De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiting coax naar optisch digitaal

    Hallo. Kan iemand me helpen met het volgende ?

    Ik zou mijn TV (Philips) willen doorverbinden naar een home cinema systeem (Sony), gewoon om het geluid van de TV langs de boxen te laten komen.
    Nu heb ik het probleem dat mijn TV enkel een coax out heeft, terwijl de Sony voor de TV aansluiting enkel een optisch digitale ingang heeft.

    Beide zijn nu ook wel via HDMI verbonden, en ik hoopte dat dat voldoende zou zijn, maar dat geeft geen enkel geluid door. De TV heeft wel een HDMI-ARC uitgang, maar dat lijkt me niet herkend te worden door de Sony (model HTSS100).
    Als dat wel zou lukken zou het natuurlijk ideaal zijn, maar dat is dus niet het geval. . Of zou ik toch nog iets verkeerd doen ? Weet iemand of zoiets wel lukt met een HTSS100 ? Ik vind er alleszins in de handleiding van de Sony niets van terug.

    De beste oplossing (denk ik nu) is om een convertor te plaatsen die het audio signaal Van de TV omzet in een optisch digitaal signaal dat naar de Sony gaat. Ik weet dat het bestaat, maar heeft iemand ervaring met zoiets ? Volgens de verkooppraatjes zou het een goed resultaat moeten geven, maar ik geloof niet alle verkooppraatjes (meer).

    Ik zou natuurlijk ook de coax van de TV kunnen aansluiten op een andere coax ingang van de Sony (Video 2). Zo heb ik het nu gedaan en zo krijg ik wél klank uit de boxen, maar het wordt dan toch wel heel omslachtig om het geluid om te schakelen.

    Bedankt voor alle info.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reporterxyz Bekijk bericht

    De beste oplossing (denk ik nu) is om een convertor te plaatsen die het audio signaal Van de TV omzet in een optisch digitaal signaal dat naar de Sony gaat. Ik weet dat het bestaat, maar heeft iemand ervaring met zoiets ? Volgens de verkooppraatjes zou het een goed resultaat moeten geven, maar ik geloof niet alle verkooppraatjes (meer).
    Dit werkt iig prima, het is zo'n ding:

    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Hartelijk dank voor de info. Misschien nog één ding.
    Horen bij dit toestel speciale aansluitingskabels of is het gewoon kwestie van 1 gewone coax kabel en 1 gewone optische kabel te verbinden naar dat toestel ?

  4. #4

    Standaard

    Hij moet van stroom voorzien worden, maar dat wordt bijgeleverd. Verder werkt hij zoals je aangeeft.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Nogmaals dank voor de informatie.

    Maar... los hiervan... wat ik eigenlijk toch wel erg vind tegenwoordig...
    Je koopt een vrij dure TV met o.a. ook een aantal HDMI aansluitingen. Hetzelfde voor de muziekinstallatie, en als je uiteindelijk beide gewoon met mekaar wil verbinden, dan moet je er verdorie nog een extern toestel bijkopen, mét aparte voeding, en dat ertussen schakelen.

    Dat noemen ze tegenwoordig vooruitgang zeker ?? Of Plug and play ?? Of 21-ste eeuw technologie ??

  6. #6

    Standaard

    Tegenwoordig heb je natuurlijk wel die ARC, maar hoe dat precies werkt met instellen weet ik niet.
    Je hebt jezelf waarschijnlijk ook niet helemaal goed geïnformeerd en zo'n HTS is ook altijd erg beperkt met z'n aansluitingen, daarom adviseren wij hier altijd losse recievers.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    ARC met die HTC gaat niet lukken, set heeft geen HDMI 1.4 en daardoor dan ook geen ARC mogelijkheden.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Dank je nogmaals voor alle goeie raad.
    Ik heb me ondertussen zo'n toestelletje aangeschaft, en het werkt prima.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •