De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pink Floyd + muziekfans: dringend jullie hulp nodig.

    Binnenkort komen de ongelooflijk dure boxsets van Pink Floyd er aan...

    Maar deze zijn natuurlijk weer onvolledig.

    - Enkel "Wish You Were Here" zal een hybrid sacd versie krijgen (Analogue Productions) (afzonderlijk te kopen, niet in de boxset!).

    - "Dark Side of the Moon" nu verkrijgbaar op sacd zal als "gewone remastered cd" verkocht worden, dus een serieuze stap terug ...

    - andere albums krijgen geen multichannel (o.a. The Wall)

    - enkele mutichannel mixen op Wish You Were Here blu-ray zullen "lossy" zijn.


    Kortom veel geld voor alweer "half werk"

    Daarom zijn Pink Floyd en sacd-fans zich massaal aan het verenigen en beginnen met het posten van berichten op Pink Floyd's EMI releaseblog.

    Ik zou het heel erg leuk vinden als jullie ook een berichtje nalieten i.v.m. high resolution audio, sacd, vinyl, multichannel, loudness wars,...

    Ieder berichtje is een kleine overwinning ... en misschien interessant voor de toekomst. EMI heeft nog enkele leuke backcatalogues: Beatles, Kate Bush, David Bowie,...


    Laat jullie bijdrage na op volgende link:
    Klik deze link

    1000 x thanks voor jullie hulp!!!

    PS: enkele suggesties:

    - sacd door Analogue Productions (degene die Wish You Were Here deden, CCR, jazz sacd's,...)

    - high quality vinyl

    - dvd-audio of blu-ray audio

    - high resolution audio downloads

    - goede mastering (geen loudness wars)

    - lossless multichannel mixes
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 21-08-2011 om 23:17 Reden: .

  2. #2

    Standaard

    Niemand?

    Je kan ook een mailtje sturen naar EMI. De Canadese afdeling stuurt alles door naar de hoge pieten van het label. In tegenstelling tot andere platenfirma's krijg je vaak antwoord en proberen ze echt iets te doen.

    De Deluxe Edition van Jethro Tull's Aqualung, kreeg als bonus een 5.1 mix na acties via muziekfora, facebook, twitter,... die gestuurd werden naar dit adres (Catalogue Suggestions)

    Contact

    Altijd het proberen waard!

  3. #3

    Standaard

    Ik heb zelf alleen The Dark Side Of The Moon (en The War Of The Worlds) als SACD, maar ik snap niet waarom EMI en de overgebleven leden van PF niet de albums Wish You Were Here en The Wall op SACD uit (willen) brengen.

    Ik weet wel dat destijds als experiment TDSOTM ook in een 4- of 5-kanaals surroundmix is opgenomen (nog voordat de eerste speelfilm met 5.1 surround (Apocalypse Now) uitgebracht werd) en pas ten tijde van het fenomeen SACD werd uitgebracht. Dat de andere albums (nog) geen 5.1 mix hebben en daarom niet als zodanig zijn uitgebracht is alleen erg jammer. Want die albums lenen zich bij uitstek voor een 5.1 mix, aangezien ze in stereo al een veel ruimtelijkere sound hebben.

    Shine On You Crazy Diamond is daar een goed voorbeeld van, maar ook The Wall bevat zoveel special effects (overrazende vliegtuigen, het instorten van een muur om maar een paar voorbeelden te noemen), dat ze zich daarmee eigenlijk te kort doen. Zeker nu home cinema sets gemeengoed geworden zijn en veel BD-spelers ook SACD af kunnen spelen, snap ik niet waarom de muziekindustrie daar niet op inspringt en de SACD niet leven inblaasd (en zo de fysieke cd weer van een stimulans voorziet).

  4. #4

    Standaard

    Wish You Were Here blijkt dus ook als multichannel SACD uitgebracht te zijn

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Wish You Were Here blijkt dus ook als multichannel SACD uitgebracht te zijn
    En gewoon te koop:

    http://www.bol.com/nl/p/wish-you-wer...0004011943728/

    SACD is nog wel te koop en voor de heel mooie uitgaves(lees meer de populaire) worden behoorlijk hoge bedragen gevraagd, toch kom je soms heel leuke dingen voor weinig tegen...

    Heb zelf ook maar een paar SACD's komt gewoon omdat er weinig muziek naar mijn eigen smaak op is uitgebracht, toch als ik The Dark Side of the Moon tegenkom voor een leuk prijsje, zal ik deze niet laten liggen.

    Nieuw leven zal men SACD waarschijnlijk niet gaan geven, Blu Ray muziek schijven met Dolby True HD of DTS HD MA kunnen ook echt perfect klinken, daar heb je dan geen SACD meer voor nodig.

    Heb zelf ook wel eens kennis willen maken met DVD-Audio, maar dat is nog zeldzamer dan SACD.... dus dat is me nog niet gelukt.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    DSOTM heb ik jaren geleden voor €9 bij een FRS gescoord.

    WYWH voor €39,99 is de adviesprijs, heb 'm nergens goedkoper kunnen vinden en heb 'm via jpc.de besteld.

    M.i. zijn beiden de moeite waard.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  8. #8

    Standaard

    Absurde prijs natuurlijk. Ik heb hem inmiddels op DVD-R. Mocht ik de sacd ooit eens voor een aanvaardbare prijs tegenkomen...

  9. #9

    Standaard

    Een gelimiteerde uitgave met prachtig artwork, en volgens sommige bronnen nu out of print. Hij zal enkel maar duurder worden vrees ik.

    Uitgegeven in beperkte oplage door Analogue Productions. Amerikaanse niche-label dat vooral jazz en blues op sacd en lp uitbrengt.

    De dure prijs heeft vooral te maken dat dit eigenlijk enkel een US only release is. Door de gekende problemen i.v.m. royalties etc. mogen ze van de 'grote platenfirma's' maar een beperkt aantal sacd's / lp's uitbrengen per titel en normaal gezien 'enkel voor de Amerikaanse markt'. We leven nu in het internet-tijdperk maar dat hebben de slimme jongens bij de platen- en filmmaatschappijen nog niet door

    De Creedence Clearwater Revival-sacd's van Analogue Productions zijn aanraders. Norah Jones discografie valt ook goed mee. Enkel over Cat Stevens ben ik niet zo te spreken ...

    Zijn net gereleased of in de toekomst: Roger waters (Amused to Death), Lynyrd Skynyrd, Elvis, Patsy Cline, Steppenwolf en Stevie Ray Vaughan,...
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 17-03-2013 om 16:33

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    ...The Wall bevat zoveel special effects (overrazende vliegtuigen, het instorten van een muur om maar een paar voorbeelden te noemen), dat ze zich daarmee eigenlijk te kort doen. Zeker nu home cinema sets gemeengoed geworden zijn en veel BD-spelers ook SACD af kunnen spelen, snap ik niet waarom de muziekindustrie daar niet op inspringt en de SACD niet leven inblaasd (en zo de fysieke cd weer van een stimulans voorziet).
    Ik denk dat The Wall door die effekten net wat te ingewikkeld is voor een goede meer-kanaals geluidsmix en 'stereo' daardoor dus beter zal klinken dan 'surround'.

    Daarnaast worden er de laatste tijd ook veel sets verkocht met 3 boxjes (2x sat en 1x sub) of balkjes die volgens de fabrikanten goed 'surround' kunnen simuleren. Je kunt die dingen dus geen "home cinema sets" noemen, al is alles daarbij wel goed op elkaar afgestemd. De enige fabrikanten die dat soort sets maken waar je SACD's mee af zou kunnen spelen zijn volgens mij op één hand te tellen. Ik denk dat ze binnenkort beter met BD-Audio kunnen beginnen of BD-Video maar dan met meer muziek dan beeld.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    ...toch als ik The Dark Side of the Moon tegenkom voor een leuk prijsje, zal ik deze niet laten liggen...
    Bij jpc.de nu voor €13,99
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    Bij jpc.de nu voor €13,99
    Besteld en bedankt voor de tip
    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •