De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard UTP-kabel splitsen??

    Hoi, even ter verduidelijking; ik ben een leek op dit gebied!

    Even onze situatie schetsen: Bekabeld Ziggo modem beneden in huiskamer.
    PC 1 etage hoger naast slaapkamer waar UTP-kabel doorheen loopt.

    Nu wil ik op de slaapkamer een Eminent 7180 met 2GB HD plaatsen.
    Aangezien de utp-kabel toch al door de slaapkamer loopt, is mijn vraag of ik deze kabel hier "gewoon" kan splitsen en dus 2 internetverbindingen kan maken: 1 naar de pc, en 1 naar de Eminent Mediaplayer zodat ik de bestanden van mijn pc op de mediaplayer kan delen of streamen (weet niet of dit zo kan.

    Nu lees ik overal iets van een switch of router. Het verschil is me niet duidelijk.
    Ik heb hier wel nog een Sitecom 4S router liggen van toen ik eens 2 pc's in huis had. Kan dit ook met deze?

    Alle hulp is welkom, jongens!

    Dank jullie wel.

  2. #2

    Standaard

    Een utpkabel splitsen en dan gewoon twee aansluitingen erop zetten zal niet gaan omdat het protocol het niet ondersteund.

    Wat jij nodig hebt is een switch of een hub. Waarbij die laatste eigenlijk af te raden is omdat deze passief is. De router die jij hebt kun je eenvoudig als switch gebruiken door de DHCP server van de router uit te zetten. Google maar eens op "use router as switch''.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Moet het Ziggo modem wel een router ingebouwd hebben, anders kun je de sitecom router gebruiken zonder de DHCP server uit te zetten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Wink

    Bedankt voor je reactie, maar zoals aangegeven ben ik vrij onbekend met al deze termen.
    Ik heb eens gegoogled, maar het zegt me allemaal vrij weinig.
    Even in mijn Jip en Janneke taal:
    Ik knip de utp kabel op de slaapkamer door en zet er een nieuwe rj45 connector op. Deze gaat in de WAN poort van de router.
    De andere 2 utp kabels(1 naar pc-ander naar mediaplayer) gaan in de Lan poorten van de router.

    Moeten dit straight- of switchkabels zijn(ik lees het ook maar net op het web)!
    Vervolgens is het dus de bedoeling dat ik DHCP op mijn router uitzet....enig idee hoe ik dat moet doen???
    Ikzelf heb geen idee wat dit is, en waarom ik dat zou moeten doen...

    Nogmaals bedankt voor alle hulp!!

  5. #5

    Standaard

    Hoeveel netwerkaansluitingen heeft het Ziggo modem?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    1 ethernetaansluiting.
    Het betreft de UBEE EVM3200.

  7. #7

    Standaard

    Dan hoef je DHCP niet uit te zetten in je sitecom en kun je idd de kabel doorknippen of minder werk, de router in de ruimte met de pc zetten en een kabel(straight) terug naar de slaapkamer voor het andere apparaat.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Haha, ja daar was ik ook al aan het denken, maar de vrouwtjes en kabels, he!!
    Maar het zou dus wel allemaal moeten kunnen met deze router?
    Ik zou misschien wel de kabel die naar de mediaplayer loopt alleen maar aan dat ding kunnen aansluiten om bijv. data op te halen van mijn pc, en hem voor de rest te ontkoppelen, en los aan de router laten hangen totdat ik hem weer nodig mocht hebben.
    Zou dat wat zijn, misschien?

    Heb jij misschien ook enig idee of het moeilijk is zo'n mediaplayer via die router in een netwerk op te nemen. Wordt dat weer goochelen met ip adressen en wat nog meer??

    Bedankt hoor!!

  9. #9

    Standaard

    Je houdt hetzelfde aantal kabels, de router staat netjes bij de pc en ik vind het niet makkelijk om zelf zo'n stekkertje er op te monteren. Maar wie ben ik hè.

    Je neemt de mediaspeler al op in het netwerk op deze manier, maar je kunt de stekker er ook uit halen 'als het vrouwtje' het niet ziet zitten een draad naar de speler toe. Gelukkig ben ik thuis zelf de baas.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Ja, mijn vrouw is thuis ook eigen baas, hoor....
    Bedankt voor de hulp. Ik ga er mee werken!!
    Gr,

  11. #11

    Standaard

    Succes en graag gedaan
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •