De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Conan the Barbarian/Conan the Destroyer

    Sinds deze week zijn zowel Conan the Barbarian en Conan the Destroyer uit op BD.

    Bijgevoegd vind je wat plaatjes van de covers.

    Mijn bevinding is dat dit een redelijk goede release is, ondanks de tekortkomingen die beide discs nog hebben.
    Een volle remastering had hier wat meer kunnen uithalen.
    Het geluid is heel deftig, maar je hoort toch wat hissing en metalige geluid bij scenes met de donders (alsof het door een buis hoort).
    Jammer is wel dat niet de originele mono track op de schijfjes staan.
    Het beeld is stabiel, hoewel er toch heel wat onscherpe momenten bij zijn (was ook al zo bij de dvd) en er is toch een pak grain aanwezig.
    In het begin een lichte telecine wobbling maar valt bijna niet op en is enkel in de begin credit te merken.
    Fox brengt hiervan best aangename, maar geen top (er is ruimte voor verbetering) BD's en een zekere verbetering van de dvd's die voor de prijs waarvoor ze in de winkel liggen, toch de moeite zijn.
    De extra's van de The barbarian zou dezelfde zijn als op de 2 disc editie.
    In Amerika krijgen ze ook nog een Universal variant van de films maar zijn een andere cut. Er wordt ook verwacht dat er daar een pak DNR en EE zal opgegooid worden.

    review van de europese release van Conan the Barbarian
    http://blubrew.com/2011/07/05/conan-...opean-release/
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door jurgen42u : 06-07-2011 om 16:33

  2. #2

    Standaard

    Bedankt. Ik denk dat ik deze titels toch maar eens ga halen!!

  3. #3

    Standaard

    Noot bij Conan the Destroyer: er is geen echt menu bij deze film, enkel een pop-up menu.
    De film begint direct te spelen bij het insteken van de film in de speler.
    Deze herbegint ook direct met spelen na het einde van de film.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Noot bij Conan the Destroyer: er is geen echt menu bij deze film, enkel een pop-up menu.
    De film begint direct te spelen bij het insteken van de film in de speler.
    Deze herbegint ook direct met spelen na het einde van de film.
    Recente releases van MGM (uitgegeven door 20th Century Fox) hebben allemaal geen hoofdmenu. Ik ben er daar niet zo over te spreken, ik heb liever een hoofdmenu. Wat dat betreft ben ik blij dat de releases Warner Bros. nu allemaal een hoofdmenu hebben.

    Conan the Barbarian heeft gelukkig wel een hoofdmenu. Het is echter wel jammer dat de muziek die je hoort niet van de film is (dit was ook al zo bij de Special Edition DVD).

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    De extra's van de The barbarian zou dezelfde zijn als op de 2 disc editie.
    Ik heb net de Blu-ray vergeleken met de 2-disc DVD. De Blu-ray bevat twee nieuwe documentaires. Hieronder een overzicht van de extra's. De extra's in vet zijn nieuw.

    • Audio Commentary by Director John Milius and Actor Arnold Schwarzenegger
    • Deleted Scenes Sequence (5:27)
    • Art of Steel: Sword Makers and Masters (14:37)
    • Conan: From the Vault (10:17)
    • Conan Unchained: The Making of Conan (53:11)
    • Conan - The Rise of a Fantasy Legend (18:24)
    • Special Effects Split Screen Video (1:37)
    • The Conan Archives (11:47)
    • Theatrical Trailers
      - Theatrical Trailer 1 (1:38)
      - Theatrical Trailer 2 (2:09)

  6. #6

    Standaard

    Ik heb net ontdekt dat wanneer ik de Blu-ray afspeel op mijn PS3 die ingesteld staat om Engelstalige menu's weer te geven de film 21 seconden korter duurt dan wanneer ik mijn PS3 instel op het weergeven van Nederlandstalige menu's. Bij Engelse menu's is de speelduur 130 minuten en 10 seconden, bij Nederlandse menu's 130 minuten en 31 seconden.

    Het persbericht van de Engelse versie gaf al aan "UK Theatrical Version (Triggered from English Menus Only)", maar het was onduidelijk wat men daarmee bedoelde. Daarmee bedoelt men dus dat wanneer de de film via Engelstalige menu's kijkt je de gecensureerde Engelse versie te zien krijgt. Niet doen dus bij deze titel.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht

    Het persbericht van de Engelse versie gaf al aan "UK Theatrical Version (Triggered from English Menus Only)", maar het was onduidelijk wat men daarmee bedoelde. Daarmee bedoelt men dus dat wanneer de de film via Engelstalige menu's kijkt je de gecensureerde Engelse versie te zien krijgt. Niet doen dus bij deze titel.

    het is mij nog niet opgevallen eerlijk gezegd, ik zal er morgen even naar kijken.
    Die 21 seconden die ontbreken zou dus die ene paardstunt zijn en ongecensureerde verlengde seksscene tussen conan en de tovenares. Ik weet of beide eig iets toevoegen aan het verhaal, maar toch om het compleet te zien zoals het gemaakt is.

  8. #8

    Standaard

    DFW brengt dit jaar Conan the barbarian ook nog eens uit. Benieuwd welke kwaliteit zij gaan leveren.
    Over The Destroyer is er verder geen nieuws.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    DFW brengt dit jaar Conan the barbarian ook nog eens uit. Benieuwd welke kwaliteit zij gaan leveren.
    Over The Destroyer is er verder geen nieuws.
    Je bent denk ik in de war met de remake van Conan the Barbarian.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik heb net ontdekt dat wanneer ik de Blu-ray afspeel op mijn PS3 die ingesteld staat om Engelstalige menu's weer te geven de film 21 seconden korter duurt dan wanneer ik mijn PS3 instel op het weergeven van Nederlandstalige menu's. Bij Engelse menu's is de speelduur 130 minuten en 10 seconden, bij Nederlandse menu's 130 minuten en 31 seconden.

    Het persbericht van de Engelse versie gaf al aan "UK Theatrical Version (Triggered from English Menus Only)", maar het was onduidelijk wat men daarmee bedoelde. Daarmee bedoelt men dus dat wanneer de de film via Engelstalige menu's kijkt je de gecensureerde Engelse versie te zien krijgt. Niet doen dus bij deze titel.
    Een aanvulling hierover: als je de disc afspeelt op een regio A-speler dan hoef je niets te doen. Je krijgt Engelse menu's en de ongecensureerde versie van de film voorgeschoteld.

  11. #11

    Standaard

    Meer mensen die last hebben van extra's op postzegel formaat? Op precies de twee nieuwe extra's na: Conan from the Vault en Art of Steel, spelen de overige extra's als een klein beeldje in de linker bovenhoek. Alsof de BD, speler of TV niet weet dat ie over moet schakelen op een andere resolutie. Heb dat probleem niet met andere BD's met een "ouderwetse" 576 pal docu. Vreemd.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PvdS Bekijk bericht
    Meer mensen die last hebben van extra's op postzegel formaat? Op precies de twee nieuwe extra's na: Conan from the Vault en Art of Steel, spelen de overige extra's als een klein beeldje in de linker bovenhoek. Alsof de BD, speler of TV niet weet dat ie over moet schakelen op een andere resolutie. Heb dat probleem niet met andere BD's met een "ouderwetse" 576 pal docu. Vreemd.
    Ik heb ook een raar gevoel bij oa de docu van de making of. De scenes uit de film zelf worden gelijk 21:9 weergegeven en heel slecht kwaliteit (idd geblokt), terwijl de rest van de docu full screen is. Wellicht was dit probleem ook al bij de dvd. Zal het eens bekijken.

  13. #13

    Standaard

    Op Planet Axel zijn de backcovers van Conan the Barbarian en Conan the Destroyer te zien. Daarop is te zien dat Conan the Barbarian vrijwel dezelfde extra's heeft als de Nederlandse uitgave. Alleen de documentaire "Conan - The Rise of a Fantasy Legend" ontbreekt. Conan the Destroyer bevat alleen de bioscooptrailer, terwijl de Nederlandse release daarnaast ook andere extra's bevat.

  14. #14

    Standaard

    Heb een beetje gemengde gevoelens bij the Barbarian. Mooi dat hij er eindelijk is op blu ray want voor velen is dit een guilty pleasure. Mooi dat hij niet dood gefilterd is om de grain weg te krijgen. Echter, des te jammer vind ik het dat men, vooral in de eerste helft van de film, veel edge enhancement heeft toegepast wat de gehele look niet ten goede komt. Had een beetje gehoopt / verwacht dat dit op de bd beter zou zijn maar niet dus. Jammr voor dit, ondanks dat Conan er op de bd beter uit ziet dan ooit. Ergens hou ik er een nasmaak aan over omdat er wellicht meer in had gezeten...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    koop de NL versie. Die is minstens even goed/slecht en volgens mij heeft Fox geen EE gebruikt. + er zijn diverse extra's zoals hierboven vernoemd die op de Universal BD niet staan. Voor 12,99 euro kan je toch niet sukkelen

  17. #17
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    12,99 waar zie je dat ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  18. #18

    Standaard

    voor de weinige keren dat de Belgische FRS goedkoper is dan de NL FRS, mag het wel eens gezegd worden!

  19. #19
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Grijns, ja had daar niet gekeken. En ik maar zoeken op beslist.nl en daar is de
    goedkoopste 14,99 €

    Bedankt voor de tip
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #20
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Extra's voor Conan The Destroyer voor zover dat nog niet bekend was.

    • Audio Commentary with Director Richard Fleisher
    • Audio Commentary with Cast Members Olivia D'Abo and Tracey Walker
    • Conan: The Making of a Comic Book Legend (14:06 min)
    • Basil Poledouris: Composing the Conan Saga (17:17 min)
    • Theatrical Trailer (2:23 min)

    Geen nieuwigheden vergeleken met de DVD versie dus. Ook geen subs bij de 2
    featurettes wat wel zonde is.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Ook geen subs bij de 2
    featurettes wat wel zonde is.
    Vreemd, want de DVD had dat wel.

  22. #22

    Standaard

    beide titels zitten nu in de 2 voor 20 actie bij de FRS.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •