De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: luister volume

  1. #1

    Standaard luister volume

    Hoi luitjes,

    De auddessy autocalibratie zet mijn speakers op ongeveer -8. Nu kijk ik films meestal op een volume van -16. Betekend dit de ware luistervolume -24 is?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wooddwarf Bekijk bericht
    Hoi luitjes,

    De auddessy autocalibratie zet mijn speakers op ongeveer -8. Nu kijk ik films meestal op een volume van -16. Betekend dit de ware luistervolume -24 is?
    Ik zie meerdere berichtjes van je verschijnen, allemaal op een iets andere manier, maar er lijkt onvrede bij je te heersen over het geluid en het volume.

    Over bovenstaande vraag kan ik kort zijn, het antwoord is nee.

    De aanduiding betekend helemaal niets, het zegt niets over het volume, de hoeveelheid volume die uit je speakers komt laat zich niet vangen door een getalletje op je display.

    Het volume is enkel te meten met een dBmeter.

    Heb je andere vraag wat uitgebreider beantwoord, als je daar reageert denk ik dat ook dit onderwerp wel ter sprake zal komen, probeer niet jezelf gek te maken door overal vragen te gaan stellen, probeer het bij 1 onderwerp te houden, anders dwaal je misschien af.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    en daarnaast: alle films staan praktisch met een ander volume op dvd/blu-ray. Met andere worden, om hetzelfde volume te bereiken zal de ene film op -10 en de andere -20 moeten staan. Zelf ga ik altijd gevoelsmatig op de dialogen af, als deze op normaal niveau staan voor mn gevoel laat ik het op dat niveau staan. Ongeacht hoe hard explosies e.d. dan klinken :P. Maar goed, dat is dus subjectief, je kan zonder meten niet precies weten of het ook de volumes even goed hoorbaar zijn als de dag ervoor bijv. Daarom noteer ik nu hoe hard een film moet staan.... Zodat ik de volgende keer weet wat het 'ideale' volume is.... Dan moet je dus niet met de instellingen spelen van de volumes, want dan klopt het de volgende keer dus niet meer.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard G Bekijk bericht
    en daarnaast: alle films staan praktisch met een ander volume op dvd/blu-ray. Met andere worden, om hetzelfde volume te bereiken zal de ene film op -10 en de andere -20 moeten staan. Zelf ga ik altijd gevoelsmatig op de dialogen af, als deze op normaal niveau staan voor mn gevoel laat ik het op dat niveau staan. Ongeacht hoe hard explosies e.d. dan klinken :P. Maar goed, dat is dus subjectief, je kan zonder meten niet precies weten of het ook de volumes even goed hoorbaar zijn als de dag ervoor bijv. Daarom noteer ik nu hoe hard een film moet staan.... Zodat ik de volgende keer weet wat het 'ideale' volume is.... Dan moet je dus niet met de instellingen spelen van de volumes, want dan klopt het de volgende keer dus niet meer.
    Ik heb dat ook zo gedaan dat ik de volume afstelde aan de hand van het dialoog. Echter waren de geluidseffecten zo hard dat ik er misselijk van werd omdat ik gevoelige oren heb.

    Gebruik nu standaard voor films audessy dynamic eq + dynamic volume ( lichste stand ), echt een wereld uitvinding! Dialogen blijven goed hoorbaar en geluids effecten overheersen niet.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •