De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Mijn Philips BDP 7500BL speelt geen 6.1 DTS HD MA af Bij LOTR?"

    Wie kan mij helpen heb vandaag de BD bij frs gehaalt blijkt het geluid op dts master audio 5.1 staan en zie nergens 6.1 staan
    Ik heb een philips BDP7500BL/12 speler en een yamaha RX-V1065 reciever maar het gekke is als ik de dvd versie afspeel krijg ik wel 6.1 maar de BR niet ook al ga ik naar handmatig geluid veranderen geeft hij alleen maar dts master audio 5.1 aan
    Laatst aangepast door Rene1 : 10-07-2011 om 20:47

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Rene,

    Allereerst verander de titel van dit topic in bevoorbeeld. "Mijn Philips BDP 7500BL speelt geen 6.1 DTS HD MA af Bij LOTR?" Hiermee nodig je vanzelf members op dit forum uit jou een hulpende hand te verlenen. Wellicht heeft iemand dezelfde speler en kent de oplossing al, of heeft iemand dezelfde problemen. Nu zal vrijwel niemand getriggert worden jouw topic door te lezen. Er zijn genoeg members die graag met je mee willen denken. Maar met een topic met alleen de naam 'lotr' zal niemand je probleem vinden.

    Verder willen we weten hoe je speler is aan gesloten? Of je naast de hdmi nog andere aansluitingen tussen de speler en versterker hebt, zoals optisch of coaxiaal? Is LOTR een uitzondering, en je andere 6.1/7.1 bdtitels wel kunt afspelen?
    Staat je bd speler goed ingesteld? (Bitstream) Ik zag op de website van Philips een firmware, heb je de laatste firmware op je speler? Heb je deze google search al eens geprobeert?
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 07-07-2011 om 23:06
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Hoi Rene,

    Allereerst verander de titel van dit topic in bevoorbeeld. "Mijn Philips BDP 7500BL speelt geen 6.1 DTS HD MA af Bij LOTR?" Hiermee nodig je vanzelf members op dit forum uit jou een hulpende hand te verlenen. Wellicht heeft iemand dezelfde speler en kent de oplossing al, of heeft iemand dezelfde problemen. Nu zal vrijwel niemand getriggert worden jouw topic door te lezen. Er zijn genoeg members die graag met je mee willen denken. Maar met een topic met alleen de naam 'lotr' zal niemand je probleem vinden.

    Verder willen we weten hoe je speler is aan gesloten? Of je naast de hdmi nog andere aansluitingen tussen de speler en versterker hebt, zoals optisch of coaxiaal? Is LOTR een uitzondering, en je andere 6.1/7.1 bdtitels wel kunt afspelen?
    Staat je bd speler goed ingesteld? (Bitstream) Ik zag op de website van Philips een firmware, heb je de laatste firmware op je speler? Heb je deze google search al eens geprobeert?
    Hoi Claudio
    Bedankt voor de reactie ik heb alles aangesloten alleen met hdmi kabels en heb de laatste firmware 2010 geinstaleerd momenteel nog geen andere bd titels waarmee ik het kan uit proberen dvd's doen het wel maar ik zal kijken of de speler wel goed afgesteld staat.
    Gr Rene

  4. #4
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Staat er ergens in het setup menu van je Philips geen instelling voor gebruik van BD-Video en secondary audio content. Er zijn spelers die dit aan hebben staan en waarbij geadviseerd wordt dit uit te zetten als je gebruik wilt maken van de high-resolution audio formats zoals TrueHD, DTS-HD of DD+.

    Als dit namelijk aanstaat, worden deze high-resolution audio formaten automatisch gedownsampled naar de standaard Dolby of DTS kwaliteit.

    Aanvulling: Rene1 ik heb de handleiding van je Blu-ray speler er eens op nagekeken.
    Kijk een op pagina 21 en 22 bij het punt [Digit. Audio] wat heb je hier geselecteerd?
    Loop de punten die hier besproken worden eens na en kijk welk effect dit heeft op high-resolution audio formats voor LOTR.

    Mijn punt wat ik hierboven al aanhaalde blijft van kracht.
    Laatst aangepast door AntS : 12-07-2011 om 16:20
    Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Goeie idd..
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Goeie idd..
    Hoi Claudio
    Ik heb alles nagelezen nu blijkt dat ik hem op auto had staan dus wat jij zei zet hem op bitstream heb ik dus gedaan en zowaar hij doet het, ik had gedacht dat hij het automatische ging omzetten. Mag ik jullie bedanken voor de reactie's.

    Gr rene

    P.S. Zou ik hem op bitstream moeten laten staan.

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene1 Bekijk bericht
    Hoi Claudio
    Ik heb alles nagelezen nu blijkt dat ik hem op auto had staan dus wat jij zei zet hem op bitstream heb ik dus gedaan en zowaar hij doet het, ik had gedacht dat hij het automatische ging omzetten. Mag ik jullie bedanken voor de reactie's.

    Gr rene

    P.S. Zou ik hem op bitstream moeten laten staan.
    Goedzo, Nou hoop ik alléén dat je de trilogy niet net had gekeken.
    Overigens heb je nog de optie om d.m.v. bijvoorbeeld dplIIx, de DTS HD MA 6.1 track heel mooi uit te breiden naar 7.1.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Goedzo, Nou hoop ik alléén dat je de trilogy niet net had gekeken.
    Overigens heb je nog de optie om d.m.v. bijvoorbeeld dplIIx, de DTS HD MA 6.1 track heel mooi uit te breiden naar 7.1.
    Ik had hem nog niet bekeken eerst afgewacht of het goed zou komen dus ik ga er nu lekker voor zittten en ik weet dat ik hem nog uit kan breiden maar heb er de ruimte niet voor dus ik hou het voorlopig bij 6.1

    Gr. Rene

  9. #9
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene1 Bekijk bericht
    Hoi Claudio
    Gr rene

    P.S. Zou ik hem op bitstream moeten laten staan.
    Hoi Rene,

    Om je vraag te beantwoorden.
    Als je de {Digit. Audio] zoals op pagina 20 en 21 besproken wordt op bitstream laat staan kun je dus genieten van de high-resolution audio formats. Als je de instelling weer op auto zet worden de high-resolution audio formats weer gedownsampled naar Dolby of DTS kwaliteit. Met deze instelling kun je dus als je dat zou willen gebruik maken van BD-Video en secondary audio content mits de Blu-ray voorzien is van BD-Video content.

    Als je de instelling zoals besproken op bitstream laat staan maakt dat voor bijv. een DVD niet zoveel uit. De Blu-ray speler zal dan gewoon netjes het audio-format Dolby 5.1 of DTS 5.1 naar keuze omzetten.
    Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AntS Bekijk bericht
    Hoi Rene,

    Om je vraag te beantwoorden.
    Als je de {Digit. Audio] zoals op pagina 20 en 21 besproken wordt op bitstream laat staan kun je dus genieten van de high-resolution audio formats. Als je de instelling weer op auto zet worden de high-resolution audio formats weer gedownsampled naar Dolby of DTS kwaliteit. Met deze instelling kun je dus als je dat zou willen gebruik maken van BD-Video en secondary audio content mits de Blu-ray voorzien is van BD-Video content.

    Als je de instelling zoals besproken op bitstream laat staan maakt dat voor bijv. een DVD niet zoveel uit. De Blu-ray speler zal dan gewoon netjes het audio-format Dolby 5.1 of DTS 5.1 naar keuze omzetten.
    Hoi Ants
    Bedankt voor de info ik zal het zeker doen.
    Gr Rene

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •