Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 74 van 74 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik ga ervan uit dat een regisseur als Lucas zijn acteurs zeer kort houdt.
    Alle hoofdacteurs schijnen op een soort automatische piloot aan 50% te acteren. Niemand schijnt echte emoties te (mogen) tonen.
    Ik verwacht niet dat Jackson zijn Pulp Fiction personage ten berde brengt en ik weet dat Jedi nu eenmaal personages zijn die ten allen tijde hun kalmte bewaren.
    Maar het komt me alles zeer houterig over wanneer telkens een personage laat weten in wat voor immens gevaar hun Star-Wars-Universum zich wel bevindt, dit gedaan wordt als een boodschappenlijstje wordt voorgelezen.

    Ik keek ten zeerste uit naar de prequels maar wat potientieel een zeer interessant verhaal kon zijn, wordt gaat ten onder aan zwakke acteerprestaties en een te groot vertrouwen in de alom aanwezige SFX.

  2. #52

    Standaard

    Het luistert allemaal nogal nauw: Anakin (nog net geen Jedi Knight) laat zich toch een paar keer flink gaan ('He's holding me back!!', om over de Tusken Raider scene maar niet te spreken).
    En het zou inderdaad vreemd zijn als hoogwaardigheidsbekleders zich emotioneel zouden laten gaan, hoe kritisch de situatie ook is. De hoofdpersonen van deze trilogie zijn ervaren Jedi Knights/Masters, senatoren, koninginnen, hoge ambtenaren etc. Deze rollen worden uitstekend gespeeld, maar wat je zegt klopt in die zin, dat Lucas zijn acteurs altijd in dienst stelt van het verhaal en de film, en niet andersom. Hij geeft acteurs heel weinig ruimte om met het verhaal op de loop te gaan. Het verhaal vraagt om dit soort acteren, en nogmaals als het verhaal je dan niet aanspreekt, houdt het snel op.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel B.
    Ik ga ervan uit dat een regisseur als Lucas zijn acteurs zeer kort houdt.
    Alle hoofdacteurs schijnen op een soort automatische piloot aan 50% te acteren. Niemand schijnt echte emoties te (mogen) tonen.
    Ik verwacht niet dat Jackson zijn Pulp Fiction personage ten berde brengt en ik weet dat Jedi nu eenmaal personages zijn die ten allen tijde hun kalmte bewaren.
    Maar het komt me alles zeer houterig over wanneer telkens een personage laat weten in wat voor immens gevaar hun Star-Wars-Universum zich wel bevindt, dit gedaan wordt als een boodschappenlijstje wordt voorgelezen.

    Ik keek ten zeerste uit naar de prequels maar wat potientieel een zeer interessant verhaal kon zijn, wordt gaat ten onder aan zwakke acteerprestaties en een te groot vertrouwen in de alom aanwezige SFX.
    Het blijft uiteindelijk een kwestie van smaak en van de context waarin zaken worden bekeken. Als ik Star Wars kijk, wil ik special effects. Veel special effects. Ik wil lightsabers. Veel lightsabers. Ik wil clones. Veel clones. Ik wil sterren zien. Veel sterren. Ik wil Nathalie Portman zien. Veel Nathalie. Enz enz enz.

    Is het verhaal en acteren ondergeschikt aan dit alles? Zeer zeker niet, maar ik hanteer dan wel andere normen dan als ik naar Shakespeare's MacBeth of Othello kijk. Dan zeg ik toch achteraf ook niet dat de Special Effects suckten.

    Het gaat erom dat er een juiste balans wordt gevonden in datgene wat voorgeschoteld wordt. Naar mijn mening zijn ze er redelijk in geslaagd. Een en ander heb ik reeds uiteengezet in een eerdere post in deze thread...

  4. #54
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid


    Het blijft uiteindelijk een kwestie van smaak en van de context waarin zaken worden bekeken. Als ik Star Wars kijk, wil ik special effects. Veel special effects. Ik wil lightsabers. Veel lightsabers. Ik wil clones. Veel clones. Ik wil sterren zien. Veel sterren. Ik wil Nathalie Portman zien. Veel Nathalie. Enz enz enz.

    Is het verhaal en acteren ondergeschikt aan dit alles? Zeer zeker niet, maar ik hanteer dan wel andere normen dan als ik naar Shakespeare's MacBeth of Othello kijk. Dan zeg ik toch achteraf ook niet dat de Special Effects suckten.

    Het gaat erom dat er een juiste balans wordt gevonden in datgene wat voorgeschoteld wordt. Naar mijn mening zijn ze er redelijk in geslaagd. Een en ander heb ik reeds uiteengezet in een eerdere post in deze thread...
    Volkomen mee eens, kzou het niet beter kunnen verwoorden ... ik denk trouwens niet dat de acteurs zo kort gehouden worden hoor ...

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    Hij geeft acteurs heel weinig ruimte om met het verhaal op de loop te gaan. Het verhaal vraagt om dit soort acteren, en nogmaals als het verhaal je dan niet aanspreekt, houdt het snel op.
    Mee eens. Ik denk dat SW zich niet leent voor acteurs die continu vragen "what's my motivation?". Jedi's zijn nu eenmaal stoer en raken niet snel hun kalmte kwijt...
    Daarnaast is reeds in andere threads ter sprake gekomen dat het een uitdaging blijft voor acteurs om zich in te leven in een omgeving die zij helemaal niet zien, vaak met acteurs die ze niet zien.

    Ik vind dat ze het er nog aardig van af brengen.

  6. #56

    Standaard

    Even lichtelijk off-topic. Op de officiële StarWars site staat in het Episode II forum een hilarische thread waarin de dialogen uit AOTC worden vervangen en/of aangevuld door andere dialogen. Er zitten een paar klassiekers bij, bijvoorbeeld deze:

    Yoda in de clone transporter terwijl hij slagveld overziet:
    "mmmmm, the smell of napalm in the morning, nothing like it there is"....

    of deze:

    Dooku: "Join me Obi-Wan, and together we will defeat the Sith"
    Obi-Wan: "I will never join you"
    Dooku: "ehm, ok, then I'm your father"

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    Even lichtelijk off-topic. Op de officiële StarWars site staat in het Episode II forum een hilarische thread waarin de dialogen uit AOTC worden vervangen en/of aangevuld door andere dialogen. Er zitten een paar klassiekers bij, bijvoorbeeld deze:

    Yoda in de clone transporter terwijl hij slagveld overziet:
    "mmmmm, the smell of napalm in the morning, nothing like it there is"....

    of deze:

    Dooku: "Join me Obi-Wan, and together we will defeat the Sith"
    Obi-Wan: "I will never join you"
    Dooku: "ehm, ok, then I'm your father"
    hehe leuk

    Directe URL of titel van thread?

  8. #58

    Standaard

    Bij deze, trek er wel wat tijd voor uit, want de thread is nu bijna 200 pags lang, maar absoluut de moeite waard, vooral als ze Monty Python dialoog gaan gebruiken

    'We are the Jedi Knights who say.....NI!!!"

    http://forums.starwars.com/thread.js...8&thread=56226

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    Bij deze, trek er wel wat tijd voor uit, want de thread is nu bijna 200 pags lang, maar absoluut de moeite waard, vooral als ze Monty Python dialoog gaan gebruiken

    'We are the Jedi Knights who say.....NI!!!"

    http://forums.starwars.com/thread.js...8&thread=56226
    Ik zit nog steeds te wachten op Ezekiel 25:17 vlak voordat Mac Windu een vijand een kopje kleiner maakt met zijn lightsaber
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    Bij deze, trek er wel wat tijd voor uit, want de thread is nu bijna 200 pags lang, maar absoluut de moeite waard, vooral als ze Monty Python dialoog gaan gebruiken

    'We are the Jedi Knights who say.....NI!!!"

    http://forums.starwars.com/thread.js...8&thread=56226
    Thnx!

  11. #61

    Standaard

    Anakin: ONE DAY I WILL BE THE MOST POWERFUL JEDI EVER!!!!!
    Padme:Yup.
    Anakin:What?
    Padme:Yup. You are going to be the most powerful Jedi ever. You will rule as a Dark Jedi known as Darth Vader. Your name will be feared throughout the galaxy. But your son, who you don't know exists, is going to turn you back to the good side right before you die saving him from evil Emperor Palpatine.
    Anakin:Are you allright, Padme. I don't think you are feeling very well.
    Padme:Just wait. You'll see.
    Anakin: OK.... (to himself) and I thought I was crazy.



    Deze is goed
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    'We are the Jedi Knights who say.....NI!!!"
    LOL!

    Met het gevaar beticht te worden van Star Wars bashen: ik vond er geen ene moer aan... Zo zonde. Ik vergelijk het niet met de oude SW films, maar het verhaal 'grijpt' me niet en de acteurs 'leven' niet. Dialogen worden gewoon uitgesproken en de woorden vallen gewoon op de grond, het doet helemaal niets. Ach...het beeld is perfect, de computer gizmo's zijn weer in full force ingezet en het geluid is geweldig...maar dat heb je geen reet aan als de film niet boeit. Bij vlagen was Ewan goed en natuurlijk staat de performance van 'Count' Christopher Lee als een huis, maar de rest deed maar wat. Misschien teveel blue/green screen acteerwerk (weet ik niet zeker)? Na SW1 was ik al niet meer zo nieuwsgierig naar deel 2 en ik heb 'm niet eens gehuurd maar zag 'm toevallig bij een vriend in het rek staan en heb 'm geleend. Jammer...DVD-jaar 2003 is voor mij verkeerd begonnen met deze film...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Ach...het beeld is perfect, de computer gizmo's zijn weer in full force ingezet
    Hmm, ik vond het beeld nou niet zo denderend... transfer is wel strak, maar om nu te zeggen dat ik die effecten goed gelukt vond allemaal. Het zag er maar nep uit.

    Vooral Yoda.... yech!!

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Hmm, ik vond het beeld nou niet zo denderend... transfer is wel strak, maar om nu te zeggen dat ik die effecten goed gelukt vond allemaal.
    Zo goed heb ik niet eens gekeken... Beeld was idd strak, maar ik heb er nog niet echt goed voor gezeten (zal ik denk ik ook niet eens doen). Wat ik volgens mij wél zag, was een minder geslaagde montage van een stunt. Als onze helden op een gegeven moment gepakt zijn en in de arena hun 'wisse dood' tegemoet zien (zinderende spanning natuurlijk...not) bevrijd Amidala zich al snel en ze staat bovenop de pilaar en springt dan naar beneden. Ik heb het een paar keer heen en weer zitten spoelen maar volgens mij is de cut van Natalie naar stunt double niet zo geslaagd. Meestal moet je er echt op letten om te zien dat het iemand anders is - als je het al kunt zien. Maar deze keer klopt er volgens mij iets niet in de beweging of de positie. Echt iets om effe frame by frame te bekijken van dichtbij maar ik had geen zin om van de bank te komen...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Echt iets om effe frame by frame te bekijken van dichtbij maar ik had geen zin om van de bank te komen...
    Als je de film zóóó slecht vindt, en dat vind je want dat blijkt uit echt elke zin die je schrijft, hou dan aub op de hele tijd dat hier te spuien.

    We weten inmiddels wel hoe slecht je hem vindt. Het begint wat mij betreft nu echt vervelend te worden.
    Please?
    Robert.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie
    Het begint wat mij betreft nu echt vervelend te worden.
    Please?
    Oh...sorry hoor...Ik weet niet waar je last van hebt, maar er worden ook wel eens films afgekraakt die ik weer leuk vind. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik post hier 2 stukkies en ik laat me volgens mij nog redelijk genuanceerd uit. Dit is nu eenmaal mijn mening, dus wen er maar aan. Misschien klinkt het een beetje naar, maar ik ben gewoon danig teleurgesteld in SW1&2, en dat klinkt idd door in mijn posts. En als je dat niet leuk vind, moet je er maar overheen lezen.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  17. #67

    Standaard

    Volgens mij heeft Mike tot nu toe alleen opbouwende kritiek geplaatst, maar goed...

    Ik zal SWII vast nog wel eens kijken en dan zal ik eens opletten op die cut bij die stunt-double.

  18. #68
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik


    Ik zal SWII vast nog wel eens kijken en dan zal ik eens opletten op die cut bij die stunt-double.
    Het enige dat mij is opgevallen in die scene, is dat Anakin zich gewoon omdraait om naar miss tuttebel te kijken ... en niet naar boven (waar ze ondertussen al was).

  19. #69

    Standaard

    Het is nog niet zo eens de kritiek (ik ben geen fan van de film en hij heeft ook best wel gelijk in het acteerwerk enzo wat mij betreft), maar de manier waarop.
    Het is een beetje de (cynische) ondertoon die in elke zin zit. Vind ik vervelend lezen. Maar goed, wie ben ik .


    Kritiek kun je natuurlijk hebben en moet je hier ook spuien.
    Om jullie eerlijk de waarheid te zeggen heb ik het idee dat de film erg gehyped wordt. Zo goed is ie volgens mij ook niet en pretendeerd de film meer dan hij daadwerkelijk is.
    Robert.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Het enige dat mij is opgevallen in die scene, is dat Anakin zich gewoon omdraait om naar miss tuttebel te kijken ... en niet naar boven (waar ze ondertussen al was).
    Het enige wat mij opviel was dat aanvankelijk haar armen strak naar boven met de kettingen worden gespannen, maar ze dan toch met haar handen bij haar mond kan komen op een sleutel oid te pakken...

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie
    Het is een beetje de (cynische) ondertoon die in elke zin zit. Vind ik vervelend lezen.
    Ik was inderdaad ook in een hele cynische bui...en dat heeft denk ik te maken met de hype eromheen. Je verwacht een hoop en dat stelt het resultaat teleur... Maar ja, laten we de thread niet teveel vervuilen met off-topic gekibbel...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  22. #72

    Standaard

    Film was ontzettend gehyped en in mijn ogen ook een ontzettende flop! Iedereen roept dat ie beter is dan de The Phantom Menace maar in mijn ogen is die zo slecht nog niet bij het zien van dit enorme prullaria! En vooral die arena scene waar Lucas en consorten zo trots op is is om te huilen. Daar is toch werkelijk niets echts meer aan. Het lijkt meer op een lange intro van een computer game dan op een film! Toen ik hem in de bios voor de eerste keer zag vond ik hem nog aardig te pruimen, waarschijnlijk omdat ik er zo naar uitgegeken had, op dvd thuis echter vond ik er geen bal meer aan.

    Het wordt tijd dat de oude trilogie op dvd uitgebracht wordt zodat Star Wars weer wat van z`n oude magie terug wint. Naar mijn mening heeft Lucas het totaal verprutst...

  23. #73

    Standaard

    ik vind dat anakin goed is gecast hij is de beste acteur van de film

  24. #74

    Standaard

    Originally posted by TK 1405
    [B]hij (Anakin) is de beste acteur van de film
    Ik ben geen fan dus met mijn mening hoef je geen rekening te houden.
    Maar ik denk dat je al hard naar een SW-fan moet zoeken die je hierin gelijk zal geven.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •