De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Problemen met optische kabel/splitter

    Beste mensen,

    Ik ben nu al een tijdje in de weer met mijn apparatuur en de optische kabeltjes daarvan. Ik kom er maar niet uit Het volgende is mijn probleem:

    Ik heb een tv (Samsung) via optische kabel (OUT) aangesloten op mijn Samsung Home Cinema Set ( optical kabel IN). Nu heb ik ook een mediaplayer (ACRAYAN) via een optische kabel (out) die ik ook wil aansluiten om mijn Home Cinema. Probleem is echter dat ik maar 1 optische ingang heb op de Home Cinema. Tot heden wisselde ik telkens de optische kabel als ik 1 van de 2 apparaten aanzet. Dit ben ik nu meer dan zat en heb zowel een optische splitter als schakelaar gekocht, alleen beide krijg ik niet aan de praat. Wat doe ik fout?

    Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd.

  2. #2

    Standaard

    Met een splitter wekt het iig niet, je hebt een switch nodig.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Met een splitter wekt het iig niet, je hebt een switch nodig.
    Ik heb ook een switch geprobeerd, deze:
    http://www.allekabels.nl/Optische-Ka...chakelaar.html

    maar ook toen lukte het niet. Ik weet niet welke optische kabel in welke ingang moet. Ik heb dus maar van alles geprobeerd en helaas zonder succes.....

  4. #4

    Standaard



    Als ik hem zo zie dan is de uitgang naar de Home Cinema set die aan de linkerkant en moeten de kabels uit de TV en Mediaspeler bovenin en dan selecteer je met de ronde knop.

    Heeft deze switch stroom nodig?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht


    Als ik hem zo zie dan is de uitgang naar de Home Cinema set die aan de linkerkant en moeten de kabels uit de TV en Mediaspeler bovenin en dan selecteer je met de ronde knop.

    Heeft deze switch stroom nodig?
    Nee, deze switch heeft geen stroom nodig. Er zit in ieder geval geen adapter bij.

    Ik ga het nogmaals proberen zoals jij het hebt beschreven. Ik denk niet dat het gaat lukken, want de home cinema heeft alleen een (IN) ingang en geen OUT. Wanneer ik dus een optische kabel erin zet brand er geen rood licht. Denk dat het aansluiten van deze kabel in de linker zijnde weinig oplevert.

    Maar goed ik ga het proberen en laat je weten hoe het is gegaan.

    Bedankt voor het meedenken! Ik waardeer het zeer

  6. #6

    Standaard

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het is gelukt

    Het lag aan de optische kabel die van mijn home cinema naar de switch ging. Deze deugde blijlbaar niet, want ik probeerde net een andere kabel en toen deed alles het.

    Peptalk ik kan je niet genoeg bedanken.

    Thanx

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •