De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hometheater aansluiten op tv

    Beste mensen,

    Ik heb zojuist een home theater set gekocht van het type yamada h8220 en die wil ik aansluiten op mijn LG 42sl9500 tv.
    Nu is het zo dat ik met 6 audio kabels (3 x een rood witte kabel) zit vanuit de set die ik in de tv moet stoppen. Maar de tv heeft maar 2 audio ingangen volgens mij. Daarnaast doen geen van de kabels het als ik die in de tv stop. Ze doen het wel als ik die kabels in de digitale tv ontvanger stop. Maar die decoder heeft ook maar 2 ingangen waar ik die kabels in kan doen, en geen 6.

    Daarnaast wil ik eigenlijk het geluid vanuit de tv halen, zodat als ik op de ps3 iets afspeel ik ook kan genieten van het geluid van de theaterset. Anders krijg ik er alleen geluid uit als ik zenders bekijk van de digitale tv ontvanger.

    Voor het gemak heb ik even 2 plaatjes in de bijlage er bij gedaan van de theaterset en van de tv.

    Hebben jullie een oplossing hiervoor?

    Misschien iets van een kastje die van 6 kabels 2 maakt ofzo?
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum s.

    De luidsprekerset die jij hebt is niet geschikt voor dat doel. Deze is nl. bedoeld voor het aansluiten op een PC. Ook zitten er geen decoders in waarmee je het 2-kanaals geluid over de 5 luidsprekers en de sub kunt verdelen of het meer-kanaals geluid kunt decoderen.

    Een set die je daarvoor wel kunt gebruiken is de Z5500 of de Z906. Deze hebben deze decoders wel en zijn daarom leuke systemen om mee te beginnen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Ok dan, jammer voor mij :wallbash:.

    Dank je wel voor je reactie. Ik weet genoeg.

  4. #4

    Standaard

    Alles kan, maar of je het moet willen is punt 2:

    http://www.amazon.com/Logitech-Conso.../dp/B0006U3ACY

    Als je slim bent krijg je er enkel rondom stereo uit, vanzelfsprekend geen echte 5.1. Vind het overigens wel een dure(veel te dure) oplossing. Zou gaan voor de Z5500 of andere mogelijkheid met decoders aan boord.

    BTW, die rood/witte audio aansluiting op je TV is een ingang, daar gaat nooit geluid uitkomen.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •