De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiten 2 dvd recorders + decoder op tv

    Beste mensen,

    Graag ontvang ik jullie hulp bij het volgende.
    Ik wil graag 2 dvd recorders en een KPN decoder (digitale tv via glasvezel) aansluiten op mijn tv.
    1 dvd recorder heeft een seround systeem, ik wil de mogelijkheid dat ik een film op tv ook via de boxen kan afspelen.
    1 dvd recorder kan ook branden, vandaar dat we 2 dvd recorders hebben.
    Hoe sluit ik bovenstaande nu zo handig mogelijk aan?
    Alvast ontzettend bedankt voor de hulp.

    Groet, Paulien

  2. #2

    Standaard

    Beste Paulien,

    Op basis van de beperkte informatie die je geeft, kan ik je niet goed adviseren. Heb je ook merknamen en typenummers van je apparatuur:

    - TV;
    - KPN Decoder;
    - DVD recorder 1;
    - DVD recorder 2.

    Dan kan ik gemakkelijker zien wat voor in- en uitgangen erop zitten en wat voor bekabeling je nodig hebt.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paulien Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Graag ontvang ik jullie hulp bij het volgende.
    Ik wil graag 2 dvd recorders en een KPN decoder (digitale tv via glasvezel) aansluiten op mijn tv.
    1 dvd recorder heeft een seround systeem, ik wil de mogelijkheid dat ik een film op tv ook via de boxen kan afspelen.
    1 dvd recorder kan ook branden, vandaar dat we 2 dvd recorders hebben.
    Hoe sluit ik bovenstaande nu zo handig mogelijk aan?
    Alvast ontzettend bedankt voor de hulp.

    Groet, Paulien
    Als ik 1 tip mag geven: doe niet alles tegelijk door elkaar heen. Eerst de decoder omdat die het signaal moet leveren voor de dvdrecorders, dan de 1e en daarna de laatste. Klinkt misschien stom, maar het helpt overzicht te houden. En dan wordt alles een stuk gemakkelijker.
    Verder zou het idd helpen als je even aangeeft wat voor type recorders, tv etc. je gebruikt. Dan weten we nl. ook wat voor in en uitgangen die hebben.

  4. #4

    Standaard

    Fijn dat jullie willen helpen!!

    TV= LCD van Samsung
    KPN decoder = Motorola HDMI HDD recorder
    DVD die kan branden = Sony DVD recorder RDR-AT 205
    2e DVD = Sony DVD home theatre system DAV-DZ 700 FW

    Ik heb 3 scartkabels, 1 kabel met een rood en wit stekkertje aan beide kanten en 1 kabel met rood, geel en wit aan beide kanten.

    Alvast enorm bedankt...

  5. #5

    Standaard

    Wat is het typenummer van je TV? Dit is nodig i.v.m. de audio- en videoaansluitingen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Welke DVD-speler gebruik je standaard? De RDR-AT 205 of die in je Sony DAV-DZ 700 FW? Ik vraag dit omdat je wat beperkt bent qua aansluitmogelijkheden op je TV en op de Sony DAV-DZ 700 FW.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  8. #8

    Standaard

    De Sony DAV-DZ 700 FW gebruik ik standaard.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paulien Bekijk bericht
    De Sony DAV-DZ 700 FW gebruik ik standaard.
    En gebruik je de andere speler/recorder alleen om opnamen op DVD mee te branden? Dus je neemt daarmee op en zet het vervolgens van de Harddisk op DVD?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  10. #10

    Standaard

    Nou eerlijk gezegd gebruiken we die RDR-AT 205 niet meer. Branden doen we eigenlijk ook niet. Die hadden we voorheen nodig omdat we 2 digitale ontvangers hadden van KPN. Zodat we tv konden kijken, en ondertussen iets anders konden opnemen. We hebben de RDR-AT 205 eigenlijk als eerste gekocht en vlak daarna die andere. De Sony DAV-DZ 700 FW gebruiken we standaard.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paulien Bekijk bericht
    Nou eerlijk gezegd gebruiken we die RDR-AT 205 niet meer. Branden doen we eigenlijk ook niet. Die hadden we voorheen nodig omdat we 2 digitale ontvangers hadden van KPN. Zodat we tv konden kijken, en ondertussen iets anders konden opnemen. We hebben de RDR-AT 205 eigenlijk als eerste gekocht en vlak daarna die andere. De Sony DAV-DZ 700 FW gebruiken we standaard.
    Mag/kan ik hieruit opmaken dat je deze dan ook niet meer aan wilt sluiten?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  12. #12

    Standaard

    OK Paulien, zit je stevig? Komt ’t (technische) verhaal. Ik hanteer de volgende uitgangspunten:
    1) De componenten die je gebruikt zijn: Motorola 1960 HDD TV-decoder, Sony DAV-DZ 700 FW Home Theater System en een Samsung LE26R51B TV.


    2) De Sony RDR-AT 205 wordt niet meer aangesloten. Mocht dit wel zo zijn dan komen er nog aansluitingen bij en wordt het totale plaatje anders.

    3) Qua beeld- en geluidskwaliteit gaan we voor de best mogelijke optie met jouw apparatuur.



    Motorola 1960 TV-decoder aansluiten op de Samsung LE26R51B TV

    BEELD: De HDMI-uitgang op de decoder direct verbinden met een HDMI-ingang op je TV middels een HDMI-kabel. Dan heb je de beste videoverbinding die mogelijk is. Een HDMI-kabel ziet er zo uit:





    GELUID: Ik ga ervan uit dat je de radiozenders ook digitaal (vanaf de Motorola) wilt beluisteren. Om het geluid via de speakers van de Sony DAV-DZ 700 te leiden, moet je nog een digitale audioverbinding maken van je TV-decoder naar het Sony Home Theater System. Dit doe je door middel van een optische kabel van je TOSLINK op je Motorola 1960 naar je OPTICAL DIGITAL IN op je Sony DAV-DZ 700 FW. Een optische kabel ziet er zo uit:






    Sony DAV-DZ 700 FW Home Theater System op de Samsung LE26R51B TV

    BEELD: De Component Video OUT op je Home Theater System direct verbinden met de Component IN op je TV via een componentkabel (rood, blauw, groen). Deze kabel ziet er hetzelfde uit als de composietkabel (rood/wit/geel tulpstekker) die je al hebt, alleen is een componentkabel beter afgeschermd. Je kunt de composietkabel ook gebruiken, maar ik raad je aan om toch een speciale componentkabel te kopen. Deze ziet er zo uit:






    GELUID: Ik ga ervan uit dat je het geluid van de DVD over de speakers van de Home Theater System afspeelt, dus je hoeft geen aparte audioverbinding naar de TV te maken.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 22-08-2011 om 13:47
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  13. #13

    Standaard

    Ok Peter, ik ga het nu proberen!!
    Ik laat je weten als alles gelukt is.

  14. #14

    Standaard

    Is goed. Als alles aangesloten is, moet je Sony DAV-DZ 700 FW even via de afstandbediening op Progressive zetten (knopje Progressive), dan heb je via component beter beeld.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  15. #15

    Standaard

    Hoi Peter,
    Bij de sony DAV-DZ 700 is bij Optical digital in een klepje voor het gaatje. als ik dit klepje wegduw zit er niets achter. Ernaast zit Coax digital in. Is dat ook goed?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paulien Bekijk bericht
    Hoi Peter,
    Bij de sony DAV-DZ 700 is bij Optical digital in een klepje voor het gaatje. als ik dit klepje wegduw zit er niets achter. Ernaast zit Coax digital in. Is dat ook goed?
    Coaxial digital in zou kunnen, ware het niet dat je TV-decoder deze uitgang niet heeft. Dat er niets achter het klepje zit, lijkt maar zo. Er moet een optische kabel in (zie afbeelding in mijn eerdere bericht).
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  17. #17

    Standaard

    En bij de motorola zit bij Toslink ook een klepje met niets erachter... ;-(

  18. #18

    Standaard

    Nogmaals, dat lijkt maar zo Als je de stekker in het stopcontact steekt zul je zien dat er een rood lichtje achter het klepje zit. Via de optische kabel wordt dit lichtsignaal getransporteerd naar het andere apparaat. Dit kabeltje zul je waarschijnlijk moeten kopen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  19. #19

    Standaard

    Idd, even een echte toslink kabel gekocht, probeerde het met de verkeerde kabel... Ga nu vol goede moed weer verder!

  20. #20

    Standaard

    Ik heb bovenstaand nu allemaal gedaan, maar klopt het dat er een scart van tv naar decoder moet en 1 van decoder naar dvd?
    Hoop dat je dit nog leest en hoor het graag!

  21. #21

    Standaard

    Hoi Peter,

    HOERA! Alles is gelukt!!!
    Scart zelf geprobeerd en alles werkt nu!!
    ONT-ZET-TEND (!!!!) bedankt voor al je uitleg en tips.
    Super.

    Groet, Paulien

  22. #22

    Standaard

    Paulien,

    Mooi dat het werkt via scart, maar dat is niet helemaal de manier waarop ik het heb uitgelegd, haha! Als je de beste beeld- en geluidskwaliteit wilt, gebruik je juist géén scart. Scart is een analoge verbinding en is eigenlijk een beetje ouderwets.

    Digitale verbindingen voor beeld en geluid zijn met de huidige apparaten en standaarden veel gebruikelijker. Zo gebruik je in principe HDMI voor beeld en geluid vanaf een apparaat naar de TV. In jouw geval zul je ook HDMI moeten gebruiken als je HD-zenders vanaf de decoder wilt bekijken op je TV. Bijkomend voordeel is dat het beeld via HDMI ook een stuk scherper is.

    De optische verbinding tussen je TV-decoder en je Sony Home Theater System maak je zodat je het geluid behorend bij een TV-uitzending ook digitaal houdt. Het voordeel is dat de geluidskwaliteit beter is en je kunt zo TV-uitzendingen die in Dolby Digital (2.0 en 5.1) worden uitgezonden ook als zodanig beluisteren.

    De componentverbinding tussen je Sony Home Theater System en je TV maak je omdat het beeld van de DVD's die je afspeelt rustiger en scherper is, dan via scart. Het beste zou ook hier de HDMI-verbinding zijn, maar die heeft je Sony HTS niet. Daarom ging ik voor second-best, de componentaansluiting.

    Ik denk wel dat je de 3 kabels die je voor de beste situatie nodig hebt, niet in huis hebt. Je zult dus de optische-, component- en HDMI-kabel nog moeten kopen.
    Echter, als je nu tevreden bent, wie ben ik om hier dan tegenin te gaan Ik ben wel van mening dat je met de digitale verbindingen, een flinke winst kunt behalen.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 22-08-2011 om 15:39
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  23. #23

    Angry Probleem met aansluiting 2 HDD Recorders op Philips 40pfl5606H

    Nieuwe TV Philips 40pfl5606h heeft maar 1 scartaansluiting. Ik heb 2 sony HDD Recorders die elke dag allebei opnemen en wil deze graag blijven gebruiken. Heb een Humax decoder en kabel via Ziggo. Wel gisteren al een CI+ module besteld. Ok bij de TV een scartsplitter aangeschaft; waardeloos; kan na 1 dag prutsen eindelijk wel weer op de Sony's analoog kijken maar dan moet de humax uit! Anders krijg ik TV en dvd beeld door elkaar heen. En dan ligt die splitterblok nog op mijn dressoir; het is geen gezicht ( erg korte kabel)

    Is het niet mogelijk om die 2 recorders met elkaar te linken op de een of andere manier zodat ze samen uitkomen op die ene scart die op de nieuwe TV zit?

    Wie o wie kan mij hiermee helpen???? Alvast heel hartelijk dank voor eventuele opties!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door anemoon Bekijk bericht
    Nieuwe TV Philips 40pfl5606h heeft maar 1 scartaansluiting. Ik heb 2 sony HDD Recorders die elke dag allebei opnemen en wil deze graag blijven gebruiken. Heb een Humax decoder en kabel via Ziggo. Wel gisteren al een CI+ module besteld. Ok bij de TV een scartsplitter aangeschaft; waardeloos; kan na 1 dag prutsen eindelijk wel weer op de Sony's analoog kijken maar dan moet de humax uit! Anders krijg ik TV en dvd beeld door elkaar heen. En dan ligt die splitterblok nog op mijn dressoir; het is geen gezicht ( erg korte kabel)

    Is het niet mogelijk om die 2 recorders met elkaar te linken op de een of andere manier zodat ze samen uitkomen op die ene scart die op de nieuwe TV zit?

    Wie o wie kan mij hiermee helpen???? Alvast heel hartelijk dank voor eventuele opties!
    Een scartsplitter is in dit geval absoluut niet geschikt. Je had een scartswitch moeten nemen, ziet er ongeveer zo uit:




    Hier nog meer:

    http://www.allekabels.nl/display.php...FQaHDgodHUiT3g
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •