De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Problemen met Panasonic DMR-EH53EC-S

    Hallo,

    Kan iemand mij helpen?

    Ik heb een tv Samsung LE40B650T2P, een dvd recorder Panasonic EH53EC-S, digintenne van KPN middels een smart card rechtstreeks in de tv.

    Volgens de beschrijving dien ik de antenne aan te sluiten op de dvd recorder, vervolgens gaat er een andere antennekabel van de dvd recorder naar de tv. Middels een HDMI kabel worden de tv en dvd recorder verbonden.

    Als ik de dvd recorder aanzet en tevens mijn tv verstchijnt het menu van de dvd recorder. Via dit menu kan ik naar zenders laten zoeken, duurt een aantal minuten, geen resultaat, alleen sneeuw. Opmerking in beeld: Controleer de antenne kabel... hier is niks mis mee mijn inziens.

    Tevens de vraag; het schijnt dat je met digitenne niet het ene programma kan kijken en het andere kan opnemen, klopt dit? (ik hoop het niet aangezien ik m juist hiervoor gekocht heb)

    Kan iemand mij helpen?

    bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V. Bekijk bericht
    Hallo,

    Kan iemand mij helpen?

    Ja

    Ik heb een tv Samsung LE40B650T2P, een dvd recorder Panasonic EH53EC-S, digintenne van KPN middels een smart card rechtstreeks in de tv.

    Dat is mooi....

    Volgens de beschrijving dien ik de antenne aan te sluiten op de dvd recorder, vervolgens gaat er een andere antennekabel van de dvd recorder naar de tv. Middels een HDMI kabel worden de tv en dvd recorder verbonden.

    Kan me niet voorstellen dat de beschrijving zo dom zou zijn..

    Als ik de dvd recorder aanzet en tevens mijn tv verstchijnt het menu van de dvd recorder. Via dit menu kan ik naar zenders laten zoeken, duurt een aantal minuten, geen resultaat, alleen sneeuw. Opmerking in beeld: Controleer de antenne kabel... hier is niks mis mee mijn inziens.

    Dat antennekabeltje zal wel goed zijn, maar als de antenne bedoeld is voor de ontvangst van Digitenne signalen, dan kan de recorder daar helemaal niets mee en zal dan ook niets ontvangen. Via de lucht worden in Nederland ook geen analoge TV signalen meer verzonden, dus helaas pindakaas. Met andere woorden, je gaat nooit niet 1 TVzender op deze wijze opslaan in de recorder.

    Tevens de vraag; het schijnt dat je met digitenne niet het ene programma kan kijken en het andere kan opnemen, klopt dit? (ik hoop het niet aangezien ik m juist hiervoor gekocht heb)

    Nog dommer dan die gebruiksaanwijzing is het, om iets te kopen waar je geen balle verstand van hebt en dingen aanneemt

    Het is veel verstandiger om je licht op te steken voordat je wat koopt

    Helaas gaat "hopen" je niet helpen en bidden ook niet, je kan maar naar 1 programma kijken, en ook enkel dat ene programma opnemen dat je aan het kijken bent, om iets op te kunnen nemen dient dan ook je TV nog aan te staan.

    Kan iemand mij helpen?

    Ja

    bedankt.
    Heb je al geholpen, maar achteraf iemand met je onwetendheid opzadelen is zoiets als, als het kalf verdronken is dempt men de put.

    Je had zoiets kunnen overwegen:

    http://www.digitenne.nl/digitenne-on...Fc2DDgodw0nfXw

    Kan maar 8 uur opnemen, ook weer echt KPN ballending, maar dat is Digitenne ook Verdiep je meer in de materie VOORDAT je wat koopt!

    In ieder geval is je huidige aankoop waardeloos voor wat je ermee wilt, hoop voor je dat je het nog kunt omruilen en vermeld dan wat je wilt en waar je het voor nodig hebt, laat ook weten dat je er absoluut geen verstand van hebt, misschien krijg je dan wel het juiste spul....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Question Geen zenders !!!!

    ik heb een Panasonic HDD recorder +interactieve TV,via modem dus digitaal signaal naar mediabox.bekabeling:scart mediabox naar AV1(TV);
    scart van HDD uitgang TV naar de AV2 (TV).Welnu, gebruikmakend handleiding HDD,dat zegt dat met HDMI ik dan rechtstreeksvia de AV2 kan/moet opnemen.

    Welnu, ik heb bij afspelen dvd wel gewoon´beeld´+ik kan MP3 afspelen,audio cd´s,maar zenders opzoeken: neen dus.
    De menu's om tijdsopnames te doen is ook zichtbaar.
    Wordt het dan altijd alleen maar mogelijk ´de ouderwetse´manier alleen maar analoog op te nemen via coaxkabel ingang HDD en connectkabeltje naar de TV ?

    Overigens er zijn op de mediabox ook een video=uitgang,wanneer ik denk je neemt daar van op,want daar wordt van de Expediabox(het modem) het signaal naar de mediabox(Motorola 1903) dooegesluist.

    Ik neem ook aan dat als je dvd afsleelt en er beeld is,dat het TV-signaal wel goed is ingesteld?

    Alleen analoog william
    Laatst aangepast door william58 : 18-07-2011 om 10:31 Reden: tekstueel

  4. #4

    Standaard

    Onvoorstelbaar warrig verhaal, maar ik zal mijn best doen met de antwoorden.....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door william58 Bekijk bericht
    ik heb een Panasonic HDD recorder (Panasonic EH53EC-S?) +interactieve TV,via modem dus digitaal signaal naar mediabox.bekabeling:scart mediabox naar AV1(TV); (Scart mediabox naar TV = analoog signaal)
    scart van HDD uitgang TV naar de AV2 (TV).Welnu, gebruikmakend handleiding HDD,dat zegt dat met HDMI ik dan rechtstreeksvia de AV2 kan/moet opnemen. (sorry hoor, maar dat stukje zou ik dan toch maar eens opnieuw gaan lezen, het is niet/nog niet mogelijk om via een HDMI kabel iets op te nemen)

    Welnu, ik heb bij afspelen dvd wel gewoon´beeld´+ik kan MP3 afspelen,audio cd´s,maar zenders opzoeken: neen dus. (logisch toch, natuurlijk vind je panasonic geen zenders, die zou hij alleen kunnen vinden als je bent aangesloten op de kabel waar nog analoge signalen worden doorgegeven, of aan de grens waar je eventueel nog landzenders hebt die analoog uitzenden, hier in Nederland zijn er enkel nog digitale zenders via de lucht te ontvangen via KPN, daar heeft je recorder niets aan)
    De menu's om tijdsopnames te doen is ook zichtbaar. (komt pas zichtbaar als de recorder een zender heeft gevonden, lekker achtelijk foutje van panasonic, je kan eventueel proberen er met de hand een zender in te zetten)
    Wordt het dan altijd alleen maar mogelijk ´de ouderwetse´manier alleen maar analoog op te nemen via coaxkabel ingang HDD en connectkabeltje naar de TV ? ( was de rest al warrig, dit is helemaal onbegrijpbaar, maar goed, het antwoord moet luiden, je kan enkel opnemen wat je op dat moment op de mediabox aan het kijken bent, dat doe je via de scartkabel, mits correct aangeslotem zie pagina 90 van je gebruiksaanwijzing van de mediabox) (de Panasonic zet je op het AV kanaal waarop de mediabox is aangesloten, start de opname)

    Overigens er zijn op de mediabox ook een video=uitgang,wanneer ik denk je neemt daar van op,want daar wordt van de Expediabox(het modem) het signaal naar de mediabox(Motorola 1903) dooegesluist. (denkt dat je bedoeld dat je van de mediabox op wilt nemen, ja dus, via de scart kabel) (je had veel beter de Motorola 1963 kunnen nemen, die is wel geschikt om mee op te nemen, de combinatie die je nu hebt is waardeloos en heel onhandig als je je opnamen wilt inprogrammeren voor als je niet thuis bent)

    Ik neem ook aan dat als je dvd afsleelt en er beeld is,dat het TV-signaal wel goed is ingesteld? (dat kan ik van een afstand niet beoordelen, je kan wel het verkeerde beeldtype van je TV hebben ingesteld of zoiets dergelijk, je vermeld tevens niet wat voor TV je hebt, maar bij een platte TV {als dat tenminste een HD Ready of Full HD geval is} is HDMI toch wel aan te raden, dat geeft het beste beeld..... )

    Alleen analoog william
    Ja Willem alleen analoog wat er uit scart komt......

    Zou toch eens denken aan een wat geschiktere combinatie, veel HDD recorders zijn met digitale TV en losse, niet daarvoor geschikte kastjes, een ramp om mee op te nemen.

    Zou toch, als je bij deze provider blijft, die Motorola met ingebouwde HDD overwegen....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Zoiets lijkt me ook wel geschikt voor jullie:

    Is vandaag een www.1dayfly.com aanbieding

    LG Blu-Ray harddisk recorder met 3D weergave en CI+ module - van € 499,95 voor € 219,95 ( +€5,95 )
    De LG HRX570 is een 3D Ziggo gecertificeerde multimedia harddisk recorder met 500GB capaciteit. Een veelzijdige multimedia video blu-ray speler met YouTube, Picassa, AccuWheater en DLNA. U kunt uw favoriete programma's opnemen en bekijken wanneer u wilt. Sluit een usb aan en geniet van uw multimediabestanden of blader direct op uw thuisnetwerk via DLNA. 3D Blu-Ray (high definition) 3D Blu-ray ...

    Bedenk wel dat het opnemen met de diverse apparaten allemaal zo zijn voors en tegens heeft, de voor en nadelen zul je dan ook voor je zelf moeten afwegen.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •