Pagina 2 van 21 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 525 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Er is toen toch ook een 5-disc editie uitgekomen? Volgens mij niet in Nederland, maar ik kan me heel vaag herinneren dat ik deze een keer in London heb zien staan. Op de vijfde disc stond geloof ik de documentaire waaruit de onderwaterbeelden van de Titanic komen. Kan zijn dat ik me vergist hoor.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Er is toen toch ook een 5-disc editie uitgekomen? Volgens mij niet in Nederland, maar ik kan me heel vaag herinneren dat ik deze een keer in London heb zien staan. Op de vijfde disc stond geloof ik de documentaire waaruit de onderwaterbeelden van de Titanic komen. Kan zijn dat ik me vergist hoor.
    In Nederland is een 2-disc en 4-disc versie met anamorphic beeld uitgekomen. De 4-disc heb ik uit de graaibakken

    Voor deze versie is speciaal een HD-scan gemaakt (de 1e dvd uitgave was alleen beschikbaar in een bron als 480i letterbox, gemaakt voor Laserdisc). De vraag is dus is dit de HD-scan van de 2e DVD-uitgave (die ook op de HDTV-kanalen te zien is) of een nieuwe... Dat kan heel veel uitmaken.

    Ik heb liever The Abbys of True Lies op BD.

  3. #28

    Standaard

    wat ıs anamorphıc beeld ? ık heb het keer gelezen maar ık begreep het nıet.

  4. #29

    Standaard

    Bij anamorphic beeld staan de zwarte banden niet bij op de disc maar voegt de speler deze toe.

    Op filmpelicule is dit hetzelfde, daar staat het beeld op de gehele breedte en lengte, maar met een speciale anamorph lens wordt die beeld terug samen"geplet" tot 2:35.

  5. #30
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Bij anamorphic beeld staan de zwarte banden niet bij op de disc maar voegt de speler deze toe.

    Op filmpelicule is dit hetzelfde, daar staat het beeld op de gehele breedte en lengte, maar met een speciale anamorph lens wordt die beeld terug samen"geplet" tot 2:35.
    Eerste klopt niet helemaal. Balken staan er wel op afhankelijk van de aspect ratio.
    Tweede is ook niet geplet.

    Anamorphic drukt het beeld zo in elkaar dat het in de standard 4:3 verhouding past.
    Vooral bij SD dvd. Immers de 720x576 resolutie kent geen onderscheid tussen breedbeeld en academy. Dus het verschil tussen 16:9 en 4:3. Om toch breedbeeld in dit formaat te krijgen kunnen 2 manieren worden gebruikt. Letterbox. Breedbeeld d.m.v. balken 4:3 beeldvullend maken. (tv móet zoomen waardoor minder beeldlijnen worden gebruikt). Of anamorphic. Het beeld wordt in de breedte samengeperst passend in een 4:3 beeld. (tv móet de samengeperste beeld in de breedte uitrekken). Geen verlies van beeldlijnen. Een signaal in de dvd verteld vervolgens welke stand de tv moet aannemen.

    HDtv is echter een volledige breedbeeld resolutie. Maar door de tv wel in 4:3 weer te geven. Wat hetzelfde anamorphische samengeperste effect geeft. (overigens niet alle schermen kunnen dat)
    4:3 weergeven in een hdtv signaal geeft weer balken links en rechts.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    In Nederland is een 2-disc en 4-disc versie met anamorphic beeld uitgekomen. De 4-disc heb ik uit de graaibakken

    Voor deze versie is speciaal een HD-scan gemaakt (de 1e dvd uitgave was alleen beschikbaar in een bron als 480i letterbox, gemaakt voor Laserdisc). De vraag is dus is dit de HD-scan van de 2e DVD-uitgave (die ook op de HDTV-kanalen te zien is) of een nieuwe... Dat kan heel veel uitmaken.

    Ik heb liever The Abbys of True Lies op BD.
    De eerste geruchten zeggen dat beide films in 2012 op blu-ray zullen verschijnen maar wanneer precies is afwachten.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  7. #32

    Standaard

    Er zijn maar enkele films waar ik echt naar uitkijk op Blu-Ray. Titanic is hier 1 van. Ik ben vooral benieuwed naar de onderwater scenes, ik hoop ook op extra docomentaires. Verlenging van het film hoeft niet in mijn ogen, ik heb de extra scenes gezien en zoveel voegde deze niet echt toe, het zou wel enkele plotholes kunnen uitdiepen...maar dan krijg je misschien een film van 4,5 uur.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #33

    Standaard

    nou snap ık nog steeds nıet wat anamorphıc beeld ıs. kunnen jullıe het lomp samenvatten ın een of twee zınnen ? ıs het nou goed of slecht dat de dvd dıt ondersteund?

  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    nou snap ık nog steeds nıet wat anamorphıc beeld ıs. kunnen jullıe het lomp samenvatten ın een of twee zınnen ? ıs het nou goed of slecht dat de dvd dıt ondersteund?
    Nou volgens mij staat het er duidelijk. Incl. wat beter is en waarom.
    Maar nogmaals anamorphic is beter. Letterbox is oud en alleen op de allereerste dvd's te vinden. Als je de rest acacadabra vind, hoef je je er ook niet al te druk om te maken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    nou snap ık nog steeds nıet wat anamorphıc beeld ıs. kunnen jullıe het lomp samenvatten ın een of twee zınnen ? ıs het nou goed of slecht dat de dvd dıt ondersteund?
    Niet anamorfe DVD (weergegeven op een breedbeeldtelevisie):



    Anamorfe DVD (weergegeven op een breedbeeldtelevisie):


  11. #36

    Standaard

    Duurt allemaal wel vreselijk lang met deze film. Who cares dat de Titanic in april 2012 100 jaar op de bodem ligt? Breng het ding gewoon uit op BD. BD is er ondertussen al 6/7 jaar.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    BD is er ondertussen al 6/7 jaar.
    Eerder 5 jaar. Maar da's ook lang zat!
    The future is Blu

  13. #38
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er zijn andere films van deze maker, waar ik met nog veel smart op zit te wachten. Vooral één waarvan ik graag het begin geluid in de vorm van een sonar wil horen in hd audio. Maar deze film in welke vorm dan ook, komt er denk ik ook wel in.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #39
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Leuk, but not my cup of tea.

    Laat deze dan ook aan mij voorbij gaan ook, bij een prijs van €5,-
    Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

  15. #40

    Standaard

    Ik kijk ook meer uit naar de BD release van The Abyss en Treu Lies. Ten eerste omdat die films me wat meer aanspreken maar te meer omdat, zeker in het geval van The Abyss, er nooit een fatsoenlijke (anamorphic) DVD uitgave is geweest.
    Maar beide films worden zowiezo volgend jaar verwacht en ik denk dat we die zelfs eerder mogen verwachten dan de BD uitgave van Titanic.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  16. #41
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik kijk ook meer uit naar de BD release van The Abyss en Treu Lies. Ten eerste omdat die films me wat meer aanspreken maar te meer omdat, zeker in het geval van The Abyss, er nooit een fatsoenlijke (anamorphic) DVD uitgave is geweest.
    Maar beide films worden zowiezo volgend jaar verwacht en ik denk dat we die zelfs eerder mogen verwachten dan de BD uitgave van Titanic.
    Laten we het hopen!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Who cares dat de Titanic in april 2012 100 jaar op de bodem ligt?
    De studio: wat is er nou een mooiere gelegenheid om `m op BD uit te brengen dan dat, samen met `t feit dat ie volgend jaar in 3D in de bios verschijnt?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    De studio: wat is er nou een mooiere gelegenheid om `m op BD uit te brengen dan dat, samen met `t feit dat ie volgend jaar in 3D in de bios verschijnt?
    De klant: Who gives a flying duck's ass about that? Ik wil die film op BD hebben en ik wilde het 2 jaar geleden al.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    De klant: Who gives a flying duck's ass about that? Ik wil die film op BD hebben en ik wilde het 2 jaar geleden al.
    Liever een nette uitgave waarbij James Cameron zelf betrokken is, zoals bij Aliens het geval was, dan dat er even snel iets op de markt wordt gegooid zoals de Camerons Terminator films.
    Aangezien Titanic net als Aliens een Fox uitgave is verwacht ik de zelfde samenwerking tussen Fox en Cameron voor het uitbrengen van de BD, net als True Lies en The Abyss die ook onder Fox vallen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Liever een nette uitgave waarbij James Cameron zelf betrokken is, zoals bij Aliens het geval was, dan dat er even snel iets op de markt wordt gegooid zoals de Camerons Terminator films.
    Aangezien Titanic net als Aliens een Fox uitgave is verwacht ik de zelfde samenwerking tussen Fox en Cameron voor het uitbrengen van de BD, net als True Lies en The Abyss die ook onder Fox vallen.
    True Lies valt alleen in de VS onder Fox. Daar is deze R1 DVD alleen in lettebox uitgebracht onder dwang van JC. In de EU en andere landen door Universal (R 2-4), en jawel anamorphic.

    Ohja, er is wel een R6 anamorphic DVD versie van The Abyss (gemaakt in 2004/2005 en was ooit aangekondigt als re-release door Fox).

    http://www.dvdtherapy.com/review_info.php?id=2182
    Laatst aangepast door Hombre : 18-07-2011 om 11:09

  21. #46

    Standaard

    Hmmm...als die BD van The Abyss niet snel gaat komen dan ga ik die R6 toch wel naast m'n R1 SE zetten....als ik em kan vinden tenminste; maar datw ordt en leuke zoektocht...of heeft iemand em hier liggen en wil em wegdoen??

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Hmmm...als die BD van The Abyss niet snel gaat komen dan ga ik die R6 toch wel naast m'n R1 SE zetten....als ik em kan vinden tenminste; maar datw ordt en leuke zoektocht...of heeft iemand em hier liggen en wil em wegdoen??
    off topic, maar The Abyss wordt ook op HDTV uitgezonden...

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    De klant: Who gives a flying duck's ass about that? Ik wil die film op BD hebben en ik wilde het 2 jaar geleden al.
    Ik wil ook de loterij winnen, dat gebeurt ook niet
    Punt is: een studio pakt met twee handen dit soort data aan om zulke uitgaves uit te brengen.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #49

    Standaard

    12 april 2012 lijkt me een logische datum, aangezien het die dag inderdaad 100 jaar geleden is, zal er dus veel publiciteit zijn rondom de RMS Titanic, en hollywood kennende, hopen ze dan flink te kunnen cashen, door hem rond die tijd uit te brengen
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  25. #50

    Standaard

    IBC Big Screen Monday Night Showcase

    IBC’s Big Screen Monday Night Showcase is lining up to provide an exciting glimpse into the future of 3D Content. It will be an occasion for creatives, movie exhibitors and other delegates who would like to get some ‘sneak peeks’ at movies and programs that will be of headline interest in the upcoming year.
    We’ll be showing an extended trailer from James Cameron’s Titanic 3D. This special preview was created from the box office record breaking and multi Oscar winning original movie and demonstrates the state of the art in both image re-mastering and 2D to 3D conversion technology.

    The full movie is currently scheduled for release in the Spring 2012 to coincide with the 100th anniversary of the sinking of the Titanic.
    Also courtesy of Lightstorm Entertainment and Twentieth Century Fox we are planning to run some test clips that show the benefit of capturing and displaying 3D content at higher frame rates.
    Segments from leading television and production companies are also planned to make this night one that’s not to be missed.

    We expect the program will run for 60 – 90 mins.


    Titanic 3D 18-Minute Reel

    On Monday Night, IBC's Big Screen is showing an 18-minute reel from James Cameron's Titanic 3D
    Titanic is sailing back into theaters around the world April 6, 2012. James Cameron's movie is getting rereleased in 3D via Paramount Pictures, 20th Century Fox and Lightstorm Entertainment. The date was chosen to coincide with the 100th anniversary of the ship setting sail (April 10).
    "There's a whole generation that's never seen Titanic as it was meant to be seen, on the big screen," Cameron said. "And this will be Titanic as you've never seen it before, digitally remastered at 4K and painstakingly converted to 3D. With the emotional power intact and the images more powerful than ever, this will be an epic experience for fans and newcomers alike."
    This special preview was created from the box office record-breaking and multi-Oscar-winning original movie and demonstrates the state of the art in both image re-mastering and 2D to 3D conversion technology.
    Paramount chairman/CEO Brad Grey noted that the rerelease coincides with the 100th anniversary of the studio, while Fox Filmed Entertainment chairmen/CEOs Jim Gianopulos and Tom Rothman added that Titanic is "one of the greatest sources of pride" in studio history.
    Titanic -- which stars Kate Winslet and Leonardo DiCaprio -- is the second-highest-grossing movie of all time, behind Cameron's Avatar.
    The movie, which was nominated for a record 14 Oscars and won a record 11 Oscars was first released in 1997.

    http://www.ibc.org/page.cfm/link=437

    Ondanks bovenstaande tamtam was de demo oke, maar niet indrukwekkend.

    De BD 2D versie komt in het najaar 2012, voor de 3D versie zijn nog geen vaste plannen.
    Laatst aangepast door Hombre : 16-11-2011 om 06:47

Pagina 2 van 21 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •