De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Harry Potter en de Steen der Wijzen (re-release) [DVD]

    Harry Potter en de Steen der Wijzen (re-release)

    Her-uitgave van het eerste deel uit de Harry Potter reeks, die niets nieuws in petto heeft.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Dit is al de 12de uitgaven van de 1ste disc bij deze film, want bij deel 2 is het nog ééntje meer.

    2 disc SE (Digipack)
    1 disc uitgaven (later)
    2 disc SE (heruitgaven in keepcase)
    3 disc uitgaven (hh 1 disc uitgaven films 1-3)
    6 disc uitgaven (hh 2 disc uitgaven films 1-3)
    2 disc uitgaven (hh 1 disc uitgaven film 1 & film 2.)
    4 disc uitgaven (hh 1 disc uitgaven films 1-4)
    8 disc uitgaven (hh 2 disc uitgaven films 1-4)
    1 disc uitgaven (hh 1 disc uitgaven met andere cover) Alleen te koop bij Blokker.
    4 disc uitgaven (hh 2 disc uitgaven in Ultimate Edition.)
    12 disc uitgaven (hh 2 disc uitgaven in Limited Kasteel uitgaven.)
    en nu dus opnieuw een hh van de 1 disc met weer een andere cover.

    Deel 2 het zelfde rijtje met daarbij nog 2 disc SE digipack met de film in 4:3.
    Laatst aangepast door pietdvd : 03-07-2011 om 01:35

  3. #3

    Standaard

    Tja, dit loopt nu wel de spuigaten uit. Anderzijds vindt Warner het dan weer niét de moeite om de Ultimate Editions 3 t/m 6 hier uit te geven, die wél een substantiële verbetering zijn en niet de zoveelste kopie van hetzelfde.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    De eerste film werd destijds ook in zowel 4:3 als 16:9 aangeboden, voor zover ik weet. Ik zie het trouwens niet in dat lijstje staan, maar een jaar of twee terug heeft Warner ook de 2 disc versies opnieuw uitgegeven met nieuwe covers die nauwer bij elkaar aansloten. Want uniformiteit, dat kennen ze niet bij Warner. Als fan van het eerste uur heb ik telkens de éérste uitgaves gekocht, met het gevolg dat Harry Potter and the Prisoner of Azkaban uit de toon valt met dat deze geen sleeve had en gewoon in een keepcase werd verkocht.

    Anyway, misschien wordt het tijd om na de DVD-release van Deathly Hallows Part 2 het zooitje weg te doen en dan de complete box te kopen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    De eerste film werd destijds ook in zowel 4:3 als 16:9 aangeboden, voor zover ik weet. Ik zie het trouwens niet in dat lijstje staan, maar een jaar of twee terug heeft Warner ook de 2 disc versies opnieuw uitgegeven met nieuwe covers die nauwer bij elkaar aansloten. Want uniformiteit, dat kennen ze niet bij Warner. Als fan van het eerste uur heb ik telkens de éérste uitgaves gekocht, met het gevolg dat Harry Potter and the Prisoner of Azkaban uit de toon valt met dat deze geen sleeve had en gewoon in een keepcase werd verkocht.

    Anyway, misschien wordt het tijd om na de DVD-release van Deathly Hallows Part 2 het zooitje weg te doen en dan de complete box te kopen.
    Jij doelt op de 2 disc SE (heruitgaven in keepcase) al dan niet met een sleeve er omheen zoals Batman Begins. Het zijn er dus eigenlijk 14 voor deel 2 en 13 voor deel 1, want ben ik bij deel 1 nog de hh van de 2 disc SE digipack in de limited giftset vergeten.

    Bij elke nieuwe film volgde wel steeds een aanpassing:

    Deel 2: Lage bitrate en ook verkrijgbaar in 4:3
    Deel 3: Keepcase (zoals je zelf al noemde.), boekje en enige film die meteen ook een 1 disc had. Door korte speelduur Vlaamse track aanwezig.
    Deel 4: Keepcase met sleeve. Boekje weg, wel een reklame flyer.
    Deel 5: Exclusieve Bluray extra die de dvd niet heeft. Sommige winkels verkochten de dvd ook zonder sleeve. Door korte speelduur Vlaamse track aanwezig.

    Deel 6: Titel in het Engels, tot Deel 5 in het Nederlands. Sommige winkels verkochten de dvd ook zonder sleeve. zowat zelfde speelduur als deel 1 en daardoor ruimte voor wederom met Vlaamse track aanwezig.
    Deel 7.1: Titel wederom in het Engels, bij deel 6 kon er nog wel in komen maar is het toch wel erg jammer. De Duitste audiotrack is terug (Deel 1) en de Vlaamse is weer weg.

    Ik heb deel 6 en 7.1 expres niet gekocht en nu flikken ze het weer om 1 oude extra (Making off van 44 minuten van de oude dvd/BD.) bij de BD Ultimate editie uit de VS met NL ondertitels (zie dvdinfo) van deel 5 weg te laten ipv de oude BD te gebruiken met die extra als disc 1.. Een heel nieuw geperste disc voor die nieuwe 2 disc UE BD dus terwijl ze gewoon een oude hadden kunnen gebruiken voor disc 1.

    Ik hoop dat de UE in de Benelux snel een doorstart krijgen en de UE van deel 5 een 3 disc dvd word met ook nog de 1ste instantie exclusief voor BD extra (28 mini documentaires over OOTP met een speelduur van 63 minuten.) die makkelijk nog bij gezet kan worden op de oude 2 disc. De nieuwe extra's (Voor de 3de disc) lijken me zeker wel interessant. Voor de BD versie een 2 disc UE zoals de VS, maar dan wel de oude als 1ste disc.

    Wat betreft complete BD set zou ook nog een overweging zijn om te kopen ipv alleen de laatste 4 als UE als ik op BD over ga, maar laat ze eerst maar is die UE los uitbrengen en een Soundtrack UE set maken.
    Laatst aangepast door pietdvd : 04-07-2011 om 00:42

  6. #6

    Standaard

    Ik doelde eigenlijk op deze uitgave:


    Deze zijn dacht dan nog even later ook weer in 1 disc versie verschenen. Maar het blijkt allemaal een geval van overmarketing door Warner, een probleem waar de fans al langer over klagen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  7. #7

    Standaard

    Qua film is er niets veranderd, het betreft namelijk precies hetzelfde schijfje als de eerder uitgegeven 1-disc versie
    Waarom dan in vredesnaam een nieuwe review plaatsen?

  8. #8

    Standaard

    Waarschijnlijk omdat DVD.nl alle titels recenseert die ze krijgen toegestuurd.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ge_Someone Bekijk bericht
    Waarom dan in vredesnaam een nieuwe review plaatsen?
    Zodat men duidelijk weet dat ze deze titel niet hoeven aan te schaffen. Als jij in de winkel staat en een nieuwe uitgave ziet, wil je toch graag weten of ie interessant is of niet.
    In dit geval dus absoluut niet.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •