De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: LOTR - harddisk

Junior Member
    Registratie datum
    Jul 2011

Standaard LOTR - harddisk

The Lord of the Rings vandaag gaan afhalen bij frs. Had hem gelukkig vooruit besteld want er waren er al geen extra meer.
    Mijn vraag is nu. Ik zou graag de bluray's rippen en op portable harddisk zetten. Maar wel zo dat de 3 films één film vormen. Dus de aftiteling weg knippen bij de eerste en tweede en de intro (promo en logo's,...) bij tweede en derde. Audio zou gewoon beste versie in Engels worden en juist Nederlandse ondertitels. Waarna de drie films naadloos aaneen een lekker lange film worden.
    Hoe kan ik dit het beste doen? Want op mijn Macbook Pro17" gaat me dit helaas niet lukken wegens Jobs zijn afkeer van bluray

Als jullie hier geen info over mogen geven wegens het rippen sorry dan voor het vragen. Ben nieuw hier en is eerste dagen dat ik op dit forum zit. Dan mogen de moderators deze topic sluiten hoor.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Tienenaar Bekijk bericht
    The Lord of the Rings vandaag gaan afhalen bij frs. Had hem gelukkig vooruit besteld want er waren er al geen extra meer.
    Mijn vraag is nu. Ik zou graag de bluray's rippen en op portable harddisk zetten. Maar wel zo dat de 3 films één film vormen. Dus de aftiteling weg knippen bij de eerste en tweede en de intro (promo en logo's,...) bij tweede en derde. Audio zou gewoon beste versie in Engels worden en juist Nederlandse ondertitels. Waarna de drie films naadloos aaneen een lekker lange film worden.
    Hoe kan ik dit het beste doen? Want op mijn Macbook Pro17" gaat me dit helaas niet lukken wegens Jobs zijn afkeer van bluray

Als jullie hier geen info over mogen geven wegens het rippen sorry dan voor het vragen. Ben nieuw hier en is eerste dagen dat ik op dit forum zit. Dan mogen de moderators deze topic sluiten hoor.
    Allereerst welkom op dit forum!

Maar het is wel de bedoeling dat je kijkt naar een bestaand topic waarin jouw vraag zou passen en niet lukraak een nieuw topic maakt. Over LOTR bestaat er namelijk al één:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=55749

Ik kan je niet helpen met je vraag omdat ik LOTR niet heb. Sorry.
    The future is Blu

Standaard

dit topic wel zal gesloten worden.....
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

Standaard

Le-nnart, waarom ben je soms bevorderd tot moderator

Tienenaar eventuele oplossing voor je MBP is externe BD-lezer aanschaven en met makemkv aan de slag gaan.

Hummm je naam komt me trouwens bekend voor, ben je soms ook aktief op het enige Vlaamse Mac forum, im.be ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF

Junior Member
    Registratie datum
    Jul 2011

Standaard

StefaanD, ja ik ben ook daar actief!

Alvast veel dank voor de helpen woorden.

Sorry dat ik nieuw topic opgestart heb maar zag dat het andere meer over de bluray release ging en de extras op de schijfjes en hun kwaliteit.Wou dat topic dus proper houden!

Standaard

dit topic zou kunnen gaan over het rippen in het algemeen, niet persee voor LOTR alleen

heb zelf geen ervaring met het omzetten vanaf bluray, maar denk dat je de bestanden eerst moet converteren omdat mpeg bestanden moeilijk tot bijna niet te editen zijn, en daarna dus omzetten in een h264 file, maar dan krijg je wel compressie over compressie, dus vraag me af of het er goed uit gaat zien

Instellingen bij het plaatsen van berichten