Pagina 1 van 22 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 536 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Star Trek Next Generation op blu-ray.

    Star Trek Next Generation komt uit op blu-ray, aldus areadvds.de en Digital Bits. 2011: demo met 4 afleveringen. 2012 start formele release.

    Meer info:
    http://www.areadvd.de/news/2011/07/2...-blu-ray-disc/
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #2

    Standaard

    Geweldig nieuws! Ik heb vanaf 2002 alle 5 series van Star Trek op dvd aangeschaft. Alles in de eerste uitgave, dus niet de repacks. The original series heb ik reeds op blu-ray. Die is schitterend opgeknapt qua beeld en geluid, inclusief nieuwe effecten.

    Het kost uiteraard een hoop geld, maar ik heb het er voor over. Een dergelijke serie wil ik gewoon in de beste kwaliteit hebben! Ik hoop dat, net als bij TOS, er ook DTS-HD MA geluid op de schijven staat.

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennie Gitz Bekijk bericht
    Geweldig nieuws! Ik heb vanaf 2002 alle 5 series van Star Trek op dvd aangeschaft. Alles in de eerste uitgave, dus niet de repacks. The original series heb ik reeds op blu-ray. Die is schitterend opgeknapt qua beeld en geluid, inclusief nieuwe effecten.

    Het kost uiteraard een hoop geld, maar ik heb het er voor over. Een dergelijke serie wil ik gewoon in de beste kwaliteit hebben! Ik hoop dat, net als bij TOS, er ook DTS-HD MA geluid op de schijven staat.
    Idem voor mij.

    Maar deze ga ik toch kopen als het er echt van komt.

    Let wel op er zijn slechts 4 afleveringen als test gemaakt. Deze komen met kerst op de US markt.
    Pas als het bewijst dat daarmee er voldoende potentie/animo is, komen er meer afleveringen.

  5. #5

    Standaard

    Da die Serie selbst zwar ursprünglich auf 35 mm-Film gedreht, die Effekte und der fertige Schnitt aber nur auf SD-Video produziert wurden, müssen für die eine Blu-ray Disc-Veröffentlichung die Effekte und der Schnitt komplett neu erstellt werden was für das Remastering der Serie einen hohen Zeitaufwand erfordert.
    Ook voor deze blu-rays worden de effecten schijnbaar opnieuw gemaakt. Ik ben benieuwd... De afleveringen zullen ook niet in breedbeeld op de schijfjes komen denk ik?
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een vage herinnering dat het indertijd wel de bedoeling was om STNG in breedbeeld op dvd te zetten, maar dat dit niet gedaan werd ivm 3:4 beeldschermen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #7

    Standaard

    Ik hoop dat ze er geen breedbeeld van maken het zal al moeilijk genoeg zijn om het er beetje goed uit te laten zien. Dan moet je het nog niet nog keer gaan oprekken.

  8. #8

    Standaard

    Aangezien ze het op BD uitbrengen is het kennelijk op film opgenomen? Dat wist ik eigenlijk niet.

  9. #9

    Standaard

    De live action scenes van TNG zijn op film geschoten (ik dacht zelfs 35mm) maar deze beelden zijn met de special effects op video gemonteerd. Dit verklaard het onscherpe en softe beeld van met name de eerste 4 seizoenen.

    De remastering van TNG is om deze reden een nog grotere klus dan die van TOS. Alle originele negatieven zullen moeten worden ingescand en elke aflevering zal opnieuw moeten worden gemonteerd. De elementen van de special effects (met name de opnames van de modellen van de schepen) zijjn ook op film geschoten. Hopelijk zullen ze deze ook gebruiken om de effecten te remasteren, maar de kans is groot dat alles vervangen zal worden door CGI.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  10. #10

    Standaard

    Laat maar komen deze shit
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  11. #11

    Standaard

    http://www.amazon.de/Star-Trek-Gener...hu-rd_add_1_dp, ofwel

    een eerste blu-ray met 4 afleveringen. Verkoopt deze goed, dan vergroot dit de kans dat de rest ook op blu-ray uitkomt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Het gaat toch echt gebeuren. Het persbericht is te lezen op StarTrek.com plus een fantastische trailer. Je krijgt maar 2 scenes te zien maar voor elke fan die 25 jaar naar TNG heeft gekeken een fenomenale onthulling. Vergeet Star Wars, wat ziet dat er prachtig uit!

    You've heard the rumors, and now StarTrek.com can officially confirm it: Star Trek: The Next Generation will be released in high-definition Blu-ray, starting in January with a sampler of several popular episodes, followed by a season-one set to be released later on in 2012, and subsequent seasons beaming down after that. Each of the 178 episodes spanning The Next Generation's seven seasons will be transferred to true high-definition 1080p for release in the Blu-ray format and, eventually, for runs on television and digital platforms in the U.S. and across the world. Star Trek: The Next Generation will, as fans know, be celebrating its 25th anniversary in 2012.
    “Fans have been clamoring for a high-definition release of Star Trek: The Next Generation," Ken Ross, Executive Vice President and General Manager of CBS Entertainment, said in a statement. “Transferring the series to high-definition presented difficult technical challenges, but our team has come up with a process to create true 1080p HD masters with true HD visual effects. We can’t wait to show fans how pristine the series looks and sounds with our upcoming Blu-ray releases.”
    CBS is, in fact, returning to the original film negatives, a mother lode of material encompassing 25,000-plus reels of footage, and editing the episodes together precisely as they were when they originally aired between 1987 and 1994. Visual effects will not be upconverted from videotape, but instead will be recompositioned. The freshly cut film will ultimately be transferred to high definition with 7.1 DTS Master Audio. And all of the work is being done in conjunction with respected, longtime Star Trek figures Denise and Michael Okuda, who are on board as consultants.
    As for that sampler, it will be called Star Trek: The Next Generation -- The Next Level. CBS Home Entertainment has set a January 31, 2012, release date for the single disc, which will include the feature-length version of the series pilot, "Encounter at Farpoint," as well the fan-favorite episodes "Sins of the Father" and "The Inner Light," the former from season three and the latter from season five. The Next Level will sell for the suggested retail price of $21.99.
    Keep an eye on StarTrek.com for additional news about upcoming Blu-ray releases of Star Trek: The Next Generation.
    In the meantime, which Star Trek: The Next Generation episode are you looking forward to watch on Blu-ray?
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  13. #13

    Standaard

    Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

    Het laatste stuk van de trailer is wel wat cheesy:
    'The Next Generation...of the next generation.'

  14. #14

    Standaard

    Je zou uit de trailer kunnen halen dat het beeld 16x9 is geworden maar ik hoop het niet eerlijk gezegd. Maar waarom zou ik deze halen als ik straks de hele seizoenen kan halen?
    Laatst aangepast door homernt : 29-09-2011 om 08:25

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Je zou uit de trailer kunnen halen dat het beeld 16x9 is geworden maar ik hoop het niet eerlijk gezegd. Maar waarom zou ik deze halen als ik straks de hele seizoenen kan halen?
    Volgens eerdere berichten zou het inderdaad 16:9 worden. Er komt dan extra beeld in vergelijk met de tv-uitzending. Blijkbaar is de serie in 16:9 opgenomen, maar in 4:3 (verknipt) uitgezonden.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Volgens eerdere berichten zou het inderdaad 16:9 worden. Er komt dan extra beeld in vergelijk met de tv-uitzending. Blijkbaar is de serie in 16:9 opgenomen, maar in 4:3 (verknipt) uitgezonden.
    In dat geval is het natuurlijk geen punt, alleen even wennen. Maar ik heb toch zoiets van eerst zien dan geloven of het echt zo is.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    In dat geval is het natuurlijk geen punt, alleen even wennen. Maar ik heb toch zoiets van eerst zien dan geloven of het echt zo is.
    De "sgi-opnamen" hadden wel het 3:4 formaat, maar die zijn uitgebreid om in een 16:9 frame te passen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    De "sgi-opnamen" hadden wel het 3:4 formaat, maar die zijn uitgebreid om in een 16:9 frame te passen.
    Dat verklaard wel waarom ze het niet meteen 16:9 op DVD hebben gezet.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Dat verklaard wel waarom ze het niet meteen 16:9 op DVD hebben gezet.
    Tot op zekere hoogte. Deze serie werd gemaakt, uitgezonden en op dvd gezet in een tijd waarin breedbeeldtv's nog niet gemeengoed waren. Dat heeft indertijd ook meegespeeld, gekoppeld aan de kosten natuurlijk om die sgi om te bouwen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #20

    Standaard

    Sorry hoor mensen, maar de serie zal hoogst waarschijnlijk in 4:3 geremastered worden, aldus Bill Hunt van TheDigitalbits, en terecht. De serie is gefilmd met 4:3 in het achterhoofd en voor 16:9 zou het beeld uitgesneden moeten worden. Toch zal er waarschijnlijk een breedbeld versie geproduceerd worden voor "andere markten" (lees streaming en uitzendingen op tv). Maar de Blu Ray is 4:3 net als TOS-R.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  21. #21

    Standaard

    Voor mij persoonlijk is dit het meest opwindende nieuws sinds de invoering van blu-ray.....voor mij is de serie toch het neusje van de zalm op Star Trek gebied.

    Ik heb toen (net als alle andere Star Trek series) alle seizoenen op DVD gekocht toen ze één voor één uitkwamen. Inderdaad de hoofdprijs betaald (was iets van €79,99 per seizoen), en dat geef ik er graag weer voor uit als de kwaliteit van de bd's straks lijkt op die van de trailer.

    Ik haal overigens uit de trailer juist dat het gewoon 4:3 wordt, zoals het hoort. Zet 'm maar stil op 51 seconden .

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Voor mij persoonlijk is dit het meest opwindende nieuws sinds de invoering van blu-ray.....voor mij is de serie toch het neusje van de zalm op Star Trek gebied.

    Ik heb toen (net als alle andere Star Trek series) alle seizoenen op DVD gekocht toen ze één voor één uitkwamen. Inderdaad de hoofdprijs betaald (was iets van €79,99 per seizoen), en dat geef ik er graag weer voor uit als de kwaliteit van de bd's straks lijkt op die van de trailer.

    Ik haal overigens uit de trailer juist dat het gewoon 4:3 wordt, zoals het hoort. Zet 'm maar stil op 51 seconden .
    Ik ook en voor voyager had ik zelf video's al gekocht. Je bent een trekkie of niet. Al is de laatste film wel drap.

  23. #23

    Standaard

    Ah, de video's.....die had ik ook van TNG. Niet allemaal trouwens . Eerst nam ik alles zelf op, had talloze banden....die later na het uitkomen van de DVD's allemaal in de kliko verdwenen.

    Ik ben erg benieuwd naar de verpakkingen, die van de DVD's (de originele) zijn erg mooi, dus het wordt nog een klus om die te verbeteren.


  24. #24

    Standaard

    Hebben jullie de 2de trailer al gezien mensen. Begint hetzelfde als de eerste maar na 1 minuut krijgen we dan eindelijk scenes uit de geremasterde afleveringen te zien....
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  25. #25

    Standaard

    Nog niet gezien, bedankt!
    Vanavond even op mijn tv kijken, ik heb wel een full hd monitor, maar op tv kun je het wat beter beoordelen.

Pagina 1 van 22 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •