De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Help, ik kom er niet meer uit, welke mediaplayer moet ik nu kopen???

    Beste forummers,

    ik kom er niet meer uit ondanks het vele surfen op het net. Allereerst zie ik mediaplayers en streamers en is het mij nog steeds niet duidelijk wat ik nu moet hebben? Wat is nou eigenlijk het verschil?

    Daarnaast zie ik mediaplayers onder de 100,00 euro maar ook ver daarboven, waarom verschillen deze prijzen zo enorm? Wat kunnen die hele dure apparaten wat de goedkopere niet kunnen?

    Ik wil graag mijn films, foto's en muziek vanaf mijn externe harde schijf afspelen op mijn tv. Ik heb ook een ps3 staan maar deze speelt niet alle bestanden af, vandaar dat ik een mediaplayer wil kopen.
    Ik wil zoveel mogelijk bestanden af kunnen spelen en full hd kunnen afspelen.
    Is een usb 3.0 aansluiting handig?
    Er hoeft niet persee een harde schijf in te zitten want ik wil er sowieso een externe harde schijf aan (kunnen) hangen. Als ik nog een externe harde schijf aanschaf, is het dan handig om dit evt. ook met usb 3.0 te doen? Of maakt dit voor het afspelen op de tv niet uit?
    Ik wil de mediaplayer in de toekomst in een netwerk kunnen hangen.
    Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een mediaplayer?

    Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren over de juiste mediaplayer voor mijn wensen.

    Alvast bedankt!,

    Groeten,

    NP84

  2. #2

    Standaard

    hey NP84,

    een streamer stuurt rechtstreeks via het computernetwerk, audio & video door. Dit gebeurt zonder dat de weergave wordt onderbroken door downloaden. dwz, men gaat een streaming server opzetten in het netwerk (meestal computer) speelt de data af met de juiste codec en stuurt die dan door naar je client die het op zijn manier doorspeelt naar de tv.

    Een mediaplayer kan je bij de meeste ook gebruiken als streaming client (als deze beschikt over streaming technologie DLNA of dergelijke meer) veel van de TV hebben nu ook een netwerk aansluiting (voornamelijk samsung) waarbij je de TV rechtstreeks kunt gebruiken als streaming client.

    het voordeel dat je hebt als je een mediaplayer hebt is dat je niets hoeft op te laten staan om data te kunnen bekijken (externe/ interne hard disk). dit is wel noodzakelijk als je gaat streamen want dan moet de 'server' opblijven staan.

    de reden waarom mediaplayers zo hard verschillen in prijs is het feit van opties: dwz heeft hij netwerkconnectiviteit, kan deze gebruikt worden als stream client, kan deze gebruikt worden als netwerk device, heeft hij voldoende codecs, beschikt hij over een interne hard disk, ...
    dit zijn allemaal factoren die je prijs kunnen bepalen bij een mediaplayer.

    mijn advies is als je een mediaplayer koopt, koop er dan 1 met alle of bijna alle codecs in het apparaat en dat hij ook kan gebruikt worden als streaming client.

    waar je best op kunt letten bij het aanschaffen van een mediaplayer:
    * voldoende codecs voor jou filmen
    * netwerk aansluiting (als je mss later gigabit netwerk wilt) ga dan voor 1000mbit (1gbit) ipv 100mbit
    * DLNA compatible (streaming client)
    * update mogelijk (andere firmware kunnen laden voor nieuwe codecs of bugfixes)
    * geluid en warmte productie bekijken.

    dit zijn zowat de grote lijnen waar ik je toch aanraad na te kijken alvorens je koopt.

    persoonlijk zou ik me nog geen zorgen maken ivm usb 3.0, het is altijd beter maar een bly ray film kijken heeft een bandbreedte van ongeveer 36 - 72 Mbit/s en USB heeft een data rate van 470 Mbit/s. dus je zit nog safe.
    je kan altijd naar USB 3.0 gaan als je deze als wilt hebben voor de toekomst.

    grts,

    mctwan

  3. #3
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Het zoeken naar goede mediaspeler is vrij lastig. Ze hebben allemaal wel zo hun positieve en negatieve punten en uiteindelijk is het vaak puur persoonlijk.

    Ik heb zelf recent de Playon!HD2 aangeschaft en ben daar zeer tevreden over. Doet alles wat ik verwacht van een mediaspeler, en heb er nog geen problemen mee gehad.

    Kijk eens naar de vergelijkingstest op hardware.info, daar komen de meest gangbare spelers voorbij. Erg handing en overzichtelijk.

    Verder is bij hardware.info, puur toeval, de Playon!HD2 uitgeroepen tot beste mediaspeler 2011.
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf ook de Playon!HD2 van AcRyan, maar ik ben er minder tevreden over. Het is dat ik redelijk thuis ben in dat soort apparatuur, maar de ondersteuning vanuit AcRyan is dramatisch. Er is nog geen enkele firmwareupdate uitgebracht zonder bugs. Men wijt het bij AcRyan aan ondersteuning vanuit Realtek. Ik zou spelers met dezelfde chipset als deze PlayonHD2 en de nieuwste Mede8er bijvoorbeeld, nog even links laten liggen tot de kinderziektes eruit zijn en voor een eerder model Mede8er gaan...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook de Playon!HD2 van AcRyan, maar ik ben er minder tevreden over. Het is dat ik redelijk thuis ben in dat soort apparatuur, maar de ondersteuning vanuit AcRyan is dramatisch.
    Dramatisch vind ik wel wat overdreven. Ben het wel met je eens dat je als helemaal niets weet op het gebied van mediaspelers je deze misschien eerst maar even links moet laten liggen. Maar met fora en Google kan je een eind komen. Als gezegd, ik heb heb er geen problemen mee. Het is een speler die mij goed bevalt en nog veel potentie heeft.
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Als gezegd, ik heb heb er geen problemen mee. Het is een speler die mij goed bevalt en nog veel potentie heeft.
    Ik heb er op zich ook niet veel problemen mee. Als je deze speler alleen voor een beetje standaardwerk gebruikt voldoet hij wel, maar het kopieren over LAN of WLAN is een drama. Daarnaast IS de ondersteuning van AcRyan gewoon slecht. En daarmee bedoel ik dat elke firmware release gewoon niet bugvrij is. En dat er dan nog ergens een kleine bug zit is dan nog tot daar aan toe, maar ze lossen het ene probleem op en er wordt een andere bug gemaakt...

    Potentie heeft het apparaat zeker. De chipset is zeer snel en heb nergens lag meegemaakt tijdens het afspelen van films. Ook volledig BD rips speelt het ding zonder haperingen af. Daarnaast kan ie ook de HD audio formaten doorgeven. Iets wat niet helemaal helder in de specs staat.

    Ben je een beginnener: niet deze PlayOn aanschaffen
    Ben je er een beetje meer in thuis: aanschaffen en wachten op een goede firwmareupdate....
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •