Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 74 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter
    Het goede van episode 6 is de aktie, het waarschijnlijk de beste aktiefilm allertijden! de space battle op het einde is geweldig en de aktie op Endor is ook goed. Het verhaal gaat gewoon netjes verder na episode 5 dus das ook goed. wat betreft episode 5: hier komt geen enkele film dichtbij bijna elke scene is een klassieker, de muziek is fantastisch
    Qua actie an sich is AOTC toch echt de betere (voor mij dan ), natuurlijk danzij de technologische vooruitgang die dat mogelijk heeft gemaakt.

    Het lightsaber gevecht met Qui-Gon en Darth Maul uit episode 1 blijft mijn favoriet, is een lust voor het oog.

    Ik ben het wel met je eens dat Episode 5 de betere is, vanwege de emotionele lading. Visueel vind ik deze zelfs beter dan Ep 6: de battle op ijsplaneet Hoth en de aanblijk van de zweefstad Bespin vind ik toch leuker om naar te kijken dan naar die stomme beertjes in het bos.

    Edit: ff een 'feit' in een mening (de mijne ) veranderd

  2. #27

    Standaard

    Doe mij maar gewoon deel III ( A New Hope).

    gegroet.
    Kurgan says: There can be only one...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A.J. Bodde
    Doe mij maar gewoon deel III ( A New Hope).

    gegroet.
    Wanneer komt die?
    Robert.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A.J. Bodde
    Doe mij maar gewoon deel III ( A New Hope).

    gegroet.
    A new hope is al uit dat is namelijk Star Wars 4
    Niets veranderd ,niets trekt bij ,het verlangen zit erin.

  5. #30

    Standaard

    Ja ja...hahahahahah foutje, sorry, ik bedoel dus eigenlijk deel IV.

    thx
    Kurgan says: There can be only one...

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A.J. Bodde
    Ja ja...hahahahahah foutje, sorry, ik bedoel dus eigenlijk deel IV.

    thx
    Maakt niet uit ben alleen een beetje verdrietig
    Niets veranderd ,niets trekt bij ,het verlangen zit erin.

  7. #32

    Standaard

    Ze zijn allemaal wel leuk, ze hebben allemaal hun goede en hun slechte kanten. Het is in ieder geval niet zoals de Star Trek films, waar zowel hele goede als hele slechte bij zitten...

  8. #33
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Ze zijn allemaal wel leuk, ze hebben allemaal hun goede en hun slechte kanten.
    absoluut mee eens
    deze heeft dus goede en slechte gedeeltes in een film zitten
    moet wel zeggen dat deel 1 beter in elkaar zat wat verhaal lijn betref
    het verhaal liep gewoon wat vloeiender zeg maar en met deze kom het wat haperig over
    maar al met al heb ik er toch weer van genoten al was het maar vanwege het goede geluid

  9. #34

    Standaard

    Ik weet niet wat er met me is, maar:
    -ik vind Jar Jar nog niet eens zo irritant in TPM
    -ik vind Return of the Jedi nog niet eens zo slecht
    -ik vind die Ewoks helemaal niet irritant
    -ik vind dat liefdesverhaal in AOTC helemaal niet zo erg,
    er is toch niks mis met mij?
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    moet wel zeggen dat deel 1 beter in elkaar zat wat verhaal lijn betref
    het verhaal liep gewoon wat vloeiender zeg maar en met deze kom het wat haperig over
    Ja, dat is mijn voornaamste bezwaar tegen AOTC, namelijk dat het verhaal aan het begin van de film een schop krijgt om het verhaal vooruit te helpen en vervolgens halverwege gaat alle vaart eruit.
    ...maar dat wordt vervolgens weer goed gemaakt (gelukkig), maar toen ik de film voor het eerst zag maakte ik me wel een beetje zorgen hoor

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB
    Ik weet niet wat er met me is, maar:
    -ik vind Jar Jar nog niet eens zo irritant in TPM
    -ik vind Return of the Jedi nog niet eens zo slecht
    -ik vind die Ewoks helemaal niet irritant
    -ik vind dat liefdesverhaal in AOTC helemaal niet zo erg,
    er is toch niks mis met mij?
    Nee hoor Brian , er is niks mis met je.
    Ik ben zwaar verslaafd aan SW en ik vindt het allemaal even mooi.
    Zelfs een Laserdisc met dolby surround ziet er goed uit.
    Blijkbaar is men vergeten dat het de visie is van een persoon en niet die van 180 miljoen fans.
    Moet je nagaan wat voor film je dan krijgt.
    Ik vondt TPM fantastisch ( 2 x gezien in Amerika, ja ik ben in de war) , Ik vindt AOTC nog beter en vindt deel IV t/m VI net zo goed, maar je moet het verhaal als geheel zien en dan kan men pas een oordeel vellen of Ome Sjors wel of niet zijn best heeft gedaan.
    Tot op heden doet hij prima zijn best.
    Zou het een probleem zijn als ik een IQ van glas water zou hebben?
    Dvd-profiler

  12. #37
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    maar toen ik de film voor het eerst zag maakte ik me wel een beetje zorgen hoor
    ik dus ook maar nu ik m helemaal heb gezien weet ik dat het allemaal wel weer goed komt en heb zeker geen spijt van deze deel 2
    integendeel ik heb er zelfs heerlijk van genoten dus

  13. #38

    Standaard

    Sorry, maar ik snap al dat "gezeur" ook niet.
    Ik bedoel je moet de hele serie gewoon als puur entertainment zien en er geen diepgang a la Godfather (om maar eens wat te noemen) van verwachten. Met die instelling moet je hier naar kijken en dan zijn het gewoon super films!
    En ja er zijn ook in deze serie mindere, maar zeer zeker geen slechte, afleveringen.

    Episode I vond ik helemaal niet slecht en ik vond Jar Jar Binks ook geen irritante verschijning.
    Vond hem wel wat hebben, erg grappig. Maar vind het ook niet erg dat ie nu geen rol van betekenis meer heeft daar ik de de "donkere" sfeer prefereer. Dat houdt het evenwicht er weer een beetje in.

  14. #39

    Standaard

    Dit is een echte Bioscoop film , alleen al voor het geluid de moeite waard om in de bioscoop te zien ,en samuel is gewoon zo meesterlijk met zijn paarse lightsaber Valt me toch op dat niet veel mensen die DVD's kopen ze eerst gezien hebben of uberhaubt de moeite gedaan hebben om toppers in de bioscoop te zien , zonde aangezien de film alleen maar echt tot rechtkomt in de bioscoop!


  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kroegie
    Dit is een echte Bioscoop film , alleen al voor het geluid de moeite waard om in de bioscoop te zien ,en samuel is gewoon zo meesterlijk met zijn paarse lightsaber Valt me toch op dat niet veel mensen die DVD's kopen ze eerst gezien hebben of uberhaubt de moeite gedaan hebben om toppers in de bioscoop te zien , zonde aangezien de film alleen maar echt tot rechtkomt in de bioscoop!
    Ik ben dit jaar slechts 2 keer naar de bioscoop gegaan en het was beide keren voor AOTC.

    Persoonlijk irriteer ik mij aan sommige bezoekers die het nodig vinden 8 euro te spenderen om andermans filmplezier te vergallen...

  16. #41

    Standaard

    Het valt me op dat in het merendeel van de postings alleen maar over het geluid en het beeld gesproken wordt. Is het verhaal en de acteerprestaties ineens niet meer belangrijk?

    Ik denk juist dat de delen 4,5 en 6 juist drijven op de vertolkingen van Han Solo, Prinsess Leia, Obi wan en dergelijke. Persoonlijk heb ik het idee dat bij deel 1 en 2 het beeld en geluid voorop stond; het moest een zo mooi mogelijk visueel en audio spectakel worden. Dat dit dan ten koste gaat van andere dingen wordt maar voor lief genomen.

    Oke, de vergelijking met Bad Company is natuurlijk niet te maken. De enige reden waarom ik dat deed was omdat ik ze op dezelfde avond gekeken heb, en Bad Company me meer boeide dan SW II. Ik kan me dus bijzonder ergeren aan de vertolking van Anakin, die een uitstraling heeft van een doorsnee koelkastdeur. Dan is Chris Rock nog beter te hebben.

    Maar vergelijk ik SW II met Spiderman, die ik gisteravond gekeken heb, dan had Spiderman nu net die elementen wel die ik in SW II miste: humor, goed acteerwerk en een verhaal. In deze film vind ik de mix van alle elementen dus wel goed aanwezig en ik heb me dan ook erg vermaakt.
    Rimmer: "Step up to Red Alert"
    Kryten: "Are you quite sure, sir? It does mean changing the bulb !"
    - Red Dwarf: the series -

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mycroft
    Het valt me op dat in het merendeel van de postings alleen maar over het geluid en het beeld gesproken wordt. Is het verhaal en de acteerprestaties ineens niet meer belangrijk?

    Ik denk juist dat de delen 4,5 en 6 juist drijven op de vertolkingen van Han Solo, Prinsess Leia, Obi wan en dergelijke. Persoonlijk heb ik het idee dat bij deel 1 en 2 het beeld en geluid voorop stond; het moest een zo mooi mogelijk visueel en audio spectakel worden. Dat dit dan ten koste gaat van andere dingen wordt maar voor lief genomen.
    Voor mijn gevoel zit er juist meer verhaal in de nieuwe trilogie dan in de oude. Vooral de Machiavellistische manier waarop Palpatine een gooi naar de macht doet en daarmee een complete oorlog in gang zet vind ik een leuk gegeven. De algehele verhaalstructuur zit voor mijn gevoel iets ingewikkelder in elkaar dan in de oude trilogie, waar het voornamelijk draaide op de ondelinge relaties van de personages op microniveau en de strijd van de rebellen tegen de Empire, waarbij de politieke relaties tussen de twee groepen eigenlijk erg duidelijk waren afgetekend.

    Voor mij hebben alle vijf de films het Star Wars gevoel (whatever that may be), maar juist het feit dat de nieuwe trilogie qua insteek anders is dan de oude maakt ze interessant.

    Persoonlijk had ik erg teleurgesteld geweest als de nieuwe trilogie een kopie had geweest van de oude, met dezelfde archetypen als personages en een soortgelijke verhaallijn.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darth tyranus
    starwars is mijn alles als episode 3 uit is gekomen en dat ik hem 12 keer heb gezien in de bioscoop dan is het einde voor mij dan pleeg ik zelfmoord ik kan niet leven zonder starwars
    Pleeg dan maar zelfmoord, want deel 7,8 en 9 zit er toch echt niet meer in..

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Sorry, maar ik snap al dat "gezeur" ook niet.
    Ik bedoel je moet de hele serie gewoon als puur entertainment zien en er geen diepgang a la Godfather (om maar eens wat te noemen) van verwachten. Met die instelling moet je hier naar kijken en dan zijn het gewoon super films!
    En ja er zijn ook in deze serie mindere, maar zeer zeker geen slechte, afleveringen.

    Episode I vond ik helemaal niet slecht en ik vond Jar Jar Binks ook geen irritante verschijning.
    Vond hem wel wat hebben, erg grappig. Maar vind het ook niet erg dat ie nu geen rol van betekenis meer heeft daar ik de de "donkere" sfeer prefereer. Dat houdt het evenwicht er weer een beetje in.
    Hehe eindelijk iemand die het begrepen heeft. Het zijn gewoon allemaal prachtige films. Er wordt veel te veel ge******d op episode 1 en episode 2. Het wordt ook allemaal te veel vergeleken met episode 4, 5 en 6. We praten dan wel over 20 jaar geleden. Andere tijd andere stijl. 1, 2 en 3 konnen 20 jaar geleden nog niet gemaakt worden met die techniek. Episode 1,2 en 3 zijn daarom eigenlijk ook meer films op zichzelf geworden en moeten daarom niet constant vergeleken worden met 4,5 en 6.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Winand

    Het wordt ook allemaal te veel vergeleken met episode 4, 5 en 6. We praten dan wel over 20 jaar geleden. Andere tijd andere stijl. Episode 1,2 en 3 zijn daarom eigenlijk ook meer films op zichzelf geworden en moeten daarom niet constant vergeleken worden met 4,5 en 6.

    Ik ben het eens met jouw stelling andere tijden, andere stijl, maar niet dat je ze moet zien als losstaande films. Ze zijn nu eenmaal onderdeel van één groot verhaal, daarmee dus onherroepelijk verbonden aan Ep. 4, 5 en 6 en zullen ze er ook altijd mee vergeleken worden.

    Al met al zijn het toch de films waar de wereld al zo lang naar uitgekeken heeft dus alle kritiek vind ik meer dan begrijpelijk.
    Very funny Scotty, now beam up my clothes!
    "Stop blowing holes in my ship!!"

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bahamut31
    Al met al zijn het toch de films waar de wereld al zo lang naar uitgekeken heeft dus alle kritiek vind ik meer dan begrijpelijk.
    Het lijkt me dus dat wat George Lucas ook gedaan had met deze films ze toch voor sommige mensen de verwachtingen niet hadden kunnen waarmaken.

  22. #47

    Standaard

    SW AOTC heeft me sterk verbaasd.
    Nog nooit heb ik zoveel prachtacteurs samen zo slecht zien acteren in zo'n slecht verhaal.

    Misschien kunnen degenen die de film gezien hebben me de titel verklare, want hij lijkt me zeer slecht gekozen.

  23. #48

    Standaard

    Ik vond het, zeker vergeleken met Episode 1 echt een saaie film...

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel B.
    SW AOTC heeft me sterk verbaasd.
    Nog nooit heb ik zoveel prachtacteurs samen zo slecht zien acteren in zo'n slecht verhaal.
    Tsja, is een kwestie van smaak. Ik vind dat Ewan McGregor, Iain McDermid, Christopher Lee, Temuera Morrison, maar ook de veel bekritiseerde Nathalie Portman en Hayden Christensen hele goede prestaties neerzetten. Ik heb alleen heel veel moeite met het stem-acteren van Ahmed Best als JarJar Binks.

    En als het verhaal je niet aanspreekt, tja, dan houdt het snel op....

    [B]
    Misschien kunnen degenen die de film gezien hebben me de titel verklare, want hij lijkt me zeer slecht gekozen.
    Wat begrijp je er niet aan?

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel B.
    SW AOTC heeft me sterk verbaasd.
    Nog nooit heb ik zoveel prachtacteurs samen zo slecht zien acteren in zo'n slecht verhaal.
    [/B]

    Welke elementen vond je niet goed aan het verhaal dan? En welke wel?

    [B]
    Misschien kunnen degenen die de film gezien hebben me de titel verklare, want hij lijkt me zeer slecht gekozen.
    <Sarcasm>
    Ja, inderdaad, ik heb echt helemaal geen clones gezien en de werd helemaal nix en niemand aangevallen!!</Sarcasm>

    Zonder dolle: George Lucas kiest expres titels uit die 'pulp' aandoen, als homage aan de oude sci-fi/horror pulp serials die in de bioscoop draaiden vroeger toen hij nog een klein Sjorsje was.

    De titel zet je enigszins op het verkeerde been, omdat het suggereert (althans bij was dat het geval) dat de 'goeien' door clones worden aangevallen, ipv dat ze aan dezelfde kant vechten. Dit wordt ook eens versterkt doordat iedereen weet dat clones later stormtroopers worden en dat zijn nou net bad guys. (Overigens vind ik dit een van de sterkere punten uit de nieuwe trilogie: het onderscheid tussen goed en kwaad is wat meer diffuus dan in de ouwe trilogie).

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •