek luisteren, heb een redelijk uitgebreide smaak zolang er geen krijsende gitaren te horen zijn en jazz.

    Klassiek, voor de klassiek hoeft voor mij ook niet, er is bergen mager klinkende rommel op de markt gezet.

    Muziek op DVD en Blu Ray...... ja dat kan het helemaal zijn.

    Ja...... het echte DVD-A is dus echt dood, maar wil er toch wel kennis van nemen.
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Een paar jaar geleden is dvd-a jammer genoeg gestorven. Het door Panasonic ontwikkeld formaat was vooral een succes in de VS. De tegenhanger nl. sacd werd grotendeels ontwikkeld door Philips in een joint venture met Sony en daar komen nog steeds nieuwe titels van op de markt.
    Dvd audio discs zijn dus niet makkelijk meer te vinden.
    Een paar titels uit mijn dvd-a collectie zijn: Nena live, Chicago(classic), Seal(best of), Foreigner(4), Queen(A night at the opera), The Damned(live anthology), Fleetwood Mac(rumours), Simple Minds(once upon a time), Fleetwood Mac(say you will), R.E.M(automatic for the people), Queen(the game), Blue Man Group(the complex), David Bowie at the tower Philadelphia, Simple Minds(new gold dream), Grandmaster Flash & The Furious Five, en nog wat demo discs.
    Oke, DVD-A is een stille dood gestorven, toch wil ik er wel kennis mee maken, ga er proberen een paar in mijn bezit te krijgen, maar dan echt niet tegen elek kostprijs, het is tenslotte een uitgestorven formaat dat lang niet bij iedereen afgespeeld kan worden...

    BTW, welke van je DVD-A titels vind je het beste klinken?
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke, DVD-A is een stille dood gestorven, toch wil ik er wel kennis mee maken, ga er proberen een paar in mijn bezit te krijgen, maar dan echt niet tegen elek kostprijs, het is tenslotte een uitgestorven formaat dat lang niet bij iedereen afgespeeld kan worden...

    BTW, welke van je DVD-A titels vind je het beste klinken?
    De dvd audio discs van de Simple Minds klinken erg goed en dat geldt ook voor die van Seal.
    Ook die van Foreigner, R.E.M en Queen zijn de moeite waard om eens te beluisteren.

  21. #21

    Standaard

    Sarah K Hobo
    je kunt in ieder geval even de soundtracks luisteren de cd moet makkelijk te vinden zijn(amazon?)
    Of daar makkelijk aan te koemn is weet ik niet.
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  22. #22

    Standaard

    Warner blijft doorgaan met het heruitbrengen van dvd-audio titels op hybrid sacd, voor september 2011 o.a.: "Rumours" van Fleetwood Mac, "4" van Foreigner, "Captain and Me" van Doobie Brothers, "The Doors" van The Doors, "No Secrets" van Carly Simon. Normaal zijn deze allen in zowel stereo als multichannel.

    In Amerika is Warner ook begonnen met het aanbieden van high resolution audio downloads. O.a. "Hotel California" is nu als 24/96 flac en 24/192 flac te verkrijgen. Hier de aankondiging + promo code:

    HDtracks Welcomes Warner Music Group


    We begin our high-resolution audio journey with Warner Music Group with the release of these amazing recordings, presented in unprecedented audiophile quality for your listening experience.
    These recordings are some of the greatest albums of all time and some of the best loved audiophile classics and now they are available as high-resolution downloads. Warner Music Group has been archiving these state of the art albums in 192/24 and 96/24. You are going to be astonished when you hear how clear these sound as HDtracks downloads, exposing previously unheard space, depth and tonal purity.
    Warner Music Group is a global leader in national and international repertoire and home to some of the best-known labels in the recorded music industry including Asylum, Atlantic, Cordless, East West, Elektra, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros., Warner Music Nashville and Word.



    15% off any Warner Music Group titles. Enter promo code warner15

    Simply use code warner15 at checkout to receive 15% off. This one–time use code expires July 5th, 2011 at 11:59 PM PST. Thank you.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat is waarschijnlijk waarom het "echte" DVD-A een voortijdig einde is gestorven.
    Misschien. Ook omdat DVD-Audio nooit echt gepromoot is als opvolger of als aanvulling op je cd collectie. DVD-A is zowieso nooit goed gepromoot. In winkels als Free Record Shop heb ik nooit een bak met DVD-Audio's zien staan. Als je ze niet laat zien aan het publiek worden ze ook niet verkocht, speciaalzaken alleen is niet genoeg.
    Er zijn collega's van mij die nog nooit van DVD-Audio hebben gehoord: "maar heb je dan alleen muziek en geen film op die dvd's ?"
    Ook het onhandige gebruik van het format telt misschien mee. Je moet eerst de TV aanzetten om door het menu te scrollen, daarna kun je pas muziek luisteren.

    Ik vrees dat DVD-audio over een tijdje in het lijstje staat van DCC, DAT, Minidisc en nog een paar andere formats die het net niet gehaald hebben, al is bij de een de "mislukking" wat kleiner als de andere.

  24. #24

    Standaard

    99% heeft nog nooit van dvd-audio of sacd gehoord.

    In Japan is sacd nu populairder dan ooit, naar het schijnt heeft men enkele keren in grote shoppingcentra e.d. sacd gaan promoten met "muziekstands" zoals ook stichting blu ray in NL heeft gedaan voor blu-ray (dat heb ik me toch laten vertellen). Ze hebben daar volgens de "baas" van het sacd-project (UMG) veel positieve respons gehad, ook verrassend veel van jongeren, die kwamen zeggen dat ze nog nooit een echte "hi fi installatie" gehoord hadden en ze enorm onder de indruk waren.

    De keuze van titels was vaak ongelukkig in de beginperiode, zeker voor moderne popmuziek (veel geflopte albums). En het was het slechtst mogelijke moment om een nieuw formaat te lanceren ... Net tijdens de mp3- en cd-r gekte, een formaat met copyright protection op de markt brengen.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 03-07-2011 om 19:09

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    99% heeft nog nooit van dvd-audio of sacd gehoord.

    In Japan is sacd nu populairder dan ooit, naar het schijnt heeft men enkele keren in grote shoppingcentra e.d. sacd gaan promoten met "muziekstands" zoals ook stichting blu ray in NL heeft gedaan voor blu-ray (dat heb ik me toch laten vertellen). Ze hebben daar volgens de "baas" van het sacd-project (UMG) veel positieve respons gehad, ook verrassend veel van jongeren, die kwamen zeggen dat ze nog nooit een echte "hi fi installatie" gehoord hadden en ze enorm onder de indruk waren.

    De keuze van titels was vaak ongelukkig in de beginperiode, zeker voor moderne popmuziek (veel geflopte albums). En het was het slechtst mogelijke moment om een nieuw formaat te lanceren ... Net tijdens de mp3- en cd-r gekte, een formaat met copyright protection op de markt brengen.
    Inderdaad, de meeste mensen kennen deze formaten niet. Jammer.
    Nog minder mensen zullen de recente blu-spec, HQ of shm/ shm-sacd formaten kennen. Enkel in Japan schijnen deze formaten aan te slaan.
    Ik gebruik mijn Oppo nog regelmatig om een dvd-a of sacd op af te spelen.
    Het blijft toch fantastisch klinken.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •