De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Question hulp nodig met aansluiten home cinema set

    hallo forumleden

    ik zal eerst even mijn apperatuur noemen:

    tv: samsung suncmaster p2470HD
    -1x hdmi in
    - 1x optic out
    - en nog wat aansluitingen.

    home cinema set: HT-C450N
    - 1x optic in
    - 1x hdmi out

    kpn box ( voor tv kijken via glasvezel)
    - 1x hdmi out
    - 1x optic out
    - en nog wat aansluitingen.


    het probleem:
    ik wil graag dat alledrie apparaten op elkaar aangesloten worden zodat ik in hd dvd kan kijken via de home cinema set en zodat ik tv kan kijken in hd.
    ik had dit als volgt gedaan
    tv via optic out aangesloten op optic in op de home cinema ( zodat al het geluid van de tv naar de home cinema gaat in 5.1). en dan had ik een hdmi switch aangeschaft omdat mijn tv maar 1 hdmi in had. ik heb toen de hdmi out van de kpn box en de hdmi out van de dvd aangesloten op de switch en die aangesloten op de hdmi in van de tv.
    als ik dan de tv aanzet heb ik geen enkel beeld. theoretisch zou het toch moeten zijn dat het apparaat wat beeld verzend zou moeten verschijnen op de tv of dat in ieder geval als ik de home cinema uit zet tv kan kijken en als ik de tv box uitzet ik dvd via de home cinema kan kijken. ik wil het graag zo hebben dat ik tv kan kijken terwijl de home cinema aanstaat op optic in zodat ik het geluid van de tv op de home cinema krijg.

    iemand een idee???

  2. #2

    Standaard

    Zal er niet al teveel woorden aan vuil maken. (samsung syncmaster p2470HD)

    Je bent afhankelijk van die KPN box voor TV beelden en geluid, sluit dan die KPN box aan op die set.

    Geen beeld op je TV kan komen door een defect HDMI kabel, die van de switch naar de TV bijvoorbeeld, heeft de HDMI switch een voeding? Als de apparaten rechtstreeks op de TV worden aangesloten werken ze wel?

    Een ander probleem kan zijn de volgorde van aanzetten, als het op de ene manier niet lukt probeer dan de andere manier.
    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •