De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Dali of Teufel?

  1. #1

    Standaard Dali of Teufel?

    Nou, de tijd is toch gekomen dat de Bose maar weer de deur uit moet. Morgen komt er iemand kijken voor het geld dat ik er voor wil dus ik kan voorzichtig even kijken naar de vervangers. Nu heb ik dat al lang in mijn hoofd maar kom ik er niet helemaal uit. Luisteren is geen optie voor mij en ook niet zo zeer nodig want ben opzich snel tevreden (de Bose voldeed goed, maar mist 1 kleine afstel mogelijkheid die ik nodig heb in mijn woonkamer namelijk, balance)

    Hoe dan ook.

    De versterker wordt een:
    Harman Kardon HK 3490

    Waarom die? Omdat ik simpelweg niks vergelijkbaars kan vinden! (Stereo met digitale ingangen) plus dat het me een mooi apparaat lijkt verder.

    Speakers:

    Klipsch RF-82 of de Teufel T500

    Mijn gevoel zegt dat de Klipisch beter zou moeten zijn vanwege de naamsbekendheid maar dat zegt niks tegenwoordig en lees ook een hoop goede dingen over de Teufel's. Maar ik lees meer positiviteit over de Klipisch vooral met rock muziek en als het om bass gaat en dat zijn de 2 dingen waar ik erg van houd! En klein voordeel, kan het in 1 winkel kopen wat weer verzendkosten scheelt!

    Dus wat zouden jullie op het gevoel kiezen en belangrijker nog, iemand ervaring met Klipisch of Teufel?

    Eventuele andere optie's mogen ook maar 300/400 per speaker is mijn grens in het buget. Indien nodig komt er laten een subwoofer bij maar dit bepaal ik wel als alles er staat.
    Laatst aangepast door PorscheHD : 31-07-2011 om 21:08

  2. #2

    Standaard

    Ik zou de speakers tweedehands kopen. Voor maximaal 400 euro per speaker koop je echt wat moois, bijvoorbeeld de Phonar P40.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Ik snap wat je bedoeld, ik ben alleen niet zo van 2de hands heb daar wat slechte ervaringen mee gehad plus dat mijn versterker dan weer de zwakke schakel wordt in de set ben ik bang!

    Wat ook nog kan aangezien ik zo subwoofer minded ben....

    Klipisch boekenplank met SW12d subwoofer.....

    Deze geeft mij het mooiste gevoel:

    HK 3490 versterker
    2x Klipisch RB81 Redelijke forse boekenplank modellen
    1x Klipisch RW-12d Dikke subwoofer
    Laatst aangepast door PorscheHD : 01-08-2011 om 15:22

  4. #4

    Standaard

    Als je voor Klipisch speakers gaat zou ik deze altijd eerst beluisteren voordat je ze gaat kopen aangezien Klipisch een hele eigen sound heeft voor zijn speakers die over het algemeen door een klein groepje mensen word gewaardeerd. Je moet er maar net van houden zeg maar.

    Ik zou dus nooit zomaar op de gok deze speakers kopen. Voor een budget van 300/400 euro per speaker zou ik zeker ook naar Focal kijken. Verder hebben Kef en Mordaunt-Short mooie speakers in die prijsklasse.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    Momenteel heeft Klipisch de voorkeur omdat ik er veel goede dingen over gelezen heb in combinatie met HK en het fijne geluid bij rock muziek etc dus het is niet zomaar, en de prijs speelt mee en volgens mij is er weinig beters te krijgen voor dat geld in combinatie met de power. (300 per stuk) Al die merken die je opnoemt zijn mij te zwak of gaan niet laag genoeg. Als ik zuipluidsprekers ga doen wil ik het namelijk proberen om het zonder subwoofer te doen en dan is 55hz bij bijvoorbeeld een Focal speaker denk ik niet echt laag....

    Denk dat het wijzer is om voor zuipluidspreker te gaan en dan als het nodig is later een subwoofer bij te zetten.

    Wharfedale Diamond 10-7 zou ook nog kunnen trouwen, heb ik eerder gehad maar dan een boekenplank model en dat klonk altijd heerlijk maar ook hier weer wat bank dat het te weinig power heeft.

    Focal JMLab Chorus 714 V zou dan een optie zijn maar ben erg bang dat ik bass ga missen..... plus dat de duurdere versie er dan alweer beter uitziet en klinkt zo te lezen...
    Laatst aangepast door PorscheHD : 01-08-2011 om 15:56

  6. #6

    Standaard

    Bedoel je power als in meer watt? of bedoel je dat je bang bent dat bijv. die Wharfedales moeilijk zijn aan te sturen.

    Over het eerste het wattage bepaald lang niet hoe hard een speaker kan spelen. Wharfedales zijn over het algemeen iets lastiger aan te sturen vanwege hun relatief lage gevoeligheid van 86 dB t.o.v. 98 dB van de Klipisch. Maar power zul je bij geen van beide echt tekort komen denk ik.

    Alleen zal je HK de Klipisch iets makkelijker aansturen dus minder snel gaan klippen en harder gaan op lager volume dan niet vanwege het wattage maar door de hoge gevoeligheid.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  7. #7

    Standaard

    Maarja, wat zou te preferen zijn? (Ja luisteren idd, haha) Wharfedale is opzich een mooiere speaker denk ik maar kan daar niet veel over vinden....

    Klipsch RF62 II dit zou ook nog kunnen inplaats van de RF82, maar kan zo niet zien waarom ik een kleiner model zou nemen. Hij is 100euro per speaker duurder en een huidige model die andere is een ''oud'' model...... er zou intern wat veranderd zijn maar of het 200,- meer waard is...... uiterlijk is wel wat strakker maar wederom, 200,- meer waard?
    Laatst aangepast door PorscheHD : 01-08-2011 om 17:41

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •