De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiten Sony Home Cinema Set DAV-DZ340

    Hallo allemaal,

    Kan iemand mij vertellen hoe ik optimaal kan genieten van mijn Sony DAV-DZ340 Home cinema set.
    Ik heb UPC HD mediabox en een Sony TV (kdl 32v5610). Ik wil deze middels een optische kabel aansluiten. Heb ik naast de benodigde HDMI en Optische kabels ook nog de tulp stekkers nodig (audio).

    Wellicht dat iemand dit makkelijk kan uitleggen, hoe alles aan te sluiten.

    Alvast bedankt.

    Groeten, Martijn

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Martijn.

    Wanneer je geluid van Digitale TV via de set wilt horen, kun je het beste een optische verbinding gebruiken tussen de mediabox en de set. Voor andere op de TV aangesloten kun je een analoge (2x tulp) gebruiken.

    Alvast veel luisterplezier.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor het antwoord, dit was inderdaad de oplossing. Maar nu heb ik ondertussen ook een mediaplayer van Netgear aangeschaft. Deze heeft ook een optical out. Nu wil ik deze aansluiten, maar mijn home cinema heeft maar 1 optical IN aansluiting. Nu zijn er optische switches in de markt. Kan ik deze gebruiken om het geluid van mijn netgear mediaplayer via de home cinema te laten lopen.
    Dus HOme cinema optical in -> Optical switch
    optical Switch -> naar UPC mediabox
    optical swicht -> naar mediaplayer

    Kan dit werken?

  4. #4

    Standaard

    Je bedoelt waarschijnlijk met de signaal-richting van de bron(nen) naar de Home Cinema Set.

    Het is mogelijk, maar zelf zou ik het niet aanraden. Dit soort schakelaars zijn meestal mechanisch waardoor je kans hebt dat deze op den duur niet goed meer werken. Daarnaast moet je iedere keer met de hand omschakelen, wat niet echt handig is. Wat ik in jouw geval aan zou willen raden is om te kijken met welke externe bronen je het meest gebruik wilt maken van de 5.1 mogelijkheden en deze dan optisch aan te sluiten en de rest als analoog via de TV laten lopen.

    Wat wel handig zou zijn geweest is dat je voordat je deze set ging aanschaffen wat meer had gekeken naar de mogelijkheden (of beperkingen) van een dergelijke set. Je had toen al rekening kunnen houden met toekomstige 'upgrades' en uitbreidingen en o.a. het huidige probleem kunnen voorkomen.

    Gelukkig ben je niet de enige met een dergelijk probleem en is er ook voor deze een oplossing, al zou deze eigenlijk bij de fabrikant vandaan moeten komen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •