Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 58 worden weergegeven.

Discussie: The Hunger Games

  1. #1

    Standaard The Hunger Games

    Bron: IMDb
    In a not-too-distant future, North America has collapsed, weakened by drought, fire, famine, and war, to be replaced by Panem, a country divided into the Capitol and 13 districts. Each year, two young representatives from each district are selected by lottery to participate in The Hunger Games. Part entertainment, part brutal intimidation of the subjugated districts, the televised games are broadcasted throughout Panem as the 24 participants are forced to eliminate their competitors, literally, with all citizens required to watch. When 16-year-old Katniss' young sister, Prim, is selected as the mining district's female representative, Katniss volunteers to take her place. She and her male counterpart, Peeta, the son of the town baker who seems to have all the fighting skills of a lump of bread dough, will be pitted against bigger, stronger representatives who have trained for this their whole lives.


    Met o.a. Woody Harrelson, Stanley Tucci, Donald Sutherland én Mr Cabdriver Lenny Kravitz als bekendste namen die een rol hebben.

    Niks nieuws, maar lijkt mij wel een spectaculaire en entertainende film, zeker met een budget van $75 miljoen.

  2. #2

    Standaard

    De boeken zijn echt geweldig, dus ik ben zeer benieuwd naar deze verfilming!
    It's my round killing thing.

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de boeken niet gelezen maar de trailer spreekt me erg aan. Ik ga deze zeker zien.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb 2 van de 3 boeken gelezen en moet zeggen dat de trailer me in het begin me niet echt aansprak. Nog een paar keer gekeken, eergister op groot scherm in de bios, en nu begin ik er toch wel naar uit te kijken. Was eerst heel bang dat ze de verkeerde Katniss gecast hadden. Maar begin er nu aan te wennen.

    Heb alleen het idee dat mensen die de boeken niet kennen geen idee hebben waar de film over gaat door de trailer..

  6. #6

    Standaard

    De meest gehypte film in Amerika, ik heb deze mogen aanschouwen op 12 maart in LA, de wereldpremiere en vond het echt fantastisch, vooral het acteerwerk. Ik heb zelf de boeken nog niet gelezen, maar dat ben ik nu zeker wel van plan. De film is wel gericht op het jongere publiek, des al te min is het een gaafe film..heeft mijn verwachtingen waargemaakt.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    De meest gehypte film in Amerika, ik heb deze mogen aanschouwen op 12 maart in LA, de wereldpremiere en vond het echt fantastisch, vooral het acteerwerk. Ik heb zelf de boeken nog niet gelezen, maar dat ben ik nu zeker wel van plan. De film is wel gericht op het jongere publiek, des al te min is het een gaafe film..heeft mijn verwachtingen waargemaakt.
    Zit er veel actie in de film? Hopelijk is deze film niet al te braaf ? Heb gehoord dat bloed spatters hebben moeten weghalen van de filmkeuring... Jammer dat voorspelt niet veel goeds.

  8. #8

    Standaard

    Ja er zit wel wat actie in, wel wat bloed maar misschien niet zo overdreven als in de films..je merkt wel dat er een keuring in de film zit...(volgens mij is het nog niet bekend welke keuring deze film zal hebben in NL)..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #9

    Standaard

    vandaag gezien, aardige film maar weinig bloed wat vreemd was gezien het geweld. Maar al met al vermakelijke film.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Zit er veel actie in de film? Hopelijk is deze film niet al te braaf ? Heb gehoord dat bloed spatters hebben moeten weghalen van de filmkeuring... Jammer dat voorspelt niet veel goeds.
    De core audience van de film is dan ook een iets jonger publiek, dus ze moeten het wel een beetje beschaafd houden. Het idee van elkaar afslachtende minderjarigen moet uiteraard wat binnen de perken blijven. Persoonlijk vond ik dat scènes zoals die waarin Rue wordt gedood toch al intens genoeg. Ik vond het aardig om Donald Sutherland nog eens op het grote scherm te zien.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Donald Sutherland zal in deel 2 en deel 3 ook spelen, bevestigde de regisseur.
    Laatst aangepast door RobinB : 22-03-2012 om 19:42

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Donald Sutherland zal in deel 2 en deel 3 ook spelen, bevestigde de regisseur.
    Moet ook wel want zijn rol is heel belangrijk in deel 2 en 3 en eerlijk is eerlijk, ik zie niemand anders in die rol.

    Vond het zelf trouwens een fantastische film, hield zich op een paar dingen na prima aan het boek en ik mistte ook niet echt belangrijke scènes. Ik moet wel zeggen dat ik blij ben om een paar aanpassingen De gemuteerde beesten zagen er aan het eind gelukkig niet uit als gedode tributes want Rue in zo een vorm zou ik verschrikkelijk hebben gevonden .

    Ook was de scène van Rue inderdaad prachtig, prima gecast. Het moet de nieuwe Twilight worden zeggen ze en 1 ding staat al vast, qua acteerprestaties blazen ze nu al Twilight weg en ook op het gebied van trouw aan het boek blazen ze Twilight weg.

    Als je een spannende film zoekt op dit moment dan is deze toch wel een die je moet zien. Het is jammer inderdaad dat de keuring wel invloed had op hoe het geweld in beeld kwam maar dat doet geen afbreuk aan het verhaal en de film an zich.
    Ikran is not horse!

  13. #13

    Standaard

    Ik werd meteen in de dystopisch futuristische wereld gezogen. Zag er allemaal heel fraai uit. Jennifer Lawarence zet een sterk acteer prestatie neer. Vond het een spannende film en kijk uit naar de volgende delen!
    Things you own end up owning you.

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Ik vond hem ook goed. Er was enkel één groot minpunt, zeker als je het boek hebt gelezen. Ik citeer even want dit was exact hetzelfde waar ik mee worstelde (en perfect verwoord)

    "The film follows the basic storyline but lacks emotional depth. The character development is almost nonexistent and the deaths in the arena are bloodless in every sense of the word. The tributes are little more than walking stereotypes so their deaths have no impact. Even Rue's death, which was heart-wrenching in the book, was little more than a side note in the movie. If I hadn't read the books, I don't think I would have understood the dynamic between the tributes at all, including the conflicted relationship between Katniss and Peeta. Their romance comes across as cheesy and unconvincing. There is no hint of the bond that grows between them as the story progresses."
    User review IMDB

    In het boek was de liefderelatie véél serieuzer. In de film werd er één keer gekust. En het kussen is net zo'n essentiële handeling in dit verhaal. Het feit dat de relatie tussen Katniss en Peeta de Hunger Games helemaal ontregeld, is helemaal niet duidelijk.

    Jammer, maar als boeklezer hou je dit in je achterhoofd en is het nog steeds genieten. Kan me niet inbeelden dat de mensen die het boek niet hebben gelezen het volledige concept zullen begrijpen.


  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Kan me niet inbeelden dat de mensen die het boek niet hebben gelezen het volledige concept zullen begrijpen.
    Dat viel in mijn geval wel mee. Ik heb gisteren de film gezien en ging er volledig blanco in: was niet bekend met het concept, de boeken, de wereld en had enkel vluchtig de synopsis gelezen. Ik moet zeggen dat ik het best een goede film vond. Het is een interessant concept en mooi in documentaire-stijl in beeld gebracht. De vele POV-shots brachten mij echt in de film. Wel kan ik me vinden wat hiervoor in spoiler-tags genoemd staat.

    De verschillende relaties hadden inderdaad wat beter mogen worden uitgewerkt. De dood van Rue - hoewel schokkend - deed mij emotioneel weinig en bij de relatie tussen Katniss en Peeta leek voor mij vooral te worden benadrukt hoezeer de producers van de show er een liefdesverhaal uit wilden creëren. Dat het wat complexer was, werd mij wel duidelijk al heb ik eigenlijk nog steeds niet helemaal door wie van de twee nu al dan niet smoorverliefd is. Misschien heb ik niet goed opgelet of willen ze het juist wat meer in het midden laten voor een potentieel deel 2?

    Al met al heb ik erg van de film genoten en heb ik een aandrang om de - voorheen mij onbekende boeken - te lezen. Zijn de vervolgen ook enigszins de moeite waard?
    Laatst aangepast door honeymaker : 25-03-2012 om 22:22

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door honeymaker Bekijk bericht
    Dat viel in mijn geval wel mee. Ik heb gisteren de film gezien en ging er volledig blanco in: was niet bekend met het concept, de boeken, de wereld en had enkel vluchtig de synopsis gelezen. Ik moet zeggen dat ik het best een goede film vond. Het is een interessant concept en mooi in documentaire-stijl in beeld gebracht. De vele POV-shots brachten mij echt in de film. Wel kan ik me vinden wat hiervoor in spoiler-tags genoemd staat.


    Al met al heb ik erg van de film genoten en heb ik een aandrang om de - voorheen mij onbekende boeken - te lezen. Zijn de vervolgen ook enigszins de moeite waard?
    Ik heb enkel het eerste boek gelezen. De 2 vervolgdelen (Catching Fire en Mockinjay) heb ik zonet besteld


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital Bekijk bericht
    vandaag gezien, aardige film maar weinig bloed wat vreemd was gezien het geweld. Maar al met al vermakelijke film.
    De film is voor de kids gemaakt met een Amerikaanse PG-13 rating (kan best weer zijn dat de DVD/BD weer unrated of extended is).
    Voor de UK bioscoop is er zelfs nog meer afgezwakt
    http://www.movie-censorship.com/news_en.php?ID=3485

    De vraag welke versie draaid en krijgen wij straks in Nederland?

  19. #19

    Standaard

    De nieuwste film met Jennifer Lawrence in de hoofdrol, heeft óók PG-13 gekregen voor The House At The End Of The Street, maar afgaand op de vele beelden van haar welgevormde bovenlichaam, zou je dat niet zeggen.

  20. #20

    Standaard

    Ik vond The Hunger Games een sterke verfilming! Ik ken de boeken niet, maar vond de sfeer van deze film bijzonder treffend, bizar en naargeestig. Omdat het een trilogie is, is het einde van de film weinig verrassend en in het begin zijn de shots erg kort en de camera erg beweeglijk. Ben overigens wel benieuwd hoe de 16+versie eruit zou zien, al stoorde de "bloedarmoede" me niet. Overtuigende cast, een goede soundtrack, mooie effecten, prima verhaal! 8.5

  21. #21

    Standaard

    David Cronenberg in beeld voor Hunger Games sequel 'Catching Fire''

    Het nieuws over het besluit van The Hunger Games regisseur Gary Ross om niet mee te werken aan de sequel Catching Fire is nog hartstikke vers, maar Lionsgate denkt alweer volop na over zijn vervanger. De studio zou een shortlist met zeven of acht namen hebben waarvan er nu drie bekend zijn: David Cronenberg, Alfonso Cuarón en Alejandro González Iñárritu.

    Van dit drietal is Cuarón de enige die ooit een blockbuster van dit kaliber maakte. In 2004 regisseerde hij de derde Harry Potter film The Prisoner of Azkaban. Cronenberg (Eastern Promises) en Iñárritu (Babel) begeven zich echter op vreemd terrein. Lionsgate wil dat de uiteindelijke keuze de sequel snel maakt en daarnaast in staat is om te werken met een enorme cast en op één lijn te blijven met schrijfster Suzanne Collins en scenarist Simon Beaufoy. De vertrokken Ross zag dit geen tweede keer zitten, zeker niet na het succes van deel 1.
    David Cronenberg? tofff..zou dit wel passen in zijn perspectief?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  22. #22

    Standaard

    Cronenberg niet met een PG13 versie denk ik.. De andere twee namen mogen er overigens ook wezen. Alfonso Cuarón heeft ons al veel te lang laten wachten op een nieuwe film. Heeft er nu wel weer een bijna af, maar staat verder (volgens IMDB) nog niet veel in de planning.

  23. #23

    Standaard

    Mwah. Gisteren gezien, maar ik vond dat stuk waar je het over hebt met Rue echt niet intens. Het was gewoon een goedkope oplossing voor een ander probleem.

    Als Rue nl niet gedood was door 1 van de andere personages dan Katniss dan had ze het zelf moeten doen. Dat had pas intens geweest (die tweestrijd die er dan ontstaat van ik moet het doen maar wil het niet). Maar als ze dat zouden doen in de film had het publiek dat niet gepikt (te heftig).


    Maar er viel me nog wat op: het is toch de Hunger games? Waarom zie ik dan enkel hoofdpersonen die er tiptop uitzien en echt niets tekort komen?

    Ik vond de film op zich wel aardig, maar ook wel bij tijd en wijlen oppervlakkig en voorspelbaar. Het einde zie je al van kilometers aankomen en ook dat de spelregels nog een keer zouden worden aangepast zodat de 2 lovers tegenover elkaar zouden komen te staan. liefdesverhaaltje was trouwens ook flinterdun

    Desondanks wel goed geacteerd, verhaal kon beter (subplots waren mi te voorspelbaar en ook het einde).
    Goede muziek, regie was goed tot het laatste moment bij de confrontatie met de laatste vijand (actie niet te volgen).

    Ik vond het zeker wel sterk dat er niet gesmeten werd met actie, maar het verhaal rustig werd opgebouwd en toch spannend bleef.

  24. #24

    Standaard

    Ik had op de ochtend van mijn cinemabezoek het eerste boek uitgelezen, dus het was dubbel zo leuk om meteen te zien hoe de filmmakers het geïnterpreteerd hadden. Ik moet zeggen dat het één van de betere boekverfilmingen is die ik tot nu toe zag. Heerlijk sfeervol en ja, de diepgang is natuurlijk niet zoals in het boek maar ik vind het best te pruimen.

    Blij te horen dat de cast aanblijft voor 2 en 3. Ik zou het niet anders gewild hebben. 'k Ben benieuwd welke acteurs we allemaal in de rol van Victors voor elk district in de Quarter Quell gaan zien.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  25. #25

    Standaard

    Gisteren gezien. Ik kende het boek niet.
    Hoewel de film wel onderhoudend is, vond ik hem veel te lang. De zaken die juist wat beter uitgewerkt hadden moeten worden, bleven liggen en de minder belangrijke stukken waren te lang. Ook zag ik de noodzaak van die paar flashbacks niet in, aangezien dit scenes waren die al eerder vertoond waren.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •